| Forfatter |
|
Znatch Forum Bruger

Bruger siden: 28 Maj 2007 Lokalitet: Sydjylland
Status: Offline Indlæg: 35
|
| Sendt: 28 Maj 2007 kl. 17:33 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej!
jeg er helt ny her på forummet, og er generelt også ny indenfor feltet "hjemme hi-fi".. har primært brugt pengene på lyd i bilen førhen.. men nu skal det være!
så mit spørgsmål er, hvilke komponenter kan i anbefale? skal have en surround reciever/forstærker + 4/5 højtalere + evt. en sub..
mit mål er ikke top lyd, da pengene langt fra rækker til store dyre setups, målet er at jeg kan se en film, og fornemme surround lyden på et bare nogenlunde plan, samt at jeg kan spille op til fest.. musikken er meget blandet, men det skal kunne følge med til en hurtig bass, til f.eks noget Rap/techno/rock osv..
prisen.. jamen kan man få noget fornuftigt til under 10k? gerne mindre.. :) synes bare det er en kæmpe jungle med alle de mærker og modeller..
på forhånd tak for hjælpen..
|
| Til top |
|
| |
mathias 2 Forum Bruger

Bruger siden: 03 Juni 2006 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 1669
|
| Sendt: 28 Maj 2007 kl. 17:41 | IP-adresse registreret
|
|
|
hvis du er parat til at handle brugt så er det intet problem at få stablet et ok surroundsæt på benene.  __________________
|
| Til top |
|
| |
Znatch Forum Bruger

|
| Sendt: 28 Maj 2007 kl. 20:22 | IP-adresse registreret
|
|
|
jamen er jeg helt klart frisk på.. plejer jeg som regel at gøre.. det jeg har brug for er nærmere nogle specielle mærker og modeller jeg skal holde øjnene åbne over for, da jeg har lidt svært ved at overskue dem alle.. :)
|
| Til top |
|
| |
mathias 2 Forum Bruger

|
| Sendt: 28 Maj 2007 kl. 21:22 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
Znatch Forum Bruger

|
| Sendt: 29 Maj 2007 kl. 20:22 | IP-adresse registreret
|
|
|
nu har jeg aldrig hørt navnet Marentz før.. er det bare kram eller? har altid godt kunne li designet på Harman Kardon's recievere, men de er måske noget skrammel?
sådan en "lille" 10" dali sub der, er der noget gang i den? altså er det bass man også kan mærke eller er det "kun" go lyd?
jeg undskylder for eventuellle dumme spørgsmål.. :)
|
| Til top |
|
| |
mathias 2 Forum Bruger

|
| Sendt: 29 Maj 2007 kl. 20:35 | IP-adresse registreret
|
|
|
Znatch skrev:
|
nu har jeg aldrig hørt navnet Marentz før.. er det bare kram eller? har altid godt kunne li designet på Harman Kardon's recievere, men de er måske noget skrammel?
sådan en "lille" 10" dali sub der, er der noget gang i den? altså er det bass man også kan mærke eller er det "kun" go lyd?
jeg undskylder for eventuellle dumme spørgsmål.. :)
|
|
|
der er absolut ingen dumme spørgsmål der ...
ja, Marantz er skam kram. både lyd-kvalitets mæssigt, og visuelt, hvor imod jeg synes at h/k godt kan halte lidt bag ud med hensyn til kvaliteten af det visuelle (altså design, dvs. alt er næsten lavet af plastik og virker derfor ikke specielt tiltalende, synes jeg) men lyden kan som sagtens være meget god
hvor stort er rummet som subben skal spille op? hvis vi antager det er 25kvm så er det hel fin størrelse.. men bliver det over 30, ja, så er der nok et problem... så skal du måske købe bedre ht'er og spare sammen til tilsvarende sub bagefter... __________________
|
| Til top |
|
| |
Znatch Forum Bruger

|
| Sendt: 29 Maj 2007 kl. 20:44 | IP-adresse registreret
|
|
|
okay.. tak for de hurtige svar.. :)
må jo indrømme jeg aldrig har haft fat i en h/k reciever/forstærker, har kun set dem på afstand.. men ja, hvis de er lavet af plastik så falder indtrykket da..
rummet er faktisk lige omkring 30 .. det er et meget aflangt rum idet stuen som skal spilles op, har et køkken placeret i enden (tæller man ikke køkkenet med er det vel omkring 22).. og jeg går udfra at lyden derfor også vil "forsvinde" derud af.. (?)
|
| Til top |
|
| |
taz123456 Forum Bruger

Bruger siden: 05 December 2003 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 482
|
| Sendt: 29 Maj 2007 kl. 20:47 | IP-adresse registreret
|
|
|
fint bud mathias har givet. hvis du ikke vil have gulvhøjttalere så vil jeg anbefale kef kht 2005.2. Fremragende system til snurre rundt, og kan nok spille de 30 kvm op Mht. forstærker anbefaler jeg også marantz. meget lyd for pengene, også stereo
__________________ Mit grej: Musical Fidelity A5 integreret, DLS R55 mk2, Squeezebox(fremragende maskine), Oppo dvd, LG 42PC1R Plasma. Se mere på: http://www.hifi4all.dk/forum/forum_posts.asp?TID=75120&KW=ta z123456
|
| Til top |
|
| |
Znatch Forum Bruger

|
| Sendt: 29 Maj 2007 kl. 20:54 | IP-adresse registreret
|
|
|
har egentlig intet imod gulvhøjtalere.. de vil da også altid kunne spille bedre/højere end "sattelit" højtalere, ikk? :)
men vil da lige kigge efter det navn der også.. jeg takker.. :)
|
| Til top |
|
| |