Tilbage til HIFI4ALL.DK 10. juni 2025 | 05:54   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Surround Sound
 HIFI4ALL Forum : Surround Sound
Emne Emne: Opdatering af Denon 3806 (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
jannikmariager
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 29 Maj 2006
Lokalitet: København
Status: Offline
Sendt: 27 September 2007 kl. 19:20 | IP-adresse registreret  

Hej

Jeg vil gerne opdatere min Denon 3806 da jeg har læst mig til at jeg så kan modtage 7.1 PCM lyd i recieveren og dermed høre TrueDH og DTS-HD lyd via en Sony BDP500 (som har TrueHD og Dts-HD dekoder indbygget) (ret mig endelig hvis jeg tager fejl)

Mit spørgsmål går på, jeg skal bruge et RS232c kabel til recieveren, men mindes ikke at have sån en port i min computer (sidder i udlandet pt. så har ik lige min desktop her) kan man få sån et kabel med USB i den ene ende og RS232c i den anden - AV connection har ik noget ?

Efter opdateringen kan jeg så overføre TrueHD/DTS-HD lyd via HDMI kabel til Recieveren (den har kun HDMI 1.1) men har i en anden tråd læst at man kan overføre LOSSLESS PCM via HDMI 1.1 og er det ikke det signal jeg får ??

Og vil jeg så få bedre lyd som jo er det hele det handler om

Håber nogen kan svare

Jannik

Til top Vis jannikmariager's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af jannikmariager

Rysz
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 06 Januar 2005
Lokalitet: Nordjylland
Sendt: 27 September 2007 kl. 20:57 | IP-adresse registreret  

Du kan få recieveren opgraderet til seneste firmware på klubbens værksted, såfrem den endnu er dækket af garantien.

Hvis du selv vil give det et shot, så kan du bruge et kabel som dette:

http://www.avxperten.dk/pc-kabler/usb-specialkabler/usb-2.0- til-rs232-adapterkabel-(9-pol-+-25-pol).asp

Og jo. Recieveren er klar til overførsel af 7.1 PCM signal, så du kan få udnyttelse af HD-lyden. Du skal bare huske at sætte afspilleren til at sende PCM ud. Prøv det lige inden du går igang med den store tur med stik og kabler osv. Det kan være du kan gøre det allerede, afhængig af hvilken firmware der ligger på receiveren nu.

Til top Vis Rysz's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Rysz

jannikmariager
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 28 September 2007 kl. 16:37 | IP-adresse registreret  

Hej Rysz

Kan se du har noget med H/K at gøre, ved du om der er kommet en update af firmwaren til Sony RDR HX1010 Harddisk optager, jeg købte den sidste sommer ??

Jannik

Til top Vis jannikmariager's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af jannikmariager

Rysz
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 06 Januar 2005
Lokalitet: Nordjylland
Sendt: 29 September 2007 kl. 08:56 | IP-adresse registreret  

jannikmariager skrev:

Kan se du har noget med H/K at gøre, ved du om der er kommet en update af firmwaren til Sony RDR HX1010 Harddisk optager, jeg købte den sidste sommer ??

Jeg ved det faktisk ikke, men jeg skal se hvad jeg kan finde ud af. Ellers så stik hovedet ind i din lokale HK butik. De har adgang til den samme info som jeg har.

Er der noget du savner på den, siden du er på jagt efter en software-update ?

Til top Vis Rysz's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Rysz

jannikmariager
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 29 September 2007 kl. 09:14 | IP-adresse registreret  

Den har crashet en del gange så jeg har været nødt til at slukke på kontakten, håbede en update kunne afhjlæpe dette. Spurgte hos min lokale H/K for ca 1 år siden og der var ik kommet noget.

Jannik

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2025 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes