Tilbage til HIFI4ALL.DK 8. juni 2026 | 23:31   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Surround Sound
 HIFI4ALL Forum : Surround Sound
Emne Emne: denon 1803 støjer (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
sharpsole
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 16 September 2007
Lokalitet: Øerne
Status: Offline
Sendt: 16 September 2007 kl. 17:59 | IP-adresse registreret  

Min gode gamle Denon avr 1803 receiver er pludseligt begyndt at knitre i centerhøjtaleren.Det mærkelige er at den gør det kun når jeg afspiller dvd.Den er ligeglad om jeg kører coaxialt eller optisk.Det hjælper heller ikke at sende lyden digitalt/coaxialt gennem tv´et.Det hjæper heller ikke at slukke for tv´et for at udelukke støj derfra.Hvis jeg lægger en audio-cd i drevet er der ingen støj.Hvis jeg afspiller harddisken er der ingen støj.Heller ikke når jeg afspiller digitalt fra en mini-disk.Nu kommer det mest mærkelige:Hvis dvdén har dts-spor og hvis jeg vælger det er der heller ingen støj.det er med andre ord dolby-digital lyd der knaser.Min primære afspiller er en Sony hd-optager model rdr-hx510,mit tv er et 37" phillips 9731.mine højtalere er nogle små 3-vejs Jamo nogen på nær center-højtaleren som er en JBL XTI center,6 ohms.Jeg prøvet med en anden dvd afspiller og det hjalp heller ikke.Har i nogle gode forslag+På forhånd tak.

brasch
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 29 Oktober 2006
Lokalitet: København
Sendt: 16 September 2007 kl. 18:05 | IP-adresse registreret  

har du prøvet at føre signalet analogt ud af afspilleren til receiverens 5.1 indgang, det kan være det hjælper

sharpsole
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 16 September 2007 kl. 21:27 | IP-adresse registreret  

brasch skrev:
har du prøvet at føre signalet analogt ud af afspilleren til receiverens 5.1 indgang, det kan være det hjælper

Næh,det har jeg ikke,men der er vel ikke megen fidus i at have én dolby digital receiver og en dvd med digital udgang og så køre analogt.Lyden bliver vel i så fald prologic-2 i bedste fald.Men tak for rådet, i morgen vil jeg alligevel prøve,det er jo bedre end ingenting,ihvertfald indtil jeg finder en anden løsning.

brasch
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 29 Oktober 2006
Lokalitet: København
Sendt: 16 September 2007 kl. 22:12 | IP-adresse registreret  

sharpsole skrev:

brasch skrev:

Næh,det har jeg ikke,men der er vel ikke megen fidus i at have én dolby digital receiver og en dvd med digital udgang og så køre analogt.Lyden bliver vel i så fald prologic-2 i bedste fald.Men tak for rådet, i morgen vil jeg alligevel prøve,det er jo bedre end ingenting,ihvertfald indtil jeg finder en anden løsning.

hvorfor skulle den gøre det? Fordi du bruger analog udgangen på en cd-afspiller bliver det vel heller ikke mono?

EDIT: Jeg misforstod dit indlæg. Det kræver selvfølgelig der er 5.1 udgang på afspilleren

Mrhviid
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 06 Juli 2007
Lokalitet: Stor-København
Sendt: 17 September 2007 kl. 17:01 | IP-adresse registreret  

sharpsole skrev:
Min gode gamle Denon avr 1803 receiver er pludseligt begyndt at knitre i centerhøjtaleren.Det mærkelige er at den gør det kun når jeg afspiller dvd.Den er ligeglad om jeg kører coaxialt eller optisk.Det hjælper heller ikke at sende lyden digitalt/coaxialt gennem tv´et.Det hjæper heller ikke at slukke for tv´et for at udelukke støj derfra.Hvis jeg lægger en audio-cd i drevet er der ingen støj.Hvis jeg afspiller harddisken er der ingen støj.Heller ikke når jeg afspiller digitalt fra en mini-disk.Nu kommer det mest mærkelige:Hvis dvdén har dts-spor og hvis jeg vælger det er der heller ingen støj.det er med andre ord dolby-digital lyd der knaser.Min primære afspiller er en Sony hd-optager model rdr-hx510,mit tv er et 37" phillips 9731.mine højtalere er nogle små 3-vejs Jamo nogen på nær center-højtaleren som er en JBL XTI center,6 ohms.Jeg prøvet med en anden dvd afspiller og det hjalp heller ikke.Har i nogle gode forslag+På forhånd tak.

Ikke helt sikker på om jeg har forstået dig ret. Men som jeg forstår det lyder det som om det er DSP processoren i din forstærker der er futtet af - dvs. DD delen af den.

Har godt nok aldrig hørt om andre det er sket for..

Meget, meget mystisk...

Mvh.

Mikkel... :-)

Til top Vis Mrhviid's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Mrhviid

sharpsole
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 17 September 2007 kl. 19:27 | IP-adresse registreret  

Mrhviid skrev:

[QUOTE=sharpsole QUOTE] .[/

Ikke helt sikker på om jeg har forstået dig ret. Men som jeg forstår det lyder det som om det er DSP processoren i din forstærker der er futtet af - dvs. DD delen af den.

Meget, meget mystisk...

Mvh.

ØØhh,hvad mon sådan én fætter koster at få udskiftet?Siden jeg skrev mit sidste indlæg fandt jeg ud af at der faktisk er en ganske svag støj når jeg afspiller harddisken gennem receiveren(pro logic 2)

kennethnr
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 21 Juni 2006
Lokalitet: Nordjylland
Sendt: 17 September 2007 kl. 20:23 | IP-adresse registreret  

sharpsole skrev:
Mrhviid skrev:

Meget, meget mystisk...

Mvh.

ØØhh,hvad mon sådan én fætter koster at få udskiftet?Siden jeg skrev mit sidste indlæg fandt jeg ud af at der faktisk er en ganske svag støj når jeg afspiller harddisken gennem receiveren(pro logic 2)

jeg er tilbøjelig til at give Mrhviid ret, men på den anden side, nu har jeg repareret denon surround i ca. 6 år og jeg har aldrig set sådan en fejl før.

Jeg tør ikke skyde på en pris på en reperation jeg ikke har prøvet før, bedste bud er at aflevere den til service og få et prisoverslag (tror ikke du skal forvente ret meget under 1000,-  det lyder som dyre dele)

Til top Vis kennethnr's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af kennethnr

Mrhviid
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 06 Juli 2007
Lokalitet: Stor-København
Sendt: 18 September 2007 kl. 11:17 | IP-adresse registreret  

kennethnr skrev:
sharpsole skrev:
Mrhviid skrev:

Meget, meget mystisk...

Mvh.

jeg er tilbøjelig til at give Mrhviid ret, men på den anden side, nu har jeg repareret denon surround i ca. 6 år og jeg har aldrig set sådan en fejl før.

Jeg tør ikke skyde på en pris på en reperation jeg ikke har prøvet før, bedste bud er at aflevere den til service og få et prisoverslag (tror ikke du skal forvente ret meget under 1000,-  det lyder som dyre dele)

Jamen det er skam også kun et gæt ud fra beskrivelsen. Aner ikke om man kun kan futte DD delen af eller om alt DSP så også vil futte af - eller om DD er indbygget i DSP chips'ne eller om det er seperate kredsløb...

Faktisk ved jeg ikke noget. Kun at det lyder som om et eller andet der har med DD processeringen at gøre er futtet af...

Mvh

Mrhviid

Til top Vis Mrhviid's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Mrhviid

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes