| Forfatter |
|
sams Forum Bruger

Bruger siden: 17 Februar 2006 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 3
|
| Sendt: 29 August 2007 kl. 10:17 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej guys!!! jeg vil lige checke om hvis da er noget der ud , som kender til noget surround receiver , hvor den kan klare de nye HD-DVD lyd formater bl. a Dolby tru-hd og DTS-hd , som en Multichannel PCM lyd gennem HDMI indgang ???. har haft selv en pioneer vsx-1016 , med hdmi indgang/udgang men desværre den kunne ikke klare opgaven :( , jeg ved godt at det nye Onkyo TX-SR875 receiver har onboard indbygget dekoder , men den kan ikke skaffes lige nu er på rest ordre. ps: har en Toshiba hd-e1 på forhånd tak for hjælpen! MVH .sam
|
| Til top |
|
| |
zirio Forum Bruger

Bruger siden: 02 Oktober 2005 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 1256
|
| Sendt: 29 August 2007 kl. 17:17 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej Sams og velkommen til!..
Alle Onkyos modeller ( de nye fra 605-905) har dekoder til DTHD, DTSHD etc!..Så jeg ved ikke lige hvor du vil hen med det?...Men der er ikke nogle afspillere der kan sende DTS HD via bitstream (direkte DTS HD signal, det bliver dekodet til PCM, ellers går forstærkeren det bare)!..men Onkyos nye HD-DVDafspiller skulle kunne sende direkte DTS HD etc!..
Jeg har selv en 875 (skaffet i DK), og den er super fed!..Det er helt vanvittig!.Den smækker bare igennem, lige meget hvad du smider på den!..Den er bare ...Kan klart anbefale den til dem der har tænkt sig at købe den, eller lignende produkter fra Onkyo!...
Snak med Christian fra CSN!..Han har muligvis nogle på lager, eller kan måske skaffe en til dig!...Forresten hvad synes du om lyden og billedet på HD-E1???..Har selv overvejet den lidt!...
mvh Zirio
Zirio's Underground - Onkyo TX-SR875 - "HD Leeds the Way"
|
| Til top |
|
| |
StarTrek Forum Bruger

Eks. Jamwa
Bruger siden: 25 April 2007 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 5051
|
| Sendt: 29 August 2007 kl. 17:19 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ville nok gå efter HD-XE1, da den har en beder scaler en HD-E1, vigtig hvis man har en stor DVD samling
|
| Til top |
|
| |
Hurin Forum Bruger

Bruger siden: 29 April 2006 Lokalitet: Odense
Status: Offline Indlæg: 465
|
| Sendt: 29 August 2007 kl. 18:17 | IP-adresse registreret
|
|
|
Din nuværende receiver kan ikke klare opgaven fordi den har HDMI switch, dvs. den fører bare signalet igennem. Du skulle have købt en 2016 istedet, er selv i samme situation 
Men der er noget du har misforstået, din afspiller kan allerede afkode Dolby tru-hd og DTS-hd, så der er ingen grund til at lade afkodningen foregå i receiveren. Lyden skal afkodes til PCM for at kunne afspilles, men om afkodningen foregår i afspilleren eller receiveren, kan være ligegyldigt.
|
| Til top |
|
| |
sitronen Branchemedlem

HiFi-Klubben
Bruger siden: 17 Januar 2006 Lokalitet: Sønderjylland
Status: Offline Indlæg: 32
|
| Sendt: 30 August 2007 kl. 16:29 | IP-adresse registreret
|
|
|
Den nye Denon AVR-2808 kommer med DTS HD-MASTER og Dolby True-HD
Giv den til 1.oktober, så må de være i butikkerne. __________________ B&W 800-serie bio
Lyngdorf SDA powered.
Derudover Denon & Sonos
|
| Til top |
|
| |
CSN Teknik Branchemedlem

CSN Teknik
Bruger siden: 24 November 2005 Lokalitet: Sydsjælland
Status: Offline Indlæg: 842
|
| Sendt: 02 September 2007 kl. 22:02 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
zirio Forum Bruger

Bruger siden: 02 Oktober 2005 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 1256
|
| Sendt: 02 September 2007 kl. 22:14 | IP-adresse registreret
|
|
|
Christian er simpelthen Onkyo-pusheren! ...
Men CSN leverer en super service, og der blevet hjulpet med Setup'et!..kanon service!..Og du vil ikke fortryde hvis du købte en 875'er!...Den er super!...Jeg kan prøve at give dig en lille anmeldelse om et par dage, hvordan den håndterer PCM-sporet!..Har selv (i går) Fået anskaffet mig en Toshiba HD-E1 med King Kong!..Så dne skal jeg lige have testet i morgen, eller tirsdag!..
mvh Zirio
Zirio's Underground - Opdateret 01/09- "HD Leeds the Way"
|
| Til top |
|
| |