Forfatter |
|
YNWA Forum Bruger

Bruger siden: 29 Oktober 2007 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 5
|
Sendt: 29 Oktober 2007 kl. 09:33 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej
Jeg er rimelig grøn, hvad angår opsætning af anlæg. Har købt en NAD T754 reciever og DALI concept 6 højtalersystem.
Har tilsluttet min DVD afspiller vha. optisk kabel og min parabol reciever (Viasat) vha. coax kabel, for at kunne trække lyden ud i alle højtalere.
Har vha. testknappen på min fjernebetjening afprøvet alle 5 højtalere og det virker. Når jeg så spiller en DVD film, eller ser fjernsyn på min parabol, kan jeg kun få lyden frem i de to højtaler.
Som jeg har forstået det, er der både en analog og en digital tilslutning bag på min reciever og jeg har koblet det på den digitale tilslutning.
Hvad gør jeg galt, skal recieveren kodes til at kunne spille i surround eller ??. __________________ Hilsen
Michael
|
Til top |
|
|
YNWA Forum Bruger

|
Sendt: 29 Oktober 2007 kl. 10:35 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej igen.
Følgende NAD HTR-2 fjernbetjening fulgte med anlæget, har en lille formodning om, at det er her jeg skal omprogramere recieveren til surround lyd, men jeg aner bare ikke hvordan. __________________ Hilsen
Michael
|
Til top |
|
|
zuki Forum Bruger

Bruger siden: 25 Juli 2007 Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline Indlæg: 326
|
Sendt: 29 Oktober 2007 kl. 11:04 | IP-adresse registreret
|
|
|
hey 
hvis du tager din HTR-2 fjernbetjening, og kigger imellem der hvor du kan skrue op og ned for lyden og hvor du kan søge kanaler på radio,(altså faktisk lige i midten af fjernbetjeningen) og det er faktisk lige under den TEST knap, du har brugt for at høre alle højttaler, der er en knap der hedder SURR. MODE. den kan du trykke på, og så kan du vælge de forskellige surround modes. det kan være at den står på sterio nu, og så er det kun front højttalerne den spiller med, hvis du så tykker den over på fx, dolby , så skulle den gerne spille på alle højttaler,
kasper __________________ ELAC 247
ELAC cc241
Dali Concept 2 (snart Elac)
Onkyo 805
SVS PB12 NSD
Panasonic TH37PX70e
Playstation 3
Nordost blue heaven
Supra HDMI kabler
|
Til top |
|
|
YNWA Forum Bruger

|
Sendt: 29 Oktober 2007 kl. 11:09 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej Kasper.
Det vil jeg straks kaste mig over, når jeg kommer hjem. Kan ikke se, hvordan jeg skal kunne gøre noget galt ved tilslutningen, men har en ide om at det er indstilling af recieveren jeg ikke er så stærk i. __________________ Hilsen
Michael
|
Til top |
|
|
zuki Forum Bruger

Bruger siden: 25 Juli 2007 Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline Indlæg: 326
|
Sendt: 29 Oktober 2007 kl. 11:15 | IP-adresse registreret
|
|
|
Nej, det er næsten helt sikkert at det er det  Ellers skriver du bare lige igen, så må vi se på det derfra. __________________ ELAC 247
ELAC cc241
Dali Concept 2 (snart Elac)
Onkyo 805
SVS PB12 NSD
Panasonic TH37PX70e
Playstation 3
Nordost blue heaven
Supra HDMI kabler
|
Til top |
|
|
YNWA Forum Bruger

|
Sendt: 29 Oktober 2007 kl. 11:27 | IP-adresse registreret
|
|
|
zuki skrev:
Nej, det er næsten helt sikkert at det er det Ellers skriver du bare lige igen, så må vi se på det derfra. |
|
|
Mange tak... __________________ Hilsen
Michael
|
Til top |
|
|
YNWA Forum Bruger

|
Sendt: 31 Oktober 2007 kl. 11:02 | IP-adresse registreret
|
|
|
Så fik jeg det langt om længe til at virke. Sikke en lettelse, nu lyder det jo helt fornuftigt.
Men det var ikke så lige til som jeg troede. Først skulle jeg på fjernebetjeningen trykke 2 knapper ind i 3 sek., herefter kunne jeg vælge hvilken surround lyd jeg gerne ville have.
Mit næste projekt bliver således at få kodet alle den andre fjernebetjeninger over så jeg kan nøjes med min nye.
er der nogen som ved, hvordan man kan ændre teksten på min NAD T754.
Når jeg vælger lyd til den en af mine parabolmodtager (canal +) står der VCR i displayet, da min parabol reciever er koblet til denne bagpå NAD recieveren.
Ydermere har jeg også en Viasat forbindelse som jeg har koblet til
”satelite” forbindelsen bagpå recieveren. __________________ Hilsen
Michael
|
Til top |
|
|