Tilbage til HIFI4ALL.DK 8. juni 2026 | 00:36   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Surround Sound
 HIFI4ALL Forum : Surround Sound
Emne Emne: Opkobling af front-ht med indb. aktiv sub (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
CosworthDriver
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 01 August 2007
Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline
Sendt: 30 August 2007 kl. 16:21 | IP-adresse registreret  

Hej

Jeg er forholdsvis ny i surround (haft surround-udstyr siden januar).

Jeg kører med noget meget gammelt grej (JBL-ht, NAD stereoreceiver, 17 år gamle + en Yamaha surroundprocessor som er ca. 13 år gammel) som jeg gerne vil udskifte indenfor de næste par måneder.

Mine ideer går i retning af følgende:

Receiver:

Cambridge Audio 640 R

eller

Yamaha RX-V 3800 (kommer på markedet i efteråret engang)

Højttalere:

Audio Pro Blue Diamond med tilhørende Audio Pro center og baghøjttalere.

Hvordan kobles de aktive basser i front-ht'erne til receiveren (signalkabel med Y-stik eller?)?

Er der 1 eller flere sub-udgange på de to nævnte receivere (så der ikke skal bruges Y-stik?)?

Hvorledes fungerer set-up'et til stereolytning kontra surround (mht. sub-opkoblingen)?

Hvis jeg på længere sigt vil opgradere med en separat sub, hvordan opkobles den så (og hvordan vil det set-up fungere ved stereolytning kontra surround?)?

Hvis nogen har nogle meninger om de ht + receivere jeg har kig på, så vil jeg da gerne høre dem.

Er det bedre at vælge alm. passive ht (istedet for Audio Pro'erne)?

Jeg går efter forholdsvis indretningsvenlige ht som også gerne må kunne spille dybt (så ikke noget med smalle ht med 4 tommer enheder eller lign. a la System Audio 1750, for de kan ikke levere den dybde jeg vil have). Så jeg kigger efter højttalere med sidemonterede basser (min. 10-12 tommer basenheder).

Gode råd og ideer modtages med glæde!

PFT

Tommy

Til top Vis CosworthDriver's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af CosworthDriver

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes