Forfatter |
|
mortenkbh Forum Bruger

Bruger siden: 24 August 2007 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 210
|
Sendt: 29 Oktober 2007 kl. 15:03 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg har lige genset BATMAN BEGINS i min "biograf"
Det lyder faktisk ret fedt , utroligt hvor meget mere det gir end første gang jeg så den uden surround.
Dog er jeg ikke helt tilfreds med center-lyden --- kan man montere en anden slags - en med noget go'daw i ???
Ville en b&w center spille sammen med KEF ????
ONKYO 605 , KEF 2005.2 , PANASONIC DMR-57EH
|
Til top |
|
|
RogueAgent Forum Bruger

Bruger siden: 09 Januar 2004 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 2359
|
Sendt: 29 Oktober 2007 kl. 15:31 | IP-adresse registreret
|
|
|
Det er ret vigtigt at de tre fronthøjttalere (Left, center, right) er så ens som muligt for at skabe en homogen lyd. Hvis du ikke er tilfreds med centeren burde du egentlig heller ikke være det med de to andre. Du kan selvfølgelig altid finde noget bedre (læs: dyrere) at anbringe over/under din skærm, men det vil lyde "skævt" hvis ikke de to andre følger med.
Men kan du uddybe lidt nærmere hvad problemet er..? Jeg har hørt Kef 2005.2 ved et par lejligheder og synes de lyder fremragende, ihvertfald i det prisleje de ligger i. Kan det være noget indstillingsmæssigt der giver problemet (niveau/eq/delay), eller eventuelt en uheldig placering der giver problemer (hvis f.eks. højttlaleren ligger inde i en reol eller lignende). __________________ Pioneer VSX-859 - Carver 753x - Energy RVS - Technics SL-1210mkII/Denon DL110 - Panasonic BD35 - Toshiba HD-XE1 - Pioneer CLD-D704 - LG 50PS8000 - Panasonic AE500
|
Til top |
|
|
mortenkbh Forum Bruger

|
Sendt: 29 Oktober 2007 kl. 15:38 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
Til top |
|
|
RogueAgent Forum Bruger

Bruger siden: 09 Januar 2004 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 2359
|
Sendt: 29 Oktober 2007 kl. 15:49 | IP-adresse registreret
|
|
|
Bare et forsøg - men er det muligt at vende centeren på højkant ligesom de to andre..? Det vil nok ikke gøre den HELT vilde forskel, men lidt vil det.
Nu kan man ikke så godt se hvad der er af vægge på hver side af anlægget, udover væggen til højre. Så bare som væggene ser ud, vil de spille meget ind i den lyd du hører - er der sidevægge tæt ved højre/venstre højttaler vil reflektionerne tilføre den lyd der rammer lyttepositionen op til 3-4 dB, primært i øvre mellemtone og nedre diskant - dette kan have stor betydning for lyden.
For at matche dette vil jeg mene (uden at have hørt dit anlæg i real life) at du bør hæve niveuaet på din center ca 3 db, og formentlig også hæve diskanten en smule for bedre at matche de to andre (alternativt sænke nivauet på left/right, samt sænke DERES diskant).
Det skal lige siges at jeg ikke kender Onkyoen, så jeg ved ikke hvor meget man kan tweake lyden på den, men dette burde i al fald kunne lade sig gøre. __________________ Pioneer VSX-859 - Carver 753x - Energy RVS - Technics SL-1210mkII/Denon DL110 - Panasonic BD35 - Toshiba HD-XE1 - Pioneer CLD-D704 - LG 50PS8000 - Panasonic AE500
|
Til top |
|
|
timur Forum Bruger

Bruger siden: 29 Oktober 2006 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 395
|
Sendt: 29 Oktober 2007 kl. 17:12 | IP-adresse registreret
|
|
|
Havde også KEF 2005.2 sættet som komplet surround sæt, og var særdeles tilfreds. Imponerende lyd størrelse taget i betragtning. Efter et stykke følte jeg dog, liesom dig, at der manglede noget i fronten. Opgraderede derfor med et sæt B&W DM604 fronter og en B&W LCR600 center. KEF sættet bliver nu brugt som SR højtalere og sub i et 7.1 setup. Resultatet er da hæderligt, hvis jeg selv skal sige det. Nok har B&W og KEF ikke helt den samme lyd, men når filmen kører derudaf er forskellen i tone minimal.
Kan derfor anbefale B&W som opgradering til dit frontsystem, men også kun som komplet system. Kun at skifte centeren vil nok ikke være så heldigt, da det som sagt jo er vigtigt at de tre fronter er ens i lyden. Hvis plads er vigtigt, kan du jo nøjes med mindre B&W´er end mine, f.eks DM601 fronter og LCR6 center.
Men KEF laver jo også udemærkede højtalere selv, f.eks IQ-serien får jo gode bemærkninger her på sitet, og de er da også til at komme i nærheden af rent økonomisk.
VH: Timur
------------------------------------------------------------ -----------------------------------------------------
Denon 2803 + Denon 2910
B&W DM604 + B&W LCR6 s2
KEF KHT 2005.2
LG 42 PC1RR
PS3 40GB
|
Til top |
|
|
mortenkbh Forum Bruger

|
Sendt: 29 Oktober 2007 kl. 17:34 | IP-adresse registreret
|
|
|
Så skulle jeg ikke have solgt mine 602 S2'er 
Overvejer seriøst at købe b&w som front og center og beholde kef som bag ht. Men jeg må hellere gøre det i fred og ro - ellers går økonomi-ministeren helt amok.
|
Til top |
|
|
timur Forum Bruger

Bruger siden: 29 Oktober 2006 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 395
|
Sendt: 29 Oktober 2007 kl. 18:06 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ja, det er da ærgerligt du har solgt dem. Har lige tjekket DBA, der et sæt 602s2 til 1500 kr. Og B&W centrene dukker også jævnligt op. Mon ikke ministeren kan acceptere denne livsnødvendige udgift ?
|
Til top |
|
|
mortenkbh Forum Bruger

|
Sendt: 29 Oktober 2007 kl. 18:22 | IP-adresse registreret
|
|
|
Gad vide om det er mine der er tilsalg igen - griner. Solgte mine for 1200 kr incl standere.
Jeg arbejder også på noget andet , CSN teknik har måske en anden KEF center.
Men b&w spiller altså dejligt , kan godt savne de gamle engang imellem. Men en af kompromiserne ved at investere i surround, var høj WAF 
|
Til top |
|
|