Tilbage til HIFI4ALL.DK 5. juni 2026 | 17:04   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Surround Sound
 HIFI4ALL Forum : Surround Sound
Emne Emne: Surround receiver til ca. 6000kr (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 2
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
-Chiller-
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 16 August 2003
Lokalitet: Sjælland
Status: Offline
Sendt: 01 Januar 2004 kl. 22:22 | IP-adresse registreret  

Jeg står overfor at udskifte min Yamaha RX-V730, med en lidt bedre model i 6000 kroners klassen. Men der er så mange forskellige, at jeg bliver nødt til at bede jer om inputs omkring receiverne. 

Nu ved jeg at bliver rådet til lytte på dem inden jeg køber, og dette har jeg også tænkt mig, men først efter at jeg har fået nogle inputs fra jer.

Jeg står med valget mellem følgende:

Yamaha RX-V1400RDS

Pioneer VSX-D1011

Onlyo TX-SR701E

Marantz SR-5300

Denon AVR-2803

Så hvis du har erfaringer med én af ovenstående receivere må du meget gerne smide et lille indlæg. Andre bud på receivere i prisklassen modtages også.

Mange nytårshilsner Christian

PS. De to førstnævnte forstærkere er mine favoritter.

Til top Vis -Chiller-'s Profil Søg efter andre indlæg skrevet af -Chiller-

Madhouse
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 11 Juli 2003
Lokalitet: Stor-København
Sendt: 01 Januar 2004 kl. 22:33 | IP-adresse registreret  

Jeg har selv Pioneer VSX-D1011, og er meget glad for den. Sammenlignede den med en Yamaha RX-V1300, da jeg skulle købe den, og her synes jeg at Pioneeren gav mere for pengene.

Jeg kender ikke de andre, men kan varmt anbefale Pioneeren.

Til top Vis Madhouse's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Madhouse

Schrammelll
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 28 Maj 2003
Lokalitet: Vestjylland
Sendt: 01 Januar 2004 kl. 22:41 | IP-adresse registreret  

Audiosound.dk sælger Marantz SR-5400 OSE til kr. 5990,- (vejl. pris kr. 8000,-) den er bestemt et lyt værd. Det er afløseren for SR-6300.

Til top Vis Schrammelll's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Schrammelll

CHTT
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 09 Oktober 2003
Lokalitet: Aalborg
Sendt: 02 Januar 2004 kl. 09:45 | IP-adresse registreret  

Har Denon 2803; alle nødvendige features - svarer til en 3803, bare med mindre effekt. Er fuldt tilfreds!

Leather6
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 26 December 2003
Lokalitet: Jylland
Sendt: 02 Januar 2004 kl. 09:45 | IP-adresse registreret  

Hej Chiller !

Jeg står selv og skal lave en investering magen til din, jeg er også ude efter en forstærker i samme prisklasse. Jeg har et godt øje til Marantz SR 5400 og NAD 752. Jeg har dog ikke hørt nogen af dem endnu, men vil selvfølgelig følge denne tråd for at se om nogen har gode forslag.

Jeg har forresten hørt at der er Blæser køling i NAD'en, er der nogen der ved om det er rigtigt? Der skal (SGU) ikke være blæser i en forstærker, efter min mening. Det er meget generende..

Mvh. Leather6

Til top Vis Leather6's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Leather6

CHTT
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 02 Januar 2004 kl. 09:52 | IP-adresse registreret  

- Hej Leather6. Jeg tror nok der er blæserkøling i 752'eren - de første eksemplarer havde vist problemer med styring af denne (Valgte den fra til fordel for min Denon 2803). Iøvrigt skal du huske at NAD 752 kun er født med forstærkning til  5.1 - du skal have en effektblok til at køre 7.1, det skal jo lægges til prisen

Leather6
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 02 Januar 2004 kl. 10:29 | IP-adresse registreret  

Hej Chtt. Tak for advarslen. Jeg vidste nu godt at der kun var 5.1 i 752'eren, det er også rigeligt til mig, jeg har ikke plads til flere højttalere 

Jeg har hørt i HK at der kommer en ny 753'er først i det nye år, så kan man jo håbe på at der ikke er blæser i den. Jeg kan nemlig ret godt lide NAD lyden, syntes den er dejlig "stram" og præcis. Men de har vidst godt nok haft lidt kvalitets probelmer med deres surround serie..

Er der nogen der kender den præcise forskel på Marantz 5400 og 5400 OSE ? Jeg syntes ikke det fremgår helt tydeligt på deres hjemmeside hvad den præcise forskel er, og der er jo (normalt) en ret betragtelig pris forskel, så et eller andet må der jo være  Er der nogen der har erfaringer med disse to ?

/Leather6

-Chiller-
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 02 Januar 2004 kl. 13:02 | IP-adresse registreret  

Så lige at man i Tyskland kan få en Harman Kardon AVR-7500 (Det er da det den hedder ik!?) til 732 euro, det der ca. svarer til 5500 kr. u. lev.

Denne receiver vil jeg kraftigt overveje at købe, da jeg ikke har hørt andet end godt om denne. Men selvfølgelig skal der lyttes først!  

Kom endelig med flere inputs om receiverne

MVH Christian

-Chiller-
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 02 Januar 2004 kl. 22:11 | IP-adresse registreret  

Her må da være en del flere med erfaringer med de nævnte receivere?? 

Skal lige have solgt min RX-V730RDS først (Bud modtages gerne over privaten!), og så tror jeg at jeg springer på den AVR-7500, kanont køb, tror jeg! 

Glæder mig allerede..

MVH

bonogo
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 14 December 2003
Sendt: 03 Januar 2004 kl. 00:08 | IP-adresse registreret  

En kort bemærkning, jeg har en NAD T761 forstærker som jeg ikke er tilfreds med som surroundforstærker. NAD T761 har blæserkøling. Skal selv ud at investere i noget andet - Er dog blevet meget i tvivl om hvad det skal være. Havde egentlig besluttet mig for Harman Kardon AVr 8500, men er ikke længere sikker på at det er der rigtige køb. Der er vel en grund til at den er sat ned fra kr. ca. 30.000 til ca. 11.000. Jeg er blevet i tvivl om, om surroundprocessoren er helt up to date og kan konkurerre med nye modellers surroundprocessor.

Anyway jeg synes ikke NAD er god til surround.

Se iøvrigt min bio her - http://www.hifi4all.dk/forum/forum_posts.asp?TID=4826&PN =1

Til top Vis bonogo's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af bonogo

Leather6
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 03 Januar 2004 kl. 17:28 | IP-adresse registreret  

Hej igen !

Jeg har i dag været i Tape Connection og lytte på en Marantz SR 5400 Jeg må sige at jeg umiddelbart er imponeret. Jeg havde kun lejlighed til at lytte på den i stereo, men det er også klart det vigtigste for mig. Jeg nævnte for ekspedienten at jeg havde set OSE modellen til 5990,- hos audiosound.dk og sælgeren sagde straks, at den pris kunne han også levere den til (Deres listepris er 7995,-)  Så mange tak til Schramelll for at gøre mig opmærksom på det tilbud, du har lige sparret mig for 2000,- kr, for jeg bestilte en med det samme, og fik selvfølgelig lovning på, at den kunne leveres tilbage inden 14 dage, hvis jeg ikke var tilfreds. DET er sgu da god service. Men jeg tror nu at jeg bliver tilfreds med den. Den må jo være endnu bedre end den alm. 5400, og den lød ret flot i mine ører Glæder mig som et lille barn til den kommer hjem.

Hifi hilsner,

Leather6

markus
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 02 Januar 2004
Sendt: 03 Januar 2004 kl. 17:34 | IP-adresse registreret  

Hej

Jeg har en SR 6200 den har jeg kun været tilfreds med

SÅ TILLYKKE MED DEN

Schrammelll
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 03 Januar 2004 kl. 17:59 | IP-adresse registreret  

Leather6 skrev:

Hej igen !

Jeg har i dag været i Tape Connection og lytte på en Marantz SR 5400 Jeg må sige at jeg umiddelbart er imponeret. Jeg havde kun lejlighed til at lytte på den i stereo, men det er også klart det vigtigste for mig. Jeg nævnte for ekspedienten at jeg havde set OSE modellen til 5990,- hos audiosound.dk og sælgeren sagde straks, at den pris kunne han også levere den til (Deres listepris er 7995,-)  Så mange tak til Schramelll for at gøre mig opmærksom på det tilbud, du har lige sparret mig for 2000,- kr, for jeg bestilte en med det samme, og fik selvfølgelig lovning på, at den kunne leveres tilbage inden 14 dage, hvis jeg ikke var tilfreds. DET er sgu da god service. Men jeg tror nu at jeg bliver tilfreds med den. Den må jo være endnu bedre end den alm. 5400, og den lød ret flot i mine ører Glæder mig som et lille barn til den kommer hjem.

Hifi hilsner,

Leather6

Det er godt at man kan være til nytte, og tillykke med indkøbet...! Jeg har aldrig haft problemer eller været utilfreds med min SR-7300...
Som du selv at hørt så spiller netop Marantz recievere meget godt i stereo, og det var også min baggrund for at vælge samme mærker.

SR-5400 og SR-5400 OSE modellen er stort set ens, og kan det samme hvad effekt, surroundfeatures og tilslutninger angår. Forskellen er at OSE modellen er kraftigere konstrueret, og derfor mere ressonansdød end lillebroren. Man har også set på strømforsyningen og lyddelen og fintunet den ved at skifte enkelte komponenter her.

Marantz nævner selv forskellen på de to modeller:
This custom treatment gives a much more consistent response in entire frequency range. Musical reproduction is characterized by improved transparency and image, as well as tonal accuracy

-Chiller-
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 09 Januar 2004 kl. 23:47 | IP-adresse registreret  

Hej...

Har forhåbentligt snart fået solgt min nuværende receiver, men desværre har jeg ikke besluttet mig for hvilket mærke der skal stå på afløseren.

Jeg har været ude og lytte på Pioneer 1011, Denon 2803 og Yamaha 1400. Umiddelbart ligger Denon'en mest til mig. Desværre har jeg endnu ikke lyttet på Harman Kardon 7500 ordentligt. Kun lige hurtigt´, slet ikke nok til at danne mig et indtryk af lyden.

Mit valg ligger nu mellem følgende forstærkere:

Yamaha RX-V1400RDS

Pioneer VSX-D1011

Onlyo TX-SR701E

Marantz SR-7300 (Har set denne til 739 euro!!!)

Denon AVR-2803

Harman Kardon AVR-7500 (Denne har jeg også set til 739 euro!!!)

Jeg hælder mest til Harman Kardon og Marantz'en, men desværre har jeg ikke haft lejlighed til at lytte ordentligt på dem! Så hvis I ligger inde med erfaringer med disse 2 receivere, så skriv et lille indlæg. Også hvis I har erfaringer med nogle af de andre!! På forhånd tak

Mange hilsner Christian

Don Räß
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 17 September 2003
Lokalitet: Århus
Sendt: 10 Januar 2004 kl. 00:00 | IP-adresse registreret  

What Hifi har givet Denon 2803 prisen for bedste reciever i mellem klassen
Til top Vis Don Räß's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Don Räß

Sten
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 19 April 2003
Sendt: 10 Januar 2004 kl. 00:32 | IP-adresse registreret  

Pioneer VSX-D1011 kan købes på Amazon.de til EURO 555 (ca. 4160). Et godt køb, efter min overbevisning.  Har selv den nye model, der hedder AX3. 

Til top Vis Sten's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Sten

CarrotMan
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 13 Juli 2003
Sendt: 10 Januar 2004 kl. 00:47 | IP-adresse registreret  

Amazon.de sælger kun elektronik til adresser i Tyskland, Østrig og
Schweiz. Ellers et godt tilbud

/U.
Til top Vis CarrotMan's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af CarrotMan Besøg CarrotMan's Websted

Schrammelll
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 10 Januar 2004 kl. 10:19 | IP-adresse registreret  

Jeg har somsagt selv en SR-7300, og jeg kan klart anbefale den. Jeg gik fra en Sony reciever i kr. 5000-klassen og forskellen var meget større end jeg havde regnet med. Marantz'en spiller med meget større indlevelse og varme, og har  godt styr på bassen. Den er utrolig behagelig at høre på hvad enten det gælder film eller musik i stereo.

Til 739 euro er det et røverkøb. Den vejl. pris herhjemme var kr. 11.000,- inden SR-7400 kom...

Don Räß
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 17 September 2003
Lokalitet: Århus
Sendt: 10 Januar 2004 kl. 12:03 | IP-adresse registreret  

Schrammelll skrev:

Jeg har somsagt selv en SR-7300, og jeg kan klart anbefale den. Jeg gik fra en Sony reciever i kr. 5000-klassen og forskellen var meget større end jeg havde regnet med. Marantz'en spiller med meget større indlevelse og varme, og har  godt styr på bassen. Den er utrolig behagelig at høre på hvad enten det gælder film eller musik i stereo.

Til 739 euro er det et røverkøb. Den vejl. pris herhjemme var kr. 11.000,- inden SR-7400 kom...

Jeg har været ude for ca. det samme. Jeg gik fra en Sony 1070 qs til en denon 2803 og her var forskellen også kænpe. Sonyen spillede enormt tyndt og musikken rodede meget.

Denonen spiller meget bedre. Tilgengæld kan det nævnes at Sonyen havde et bedre display og flere muligheder mht. opsætning af dette. Det hjælper dog ikke meget når lyden ikke er der!

Jeg har tænkt mig at investere i en Zappulse på sigt. Jeg vil starte med en to-kanal version og så udbygge denne til en flerkanalsmodel.

Til top Vis Don Räß's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Don Räß

CHTT
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 10 Januar 2004 kl. 12:43 | IP-adresse registreret  

Don Räß skrev:

Jeg har været ude for ca. det samme. Jeg gik fra en Sony 1070 qs til en denon 2803 og her var forskellen også kænpe. Sonyen spillede enormt tyndt og musikken rodede meget.

Jeg gik fra en Sony 870QS til Denon 2803 er har nøjagtig samme oplevelse

Side af 2 Næste >>
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes