| Sendt: 27 August 2007 kl. 08:36 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hejsa,
På min surroundreceiver (Pioneer VSX-1014) bruger jeg preout (front) til en stereoforstærker (MF A5 int.) for at trække fronthøjttalerne. Når jeg så vil høre CD, skifter jeg over og kører rent på stereoforstærkeren.
Men jeg vil nu investere i en sub (muligvis Velodyne SPL1000-R) og vil gerne bruge den både til surround og til stereo. Jeg bliver nu i tvivl om hvor den skal sættes til - preout på stereoforstærkeren ville være korrekt iflg. manualen, men er lidt i tvivl om den vil blive brugt i surround-sammenhæng?
Manualen siger:
PRE-AMPLIFIER OUTPUT The A5 Integrated amplifier has its pre-amplifier output available from RCA sockets on the back panel marked PRE-OUT, and is controlled by the volume adjustment. This is to allow “bi-amplification” using suitable external amplifiers and crossover networks to power the speaker drive components separately, giving noticeable improvement in clarity, imaging and bass weight. In this arrangement, typically the A5’s speaker outputs are used to drive the speaker’s “tweeter” (high audio frequencies), and an external stereo amplifier drives the “woofer” (low frequencies). The A5’s PRE OUT RCA sockets would therefore be connected to the input of the external “woofer” amplifier in this example.
Med venlig hilsen, Mick Johansen
|