| Forfatter |
|
E-gun Forum Bruger

Bruger siden: 29 November 2007 Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline Indlæg: 26
|
| Sendt: 29 November 2007 kl. 16:51 | IP-adresse registreret
|
|
|
Håber nogen er klogere end jeg.
Jeg har langt om længe taget mig sammen og anskaffet en hjemmebiograf.
Højtalerne er spritnye og endnu ikke taget ud af papkasserne.
Hvordan tilkører man bedst nye højtalere? -Og hvorlænge? Jeg har søgt på emnet, men fandt ikke noget.
Jeg har 2 stk. Dali Ikon 7, 1 stk. Dali Ikon Vokal 2, 2 stk. Dali Ikon On-Wall og 1 stk. Dali Ikon Sub.
Forstærkeren er en Denon AVR-2808.
MVH
Egon
|
| Til top |
|
| |
Mastervol Forum Bruger

Bruger siden: 02 August 2005 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 3670
|
| Sendt: 29 November 2007 kl. 17:00 | IP-adresse registreret
|
|
|
Der er ingen måde der er bedre end andre umiddelbart. Men jo højere du spiller, des hurtigere går det. Et godt trick er at sætte frontstof på højttalerne og sætte dem mod hinanden. Så kan du sætte den ene højttaler i modfase så den udfaser den anden højttalers lyd. Det gør så at du kan gå hjemmefra med volumen skruet godt op uden at genere naboer i nævneværdig grad. 
Tricket tror jeg bedst virker med musik, og monoindspilninger i særdelseshed. Men til film tror jeg helt ærligt at det er mindre kritiskt om de er spillet til eller ej. Man kan høre at det bliver bedre, men det er ikke fordi de ikke sagtens kan lyde godt lide ud af kassen. (Dog har Dali Ikon efter min erfaring en diskant som har godt af at blive spillet lidt til, ellers kan den godt virke noget skarp i det)
|
| Til top |
|
| |
MichaelJDK Forum Bruger

Bruger siden: 18 November 2004 Lokalitet: Vestjylland
Status: Offline Indlæg: 674
|
| Sendt: 29 November 2007 kl. 19:40 | IP-adresse registreret
|
|
|
Sætte den ene i modfase? Bliver der ikke en skæv belastning på forstærkeren så? Hvordan har højttaleren det med at få omvendt fase? Det sker der intet ved? Eller hvad? __________________ Mvh, Michael Jensen
|
| Til top |
|
| |
Mastervol Forum Bruger

|
| Sendt: 29 November 2007 kl. 22:07 | IP-adresse registreret
|
|
|
MichaelJDK skrev:
|
Sætte den ene i modfase? Bliver der ikke en skæv belastning på forstærkeren så? Hvordan har højttaleren det med at få omvendt fase? Det sker der intet ved? Eller hvad?
|
|
|
Næh... Jeg har aldrig hørt om at en skæv belastning på forstærkeren kan ødelægge den. At højttaleren spiller i modfase ændrer jo blot om den "suger eller puster".
|
| Til top |
|
| |
MichaelJDK Forum Bruger

Bruger siden: 18 November 2004 Lokalitet: Vestjylland
Status: Offline Indlæg: 674
|
| Sendt: 01 December 2007 kl. 21:00 | IP-adresse registreret
|
|
|
Mastervol skrev:
MichaelJDK skrev:
|
Sætte den ene i modfase? Bliver der ikke en skæv belastning på forstærkeren så? Hvordan har højttaleren det med at få omvendt fase? Det sker der intet ved? Eller hvad?
|
|
|
Næh... Jeg har aldrig hørt om at en skæv belastning på forstærkeren kan ødelægge den. At højttaleren spiller i modfase ændrer jo blot om den "suger eller puster".
|
|
|
Nå, ok. Synes ellers bare at skæv belastning plejer at gå for at være noget skidt, men jeg ved det da ikke med en forstærker. Er svaret skyldig.
Modfase eller ej så er jeg gammeldags nok til bare at bruge den og nyde den fra dag 1!  __________________ Mvh, Michael Jensen
|
| Til top |
|
| |
abj_eskimo Forum Bruger

Bruger siden: 18 Marts 2004 Lokalitet: Sønderjylland
Status: Offline Indlæg: 148
|
| Sendt: 01 December 2007 kl. 21:25 | IP-adresse registreret
|
|
|
Bare Spil dem til ved at bruge dem.. Fyr op under et par gode action film og ved lejlighed lyt til musik igennem alle kanaler (bare lige de første par dage.. og som sagt tidligere, helst med lidt volumen på  )..
|
| Til top |
|
| |
Mastervol Forum Bruger

|
| Sendt: 01 December 2007 kl. 23:33 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ja, jeg bruger heller aldrig det trick. Jeg spiller bare på dem og glæder mig over at de bliver bedre og bedre
|
| Til top |
|
| |
Roky Forum Bruger

Bruger siden: 31 Januar 2007 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 1974
|
| Sendt: 02 December 2007 kl. 00:18 | IP-adresse registreret
|
|
|
hej jeg har også dali ikon og efter en tre måneder var mine vel spillet rimeligt til(skal ikke kunne sige om de er helt færdige endnu  -fik dem i februar) . jeg har ikke spillet specielt højt skal jeg lige sige. det kommer ligeså stille og roligt men spil normalt ligesom de andre siger. velkommen til forøvrigt VH Roky
|
| Til top |
|
| |
brasch Forum Bruger

Bruger siden: 29 Oktober 2006 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 3482
|
| Sendt: 02 December 2007 kl. 17:47 | IP-adresse registreret
|
|
|
jeg synes nu heller ikke det som sådan plejer at være et problem at få spillet på sine nye højttalere, som sådan heller ikke at få spillet højt på dem.
__________________ Fars er bedst når mor rør den
|
| Til top |
|
| |