| Forfatter |
|
mbk6 Forum Bruger

Bruger siden: 21 Februar 2005 Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline Indlæg: 51
|
| Sendt: 19 Juni 2007 kl. 17:34 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej
Jeg kunne godt tænke mig at lege med en 5 kanals effektforstærker, gerne NAD. Synes det kunne være sjovt at koble den direkte til min htpc, og lade pc'en styre niveau og 12 volt trigger og lign. Jeg vil gerne finde en brugt, også gerne en med et par år på bagen, nogen der har en ide hvilken jeg skal kigge efter?
Takker
|
| Til top |
|
| |
mathias 2 Forum Bruger

Bruger siden: 03 Juni 2006 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 1669
|
| Sendt: 19 Juni 2007 kl. 17:38 | IP-adresse registreret
|
|
|
hvad er dit budget? til omkring 8-10k burde du godt kunne finde en NAD S250  __________________
|
| Til top |
|
| |
FrederikSchack Forum Bruger

Bruger siden: 20 Februar 2005 Lokalitet: Fyn
Status: Offline Indlæg: 167
|
| Sendt: 19 Juni 2007 kl. 18:29 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hvorfor en effektforstærker? Hvorfor ikke en integreret forstærker?
Hvis du f.eks. kører lysleder ud til en integreret forstærker, så slipper du for den elektroniske støj i computeren. __________________ Panasonic SA XR-55, Arcam CD 72, Snell C IV, JBL S38, JBL Center
"There is beauty in everything, but not everyone sees it" Confucius
|
| Til top |
|
| |
mbk6 Forum Bruger

Bruger siden: 21 Februar 2005 Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline Indlæg: 51
|
| Sendt: 19 Juni 2007 kl. 19:07 | IP-adresse registreret
|
|
|
Det kan også være en mulighed med en integreret forstærker. Det må jeg lige overveje.
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 19 Juni 2007 kl. 20:18 | IP-adresse registreret
|
|
|
Har du hørt om Panasonic SA XR55?
XR55 har erstattet mit forhenværende surround system: NAD S300, NAD T163-v2, plus 3 stk. NAD 902. XR55 har mere kontrol over lyden, har en fantastisk smuk klang i akkustisk musik og stereo/surround perspektiv virker mere veldifineret.
Da jeg skiftede fra S-300 til XR-55 oplevede jeg ovenstående, da jeg skiftede tilbage var jeg åndeløs.
Læs evt. mere på:
http://www.hifi4all.dk/forum/forum_posts.asp?TID=53652&P N=1 __________________ Panasonic SA XR-55, Arcam CD 72, Snell C IV, JBL S38, JBL Center
|
| Til top |
|
| |
StarTrek Forum Bruger

Eks. Jamwa
Bruger siden: 25 April 2007 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 5051
|
| Sendt: 19 Juni 2007 kl. 20:34 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ville måske vælge en surround forforstærker med analog 7.1 indgang, og hvor det kun er volumen der er aktiv, og så en god løs 5 kanals effekt fortærker, problme med at bruge den lyd regl. der sidder i en computer, er at man ikke kan værre helet sikke på at det stå på det den blive stillet på sidte gang, der er nogle programer der kan finde på at skruge helt op for vol. med reslutat at højtaler brænder af.
Og så ville jeg nok vælge et løst lydkort, for at få anlæge og computer adskildt, det er ikke alt tid at det er lykken at forbinde disse tinge med hianden
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 19 Juni 2007 kl. 21:03 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hvorfor analog? Det bliver kvaliteten ikke bedre af. Det er bedre at bruge den formodentligvis bedre DAC der sidder i forstærkeren.
__________________ Panasonic SA XR-55, Arcam CD 72, Snell C IV, JBL S38, JBL Center
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 19 Juni 2007 kl. 21:09 | IP-adresse registreret
|
|
|
StarTrek skrev:
Og så ville jeg nok vælge et løst lydkort, for at få anlæge og computer adskildt, det er ikke alt tid at det er lykken at forbinde disse tinge med hianden
|
|
|
For mig fungerer det perfekt med Panasonic SA XR55 og lysleder. Jeg afspiller stort set alt fra min computer af. Den er ret minimalistisk med features, men lyden er hamrende god. Den har dog nogle fede features som bi-amping og dual-amping. __________________ Panasonic SA XR-55, Arcam CD 72, Snell C IV, JBL S38, JBL Center
|
| Til top |
|
| |
StarTrek Forum Bruger

Eks. Jamwa
Bruger siden: 25 April 2007 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 5051
|
| Sendt: 19 Juni 2007 kl. 21:12 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ok. hvis man bruger optiske digital, skal lydkortet jo havde de indbygget, eller i iden med at bruge optiske en god ide, for derved at adskille computer og anlæge, men bruger men ikke stæl også ved optisk ?
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 19 Juni 2007 kl. 21:16 | IP-adresse registreret
|
|
|
Der er optisk ud på de fleste computere i dag, ellers kan man købe et lydkort til omkring 100 kr. som har. Der er naturligvis ikke stel på et optisk kabel, da der ikke er elektricitet, men lys. Det er den bedste måde at overføre et signal fra computer til anlæg.
__________________ Panasonic SA XR-55, Arcam CD 72, Snell C IV, JBL S38, JBL Center
|
| Til top |
|
| |
Hans J Forum Bruger

Bruger siden: 25 Maj 2005 Lokalitet: Vestsjælland
Status: Offline Indlæg: 2285
|
| Sendt: 19 Juni 2007 kl. 22:51 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 20 Juni 2007 kl. 17:08 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej Hans,
Jeg tror ikke at de har hørt på Panasonic'en før de anmeldte den, fordi netop i Master and Commander excellerer XR55. Man kunne have skrevet nøjagtigt det samme om XR55, som der bliver skrevet om Onkyoen. Lydbilledet er så fantastisk løsrevet fra højttalerne, når f.eks. mændene løber rundt på dækket overnover, så lyder det virkeligt sådan. Stereo og surround perspektiverne fanstastisk veldefinerede.
Desværre er der alt for få HiFi-folk der tager Panasonic'en seriøst og ingen magaziner andet end nogle enkelte tyske, har gidet tage den i betragtning:
http://www.av-magazin.de/Testergebnis_Panasonic_SA-XR55.240. 0.html
|
| Til top |
|
| |