Tilbage til HIFI4ALL.DK 11. juni 2026 | 22:16   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Surround Sound
 HIFI4ALL Forum : Surround Sound
Emne Emne: Jeg er tabt. Spørgsmål til køb af anlæg (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
Feffe
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 01 September 2007
Lokalitet: København
Status: Offline
Sendt: 05 November 2007 kl. 13:59 | IP-adresse registreret  

Jeg er på jagt efter nyt lyd system til hele hytten. Jeg er meget i vild rede om hvad jeg skal vælge og især fordi de er mange standarder osv som jeg ikke kender til.

Jeg har pt en gammel kenwood surround reciever. Vi snakker den gamle pro logic 5.1 standard, som vidst slet ikke er rigtig surround eller er?

Hvad kan den nye 5.1 dolby i forhold til 7.1? Jeg har fået den ide at 7.1 kræver 7 højtalere? Jeg har ikke rigtig plads til mere end de normale 5 højtalere + sub.

Jeg har i forvejen de 5 højtalere + en eltax aktiv subwoofer.

Jeg kunne godt tænke mig et system hvori der var mulighed for tilslutning af 2 hdmi kabler, så jeg kunne samle alt mit grej omkirng anlægget, såfremt det er en fordel.

Jeg har et fladskærms tv og en projektor som er mine primære billed kilder. Jeg får antenne signalet ind gennem en selctor boks.

Jeg kunne desuden også godt tænke mig "lyd i alle rum finktionen" dog kan jeg leve med et system som sonos, hvis det ikke er indbygget i recieveren.

Har i nogen forslag. Jeg har kigget på Denon AVR-3808 og 4308. Den største fordel som jeg kan se er at 4308 har 2 hdmi udgange. Kan man købe en "hmdi splitter" og sætte til 3808'eren?

Jeg har også kigget på cambridge 640r som er noget billigere, men jeg ved ærligtalt ikke hvad jeg skal vælge. jeg har jo ikke lyst til at skyde gråspurve med kanoner, men vil alligevel gerne have noget der kan sparke r..

Min stue hvor anlægget skal stå er er aflangt. det er 8m langt og 4 m bredt. højtalerne skal spille den ene halvdel af rummet op i surround, dvs 4x4 m rum.

Jeg håber i kan komme med nogle gode bud, nyt som gammelt.

Til top Vis Feffe's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Feffe

zirio
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 02 Oktober 2005
Sendt: 05 November 2007 kl. 14:36 | IP-adresse registreret  

Hej Feffe

Hvor meget er du villig til at bruge på din A/V Receiver?..

For jeg kan anbefale en Onkyo TX-SR605, har 3 HDMI-in og 1-Out!..Og den kan sende de nye HD-formater via bit-stream, og har nogle rimelig fede features (bl.a. Pure Audio osv)..Den kan fås for ca. 5K!..

mvh Zirio

Til top Vis zirio's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af zirio

Feffe
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 05 November 2007 kl. 14:43 | IP-adresse registreret  

Helst under 10.000 inkl en dvd afspiller.

Jeg har søgt og fundet ud af at det er muligt med en hdmi splitter.

hvad med surround i 5 højtalere. går det?

Feffe
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 05 November 2007 kl. 15:56 | IP-adresse registreret  

zirio skrev:

For jeg kan anbefale en Onkyo TX-SR605, har 3 HDMI-in og 1-Out!..Og den kan sende de nye HD-formater via bit-stream, og har nogle rimelig fede features (bl.a. Pure Audio osv)..Den kan fås for ca. 5K!..

mvh Zirio

Den ser lækker ud. Kan man få den med netværks adgang, så man har mulighed for at sætte sin nas server til eller skal jeg invistere i noget sonos

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes