| Forfatter |
|
Leander Forum Bruger

Bruger siden: 06 Juni 2007 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 167
|
| Sendt: 07 Juni 2007 kl. 17:35 | IP-adresse registreret
|
|
|
Heej 
Yeps jeg har mig et sæt Dali Ikon 6 som jeg er rigtig glade for og tilfredse med.
Mangler sku bare en Surround reciver der følger Ikon's kvalitet. Har håbet lidt på nogle experters råd. Selv kikket lidt på Denon 2307 og 2807. ER lidt i tvivl om 2307 er nok.
Det vigtigste er self. go lyd, og HDMI switching. Da Reciver og DVD står et stykke væk fra fjernsyn og hader kabler, så med HDMI kan vi jo snilt klare det med et KABEL.
Håber rigtig meget på svar. Og gerne positive som negative kommentare på Ikon 6 og om nogle er for eller imod Denon.
//Leander
|
| Til top |
|
| |
supermand71 Forum Bruger

Bruger siden: 05 Juni 2005 Lokalitet: Sydjylland
Status: Offline Indlæg: 47
|
| Sendt: 07 Juni 2007 kl. 17:44 | IP-adresse registreret
|
|
|
jeg har selv 2807´eren.. og den er enormt god, min far har den samme, men han syntes den er for avanceret for ham.
den har fuld kontrol over min concept hjemmebio.. ved så ikke hvordan den ville spille med ikon, da jeg selv syntes ikon er meget skarp i lyden. de siger de kloge jo at denon også er..
|
| Til top |
|
| |
Leander Forum Bruger

|
| Sendt: 07 Juni 2007 kl. 18:03 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg var inde og høre i Hifi klubben igår, han sagde at 2807'eren ville have en del mere kontrol og federe dynamik over ikon end 2307'eren ville, tror du det kan være rigtigt., altså der er 10watt forskelv.
selvom 2807'eren er sku godt nok noget af det fedeste til pengene :) 8000 det er fanme bare mange penge Især for en der kun lige er blevet 15.
Du kender tilfædigvis ikke et sted hvor Denon er billig ?
|
| Til top |
|
| |
Ulrik77 Forum Bruger

Bruger siden: 29 Oktober 2006 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 1339
|
| Sendt: 07 Juni 2007 kl. 18:26 | IP-adresse registreret
|
|
|
Eller find noget brugt her på siden...
det kan kun anbefales... har selv købt meget af mit gennem denne side...
MVH Ulrik
ps hør den denon og dali'erne sammen inde du køber - det kan godt være de vil være meget lyst klingende sammen...
|
| Til top |
|
| |
Gerdes Forum Bruger

Bruger siden: 10 April 2004 Lokalitet: Vestjylland
Status: Offline Indlæg: 1408
|
| Sendt: 07 Juni 2007 kl. 18:36 | IP-adresse registreret
|
|
|
Leander skrev:
|
tror du det kan være rigtigt., altså der er 10watt forskelv.
|
|
|
Du skal ikke stirre dig blind på watt . Der ligger mere under hjelmen end watt, som har betydning for den samlede performance. __________________ Kompromisser er for kvinder, børn og politikkere. Ikke for hjemmebif-entusiaster.
|
| Til top |
|
| |
Gerdes Forum Bruger

|
| Sendt: 07 Juni 2007 kl. 18:39 | IP-adresse registreret
|
|
|
Leander skrev:
|
selvom 2807'eren er sku godt nok noget af det fedeste til pengene :) 8000 det er fanme bare mange penge Især for en der kun lige er blevet 15.
|
|
|
Til de penge vil jeg lige rette din opmærksomhed på Onkyo SR-804. Den er billigere end 8k hvis du har mod på at købe i Tyskland. __________________ Kompromisser er for kvinder, børn og politikkere. Ikke for hjemmebif-entusiaster.
|
| Til top |
|
| |
Leander Forum Bruger

|
| Sendt: 07 Juni 2007 kl. 18:40 | IP-adresse registreret
|
|
|
Yeps du siger noget med de watt der Syns bare jeg kan læse mig lidt frem på de to der at det er lidt det samme der er under hjlemen bare lidt mere effekt i 2807'eren. Men jeg er på ingen måde ekspert
Kan nogen forklare forskellen mellem 2307 og 2607 
Hvad er grunden til at de godt kan være meget lyst klingende sammen ?
|
| Til top |
|
| |
Ulrik77 Forum Bruger

Bruger siden: 29 Oktober 2006 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 1339
|
| Sendt: 07 Juni 2007 kl. 18:48 | IP-adresse registreret
|
|
|
fordi dali og denon er en hver lyst klingende - det kan godt blive skingert i nogens ører..
Jeg har personligt forelsket mig i Rotel - sat på et par gamle dali 850 - det kan og vil som jeg vil...
|
| Til top |
|
| |
Leander Forum Bruger

|
| Sendt: 07 Juni 2007 kl. 19:07 | IP-adresse registreret
|
|
|
Den er ellers rimelig meget for cool Onkyo'en. Ved ik er der nogen der har en side i tyskland de har handlet med og er fortrolige med ??
Gerdes# har du et link til den ? Med specks osv.
|
| Til top |
|
| |
Hattori Hanzo Forum Bruger

Bruger siden: 16 November 2004 Lokalitet: Aalborg
Status: Offline Indlæg: 1950
|
| Sendt: 07 Juni 2007 kl. 19:41 | IP-adresse registreret
|
|
|
Glem alt om det HDMI. kør direkte fra dvd til skærm og køb så en solid god brugt surroundreciever hvor du enten sparer seriøs mange kroner eller får seriøs meget mere kvalitet for de samme penge __________________ "Everyone is entitled to their own opinion, but not their own facts"
|
| Til top |
|
| |
Gerdes Forum Bruger

|
| Sendt: 07 Juni 2007 kl. 20:03 | IP-adresse registreret
|
|
|
Leander skrev:
|
Gerdes# har du et link til den ? Med specks osv.
|
|
|
Find den her. __________________ Kompromisser er for kvinder, børn og politikkere. Ikke for hjemmebif-entusiaster.
|
| Til top |
|
| |
Leander Forum Bruger

|
| Sendt: 07 Juni 2007 kl. 22:38 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hattori Hanzo# Jeg kan sagtens følge dig i dit foreslag, men vil gerne have det HDMI værk fordi at jeg snart ligger inde på en projektor og ind til da bare et 26" LCD fjernsyn. Men vil gerne undgå for mange kabler op til projektoren eller hen til fjernsynet da der er rimelig langt.
Og da jeg både skal have en DVD afspiller PC og Playstation og hvad der ellers måtte være bliver det jo helt umuligt at lave det pånt med sp mange ledninger, hvor imod det jo er så nemt bare at putte det hele i forstærkeren og så op i Projektor eller TV.
Gerdes# Jeg kan så godt li Onkyo'en er bare lidt i tvivl ang. • 140 Watts per channel minimum into 6 Ω, at 1 kHz, DIN; 170 Watts per channel , det der DIN er det ikke en anden måde at måle watt på som giver et langt højere resultat. Og er det rigtigt at den kun kan 6Ohm. ??
|
| Til top |
|
| |
Gerdes Forum Bruger

|
| Sendt: 07 Juni 2007 kl. 22:46 | IP-adresse registreret
|
|
|
Leander skrev:
|
Gerdes# Jeg kan så godt li Onkyo'en er bare lidt i tvivl ang. • 140 Watts per channel minimum into 6 Ω, at 1 kHz, DIN; 170 Watts per channel , det der DIN er det ikke en anden måde at måle watt på som giver et langt højere resultat. Og er det rigtigt at den kun kan 6Ohm. ??
|
|
|
Du går alt for meget op i specifikationer . Ovenstående er bare en måde at beskrive dens formåen. Det er live du skal bedømme den og ikke på specifikationer. __________________ Kompromisser er for kvinder, børn og politikkere. Ikke for hjemmebif-entusiaster.
|
| Til top |
|
| |
Leander Forum Bruger

|
| Sendt: 07 Juni 2007 kl. 23:01 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jaaah , det har du helt ret i !
Har jo desværre bare ikke muligheden for at høre den live. Har kun de dumme specifikationer.
Og der er bare slet ikke nogle i DK der har Onkyo. Hvor man kan tage ud og høre den :(
|
| Til top |
|
| |