| Forfatter |
|
halfster Forum Bruger

Bruger siden: 02 Oktober 2007 Lokalitet: Fyn
Status: Offline Indlæg: 9
|
| Sendt: 03 Oktober 2007 kl. 00:03 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej allesammen.
Jeg har på baggrund af en masse indlæg lige købt et par brugte dali 450 i perfekt stand til 1000kr og en ny Onkyo TX-SR505, da jeg ikke har brug for HDMI og disse ting stemmer overens med mit budget.
Nu vil jeg så gerne finde center- og baghøjtalere, men er meget i tvivl om, hvilke der tonemæssigt passer til et par dali 450. Har forsøgt at søge, men har ikke kunne finde noget brugbart om dette.
Alle kommentarer vil være til stor hjælp.
Hvad synes i iøvrigt om valg af højtaler, forstærker og pris?
|
| Til top |
|
| |
Mighty-boy Forum Bruger

Bruger siden: 05 Januar 2005 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 316
|
| Sendt: 03 Oktober 2007 kl. 00:08 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej. Jeg har i snart 3 år haft et par dali 450 stående - de er dog ikke originale mere.
Af baghøjttalere kan jeg anbefale dali 202/2002/LE eller suite seriens baght, eller hvis det skal være rigtig godt, et par dali evidence 370. Jeg har selv brugt en masse forskellige baghøjttalere til dem, og synes de har været meget neutrale ifht til andre ht. mærker, hvorfor der ikke har været de store komplikationer ved at parre dem med fremmedartet udstyr :)
Ang. Center tror jeg egentlig bare, at det er vigtigt at den har samme materiale i bas-/mellemtone enhederne (coated papir/pap) og en ordinær softdome som dalierne - det er altid en god start. Igen kan jeg anbefale dalie suites center, eller måske endda en grand vocal. Centeren er jo den mest centrale lydformidler i SS. Held og lykke med projektet, håber du finder noget derude.
Prisen er meget fornuftig, du skal ikke føle dig snydt. Hvis du engang bliver intrasseret i at tweake dine 450 må du endelig skrive til mig, det er virkelig en prisbasker!
|
| Til top |
|
| |
halfster Forum Bruger

|
| Sendt: 03 Oktober 2007 kl. 00:45 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ok så vil jeg være på udkig efter dem. Hvordan passer dali concept center/bag?
Tweak af 450'erne lyder interessant - mener du at sætte en ny diskant i?
Må også indrømme at jeg er noget overrasket over hvor godt 450'erne spiller og har ikke engang fået min nye Onkyo-forstærker og digitale kabler endnu så forventer det kommer til at spille endnu bedre.
Da jeg købte dem havde de spikes på, men dem har jeg pillet af, da jeg har trægulv, men de brummede meget i guvlet så har forsøgt mig med noget gummimåtte indtil videre men skal lige have kigget lidt mere på det.
|
| Til top |
|
| |
Ascari Forum Bruger

Bruger siden: 19 Juni 2004 Lokalitet: Vestjylland
Status: Offline Indlæg: 3328
|
| Sendt: 03 Oktober 2007 kl. 18:05 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg har brugt en Dali C1000 center til mine Dali 850, det fungerer rigtigt godt!
|
| Til top |
|
| |
halfster Forum Bruger

|
| Sendt: 04 Oktober 2007 kl. 11:23 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hvad siger i til at bruge jamo surround 200 til baghøjtalere sammen med dali 450?
|
| Til top |
|
| |
Ascari Forum Bruger

|
| Sendt: 04 Oktober 2007 kl. 17:49 | IP-adresse registreret
|
|
|
kan sikkert sagtens gå an, jeg bruger selv mine gamle Eltax Universe og det spiller rigtigt godt.
|
| Til top |
|
| |
halfster Forum Bruger

|
| Sendt: 04 Oktober 2007 kl. 18:36 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ok - er 600kr inkl porto for et par fine jamo surround 200 en fornuftig pris?
Er blevet lidt varm på dipol princippet i dem da min sofa står helt op af væggen og jeg har en ide om at det vil høres mindre med disse hvis de hænges over sofaen og peger nedad og den anden side op mod loftet.
|
| Til top |
|
| |
Ascari Forum Bruger

|
| Sendt: 04 Oktober 2007 kl. 19:31 | IP-adresse registreret
|
|
|
Det kan jeg desværre ikke svare på da jeg ikke kender dem.
|
| Til top |
|
| |
Mighty-boy Forum Bruger

Bruger siden: 05 Januar 2005 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 316
|
| Sendt: 05 Oktober 2007 kl. 01:04 | IP-adresse registreret
|
|
|
Det lyder som en god idé. Prøv det da bare af ;)
Ang. afkobling på trægulv så prøv med noget kork - du kan købe det som bordskånere og så skære det ud i små firkanter til hvert hjørne, læg det med fordel dobbelt, med dobbeltklæbende tape imellem f.eks.
|
| Til top |
|
| |