| Forfatter |
|
yellow_house Forum Bruger

Bruger siden: 19 April 2003 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 55
|
| Sendt: 18 Januar 2004 kl. 22:41 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej folks.
SONY reklamerer med, at PS2 er Danmarks mest solgte DVD-afspiller. Det skal såmen nok passe, men jeg tænkte på, om den er velegnet i en surround opstilling.
Er det muligt at trække et digitalt signal ud af PS2'en og ind i en DTS-processor?
Er den overhovedet værd at satse på eller vil selv en 2.000 kroners DVD kunne slå den?
Mvh Henrik Berg Andersen
|
| Til top |
|
| |
witzel Lukket konto

Ex-mod.!
Bruger siden: 25 April 2003 Lokalitet: Odense
Status: Offline Indlæg: 5619
|
| Sendt: 18 Januar 2004 kl. 22:58 | IP-adresse registreret
|
|
|
det kan godt være at PS2 er den mest solgte dvdafspiller, men det er nok også den der larmer mest. blæseren støjer utroligt meget
ja det er muligt at trække et digitalt signal ud af PS2, der er en optisk port på bagsiden.
Jeg vil klart anbefale en "rigtig" dvdafspiller, og du kan få nogle ganske gode maskiner til under 2000.-
|
| Til top |
|
| |
E-m@il Forum Bruger

Bruger siden: 29 December 2003 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 56
|
| Sendt: 19 Januar 2004 kl. 18:16 | IP-adresse registreret
|
|
|
der er kommet en ny udgave af PS2 den larmer SLET ikke man kan faktisk ikke høre den til forskel fra den "gamle" model __________________
Mine film
|
| Til top |
|
| |
Schrammelll Forum Bruger

Bruger siden: 28 Maj 2003 Lokalitet: Vestjylland
Status: Offline Indlæg: 817
|
| Sendt: 19 Januar 2004 kl. 18:49 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hifiklubben har en række afspillere i omegnen af kr. 2000,-. F.eks. Denon DVD-700 eller Nad T512 eller T532. Det er uden tvivl langt bedre kvalitet end PS2'en.
|
| Til top |
|
| |
Ronin Branchemedlem

Lyd og Billed Vodskov
Bruger siden: 31 Marts 2003 Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline Indlæg: 7545
|
| Sendt: 19 Januar 2004 kl. 18:52 | IP-adresse registreret
|
|
|
Og samtidig så er løbeværket i en PS2 det overhovedet billigste der kan opdrives - naturligvis en af grundene til at den overhovedet kan laves så billigt.
__________________ Watching "Full House" with the Olsen-twins feels like having a heart attack in slow motion!!
|
| Til top |
|
| |
Neo DK Forum Bruger

Bruger siden: 13 Januar 2004 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 42
|
| Sendt: 19 Januar 2004 kl. 19:21 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg vil seriøst anbefale noget andet end, en spillemaskine og så lige en PS2, en X-Box er faktisk en bedre DVD maskine og konsol, meeen !!!
Køb frks. hellere en af disse, som er til salg hos www.laserdisken.dk
1. Pioneer DV-360 til kun 999 kr. alle regioner inkluderet. En god all-round dvd afspiller, der har de fleste nye features.
2. Pioneer DV-565A til kun 2999 kr. med DVD-Audio & SACD som jeg stærkt kan anbefale. 
og allersidst men ikke mindst
3. Pioneer DV-668AV til ca. 7-8000 kr. osse med DVD-Audio & SACD, som er en helt ny maskine, der har og kan hele svineriet. (Ejer selv dette vidunder af en high-end maskine) (Kan ikke ses på deres web side endnu, så her er TLF : 98 13 22 22
PS : Køb helst en afspiller med DVD-Audio & SACD, da disse nye lydsystemer er det bedste jeg nogensinde har hørt, og forhåbentlig bliver fremtidens fortrukne lydsystemer.
God fornøjelse med dit nye legetøj, hvad end du vælger.
|
| Til top |
|
| |
Madzen Forum Bruger

Bruger siden: 27 December 2003 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 161
|
| Sendt: 23 Januar 2004 kl. 19:34 | IP-adresse registreret
|
|
|
hvis der er kommet en ny ps2 som er lydløs, er der så nogen der har nogle ideer til hvordan man kan få sin gamle til at holde kæft?
|
| Til top |
|
| |
jdg1 Forum Bruger

Bruger siden: 18 Juli 2003 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 3792
|
| Sendt: 23 Januar 2004 kl. 19:49 | IP-adresse registreret
|
|
|
Madzen skrev:
| hvis der er kommet en ny ps2 som er lydløs, er der så nogen der har nogle ideer til hvordan man kan få sin gamle til at holde kæft? |
|
|
slå den med en hammer? 
|
| Til top |
|
| |
Madzen Forum Bruger

|
| Sendt: 23 Januar 2004 kl. 19:52 | IP-adresse registreret
|
|
|
lol 
Den stinker godtnok for hårdt til film, men der er ingen vej udenom i en Grand Turismo eller Tekken turnering..
Men angående det med lydløs så tænkte jeg på noget i stil med at sætte en anden blæser i eller noget (har selv prøvet forgæves)..
|
| Til top |
|
| |
torpedo Forum Bruger

Bruger siden: 26 December 2003 Lokalitet: Vestsjælland
Status: Offline Indlæg: 452
|
| Sendt: 24 Januar 2004 kl. 19:05 | IP-adresse registreret
|
|
|
De mange minuser er støjen fra blæser, betjeningen samt dynamikken i lyden når den afspiller film i Dolby Digital format - derudover har den ikke support for DTS. Effekterne i baghøjtalerne er meget mangelfulde og surround effekten går derved helt fløjten.
Jeg har selv anvendt en PS2 som afspiller, men har senere suppleret med en Arcam DVD-afspiller. Hermed fandt jeg ud af hvor stor lydforskel, der var til en rigtig DVD-afspiller. Okay det er også en afspiller i 9.000 kr. klassen, så der burde vel også være en hørebar forskel. Er sikker på at også en afspiller i 2.000 -3000 klassen vil slå den med flere længder. På billedsiden synes jeg dog at den gør det udmærket.
Ergo: Hvis du nyder at se film med god lyd, så anvend en rigtig DVD-afspiller i stedet. Brug istedet spilledåsen til det den er bedst til - nemlig spil, spil og atter spil.
|
| Til top |
|
| |
Autechre Forum Bruger

Bruger siden: 10 Oktober 2003 Lokalitet: Sydjylland
Status: Offline Indlæg: 334
|
| Sendt: 24 Januar 2004 kl. 19:12 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hmmm, PS2 har nu altid understøttet dts... Og med den originale PS2-remote, så er der heller ingen probs med betjeningen. Og det med dynamikken, og effekterne kan jeg slet ikke nikke genkendende til... Du må ha' en sløj processor...
Men blæserstøjen, fra de gamle modeller er ulidelig!!! 
|
| Til top |
|
| |
Madzen Forum Bruger

|
| Sendt: 24 Januar 2004 kl. 19:13 | IP-adresse registreret
|
|
|
ja, en ps2 kan spille udmærket lyd i dd og dts.. selvfølgelig ikke så godt som en god dvdafspiller, men stadig.
I spil kan den også køre (en slags) DTS, prøv bare GTA3 Vice City
|
| Til top |
|
| |
torpedo Forum Bruger

Bruger siden: 26 December 2003 Lokalitet: Vestsjælland
Status: Offline Indlæg: 452
|
| Sendt: 25 Januar 2004 kl. 02:59 | IP-adresse registreret
|
|
|
Vælger jeg at køre en film som Gladiator i DTS kommer der ikke en hak ud af højtalerne når den afvikles på min PS2 (en meget tidlig model). Så jeg går ud fra at det skyldes at der ikke er DTS support på min fætter af en PS2...
Gladiator er blandt andre testet i Dolby Digital både på en Arcam DVD-afspiller og en PS2. Specielt effekterne i baghøjtalerne er mangelfulde på PS2, der mangler åbenhed i center og dynamik i fronthøjtalere. Men måske er de senere modeller af PS2 blevet forbedret - who knows ?
Har også selv anvendt den originale remote til PS2, men den er altså ikke lige så cool som min remote til DVD-afspilleren (måske også fordi at et par af de vigtige knapper er faldet af) ...
|
| Til top |
|
| |
Madzen Forum Bruger

|
| Sendt: 25 Januar 2004 kl. 15:49 | IP-adresse registreret
|
|
|
Der er DTS-support på alle ps2'ere så vidt jeg ved (hvis du kigger på den så vil du se at der er en masse logoer på den med de formater den understøtter. De er trykt sort i sort så du skal kigge godt efter).
Men det korte af det lange er at du kan ikke retfærdigvis sammenligne en defekt PS2 med en dedikeret DVD-afspiller til 10000.

p.s.
Prøv og tjek om DTS er slået til på din PS2. Det kræver at du kører en film derpå, stopper filmen og så går ind i audio-options..
|
| Til top |
|
| |
Autechre Forum Bruger

Bruger siden: 10 Oktober 2003 Lokalitet: Sydjylland
Status: Offline Indlæg: 334
|
| Sendt: 25 Januar 2004 kl. 16:02 | IP-adresse registreret
|
|
|
Det har IKKE noget med "forbedringer på senere modeller" at gøre... Min PS2 var i det første batch, som i sin tid ramte DK, da PS2'en blev lanceret... Og PS2 har alle dage understøttet dts...
|
| Til top |
|
| |