| Forfatter |
|
Cocooma Forum Bruger

Bruger siden: 13 Januar 2004 Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline Indlæg: 30
|
| Sendt: 13 Januar 2004 kl. 14:00 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej alle
Tak for mange godt emner i alle har sendt inde der står virkelig meget meg man bruge.
Men jeg mangler nogle oplysninger om en surround revicer jeg har tænkt mig at købe.
----->Sony STR-DB 780 QS--------<
Det står til 3000 kr hos Shopman.dk
Vil gerne hvis i ville komme med en kommentar omkring denne.
På forhånd tak
Cocooma.
|
| Til top |
|
| |
CarrotMan Forum Bruger

Bruger siden: 13 Juli 2003 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 3141
|
| Sendt: 13 Januar 2004 kl. 14:11 | IP-adresse registreret
|
|
|
3000 kr. lyder ikke umiddelbart billigt. Det havde Fona den også til på et tidspunkt.
Iøvrigt er det sidste års model. Det er der jo i og for sig intet forkert i, men prøv alligevel (ihvertfald) at kigge efter STR-DB 790 i stedet. Ikke markedets mest velspillede receiverserie, men mange funktioner til prisen. Inden du køber ville jeg nok kigge hvad jeg kunne finde fra Harman/Kardon, Pioneer og Yamaha, for der plejer man at få bedre lyd til prisen (men ikke så meget gejl  )
/U.
|
| Til top |
|
| |
CHTT Forum Bruger

Bruger siden: 09 Oktober 2003 Lokalitet: Aalborg
Status: Offline Indlæg: 1281
|
| Sendt: 13 Januar 2004 kl. 14:16 | IP-adresse registreret
|
|
|
790QS som er denne års model står til 3190 hos Audiosound.dk
-men som CarrotMan siger - lyt lige til andre først; H/K, Yamaha og Denon. Har selv haft en Sony QS i 6 mdr. så røg den videre til fordel for Denon. __________________ AVI + Squeezebox
|
| Til top |
|
| |
CarrotMan Forum Bruger

|
| Sendt: 13 Januar 2004 kl. 14:23 | IP-adresse registreret
|
|
|
Der er ihvertfald ingen grund til at købe hos shopman hvis ikke der er store penge at spare ifht. til en dansk forhandler (gælder i og for sig også alle andre udenlandske forhandlere) - og da slet ikke hvis man får et dårligere produkt  .
/U.
|
| Til top |
|
| |
Sten Forum Bruger

Bruger siden: 19 April 2003
Status: Offline Indlæg: 193
|
| Sendt: 13 Januar 2004 kl. 16:23 | IP-adresse registreret
|
|
|
For Gud skyld, hold fra Shopman.dk.
Hvorfor ikke selv bestille receiveren fra Tyskland, og derved spare Shopmans fortjeneste. Når man køber hos Shopman, hvad jeg aldeles ikke vil anbefale, får han varerene leveret fra Tyskland (iøvrigt samme steder som du selv kan købe fra) og lægger 1000 - 1500 kroner oveni i prisen, og sender receiveren videre til dig.
Har aldrig fattet dem, der køber hos Shopman. Det har er sikkert været mange indlæg omhandlende Shoman of deres prispolitik. Eftersigende skulle det være en meget ung gut, der er ansvarlig for Shopman uden, at det skal forstås som noget negativt.
|
| Til top |
|
| |
CarrotMan Forum Bruger

|
| Sendt: 13 Januar 2004 kl. 16:25 | IP-adresse registreret
|
|
|
Sten skrev:
| ...Det har er sikkert været mange indlæg omhandlende Shopman. |
|
|
Åh ja  Søg selv i "forhandlere" forummet.
/U.
|
| Til top |
|
| |
Cocooma Forum Bruger

Bruger siden: 13 Januar 2004 Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline Indlæg: 30
|
| Sendt: 14 Januar 2004 kl. 11:59 | IP-adresse registreret
|
|
|
Mange Tak.
Du har da så meget ret Sten. Det er da helt i vejret at handle ved Shopman hvis de alligevel får det fra tyskland og så bare sætter prisen op.
Det jeg syntes er værst ved at handle i tyskland, er hvis der er noget er går i stykker på det man køber. jeg ved godt det er bare at sende det der ned igen men men..... mit tysk Men vil prøve at kigge alligevel.
CarrotMan og CHTT jeg er lidt vild med Sony og har altid været det, så det er derfor jeg gerne vil købe sony produkter.
Forresten er det nogle der ved hvad det er QS står for?
Cocooma
|
| Til top |
|
| |
CarrotMan Forum Bruger

|
| Sendt: 14 Januar 2004 kl. 12:10 | IP-adresse registreret
|
|
|
De fleste tyske forhandlere kan godt svare på Emails på engelsk, så det behøver ikke at være problemet.
QS står så vidt jeg husker for "Quality Standard" eller deromkring.
/U.
|
| Til top |
|
| |
CHTT Forum Bruger

|
| Sendt: 14 Januar 2004 kl. 14:06 | IP-adresse registreret
|
|
|
Cocooma skrev:
|
CarrotMan og CHTT jeg er lidt vild med Sony og har altid været det, så det er derfor jeg gerne vil købe sony produkter.
Forresten er det nogle der ved hvad det er QS står for?
|
|
|
Fair nok - du skulle blot have oplysningen. Men kan du li' lyden - så er det jo bare alletiders.
QS? synes jeg kan huske det står for "Quiet Surround"  __________________ AVI + Squeezebox
|
| Til top |
|
| |
spirit Forum Bruger

Bruger siden: 30 December 2003 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 34
|
| Sendt: 14 Januar 2004 kl. 14:39 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg kan så fortælle at det faktisk er sådan her:
QS = Quality Series
ES= Excellent Series
Jeg har selv en Sony NS900 DVD afspiller, hvorpå der står QS (og med småt Quality Series)
|
| Til top |
|
| |
CarrotMan Forum Bruger

|
| Sendt: 14 Januar 2004 kl. 14:44 | IP-adresse registreret
|
|
|
spirit skrev:
QS = Quality Series
ES= Excellent Series
|
|
|
Alt er jo relativt  (Undskyld, jeg kunne ikke lade være  )
/U.
|
| Til top |
|
| |
CHTT Forum Bruger

|
| Sendt: 14 Januar 2004 kl. 14:50 | IP-adresse registreret
|
|
|
CarrotMan skrev:
spirit skrev:
|
QS = Quality Series
ES= Excellent Series
|
|
|
Alt er jo relativt (Undskyld, jeg kunne ikke lade være )
/U. |
|
|
Ja, det giver jo anledning til at undrer sig hvad serierne under "Quite Surroundy" (eller Quality Series som nogen påstår ) så er SQS, altså Sub Quality Series...
(Ja, nu rabler det vist snart - anyway held og lykke med jagten på en QS til Coccoma) __________________ AVI + Squeezebox
|
| Til top |
|
| |
spirit Forum Bruger

Bruger siden: 30 December 2003 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 34
|
| Sendt: 14 Januar 2004 kl. 14:54 | IP-adresse registreret
|
|
|
Nu siger jeg jo heller ikke at det er "quality"  men jeg syntes nu at det er pænt, hvor meget af High-end udstyret ikke er, hva er der med den grimme guld farve??
|
| Til top |
|
| |
CHTT Forum Bruger

|
| Sendt: 14 Januar 2004 kl. 15:01 | IP-adresse registreret
|
|
|
spirit skrev:
Nu siger jeg jo heller ikke at det er "quality" men jeg syntes nu at det er pænt, hvor meget af High-end udstyret ikke er, hva er der med den grimme guld farve??  |
|
|
Enig! - indpakningen er en anden snak. Det er naturligvis også en faktor om man kan holde ud at se på maskinerne, eller om man blot koncenterer sig om at lytte til det der kommer ud af højtalerne...
- eller om det ser godt ud eller spiller godt eller begge dele. Vores visuelle indtryk er jo også med til at påvirke opfattelsen  __________________ AVI + Squeezebox
|
| Til top |
|
| |
Tage7 Forum Bruger

Bruger siden: 22 Oktober 2003 Lokalitet: Jylland
Status: Offline Indlæg: 12
|
| Sendt: 14 Januar 2004 kl. 15:53 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ja nu vil jeg jo så lige forsvare min sony lidt!! Jeg har nemlig Str-db 780 QS, og den spiller altså udemærket. Synes den spiller ok i sur men halter lidt i stereo... Men helt sikkert så ville det da være at foretrække med noget H/K eller noget!! Har da os selv overvejet og skifte men pengene er ikk lige i land så det må vente til en anden god gang...
__________________ Liverpool FC All The WAY
|
| Til top |
|
| |
CHTT Forum Bruger

|
| Sendt: 14 Januar 2004 kl. 16:14 | IP-adresse registreret
|
|
|
Tage7> Som sagt tidligere; fair nok hvis man er tilfreds ja, så er man tilfreds og det skal man også huske at være. For man kan jo altid få noget bedre end det man har, hvis man lige betaler 'lidt' mere - det er vel den "onde" hifi-cirkel.
Som sagt har jeg selv haft en 870QS - og var da også godt tilfreds med den et stykke tid. Selv om vi har moret os lidt på bekostning af Sony og deres betegnelser, så er meningen jo god nok i at dele sine erfaringer med andre - det er vel derfor vi er her på HiFi4all. __________________ AVI + Squeezebox
|
| Til top |
|
| |