Forfatter |
|
Blohm Forum Bruger

Bruger siden: 28 Oktober 2007 Lokalitet: Aalborg
Status: Offline Indlæg: 9
|
Sendt: 28 Oktober 2007 kl. 20:38 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej :)
Jeg står og mangler et surround sound sæt da højttalerne i mit TV bestemt ikke er ret gode :)
Jeg regner med at ville bruge omkring 1500-2000kr, alt efter hvad jeg kan få for pengene.. Kan I anbefale nogle gode sæt?
Jeg så at dette sæt: http://cableman.dk/product.asp?product=151 blev anbefalet i en anden tråd - nogen der ved noget om dette sæt?
Jeg har absolut ingen forstand på højttalere osv., så spørger nok dumt.. Jeg har lige pt. et 20" skodtv fra Bilka og en Kiss DP-1500 afspiller.. Skal jeg bruge andet udstyr/kabler/x for at kunne bruge dette surround sound sæt?
På forhånd tak! :)
|
Til top |
|
|
Hans J Forum Bruger

Bruger siden: 25 Maj 2005 Lokalitet: Vestsjælland
Status: Offline Indlæg: 2285
|
Sendt: 28 Oktober 2007 kl. 21:11 | IP-adresse registreret
|
|
|
I forhold til resten af dit setup, vil jeg mene det matcher fint. Du har jo nok digital-udgang fra KISS afspilleren, så på med sådan et kabel til Surround Reciever, så har du ganske betragelig bedre lyd end du har nu.
__________________ Fanatisme er den største trussel mod mennesket.
HD-DVD: Fordi livet er for kort til regionskoder
PS3 fordi Bluray 24fps og HD-lyd er nice
|
Til top |
|
|
Rysz Forum Bruger

Bruger siden: 06 Januar 2005 Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline Indlæg: 1445
|
Sendt: 28 Oktober 2007 kl. 21:23 | IP-adresse registreret
|
|
|
Blohm skrev:
Jeg står og mangler et surround sound sæt da højttalerne i mit TV bestemt ikke er ret gode :)
Jeg regner med at ville bruge omkring 1500-2000kr, alt efter hvad jeg kan få for pengene.. Kan I anbefale nogle gode sæt?
|
|
|
Den første sætning rummer en direkte modsætning. Mine 2 højttalere i tv'et er ikke gode nok, derfor vil nu have 6 endnu billigere højttalere. Kan du se pointen, ellers bør du ihvertfald kunne høre den.
Hvis du vil skabe bedre lyd til et budget på 2 kilo, er der kun en vej at gå; Brugt køb.
Find en fonuftig stereoforstærker og et par fonuftige kompakthøjttalere, og tilslut det til tv'et. Så skal du høre løjer. At sætte et fuldt surround udstyr op til 2000 kroner vil i bedste fald udbrede den dårlige lyd til at fylde rummet fra alle hjørner.
|
Til top |
|
|
Hans J Forum Bruger

|
Sendt: 28 Oktober 2007 kl. 22:30 | IP-adresse registreret
|
|
|
Rysz skrev:
Blohm skrev:
|
|
|
Den første sætning rummer en direkte modsætning. Mine 2 højttalere i tv'et er ikke gode nok, derfor vil nu have 6 endnu billigere højttalere. Kan du se pointen, ellers bør du ihvertfald kunne høre den.
Hvis du vil skabe bedre lyd til et budget på 2 kilo, er der kun en vej at gå; Brugt køb.
Find en fonuftig stereoforstærker og et par fonuftige kompakthøjttalere, og tilslut det til tv'et. Så skal du høre løjer. At sætte et fuldt surround udstyr op til 2000 kroner vil i bedste fald udbrede den dårlige lyd til at fylde rummet fra alle hjørner. |
|
|
Sådan en gang fis, det Eltax system har markant bedre lyd end hans TV, det er jeg 100% overbevist om. Selvfølgelig har det ikke samme kvalitet som et surround der koster 10-20 gange mere det han har afsat som ramme, men derfor kan det godt leverer en okay surround lyd. Folk har det med at nedrakke Eltax bare de hører navnet, men i udlandet er der ikke den samme hetz. F. eks. er her en positiv test af Eltax Liberty, men selvfølgelig ved dem som har testet det heller ikke en dyt om noget som helst __________________ Fanatisme er den største trussel mod mennesket.
|
Til top |
|
|
andersena Branchemedlem

PowerMill Service
Bruger siden: 09 Februar 2007 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 758
|
Sendt: 29 Oktober 2007 kl. 07:01 | IP-adresse registreret
|
|
|
jeg holder med på den. eltax sættet vil være en MARKANT forbedring i forhold næsten ethvert tv. der er virkelig horribel lyd i mange tv. ikke dermed sagt at eltax sættet ikke er godt. jeg er ganske tilfreds. det er ikke verdenskvalitet. men jeg er tilfreds
|
eag1 Udelukket fra forum

Bruger siden: 17 August 2006 Lokalitet: Vestsjælland
Status: Offline Indlæg: 357
|
Sendt: 29 Oktober 2007 kl. 07:45 | IP-adresse registreret
|
|
|
rysz har fat i den lange ende. du vil få en væsentligt bedre oplevelse ud af et fedt 2 kanals setup til de penge end et helt snurrerundt sæt. Jeg er så heldig at have både et 2 kanals setup og et seperat surround værelse. og ja, det er da fedt med surround, men ofte ser jeg film i stuen via alm. stereo. og det er sku også helt fedt. med det budget ville jeg helt sikkert gå efter 2 kanaler. for at surround skal fungere godt skal man op i en vis prisklasse.
men hvis det skal være surround kig eventuelt på disse
Logitech Z 5500 Digit, man bliver helt overrasket over lyden.
|
Til top |
|
|
Blohm Forum Bruger

|
Sendt: 29 Oktober 2007 kl. 17:05 | IP-adresse registreret
|
|
|
Okay, det behøver egentligt heller ikke være surround, bare noget der kan levere ordenlig lyd.. Det er noget sjovere at se Jurassic Park når der runger i hele huset når en T-rex går amok istedet for det bare skratter helt vildt..
Men, kan i anbefale nogle et godt 2 kanals setup? igen, 1500-2000kr :)
|
Til top |
|
|
jkjaers Forum Bruger

Bruger siden: 15 Januar 2004 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 2357
|
Sendt: 29 Oktober 2007 kl. 17:35 | IP-adresse registreret
|
|
|
Brugt kan det meste vellade sig gøre
SONY STR-DE475+ KOMPLET 5.1 LYD
http://www.hifi4all.dk/ksb/Annonce.asp?id=57761
QLN laver vellydende men oversete højttalere så det kunne måske være et fif at opgradere med disse
5 STK. QLN 501 REOLHøJTALER
http://www.hifi4all.dk/ksb/Annonce.asp?id=57414
... og sælge Dantax højttalerne (uden dog at have hørt dem)
Personligt ville jen nok stadig selv gå efter et stereosetup... f.eks med et sæt QLNer __________________ Venlig hilsen Jesper
"Er du i tvivl? Så gear ned og giv gas"
|
Til top |
|
|
Hans J Forum Bruger

|
Sendt: 29 Oktober 2007 kl. 17:54 | IP-adresse registreret
|
|
|
Blohm skrev:
Okay, det behøver egentligt heller ikke være surround, bare noget der kan levere ordenlig lyd.. Det er noget sjovere at se Jurassic Park når der runger i hele huset når en T-rex går amok istedet for det bare skratter helt vildt..
|
|
|
hehe, du spørger på surround og går pludselig efter stereo, jaja, held og lykke med jagten. __________________ Fanatisme er den største trussel mod mennesket.
|
Til top |
|
|
eag1 Udelukket fra forum

Bruger siden: 17 August 2006 Lokalitet: Vestsjælland
Status: Offline Indlæg: 357
|
Sendt: 29 Oktober 2007 kl. 18:19 | IP-adresse registreret
|
|
|
Det er vel meget fornuftigt at lytte til de råd der bliver givet. at regne med fed surround for 2000 kr. er for mig at se umuligt. Det er vel netop derfor tråden er startet. for at blive klogere på hifi. så der er intet galt i at ændre opfattelse undervejs. tsk tsk hans j
|
Til top |
|
|
Morten014 Forum Bruger

Bruger siden: 29 Juli 2007 Lokalitet: Jylland
Status: Offline Indlæg: 1151
|
Sendt: 29 Oktober 2007 kl. 19:06 | IP-adresse registreret
|
|
|
Du kunne også købe en surround forstærker nu, og to højtalere og senere de sidste højtalere.
|
Til top |
|
|
theseer Forum Bruger

Bruger siden: 28 August 2004 Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline Indlæg: 28
|
Sendt: 29 Oktober 2007 kl. 19:22 | IP-adresse registreret
|
|
|
Som en af de andre har skrevet herinde ville jeg også kigge lidt på logitech z5500. Man bliver virkelig overrasket over hvor god lyd man får for små 2000 kr der.
Jeg har selv lige nedgraderet til dette anlæg. Før havde jeg dali 850 som front og dale 450 som baghøjtalere. Selvfølgelig var lyden bedre i det gamle setup men de fyldte tilgengæld også hele stuen.
Logitech z5500 fylder ikke meget men kan spille fantastisk godt. Der følger en 10 tommer sub med og den spiller altså rigtig godt. Hvis der er Jurassic Park du vil se og føle (he he) Så skal dette sæt nok gøre dig glad.
|
Til top |
|
|
Brian321 Forum Bruger

Bruger siden: 03 November 2005 Lokalitet: Sydjylland
Status: Offline Indlæg: 774
|
Sendt: 29 Oktober 2007 kl. 19:25 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg kan også anbefale at give Logitech 5500 et lyt. Jeg tror også det vil overraske dig positivt.
|
Til top |
|
|
Blohm Forum Bruger

|
Sendt: 29 Oktober 2007 kl. 19:35 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hans J skrev:
Blohm skrev:
|
|
|
hehe, du spørger på surround og går pludselig efter stereo, jaja, held og lykke med jagten.
|
|
|
Ja? For det første skrev jeg, at jeg ingen viden havde om højttalere osv.. og for det andet ville jeg høre hvordan jeg fik mest muligt ud af mine penge, og da folk fortæller mig, at jeg får mest ud af stereo, så vælger jeg at tro på dem.. ligegyldige kommentarer må i godt holde for jer selv.. btw, tak til alle dem der har hjuldet indtil videre :)
|
Til top |
|
|
Blohm Forum Bruger

|
Sendt: 29 Oktober 2007 kl. 19:50 | IP-adresse registreret
|
|
|
Okay, har læst lidt om Logitech Z5500 nu, og det lyder somom det ville være en ganske glimrende løsning..
Min DVD-afspiller har "Dolby Digital/MPEG 5.1 Digital Output", så hvis jeg køber Z5500 sættet, så kan jeg godt udnytte surrond sound, ik'? :)
|
Til top |
|
|
torkild Udelukket fra forum

Produktionsteknikker, Dynaudio
Bruger siden: 15 Juli 2004 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 1309
|
Sendt: 29 Oktober 2007 kl. 20:20 | IP-adresse registreret
|
|
|
eag1 skrev:
rysz har fat i den lange ende. du vil få en væsentligt bedre oplevelse ud af et fedt 2 kanals setup til de penge end et helt snurrerundt sæt. |
|
|
Uenig.
Dette SS er meget feder at se film på end på en stereo system..... Det hjælper altså en del med effekter.
Systemet lyder faktisk ganske hæderligt __________________ Med denne udtalelse repræsentere jeg kun mig selv, og ikke Dynaudio.
|
Til top |
|
|
theseer Forum Bruger

|
Sendt: 29 Oktober 2007 kl. 20:28 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jo du kan godt bruge din dvd afspiller til dette anlæ . logitech z 5500 har en surround processer, og kan køre Dolby digital 5.1 surround samt DTS 5.1 og den gør det fantastisk godt.
Til musik kan du køre i stereo eller 2xstereo, hvilket vil sige at der kommer musik ud af alle højtalerne pånær center.
Du vil ikke fortryde dette køb. Det kan jeg næsten garantere. Du kan finde det på edbpriser.dk til små 2000 kr.
|
Til top |
|
|
theseer Forum Bruger

|
Sendt: 29 Oktober 2007 kl. 20:33 | IP-adresse registreret
|
|
|
glemte at skrive at din dvd selvfølgelig skal have enten koaksial eller lyslederkabel udgang. Men det har de fleste dvd maskiner nu også
|
Til top |
|
|
Blohm Forum Bruger

|
Sendt: 29 Oktober 2007 kl. 20:34 | IP-adresse registreret
|
|
|
okay, 1000 tak for hjælpen :)
Havde nemlig også planlagt at bruge "anlægget" til musik osv, så det er jo perfekt..
Det er også en bonus at det ikke fylder så meget da jeg har begrænset plads :)
|
Til top |
|
|
Blohm Forum Bruger

|
Sendt: 29 Oktober 2007 kl. 20:44 | IP-adresse registreret
|
|
|
btw, ved i om diverse kabler jeg skal bruge medfølger når man køber Z5500 pakken? hvis ikke, hvilke får jeg brug for?
|
Til top |
|
|