| Sendt: 22 Juni 2007 kl. 00:30 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej
Jeg skal have mig et nyt anlæg, som både skal give mig god stereo og surround. Jeg vil mene mit behov er ca. 50/50 film og musik, måske hælder mere mod musik i 60/40 niveauet. Derfor har jeg bestemt mig for, at steroen skal være god! Jeg har stort set bestemt mig for, at det skal være Dali Ikon serien, som jeg vil have som højttalere. Derudover har jeg også mere eller mindre besluttet mig for, at det bedste for mig vil være en kombination af en stero forstærker og en surround receiver/forstærker. Mit første spørgsmål er, kan alle stereo forstærkere bruges i et set-up med en surround receiver, så stereo forstærkere kan anvendes som effekt, når man ser film? Eller skal det have den specielle funktion, som f.eks. denon stereo forstærkere?
Jeg havde tænkt mig, at en mulighed for mig ville være en DENON PMA-1500AE forstærker kombineret med en Denon surround receiver - formentlig en af de nye, der kommer, som kan tage de nye surround formate, så jeg er lidt sikret på den front.
Jeg har ikke alle midlerne til at købe hele set-up'et på en gang. Derfor regner jeg med, at starte med de to Dali Ikon 6 fronthøjttaler og så stereoforstærkeren. Men jeg vil som sagt forberede mig på at kunne udbygge til surround, hvorfor jeg meget gerne vil høre input til hvilke forstærker.
Eller skal jeg bare holde fast i min umiddelbare Denon set-up eller er der andre gode bud?
Det samlede køb vil nok blive foretaget over de kommende 6-9 måneder.
|