| Forfatter |
|
Guffe88 Forum Bruger

Bruger siden: 06 August 2007 Lokalitet: Vestjylland
Status: Offline Indlæg: 12
|
| Sendt: 06 August 2007 kl. 21:20 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hejsa jeg står og skal til at købe en dvd-afspiller med et tilhørende surround sæt. Jeg er studerende, så selv sagt har jeg ikke så mange penge at rode med, så vil bare gerne have en OK løsning. Altså ikke den store entusiast som absolut skal have det bedste. Jeg tænkte på måske man ku købe et sæt med dvd-afspiller + surround sæt. Nogen som måske kan finde noget godt? Det kunne være fantastisk hvis ihvertfald de to bagerste højtalere var trådløse (evt. med opladningsmulighed?!) og så stod på sådan et stativ i rigtig højde. Nogen som kender til noget i den stil? Gerne i et sæt samlet, hvor jeg ikke skal rode med det store, går ikek lige så meget op i HIFI vil bare gerne have en bedre løsning end playstation 2 + 21" tv, som jeg kører med nu! Er villig til at smide ca. 2500 efter et system bestående af dvd-afspiller og højtalere+subwoofer.
Jeg takker på forhånd! :)
|
| Til top |
|
| |
JanM Forum Bruger

Bruger siden: 18 Januar 2004 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 777
|
| Sendt: 06 August 2007 kl. 21:48 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ved at Eltax laver et komplet sæt med trådløse baghøjttalere, men med dit forholdsvis bedskedne budget, så er det nok ikke at foretrække, da de er temmelig ringe.
Sats måske på et system uden sub, men med et par rimelige front højttalere istedet.
Kig i Føtex/Bilka/El-Giganten/surf lidt rundt m.v. Spring over de komplette sæt til 799 (ja, det kan man faktisk godt få) JVC, Philips, Samsung, Prosonic, Eltax, Denver osv osv. laver alle små surround systemer, om der er nogle der er bedre end andre?? Tja.
Men prøv at løfte lidt på DVD forstærker delen, virker det rimeligt stabilt, er højttalerne i plastik eller træ, osv.
Man kan dog godt få en lille surround forstærker til omkring 1000-1200, søg lidt rundt på nettet, en billig dvd til 3-400, så har du en lille tusse til et højttalersæt, fx noget Eltax/Denver/evt COOP's eget mærke Lumatron, det er rimelig ''kvalitet'' (til prisen) Har for nyligt set et komplet JVC system i Kvickly til 2699,- Så det kan sagtens findes.

__________________ - Musik speak louder than words... Mr Andersen is BACK!!
|
| Til top |
|
| |
mollecon Forum Bruger

Bruger siden: 05 December 2003 Lokalitet: Odense
Status: Offline Indlæg: 4790
|
| Sendt: 06 August 2007 kl. 21:53 | IP-adresse registreret
|
|
|
Du har altså ikke nogen surround-forstærker?
Problemet med de billige alt-i-et sæt er ofte, at højtalerne stinker. Løsningen kan bestå i, at man køber et sådant sæt, og så skifter i hvert fald centeren, siderne & måske subben til noget mere anstændigt - evt. når man får råd.
Du kunne osse købe en billig, separat DVD-spiller - og så blot bruge en go' gammeldaws stereoforstærker (med tilhørende højtalere) til lyden. Så vil du få mere for pengene.
|
| Til top |
|
| |
Guffe88 Forum Bruger

|
| Sendt: 06 August 2007 kl. 22:03 | IP-adresse registreret
|
|
|
nope har ingen surround forstærkere. som sagt går jeg ikke så vildt meget op i det, men er bar vigtig for mig at de bagerste er trådløse og det er lavet på en fiks måde (fx med opladerhalløj eller ihvertfald lang batterilevetid) for at undgå et ledningshelvede. Bor stadig hjemme så har ikke lige retten til at flytte for meget rundt heroppe. Jeg har bare hørt fra en ven, at det virkelig gør meget bare med lidt surround for hele filmoplevelsen og det vil jeg gerne tro!
|
| Til top |
|
| |
virious Udelukket fra forum

Bruger siden: 17 Oktober 2006 Lokalitet: Odense
Status: Offline Indlæg: 1508
|
| Sendt: 06 August 2007 kl. 22:24 | IP-adresse registreret
|
|
|
I den beskedne prisklasse vil jeg mene, at du er bedre tjent med et stereo-system i stedet, da kvaliteten på komponenterne mht. dit budget er aldeles nedadgående. Find en billig stereoforstærker og et par frontht. Hermed vil du få langt bedre lyd end med de der alt-i-et systemer.
Et hurtigt eksempel kunne vel være:
http://www.hifi4all.dk/ksb/Annonce.asp?id=51442
http://www.hifi4all.dk/ksb/Annonce.asp?id=51520
Eller noget andet.. dette er bare det første der dukkede op under min søgning.
|
| Til top |
|
| |
JanM Forum Bruger

|
| Sendt: 06 August 2007 kl. 22:27 | IP-adresse registreret
|
|
|
Anlæg, Surrondanlæg. homecinema, JAMOHØJTALERE. Helt nyt i ubrudt emballage. Fejlkøb 2.4 GHz wireless surround speakers. 200 watt total music power. Subwoofer with 5.1 surround og stereo amplifier. Trådløse baghøjtalere
Pris kr. 1.200
Randers | Jylland - Øst
Fra den blå avis.
Så der råd til en rimelig dvd afspiller. __________________ - Musik speak louder than words... Mr Andersen is BACK!!
|
| Til top |
|
| |
Guffe88 Forum Bruger

|
| Sendt: 06 August 2007 kl. 23:07 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
JanM Forum Bruger

|
| Sendt: 07 August 2007 kl. 00:07 | IP-adresse registreret
|
|
|
 Dette system fra logitech er et pc-højttaler-sæt. __________________ - Musik speak louder than words... Mr Andersen is BACK!!
|
| Til top |
|
| |
Ascari Forum Bruger

Bruger siden: 19 Juni 2004 Lokalitet: Vestjylland
Status: Offline Indlæg: 3328
|
| Sendt: 07 August 2007 kl. 17:58 | IP-adresse registreret
|
|
|
virious skrev:
|
I den beskedne prisklasse vil jeg mene, at du er bedre tjent med et stereo-system i stedet, da kvaliteten på komponenterne mht. dit budget er aldeles nedadgående. Find en billig stereoforstærker og et par frontht. Hermed vil du få langt bedre lyd end med de der alt-i-et systemer.
|
|
|
Havde gjort det samme! Du kan få meget bedre lyd til prisen med stereo, og så kan det også meget bedre klare en fest eller to. Det er klart at du ikke får surround, men et par gode stereo højttalere skaber mange gange en bedre surround følelsen end et dårligt surround anlæg.
Kig evt. efter Dali 104 som koster fra omkring 500 kroner brugt, og så smid omkring 1000 kroner efter en brugt forstærker og brug så resten på en god nyere brugt dvd afspiller, så skulle du være godt kørende!
|
| Til top |
|
| |
Hans J Forum Bruger

Bruger siden: 25 Maj 2005 Lokalitet: Vestsjælland
Status: Offline Indlæg: 2285
|
| Sendt: 07 August 2007 kl. 19:46 | IP-adresse registreret
|
|
|
Cableman har nogle komplette sæt 5.0 surround dvs. uden sub. http://cableman.dk/product.asp?product=147&sub=21&pa ge=1 http://cableman.dk/product.asp?product=151&sub=21&pa ge=1Og det er ikke noget problem at finde en DVD-afspiller til kr. 4-500,- som gør det ganske godt. Har selv købt en Lidl, som kan upskalere til 1080i i ganske god kvalitet (set med mine øjne), har HDMI (kan ikke bruges med ovennævnte), afspiller DVD-audio, kortlæser og meget andet. ALDI har også tilsvarende tilbud fra tid til anden. Selvfølgelig er det ikke 1. klasses produkter, men jeg er overbevist om de fleste finder resultatet ganske tilfredsstillende.
__________________ Fanatisme er den største trussel mod mennesket.
HD-DVD: Fordi livet er for kort til regionskoder
PS3 fordi Bluray 24fps og HD-lyd er nice
|
| Til top |
|
| |
martini1983 Forum Bruger

Bruger siden: 19 Juli 2004 Lokalitet: Vestsjælland
Status: Offline Indlæg: 28
|
| Sendt: 08 August 2007 kl. 09:10 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
Hans J Forum Bruger

|
| Sendt: 08 August 2007 kl. 09:19 | IP-adresse registreret
|
|
|
martini1983 skrev:
Hej
Hvis det skulle være har jeg sådan et sæt fra Logitech.
http://www.edbpriser.dk/Products/Listprices.asp?ID=101822
Det kan nemt tilsluttes stort set enhver dvd-afspiller, blot med lydudgang.
Har selv brugt det, en måneds tid, men har besluttet hellere at ville have et sæt med separat forstærker.
Sættet er ca 1,5år gammelt, men har kun været ude af kassen i en månedstid, pga jeg lige er flyttet og først har fået det op nu;-)
Men det spiller faktisk rigtig godt, og dybt nok!! |
|
|
Salg er IKKE tilladt i andet end køb/salg/bytte! __________________ Fanatisme er den største trussel mod mennesket.
|
| Til top |
|
| |
andersena Branchemedlem

PowerMill Service
Bruger siden: 09 Februar 2007 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 758
|
| Sendt: 09 August 2007 kl. 07:52 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hans J skrev:
Cableman har nogle komplette sæt 5.0 surround dvs. uden sub.
http://cableman.dk/product.asp?product=147&sub=21&pa ge=1
http://cableman.dk/product.asp?product=151&sub=21&pa ge=1
Og det er ikke noget problem at finde en DVD-afspiller til kr. 4-500,- som gør det ganske godt.
Har selv købt en Lidl, som kan upskalere til 1080i i ganske god kvalitet (set med mine øjne), har HDMI (kan ikke bruges med ovennævnte), afspiller DVD-audio, kortlæser og meget andet. ALDI har også tilsvarende tilbud fra tid til anden.
Selvfølgelig er det ikke 1. klasses produkter, men jeg er overbevist om de fleste finder resultatet ganske tilfredsstillende.
|
|
|
må jeg lige stemme i her. jeg har højtalerene fra det sidste sæt hans linker til, og jeg er ihvertfald tilfreds. og jeg vil vædde en kasse pils på at de gør det bedre en alle de der billige papkasse-sammenbyggede sæt man kan købe rundt omkring til samme pris (2000)  __________________
|
| Til top |
|
| |
interfacelift Lukket konto

Lukket, eget ønske!
Bruger siden: 07 Oktober 2006 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 2224
|
| Sendt: 09 August 2007 kl. 14:05 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ascari skrev:
virious skrev:
|
|
|
|
Havde gjort det samme! Du kan få meget bedre lyd til prisen med stereo, og så kan det også meget bedre klare en fest eller to. Det er klart at du ikke får surround, men et par gode stereo højttalere skaber mange gange en bedre surround følelsen end et dårligt surround anlæg.
Kig evt. efter Dali 104 som koster fra omkring 500 kroner brugt, og så smid omkring 1000 kroner efter en brugt forstærker og brug så resten på en god nyere brugt dvd afspiller, så skulle du være godt kørende!
|
|
|
det forslag støtter jeg ihvertfald. Det er en rigtig god start !
|
| Til top |
|
| |
Hans J Forum Bruger

|
| Sendt: 09 August 2007 kl. 14:43 | IP-adresse registreret
|
|
|
Satanion skrev:
Ascari skrev:
virious skrev:
|
|
|
|
|
|
|
det forslag støtter jeg ihvertfald. Det er en rigtig god start ! |
|
|
Så når jeg beder om et forslag til en god pladespiller, vil i foreslå en fantastisk CD-afspiller ? Manden beder om surround og ikke stereo, klart man kan få bedre højttalere ved at nøjes med 2 istedet for 4. Men det skal godt nok være ringe hvis stereo skal give bedre surrounfoplevelse en netop surround. __________________ Fanatisme er den største trussel mod mennesket.
|
| Til top |
|
| |
Guffe88 Forum Bruger

|
| Sendt: 09 August 2007 kl. 14:59 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg tænker lidt på at købe det Eltax sæt. De store højtalere har man vel til at stå ved siden af fjernsynet så ik, sådan lidt ud til hver side. er det ik meget billigt til 2.000 kr?
|
| Til top |
|
| |
JanM Forum Bruger

|
| Sendt: 09 August 2007 kl. 17:31 | IP-adresse registreret
|
|
|
Eltax har lavet højttalere siden 1959. Man kan ikke overleve mere end 45 år i den branche, hvis man udelukkende har fremstillet dårlige produker.
Eltax laver mange gode højttalere også i den lidt bedre klasse, men dem ser vi ikke så meget til herhjemme, fordi Eltax desværre er blevet et rigtig low-fi brand og det er faktisk en skam.
Mange anmeldere i fx USA roser Eltax's højttalere og Hi-Fi.
Så du kan roligt købe sættet fra Cableman, det er en udmærket surround start-pakke.
Vi har jo alle startet et sted. Mit første surround var fra OBS, Lumatron med det hele for 1300. Det lyder ikke fremragende, i forhold til det jeg har nu, men jeg var f*ndeme glad for det i nogle år. Min fatter har overtaget det, det nu ca 15 år gammelt og still going strong, så lyd-kvalitet eller ej, mange biler holder fx. ikke i 15 år.
De store front højttalere placeres på hver side af dit tv, om de skal vinkles lidt eller ej, må du lytte dig frem til.
/Jan __________________ - Musik speak louder than words... Mr Andersen is BACK!!
|
| Til top |
|
| |
Ascari Forum Bruger

|
| Sendt: 09 August 2007 kl. 17:44 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hans J skrev:
Satanion skrev:
Ascari skrev:
virious skrev:
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Så når jeg beder om et forslag til en god pladespiller, vil i foreslå en fantastisk CD-afspiller ?
Manden beder om surround og ikke stereo, klart man kan få bedre højttalere ved at nøjes med 2 istedet for 4. Men det skal godt nok være ringe hvis stereo skal give bedre surrounfoplevelse en netop surround.
|
|
|
Tror ikke vi ville gide gøre os uligheden nu hvor det er dig.
Anyway så siger gutten at han ikke har så meget forstand på hifi så han vil have nogle råd. Det har han fået, hvis han ikke kan bruge dem kan han jo bare springe dem over ikke? 
|
| Til top |
|
| |
Hans J Forum Bruger

|
| Sendt: 09 August 2007 kl. 18:23 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ascari skrev:
Hans J skrev:
Satanion skrev:
Ascari skrev:
virious skrev:
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Så når jeg beder om et forslag til en god pladespiller, vil i foreslå en fantastisk CD-afspiller ?
Manden beder om surround og ikke stereo, klart man kan få bedre højttalere ved at nøjes med 2 istedet for 4. Men det skal godt nok være ringe hvis stereo skal give bedre surrounfoplevelse en netop surround.
|
|
|
Anyway så siger gutten at han ikke har så meget forstand på hifi så han vil have nogle råd. Det har han fået, hvis han ikke kan bruge dem kan han jo bare springe dem over ikke? 
|
|
|
Åh, undskyld hvis jeg har såret din forfængelighed, heldigvis er der da andre på mit niveau jeg kan få hjælp fra. Det lader jo til at nogle mener man er højt hævet over andre, hvis man kaster xxx tusinde kroner efter sit HiFi. __________________ Fanatisme er den største trussel mod mennesket.
|
| Til top |
|
| |
Ascari Forum Bruger

|
| Sendt: 09 August 2007 kl. 18:59 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hans J skrev:
Ascari skrev:
Hans J skrev:
Satanion skrev:
Ascari skrev:
virious skrev:
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Åh, undskyld hvis jeg har såret din forfængelighed, heldigvis er der da andre på mit niveau jeg kan få hjælp fra.
Det lader jo til at nogle mener man er højt hævet over andre, hvis man kaster xxx tusinde kroner efter sit HiFi.
|
|
|
Øhm... Ja okay 
|
| Til top |
|
| |