| Forfatter |
|
Keler Forum Bruger

Bruger siden: 15 August 2007
Status: Offline Indlæg: 169
|
| Sendt: 28 August 2007 kl. 18:39 | IP-adresse registreret
|
|
|
Aloha!
Jeg står i lidt af et dilemma:
Jeg har besluttet mig for hvilke højtalere og sub jeg skal have købt mig. Mit problem er bare at jeg ikke ved hvilken forstærker der er mest fordelagtig at købe. Prisen er allerede ved at være højt oppe for mig, uden forstærker (19000,-) så det kunne være rart hvis den billigste, altså onkyoen, kunne bruges.
Systemet består af podspeakers samt en b&w pv1.
De 2 forstærkere er:
Denon 2808
http://usa.denon.com/ProductDetails/3526.asp
Onkyo TXSR606
http://avantix.dk/catalog/product_info.php?products_id=1320
Får jeg meget mere for pengene ved at bruge 9000,- på Denonen, kontra de 4300 på Onkyoen? Jeg har planlagt at opgradere om et par år til nogen B&W 703 højtalere. Onkyoen kan nok næppe trække dem, men det kan en forforstærker vel klare?
Men det jeg nok er mest i tvivl om, er, om denonen er SÅ meget bedre som prisen antyder - Den er trods alt dobbelt så dyr. Kan den noget som en ikke-entusiast som mig ville lægge mærke til? 
Hvad ville I gøre?
Håber på svar
Mvh
|
| Til top |
|
| |
zirio Forum Bruger

Bruger siden: 02 Oktober 2005 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 1256
|
| Sendt: 28 August 2007 kl. 18:53 | IP-adresse registreret
|
|
|
SÅ vil jeg helt klart anbefale dig 805 i stedet for!..Den er langt kraftigere, har flere HDMI-indgange samt et bedre kredsløb!..jeg har købt min 875 af Christian fra CSN (fremragende service)...Og den trækker nogle rimelig store Gulvht'er (al-1000 og dali 109), men den kan klare jobbet, og den gør det super godt!...Den tæsker bare, det en ren Duracell receiver .....
Men jeg vil anbefale Onkyo!...Jeg nedgører ikke Denon, for har ikke hørt den!...Men onkyo'en er der super smader på! ..
mvh Zirio
Zirio's Underground - Onkyo TX-SR875 - "HD Leeds the Way"
|
| Til top |
|
| |
Keler Forum Bruger

|
| Sendt: 28 August 2007 kl. 19:40 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ok - prisen på 805 er jo også næsten den samme som denon'en. Men jeg ved ikke hvilken der har flest features.
Men en 605'er kan vel godt "opgraderes" med en forforstærker så den kan trække nogen store gulvhøjtalere? Syntes nemlig det er meget at skal smide næsten 10 korn efter en forstærker nu jeg er på SU
|
| Til top |
|
| |
Hans J Forum Bruger

Bruger siden: 25 Maj 2005 Lokalitet: Vestsjælland
Status: Offline Indlæg: 2285
|
| Sendt: 28 August 2007 kl. 22:15 | IP-adresse registreret
|
|
|
Keler skrev:
Ok - prisen på 805 er jo også næsten den samme som denon'en. Men jeg ved ikke hvilken der har flest features.
Men en 605'er kan vel godt "opgraderes" med en forforstærker så den kan trække nogen store gulvhøjtalere? Syntes nemlig det er meget at skal smide næsten 10 korn efter en forstærker nu jeg er på SU |
|
|
Nej 605 har ikke pre-out. Her er en test af 805 dog på tysk. Den er THX ultra2 godkendt, så den kan nok levere den power der skal til. __________________ Fanatisme er den største trussel mod mennesket.
HD-DVD: Fordi livet er for kort til regionskoder
PS3 fordi Bluray 24fps og HD-lyd er nice
|
| Til top |
|
| |
kramer71 Forum Bruger

Bruger siden: 21 Oktober 2003 Lokalitet: Jylland
Status: Offline Indlæg: 1712
|
| Sendt: 28 August 2007 kl. 22:36 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg hører kun den 605 som rigeligt stærk til de pod speakers og den tager godt fat i dem og eq funktionen virker rigtigt godt i den stue jeg har hørt det i - de dåser har godt brug for den eq. Uanset om du vil opgradere senere er recieweren stærk nok, men det er jo også lidt et spørgsmål om, om du vil sætte delefrekvensen op med 15-20Hz, så er du kommet lige så langt som forskellen i kræfter til eks. en 805 (afhængig af signal og delefrekvens selvfølgeligt).
Spar roligt de penge.
|
| Til top |
|
| |
Sune Thomsen Forum Bruger

Bruger siden: 23 Juni 2006 Lokalitet: Jylland
Status: Offline Indlæg: 523
|
| Sendt: 29 August 2007 kl. 10:01 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg har bestilt model 705 fra tyskland, og ligger ydelse mæssigt mellem 605 og 805... Grunden til jeg ikke valgt 805 er at den er STOR! over 40cm i dybden! og mit tv møbel tillader max 41cm i dybden og 705 er præcis 37.7cm :D
|
| Til top |
|
| |
Keler Forum Bruger

|
| Sendt: 29 August 2007 kl. 18:13 | IP-adresse registreret
|
|
|
Det er bare ikke meget ved at bruge 4300 på en forstærker jeg ikke kan bruge om 2-3 år hvis jeg vil opgradere til et par store gulvhøjtalere. Så er det bedre at give det dobbelte og så kan køre videre med den. Syntes bare 9000 kr er meget for en forstærker 
|
| Til top |
|
| |
zirio Forum Bruger

|
| Sendt: 29 August 2007 kl. 18:49 | IP-adresse registreret
|
|
|
Det er fuldstændig rigtigt!..
Men jeg kan garantere dig for at pengene er givet så godt ud, som du ikke vil tro det!...Det er en ren Power-forstærker!...
mvh Zirio
|
| Til top |
|
| |
Anzelz Forum Bruger

Bruger siden: 06 Juni 2005 Lokalitet: Fyn
Status: Offline Indlæg: 366
|
| Sendt: 29 August 2007 kl. 20:23 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
Mrhviid Forum Bruger

Bruger siden: 06 Juli 2007 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 214
|
| Sendt: 30 August 2007 kl. 14:40 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej Keler...
Føler med dig i dette spørgsmål. Er efterhånden blevet meget svært at vælger AV-reciever, da der bliver flere og flere parametre at tage højde for. Selv når de irrelevante er pillet fra... 
Dog synes jeg at der er 2 ting du også bør tage højde for når du nu nævner Denon og Onkyo.
1. Denon kommer med en hel ny serie af recievere (og ikke kun den 2808'er du nævner) i den kommende tid og de ser rigtig spændende ud. http://nozebra.ipapercms.dk/hifiklubben/DK/Kataloger/200702t easer. Eks. synes jeg 2308 ser rigtig fræk ud til prisen... 
2. Onkyo 605 har fået et dårligt ry. Jeg har selv hørt den og synes den er fantastisk. Dog er der et kæmpe problem, nemlig at nogle af dem får højtalerne til at "klikke " under brug. Mange har observeret dette selv på ombyttede 605'ere. Måske er jeg bare doven, men jeg orker ikke selv at fræse frem og tilbage for at bytte en forstærker (eller endnu værre... vente på at Post Danmark får sendt den frem og tilbage), hvorfor jeg selv har valgt ikke at anskaffe mig en 605'er.
Mvh. Mrhviid... 
|
| Til top |
|
| |
CSN Teknik Branchemedlem

CSN Teknik
Bruger siden: 24 November 2005 Lokalitet: Sydsjælland
Status: Offline Indlæg: 842
|
| Sendt: 02 September 2007 kl. 22:07 | IP-adresse registreret
|
|
|
Mrhviid skrev:
Hej Keler...
Føler med dig i dette spørgsmål. Er efterhånden blevet meget svært at vælger AV-reciever, da der bliver flere og flere parametre at tage højde for. Selv når de irrelevante er pillet fra... 
Dog synes jeg at der er 2 ting du også bør tage højde for når du nu nævner Denon og Onkyo.
1. Denon kommer med en hel ny serie af recievere (og ikke kun den 2808'er du nævner) i den kommende tid og de ser rigtig spændende ud. http://nozebra.ipapercms.dk/hifiklubben/DK/Kataloger/200702t easer. Eks. synes jeg 2308 ser rigtig fræk ud til prisen... 
2. Onkyo 605 har fået et dårligt ry. Jeg har selv hørt den og synes den er fantastisk. Dog er der et kæmpe problem, nemlig at nogle af dem får højtalerne til at "klikke " under brug. Mange har observeret dette selv på ombyttede 605'ere. Måske er jeg bare doven, men jeg orker ikke selv at fræse frem og tilbage for at bytte en forstærker (eller endnu værre... vente på at Post Danmark får sendt den frem og tilbage), hvorfor jeg selv har valgt ikke at anskaffe mig en 605'er.
Mvh. Mrhviid...  |
|
|
Jeg har ikke oplevet andet en den klikken forstærkeren laver når den skifter lydformat, og det er vel meget normalt, det er absolut ikke et kæmpe problem. Jeg har kun oplevet posiktive tilbage meldelser på Onkyo´s modeller og der er smuttet en del over disken  Omkring deres varmeproblem, jeg har tæsket min 805 igennem i et par timer sammen med en kunde, og den havde 2-3 cm. luft " dont try this at home" og den blev ikke specielt varm. Det var både min og kundens konklusion efter vi havde rørt ved den.  __________________ Mvh.Christian
Cinemania
|
| Til top |
|
| |
zirio Forum Bruger

|
| Sendt: 02 September 2007 kl. 22:19 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg har 875!..
Og nu har jeg haft den tændt siden kl. 14, og den har været skruet lidt op, ogås har der været tændt for Projektoren (dvs Videoscaleren også kører)..Og nu har jeg så tændt for hele setup'et, og ja den er da varm, men overhovedet ikke noget problem!:..Og den tæsker stadig igennem!...Den bliver simpelthen ved med at imponere!..Tak Christan! .....Forstår ikke folk (ligesom Christian siger) at de har et problem med klikken, det skal den sige!...har prøvet 2 875'ere nu, og de gør det begge!..Jeg er (desværre) bare ikke kvaliciferet til en forklaring på hvorfor, men tror det har noget md kredsløbet at gøre!..Men det er der helt sikkert nogle der ved bedre end mig!..
mvh Zirio
Zirio's Underground - Opdateret 01/09- "HD Leeds the Way"
|
| Til top |
|
| |
akjosko1 Forum Bruger

Bruger siden: 09 December 2006 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 20
|
| Sendt: 11 Marts 2008 kl. 14:15 | IP-adresse registreret
|
|
|
Er det rigtigt forstået at hvis man ikke lader sig belaste af den klik lyd eller at Onkyo'en kan henne blive lidt varm er Onkyo'en at foretrække?
Nu snakker jeg om Onkyo 605 vs. Denon 2808
Overvejen at investere i en Denon 2808 og så deres kommende Blu Ray afspiller 2500 - er det på nogen måde en fordel at de to maskiner
kommer fra samme producent, ud over at de design mæssigt passer skide godt sammen, mens Onkyo er lidt for 4kantet til min smag - men
der er jo som allerede nævnt en del at svare...
Er der egentlig nogle der ved hvornår Harman Kardon lancere deres nye serie af Receivers? Kunne godt tænke mig at sammenligne med dem
oss...
|
| Til top |
|
| |
akjosko1 Forum Bruger

Bruger siden: 09 December 2006 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 20
|
| Sendt: 11 Marts 2008 kl. 14:19 | IP-adresse registreret
|
|
|
Har forresten lige et forslag til Keler - Prøv at se nærmere på Harbosound.dk og hans sub HarboSUB10 til 2500kr.
http://www.harbosound.dk/shop/default.asp
Det giver en heftig lydoplevelse hvis man sætter 4 minipods, 1 cinepod og 2 HarboSUB10 sammen med en Denon 2808 - det lyder så godt... Du
spare penge mok til at kunne købe Denons 2808, hvis det er den du hælder mest til...
|
| Til top |
|
| |
Baronen3 Forum Bruger

Bruger siden: 26 August 2006 Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline Indlæg: 22
|
| Sendt: 11 Marts 2008 kl. 21:29 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg har fornyligt skiftet min Pioneer 1016 ud med en Onkyo 605. Primært for at få udnyttelse af de nye lydformater.
Jeg vil starte med at sige at jeg er meget tilfreds med min nye receiver, som trækker et 5.1 sæt SVS højtalere. Der er en del gode funktioner i Onkyoen og jeg synes at den lyder godt. Jeg synes dog at min forhændværende Pioneer var væsentlig pænere, men det er jo en smagssag.
Hvis jeg var dig, ville jeg dog overveje en ekstra gang om 605'eren er stor nok. Mine væghøjtalere er ikke store, og jeg føler ikke at de hiver efter mere effekt. Men..... Jeg har læst en test i Home Cinema Choice, hvor de generelt er begejstret for 605'eren, men de måler så hvor stor effekt den kan levere, med 5 kanaler på én gang, i 8 ohm, ved 0,5% THD og her kommer de frem til noget der ligner 30 watt pr kanal. Det giver de den også slag for, og jeg vil da også mene at det lige er lidt nok til et par store gulv bamser.
HCC: http://www.homecinemachoice.com/cgi-bin/displayreview.php?re viewid=7444
Edit: Har netop læst en test i Sound and Vision, hvor de ved 5 kanaler i drift med 1kHz målte 85 watt pr kanal:
S&V: http://www.soundandvisionmag.com/receivers/2632/test-bench-o nkyo-tx-sr605-av-receiver.html
Så hvem af dem af de to blade der har mest ret, tør jeg ikke at sige, men jeg alligevel anbefale dig at gå op i SR-805, hvis du har planer om at trække større gulvhøjtallere. Det vil jeg have gjort i din situation, men nu har jeg en kone, som ikke er folignelig med gulvhøjtalere 
605 og 705 er bygget op over samme type forstærker, og der er derfor ikke stor effektforskel på dem. 805'eren derimod har en Push-Pull koblet forstærker (dobelt antal transsistore), som samtidig er mere strømstærk, se evt. på vægten af de tre forstærkere. SR-805: 23,3kg - SR-705: 12,8kg - SR-605: 11,5kg.
Se evt. Onkyo modellerne sammenlignet her:
http://www.eu.onkyo.com/ir_img/13527386_1d82cfb668.pdf
Jeg er overbevidt om, at du får mere forstærker for pengene ved Onkyo, end ved Denon 2808, men det har jeg dog ikke nogen link der understøtter
Du kan jo vælge at handle med ham CSN fyren som alle herinde reklamere for, eller vælge at købe i Tyskland hvor der kan spares lidt mønt, på bekostning af bekvemmelighed. Det er op til den enkelte at vurdere hvormeget man vil give for at handle ved en dansk forhandler, og om det skal være en lokal, eller en internet butik. Til info gav jeg ca. 3400 for min 605 leveret fra tyskland.
Jeg håber det kan bruges til noget.
mvh.
Baronen
|
| Til top |
|
| |