Tilbage til HIFI4ALL.DK 8. juli 2026 | 17:08   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Surround Sound
 HIFI4ALL Forum : Surround Sound
Emne Emne: Surround processor i et for-/effekt setup (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
johnnyvibe
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 31 Oktober 2006
Lokalitet: København
Status: Offline
Sendt: 28 Marts 2007 kl. 23:56 | IP-adresse registreret  

Hej

Jeg har et Thule setup (CD150, PR100, PA250), hvor jeg gerne vil benytte mig af de mange kanaler på PA250 til noget surround. Jeg har ikke budgettet til en stor Thule forforst.

Jeg kører balanceret i stereo.

Kan man indsætte en surroundprocessor et sted i kredsløbet, og hvor tilslutter man i så fald DVD afspilleren?

PA250 kan have tilslutninger for hver enkelt surround kanal derudover, så der kan evt kobles en surround for.forst på kun disse?

Bliver der nogen forstyrrelse mellem de to forskellige kontrol kilder? Thule slås manuelt til mellem 2 eller 5/7 kanaler.

Mvh /Johnny

Til top Vis johnnyvibe's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af johnnyvibe

brasch
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 29 Oktober 2006
Lokalitet: København
Sendt: 29 Marts 2007 kl. 10:41 | IP-adresse registreret  

det kommer an på om du vil bruge de samme højttalere, hvis ikke kan det sagtens lade sig gøre
Til top Vis brasch's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af brasch

Nobody
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 13 Maj 2006
Lokalitet: Jylland
Sendt: 29 Marts 2007 kl. 10:51 | IP-adresse registreret  

johnnyvibe skrev:

Hej

Jeg har et Thule setup (CD150, PR100, PA250), hvor jeg gerne vil benytte mig af de mange kanaler på PA250 til noget surround. Jeg har ikke budgettet til en stor Thule forforst.

Jeg kører balanceret i stereo.

Kan man indsætte en surroundprocessor et sted i kredsløbet, og hvor tilslutter man i så fald DVD afspilleren?

PA250 kan have tilslutninger for hver enkelt surround kanal derudover, så der kan evt kobles en surround for.forst på kun disse?

Bliver der nogen forstyrrelse mellem de to forskellige kontrol kilder? Thule slås manuelt til mellem 2 eller 5/7 kanaler.

Mvh /Johnny

Mon ikke godt du kan det hvis du bare bruger din PR100 via XLR til din PA250. Og tager en forforstærker med surround processor og kører via de analoge RCA til din PA250´s analoge RCA indgange. DVD afspiller via coax til din surroundprocessor, og din CD150 med XLR til PR100. Eller er jeg helt forkert på den ? Så bruger du jo bare den forforstærker der lige passer til om det er stereo eller surround du skal bruge.

Jeg bruger selv en DVA250B via XLR til en IA255B til musik. Eller via min DAC til IA255B.
Til surround Bruger jeg en AV120S hvor L/R sendes via RCA til IA255B. Som DVD bruger jeg en Denon 1920 -> AV120S. AV120S tager sig af C/SR/SL. Det lugter da lidt hen af det du søger.

Til top Vis Nobody's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Nobody Besøg Nobody's Websted

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes