Tilbage til HIFI4ALL.DK 10. juni 2026 | 13:26   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Surround Sound
 HIFI4ALL Forum : Surround Sound
Emne Emne: PS2 som DVD i surround (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
yellow_house
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 19 April 2003
Lokalitet: Stor-København
Status: Offline
Sendt: 18 Januar 2004 kl. 22:41 | IP-adresse registreret  

Hej folks.

SONY reklamerer med, at PS2 er Danmarks mest solgte DVD-afspiller. Det skal såmen nok passe, men jeg tænkte på, om den er velegnet i en surround opstilling.

Er det muligt at trække et digitalt signal ud af PS2'en og ind i en DTS-processor?

Er den overhovedet værd at satse på eller vil selv en 2.000 kroners DVD kunne slå den?

Mvh
Henrik Berg Andersen

Til top Vis yellow_house's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af yellow_house

witzel
Lukket konto
Lukket konto
Ex-mod.!

Bruger siden: 25 April 2003
Lokalitet: Odense
Sendt: 18 Januar 2004 kl. 22:58 | IP-adresse registreret  

det kan godt være at PS2 er den mest solgte dvdafspiller, men det er nok også den der larmer mest. blæseren støjer utroligt meget

ja det er muligt at trække et digitalt signal ud af PS2, der er en optisk port på bagsiden.

Jeg vil klart anbefale en "rigtig" dvdafspiller, og du kan få nogle ganske gode maskiner til under 2000.-

Til top Vis witzel's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af witzel

E-m@il
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 29 December 2003
Lokalitet: Sjælland
Sendt: 19 Januar 2004 kl. 18:16 | IP-adresse registreret  

der er kommet en ny udgave af PS2 den larmer SLET ikke man kan faktisk ikke høre den til forskel fra den "gamle" model

Mine film
Til top Vis E-m@il's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af E-m@il Besøg E-m@il's Websted

Schrammelll
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 28 Maj 2003
Lokalitet: Vestjylland
Sendt: 19 Januar 2004 kl. 18:49 | IP-adresse registreret  

Hifiklubben har en række afspillere i omegnen af kr. 2000,-. F.eks. Denon DVD-700 eller Nad T512 eller T532. Det er uden tvivl langt bedre kvalitet end PS2'en.

Til top Vis Schrammelll's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Schrammelll

Ronin
Branchemedlem
Branchemedlem
Lyd og Billed Vodskov

Bruger siden: 31 Marts 2003
Lokalitet: Nordjylland
Sendt: 19 Januar 2004 kl. 18:52 | IP-adresse registreret  

Og samtidig så er løbeværket i en PS2 det overhovedet billigste der kan opdrives - naturligvis en af grundene til at den overhovedet kan laves så billigt.

Neo DK
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 13 Januar 2004
Lokalitet: Stor-København
Sendt: 19 Januar 2004 kl. 19:21 | IP-adresse registreret  

Jeg vil seriøst anbefale noget andet end, en spillemaskine og så lige en PS2, en X-Box er faktisk en bedre DVD maskine og konsol, meeen !!!

Køb frks. hellere en af disse, som er til salg hos www.laserdisken.dk

1. Pioneer DV-360 til kun 999 kr. alle regioner inkluderet. En god all-round dvd afspiller, der har de fleste nye features.

2. Pioneer DV-565A til kun 2999 kr. med DVD-Audio & SACD som jeg stærkt kan anbefale.

og allersidst men ikke mindst

3. Pioneer DV-668AV til ca. 7-8000 kr. osse med DVD-Audio & SACD, som er en helt ny maskine, der har og kan hele svineriet. (Ejer selv dette vidunder af en high-end maskine)   (Kan ikke ses på deres web side endnu, så her er TLF : 98 13 22 22

PS : Køb helst en afspiller med DVD-Audio & SACD, da disse nye lydsystemer er det bedste jeg nogensinde har hørt, og forhåbentlig bliver fremtidens fortrukne lydsystemer.

God fornøjelse med dit nye legetøj, hvad end du vælger.

Til top Vis Neo DK's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Neo DK

Madzen
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 27 December 2003
Lokalitet: København
Sendt: 23 Januar 2004 kl. 19:34 | IP-adresse registreret  

hvis der er kommet en ny ps2 som er lydløs, er der så nogen der har nogle ideer til hvordan man kan få sin gamle til at holde kæft?
Til top Vis Madzen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Madzen

jdg1
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 18 Juli 2003
Sendt: 23 Januar 2004 kl. 19:49 | IP-adresse registreret  

Madzen skrev:
hvis der er kommet en ny ps2 som er lydløs, er der så nogen der har nogle ideer til hvordan man kan få sin gamle til at holde kæft?

slå den med en hammer?

Til top Vis jdg1's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af jdg1 Besøg jdg1's Websted

Madzen
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 23 Januar 2004 kl. 19:52 | IP-adresse registreret  

lol

Den stinker godtnok for hårdt til film, men der er ingen vej udenom i en Grand Turismo eller Tekken turnering..

Men angående det med lydløs så tænkte jeg på noget i stil med at sætte en anden blæser i eller noget (har selv prøvet forgæves)..

torpedo
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 26 December 2003
Lokalitet: Vestsjælland
Sendt: 24 Januar 2004 kl. 19:05 | IP-adresse registreret  

De mange minuser er støjen fra blæser, betjeningen samt dynamikken i lyden når den afspiller film i Dolby Digital format - derudover har den ikke support for DTS. Effekterne i baghøjtalerne er meget mangelfulde og surround effekten går derved helt fløjten.

Jeg har selv anvendt en PS2 som afspiller, men har senere suppleret med en Arcam DVD-afspiller. Hermed fandt jeg ud af hvor stor lydforskel, der var til en rigtig DVD-afspiller. Okay det er også en afspiller i 9.000 kr. klassen, så der burde vel også være en hørebar forskel. Er sikker på at også en afspiller i 2.000 -3000 klassen vil slå den med flere længder. På billedsiden synes jeg dog at den gør det udmærket.

Ergo: Hvis du nyder at se film med god lyd, så anvend en rigtig DVD-afspiller i stedet. Brug istedet spilledåsen til det den er bedst til - nemlig spil, spil og atter spil.

Til top Vis torpedo's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af torpedo

Autechre
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 10 Oktober 2003
Lokalitet: Sydjylland
Sendt: 24 Januar 2004 kl. 19:12 | IP-adresse registreret  

Hmmm, PS2 har nu altid understøttet dts... Og med den originale PS2-remote, så er der heller ingen probs med betjeningen. Og det med dynamikken, og effekterne kan jeg slet ikke nikke genkendende til... Du må ha' en sløj processor...

Men blæserstøjen, fra de gamle modeller er ulidelig!!!

Til top Vis Autechre's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Autechre

Madzen
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 24 Januar 2004 kl. 19:13 | IP-adresse registreret  

ja, en ps2 kan spille udmærket lyd i dd og dts.. selvfølgelig ikke så godt som en god dvdafspiller, men stadig.

I spil kan den også køre (en slags) DTS, prøv bare GTA3 Vice City

torpedo
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 26 December 2003
Lokalitet: Vestsjælland
Sendt: 25 Januar 2004 kl. 02:59 | IP-adresse registreret  

Vælger jeg at køre en film som Gladiator i DTS kommer der ikke en hak ud af højtalerne når den afvikles på min PS2 (en meget tidlig model). Så jeg går ud fra at det skyldes at der ikke er DTS support på min fætter af en PS2...

Gladiator er blandt andre testet i Dolby Digital både på en Arcam DVD-afspiller og en PS2. Specielt effekterne i baghøjtalerne er mangelfulde på PS2, der mangler åbenhed i center og dynamik i fronthøjtalere. Men måske er de senere modeller af PS2 blevet forbedret - who knows ?

Har også selv anvendt den originale remote til PS2, men den er altså ikke lige så cool som min remote til DVD-afspilleren (måske også fordi at et par af de vigtige knapper er faldet af) ...

Til top Vis torpedo's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af torpedo

Madzen
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 25 Januar 2004 kl. 15:49 | IP-adresse registreret  

Der er DTS-support på alle ps2'ere så vidt jeg ved (hvis du kigger på den så vil du se at der er en masse logoer på den med de formater den understøtter. De er trykt sort i sort så du skal kigge godt efter).

Men det korte af det lange er at du kan ikke retfærdigvis sammenligne en defekt PS2 med en dedikeret DVD-afspiller til 10000.

p.s.

Prøv og tjek om DTS er slået til på din PS2. Det kræver at du kører en film derpå, stopper filmen og så går ind i audio-options..

Autechre
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 10 Oktober 2003
Lokalitet: Sydjylland
Sendt: 25 Januar 2004 kl. 16:02 | IP-adresse registreret  

Det har IKKE noget med "forbedringer på senere modeller" at gøre... Min PS2 var i det første batch, som i sin tid ramte DK, da PS2'en blev lanceret... Og PS2 har alle dage understøttet dts...

Til top Vis Autechre's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Autechre

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes