Tilbage til HIFI4ALL.DK 6. juni 2026 | 17:04   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Surround Sound
 HIFI4ALL Forum : Surround Sound
Emne Emne: Onkyo tx-sr705 Vs. Onkyo tx-sr805 (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 2
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
Skave
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 28 Maj 2007
Lokalitet: Vestjylland
Status: Offline
Sendt: 15 Oktober 2007 kl. 21:55 | IP-adresse registreret  

Står og skal vælge mellem disse to receivere, men kan ikke finde ud af hvilken der vil passe bedst i mit setup. Mine højtalere er disse: http://www.cableman.dk/product.asp?product=23&sub=1& page=1 og mit rum er 9 kvadratmeter stort. Jeg har dog planer om at udbygge til 7.1  Jeg hælder mest til 805eren, men jeg ved ikke om det måske er overkill at skaffe sig den, og om det så er bedre at istedet spare nogle penge og få en 705. Håber der er nogle som kan guide mig til en beslutning 

Til top Vis Skave's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Skave

larl
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 22 Oktober 2003
Lokalitet: Odense
Sendt: 15 Oktober 2007 kl. 22:09 | IP-adresse registreret  

Skave skrev:
Står og skal vælge mellem disse to receivere, men kan ikke finde ud af hvilken der vil passe bedst i mit setup. Mine højtalere er disse: http://www.cableman.dk/product.asp?product=23&sub=1& page=1 og mit rum er 9 kvadratmeter stort. Jeg har dog planer om at udbygge til 7.1  Jeg hælder mest til 805eren, men jeg ved ikke om det måske er overkill at skaffe sig den, og om det så er bedre at istedet spare nogle penge og få en 705. Håber der er nogle som kan guide mig til en beslutning 

Forskellen imellem de to modeller er mest på lydsiden. 805 har nogle bedre forstærkere og bedre D/A (digital-analog) konvertere.

Og så kan der være forskelle i features (options i menuer) men jeg kender ikke 705'eren i detaljer.

/Lars

Skave
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 15 Oktober 2007 kl. 22:13 | IP-adresse registreret  

larl skrev:

Skave skrev:

Forskellen imellem de to modeller er mest på lydsiden. 805 har nogle bedre forstærkere og bedre D/A (digital-analog) konvertere.

Og så kan der være forskelle i features (options i menuer) men jeg kender ikke 705'eren i detaljer.

/Lars

Ja og så vejer den næsten det dobbelte  Men er 805eren for "kraftig" til mine højtalere og til mit rum?

larl
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 15 Oktober 2007 kl. 22:24 | IP-adresse registreret  

Skave skrev:
Ja og så vejer den næsten det dobbelte

I dette tilfælde er det jo et udtryk for kvalitet (større strømforsyninger, aluminium i kabinettet ect)

Skave skrev:
Men er 805eren for "kraftig" til mine højtalere og til mit rum?

Tja, jeg sidder med den helt store Onkyo 905 i et 10 kvm rum. Det var ikke rummet der afgjorde dét valg

Med de højttalere vil en 705 være tilstrækkeligt, så spørgsmålet er mere hvad de nærmeste fremtidsplaner er. Planlægger du at udskifte højttalerne før næste forstærker, så ville jeg nok snuppe en 805. Er du derimod tilfreds med de højttalere, og regner med at beholde det hele i rigtig mange år frem, så snup en 705 istedet og spar de penge.

Der er ingen tvivl om at 805 er højere kvalitet end 705. Men hvis det ikke er det primære lige nu, så brug besparelsen på andre ting. Måske en god blu-ray afspiller istedet.

/Lars

Skave
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 15 Oktober 2007 kl. 22:43 | IP-adresse registreret  

larl skrev:

Skave skrev:
Ja og så vejer den næsten det dobbelte

I dette tilfælde er det jo et udtryk for kvalitet (større strømforsyninger, aluminium i kabinettet ect)

Jaja naturligvis

Skave skrev:
Men er 805eren for "kraftig" til mine højtalere og til mit rum?

Tja, jeg sidder med den helt store Onkyo 905 i et 10 kvm rum. Det var ikke rummet der afgjorde dét valg

Med de højttalere vil en 705 være tilstrækkeligt, så spørgsmålet er mere hvad de nærmeste fremtidsplaner er. Planlægger du at udskifte højttalerne før næste forstærker, så ville jeg nok snuppe en 805. Er du derimod tilfreds med de højttalere, og regner med at beholde det hele i rigtig mange år frem, så snup en 705 istedet og spar de penge.

Der er ingen tvivl om at 805 er højere kvalitet end 705. Men hvis det ikke er det primære lige nu, så brug besparelsen på andre ting. Måske en god blu-ray afspiller istedet.

/Lars

Jeg er "rød" så skal ihvertfald ikke have mig en Blu ray afspilller Går nærmere og lurer på en HD-EP35. Men din kommentar fjernede ihvertfald min største bekymring om at mit rum var for lille til sådan et bæst Men vil jeg få en mærkbar forskel i lydkvalitet med de forbedrede DAC's, kredsløb etc. der er i sådan en 805er i forhold til 705eren, er det noget der er værd de ekstra penge også set ift. mine højtalers ydelse? Har ingen planer om at erstatte dem foreløbigt.

larl
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 15 Oktober 2007 kl. 22:53 | IP-adresse registreret  

Skave skrev:
Men vil jeg få en mærkbar forskel i lydkvalitet med de forbedrede DAC's, kredsløb etc. der er i sådan en 805er i forhold til 705eren, er det noget der er værd de ekstra penge også set ift. mine højtalers ydelse? Har ingen planer om at erstatte dem foreløbigt.

Det må dog blive et rent gæt - da jeg ikke kender højttalerne.

Men jeg vil mene, at 705'eren er tilstrækkelig til dit behov. Selvom det er en mindre forstærker (605 er tættere på 705, end 705 er på 805/875) så er det fortsat en god kraftig 7.1 forstærker. Og med nogle billige højttalere som disse til 3000 kr. for et komplet sæt, så vil du næppe få brug for en 805.

Du bør dog overveje hvad du gør med højttalerne uanset, for disse 7.1 forstærkere er ikke velegnet til 5.1. De kræver reelt minimum 6.1 - som jeg har forstået det. Og højttalerne skal jo helst matche hinanden indbyrdes.

/Lars

Skave
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 15 Oktober 2007 kl. 23:03 | IP-adresse registreret  

larl skrev:

Skave skrev:
Men vil jeg få en mærkbar forskel i lydkvalitet med de forbedrede DAC's, kredsløb etc. der er i sådan en 805er i forhold til 705eren, er det noget der er værd de ekstra penge også set ift. mine højtalers ydelse? Har ingen planer om at erstatte dem foreløbigt.

Det må dog blive et rent gæt - da jeg ikke kender højttalerne.

Men jeg vil mene, at 705'eren er tilstrækkelig til dit behov. Selvom det er en mindre forstærker (605 er tættere på 705, end 705 er på 805/875) så er det fortsat en god kraftig 7.1 forstærker. Og med nogle billige højttalere som disse til 3000 kr. for et komplet sæt, så vil du næppe få brug for en 805.

Du bør dog overveje hvad du gør med højttalerne uanset, for disse 7.1 forstærkere er ikke velegnet til 5.1. De kræver reelt minimum 6.1 - som jeg har forstået det. Og højttalerne skal jo helst matche hinanden indbyrdes.

/Lars

Lyder til at det er en 705er jeg skal have fat i Som skrevet tidligere har jeg planer om at udbygge til 7.1, og her tænkte jeg på nogle Dali som baghøjtalere. En anden ting er at det er min onkel som tager en af disse to receivere med hjem fra USA, så er der noget man skal være opmærksom på når den er der ovre fra, udover en trasformer ting til strømmen?

larl
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 15 Oktober 2007 kl. 23:09 | IP-adresse registreret  

Skave skrev:
Som skrevet tidligere har jeg planer om at udbygge til 7.1, og her tænkte jeg på nogle Dali som baghøjtalere.

Men passer de lydmæssigt til dine nuværende ?

Skave skrev:
En anden ting er at det er min onkel som tager en af disse to receivere med hjem fra USA, så er der noget man skal være opmærksom på når den er der ovre fra, udover en trasformer ting til strømmen?

Kan det egentlig betale sig? ... nå, men det har du nok styr på

Serviceniveau kender du vel. Altså nul service og support.

Men ellers ville jeg nærstudere http://www.onkyo.com/ hvor der er link til både de amerikanske modeller og de europæriske, for at spotte de forskelle der måtte være.

/Lars

Skave
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 15 Oktober 2007 kl. 23:13 | IP-adresse registreret  

larl skrev:

Skave skrev:
Som skrevet tidligere har jeg planer om at udbygge til 7.1, og her tænkte jeg på nogle Dali som baghøjtalere.

Men passer de lydmæssigt til dine nuværende ?

Det er jo lige det. Håbede på noget respons fra nogen Har indtryk af at mine Tangent højtalere er lidt "lyse i lyden.

Skave skrev:
En anden ting er at det er min onkel som tager en af disse to receivere med hjem fra USA, så er der noget man skal være opmærksom på når den er der ovre fra, udover en trasformer ting til strømmen?

Kan det egentlig betale sig? ... nå, men det har du nok styr på

Serviceniveau kender du vel. Altså nul service og support.

Men ellers ville jeg nærstudere http://www.onkyo.com/ hvor der er link til både de amerikanske modeller og de europæriske, for at spotte de forskelle der måtte være.

/Lars

Regner måske med at købe mig til en garanti, og så kan min onkel altid tage den med tilbage og få den repareret, hvis jeg skulle være så uheldig. 

zirio
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 02 Oktober 2005
Lokalitet: København
Sendt: 16 Oktober 2007 kl. 18:16 | IP-adresse registreret  

Hej Skave

Jeg vil klart anbefale dig 805...Den er bedre på alle kanter. Jeg harw selv 875 og den er for sindsyg!..Jeg tror at du gør en fejl i længden, hvis du ikke køber en 805, for jeg kan garantere dig for at det kan svare sig!...Det kan godt betale sig at give noget ekstra!..Christian fra CSN sælger 805 for en god pris!..

mvh Zirio

Til top Vis zirio's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af zirio

sunmusic
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 26 Juni 2007
Sendt: 17 Oktober 2007 kl. 18:29 | IP-adresse registreret  

Prøv at tænk lidt med pengepungen. hvad med en 605 eller 505. Det er sku' synd at en 805 skal stå bag de højttalere.

Og så der noget der hedder tinnitus...
Til top Vis sunmusic's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af sunmusic

StarTrek
Forum Bruger
Forum Bruger

Eks. Jamwa

Bruger siden: 25 April 2007
Lokalitet: Stor-København
Sendt: 17 Oktober 2007 kl. 18:47 | IP-adresse registreret  

Man kan ikke få en fortærker er er for kraftig, men kun en der har mere kontrol over højtaler, og det kan da ikke være for ringe, men man kan få
en forærker der er for lille til sin højtale, og det er ikke god, da der er en mulighed for at brænde højtaler af.

En Onkyo 905 er nok den beste (og de siste penge er givet god ud, den skulle kunne fås billige i Tyskland), som ikke lider at de problerm der med
Onkyo surrund forærker.
Til top Vis StarTrek's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af StarTrek

Skave
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 21 Oktober 2007 kl. 18:47 | IP-adresse registreret  

Okay tak for inputsne Det blev en Onkyo TX-SR 805 fra 6th Avenue Elctronics til den nette pris af 4100,- men den dårlige nyhed er at der kommer til at gå 1-2 måneder før jeg får den at se

mad_max
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 04 September 2003
Lokalitet: Nordjylland
Sendt: 27 Oktober 2007 kl. 17:51 | IP-adresse registreret  

Det var billigt men den er så praktisk talt også umuligt at få serviceret ville jeg tro.
Jeg smed 7500 ialt for min 805 fra tyskland og har den også nu og den spiller mums.

sunmusic
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 26 Juni 2007
Sendt: 28 Oktober 2007 kl. 19:36 | IP-adresse registreret  

Skave skrev:
Okay tak for inputsne Det blev en Onkyo TX-SR 805 fra 6th Avenue Elctronics til den nette pris af 4100,- men den dårlige nyhed er at der kommer til at gå 1-2 måneder før jeg får den at se

Ok, det er sku' da godt nok billigt. skal den ikke modificeres lidt i forhold til strømstik og 110/220 volt spænding.
Hvad med moms og afgifter. Er det betalt eller satser du på at den smutter gennem systemet?
Til top Vis sunmusic's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af sunmusic

Skave
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 28 Oktober 2007 kl. 19:46 | IP-adresse registreret  

sunmusic skrev:
Skave skrev:

Ok, det er sku' da godt nok billigt. skal den ikke modificeres lidt i forhold til strømstik og 110/220 volt spænding.
Hvad med moms og afgifter. Er det betalt eller satser du på at den smutter gennem systemet?

Min onkel arbejder med en som flytter hjem i december og han har købt nogle billige golfbaner til nogle slægtninge, som han fragter hjem i en container. Og dér kan jeg også få receiveren med. Så satser på at den ikke bliver undersøgt af tolden Mht. til strømmen mener jeg da bare at man skal have sig sådan et rejsestik fra OBH fx.

larl
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 28 Oktober 2007 kl. 20:07 | IP-adresse registreret  

Skave skrev:
Mht. til strømmen mener jeg da bare at man skal have sig sådan et rejsestik fra OBH fx.

Ok - så får du dig en slem overraskelse

Hvis du sætter forstærkeren til 220V med et rejsestik, så brænder den af. Og det kan være så slemt, at den slet ikke kan repareres igen.

Den kører på 110V / 60 Hz - og kun det. Tilslut den aldrig nogensinde til 220V (240V).

Så du skal ud og have fat i en 220V - 110V transformator. Og ikke de små til rejsebrug, for dette er et apparat der sluger 800W på 220V når den er fuldt belastet. Så du skal som minimum havde fat i en transformator der kan levere 1000W

De findes, men du får nok et mindre chok når du ser prisen. Jeg ville ikke blive forundret om sådan en fætter koster 2-3000 kr. Dels fordi det er en kraftig sag, og så er det ikke hver dag de lige sælger den slags

/Lars

Skave
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 28 Oktober 2007 kl. 20:15 | IP-adresse registreret  

larl skrev:

Skave skrev:
Mht. til strømmen mener jeg da bare at man skal have sig sådan et rejsestik fra OBH fx.

Ok - så får du dig en slem overraskelse

Hvis du sætter forstærkeren til 220V med et rejsestik, så brænder den af. Og det kan være så slemt, at den slet ikke kan repareres igen.

Den kører på 110V / 60 Hz - og kun det. Tilslut den aldrig nogensinde til 220V (240V).

Så du skal ud og have fat i en 220V - 110V transformator. Og ikke de små til rejsebrug, for dette er et apparat der sluger 800W på 220V når den er fuldt belastet. Så du skal som minimum havde fat i en transformator der kan levere 1000W

De findes, men du får nok et mindre chok når du ser prisen. Jeg ville ikke blive forundret om sådan en fætter koster 2-3000 kr. Dels fordi det er en kraftig sag, og så er det ikke hver dag de lige sælger den slags

/Lars

Whooops det havde jeg ikke lige forudset Ved du hvor man skal se efter sådan en tranformator? Gerne en webshop.

EDIT: Fandt noget selv. Det er vel sådan en fætter her: http://appliances.safeshopper.com/45/98.htm?767

larl
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 28 Oktober 2007 kl. 21:11 | IP-adresse registreret  

Skave skrev:
EDIT: Fandt noget selv. Det er vel sådan en fætter her: http://appliances.safeshopper.com/45/98.htm?767 

Ja, det ser rigtigt ud.

Og prisen er god i forhold til herhjemme.

/Lars

Primeradk
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 07 Januar 2004
Lokalitet: Stor-København
Sendt: 28 Oktober 2007 kl. 21:49 | IP-adresse registreret  

Jeg troede faktisk at de fleste produkter havde en spændings vidde fra 100v til 240v. Arbejder selv her i DK med nogen amerikanere og alle deres dele er fra US. Det er mest netstikket der skal skiftes, ofte smider de dem bare i her og så spiller det, de ældre ting skal dog have en trafo på. Men er måske værd at undersøge hvad den gør.

\René

QX9650 i alm + QX6700 i MCE

Pioneer 427XD

Nyt grej QX9650

Sælges 2 x QX 6700
Til top Vis Primeradk's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Primeradk

Side af 2 Næste >>
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum