Hej alle, jeg er ny på forrummet.
Jeg har dog i noget tid haft et 5.1 surround sound system med
Jamo A210PDD højtaler sæt
Men med min egen aktive subwoofer, som sagtens kan trække systemet, det er en Energy ES-5 med 8" bas.
surround forstærker er en
Panasonic SA-HE75
Først da jeg var over ved en ven og så en film, kunne jeg høre at hans system, som var noget dyere end mit, havde en bedre dybde end mit system. Jeg havde troet at sub'en var nok til at sikre dybde, men jeg tog vel fejl. Jeg er nu kommet til den holdning at jeg bliver nød til at få større højtale end dem jeg har.
Mit rum er 3x5 m.
Jeg har kikket på flere samlede sæt, men endten er de for dyre eller også er de med små højtalere, og jeg er bange for at små højtale ikke vil give det samme lydbillede som større vil.
Jeg kan ikke finde ud af om jeg skal finde et højtaler sæt eller om jeg bare skal købe højtalerne særskilt. Skal jeg købe brugt eller hvordan.
prismæssigt skal det være det billigste muligt, for at få god dybde. Jeg kan bare ikke finde ud af hvad det vil sige prismæssigt.
For mig ser det ud til at bliver en 1000 kr. pr. højtaler. Kan det gøres billige
Det jeg søger er mere dybde generelt, for som det er nu er lyden noget tynd. Stemmer er fint men mellemtone området halter.
Det er jo også satelit højtalere og jeg går udfra at for at kunne få mere dybde har jeg brug for større højtalere. Når det kommer de dybe toner, virker subwooferen fint.
Hvilken størelse skal jeg op i højtaler mæssigt.
Jeg har også tænkt på at købe højtalerne lidt efter lidt, hvis prisen bliver et problem, sådan at jeg ikke køber det hele på en gang.
Mvh Kasper