Tilbage til HIFI4ALL.DK 10. juni 2026 | 03:10   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Surround Sound
 HIFI4ALL Forum : Surround Sound
Emne Emne: Onkyo TX-SR805 HDMI-HDMI opskalering? (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
tbbv 2
Lukket konto
Lukket konto
Dobbelt konto!

Bruger siden: 16 Oktober 2007
Lokalitet: Stor-København
Status: Offline
Sendt: 21 Oktober 2007 kl. 11:33 | IP-adresse registreret  

Hej

Jeg har et problem.

Har lige fået en Onkyo TX-SR805, havde i forvejen et Panasonic TH 42PX70E, som kilde har jeg en PS3 og en HTPC. HTPC er med ABIT Fatal1ty F-I90HD bundkortet.

Jeg kører HDMI ud fra bundkortet på HTPC'en, jeg havde oprindeligt løst problemet med, at billedet ikke var helt til kant, når jeg brugte HTPC'en, ved at lave en skæv opløsning på 1152 x 642. Det virkede og jeg havde et godt billede.

Når jeg nu køre min HTPC med denne opløsning, gennem Onkyo TX-SR805 via HDMI, sker der et eller andet med signalet, for jeg har ikke længere billede til kant mere.

Men hvad sker der? Upscalerer receiveren mit skæve signal til 720P?

Er der nogen det ved om receiveren kan indstilles til, at køre signalet HDMI-HDMI i gennem receiveren uden, overhovedet  at gøre noget ved signalet ("ægte" passthrough)?

Mvh

Til top Vis tbbv 2's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af tbbv 2

Marniman
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 02 Februar 2005
Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline
Sendt: 30 Oktober 2007 kl. 09:43 | IP-adresse registreret  

Hej du

Jeg står selv 1cm fra at anskaffe mig en 805'er. Så derfor har jeg, som altid, læst alt jeg kunne finde af reviews, meninger ris/ros osv. Jeg faldt over dette da jeg en dag sad og ledte efter udtalelser om receiveren. Håber det er noget du kan bruge.
----------------

We didn't have much luck using the 720p upscaling (we found it messed up the aspect ratio), but here's the trick to activate the secret menu.

1. Hold down the Aux button on the front panel of the receiver.

2. While holding down Aux, press the power button.

3. The LED display should read "Resolution: Auto". Use the directional controls to the right of the display to change to 720p.

4. Press the Return button beneath the direction controls to get out of the secret menu.

Of course, if you decide you don't like the 720p upscaling, you can use the same sequence to turn it off.

-------------------------

-Martin
Til top Vis Marniman's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Marniman Besøg Marniman's Websted

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes