Tilbage til HIFI4ALL.DK 11. juni 2026 | 19:46   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Surround Sound
 HIFI4ALL Forum : Surround Sound
Emne Emne: Surroundreceiver til 2 Kef iQ3 (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
Mads1693
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 03 December 2007
Lokalitet: Østjylland
Status: Offline
Sendt: 03 December 2007 kl. 22:31 | IP-adresse registreret  

Hej!

Jeg skal bruge en surroundreceiver til mine 2 Kef iQ3 hyldehøjtalere og en centerhøjtaler i samme serie. Midlerne er begrænsede max ca 2400 kr. Den skal gerne have HDMI så jeg kan køre noget go lyd på min fladskærm..

Jeg har kigget på den der Sony str 510 b http://www.hifipriser.dk/Products/Listprices.asp?ID=400544, men ved ikke om det er noget der dur. Det fedeste ville være at ramme et godt tilbud... Nogen der lige er faldet over sådan et? Andre forslag der matcher ca. prisen? På forhånd MANGE tak for hjælpen! 

Til top Vis Mads1693's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Mads1693

Alland
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 20 Oktober 2005
Lokalitet: Sønderjylland
Sendt: 03 December 2007 kl. 23:07 | IP-adresse registreret  

Hvorfor vil du have hdmi op i fladskærmen?? er hele ideen ikke at køre lyden ud over dine iQ3'ere?? Tror du begrænser dit udvalg unødigt meget ved at stille det som et krav til receiveren..

-Allan

Til top Vis Alland's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Alland

Mads1693
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 03 December 2007 kl. 23:12 | IP-adresse registreret  

Hmm, jeg forstod ik lige det du skrev der, men det er nok også min uviddenhed der får noget formuleret der ik rigtig gir mening.

Det jeg gerne vil er på en eller anden måde at se noget dvd med noget digital lyd, som jeg har forstået bliver kørt fra fladskærmen til receiveren via HDMI stik. Er det helt galt forstået ? Anyways... Har du et forslag/favorit til de penge der? Kender du Sonyen der?

Alland
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 03 December 2007 kl. 23:23 | IP-adresse registreret  

De HDMI stik der sidder bag på din fladskærm er kun indgange, altså til at sende billede og lyd ind i skærmen.. der kommer ikke noget ud af dem..

Den digitale lyd du gerne vil høre, skal du hente direkte fra din dvd-afspiller og over i forstærkeren.. det kan fra almindelige dvd-afspillere gøres enten gennem et coaxial kabel eller et optisk kabel.. hdmi kan også gøre det, men de andre 2 gør det ligeså godt, altså er der ingen grund til at have hdmi i forstærkeren.. eneste grund skulle være hvis du manglede hdmi indgange i dit tv og derfor ville bruge forstærkeren som switch.. på dyrere forstærkere med understøttelse af HD-lydsignaler er det lidt en anden sag, men de er noget dyrere end den ønskede prisramme..

jeg har ikke undersøgt markedet omkring 2500, men du skulle måske overveje at købe noget brugt?! du kan i hvert fald få mere lyd til pengene på den måde.. hvilke mærker du så skal gå efter er lidt en smagssag.. personligt kan jeg godt lide den lyd som harman/kardon og marantz leverer, men det er en smagssag..

-Allan

Alland
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 03 December 2007 kl. 23:30 | IP-adresse registreret  

http://www.hifi4all.dk/ksb/Annonce.asp?id=61520

Den her ville efter min mening klart være et bedre køb end den sony du har kig på..

Fik så også lige øje på at den sælges som ny her til ikke særlig meget merpris: http://www.audiosound.dk/product.asp?product=2478&sub=0& amp;page=1

-Allan

mollecon
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 05 December 2003
Lokalitet: Odense
Sendt: 04 December 2007 kl. 07:30 | IP-adresse registreret  

Tror, at du skal lytte til Alland, Mads . Til normal afspilning af DVD'er via surround-ampen og KEF'erne behøver du ikke tænke på HDMI. Noget andet er, hvis du gerne vil køre lyden fra TV-programmer over dit surroundanlæg. Så skal du have et stik fra TV'et ned til din amp. Og det kan muligvis godt blive lidt mere kompliceret med de nye formater - har jeg ikke styr på

Til top Vis mollecon's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af mollecon

Mads1693
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 04 December 2007 kl. 08:27 | IP-adresse registreret  

Ja det var nemlig mit tillægsspørgsmål... Der er stadig ik mulighed for at se en film i fjernsynet med de højtalere man har sluttet til sådan som det er nu? Er der nogen der ved hvordan tilslutningen sku være?

Men tak for tippet med de to forstærkere! De ser meget lovende ud... Kender ikke noget til lyden af dem, men det må jeg jo evt. ta' ind at høre.

Alland
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 04 December 2007 kl. 08:50 | IP-adresse registreret  

Mads1693 skrev:

Ja det var nemlig mit tillægsspørgsmål... Der er stadig ik mulighed for at se en film i fjernsynet med de højtalere man har sluttet til sådan som det er nu? Er der nogen der ved hvordan tilslutningen sku være?

Det kommer lidt an på dit tv, men det er i alle tilfælde ikke med hdmi.. de fleste fladskærme har en audioudgang med rca-stik (fuldstænding som en cd-afspiller) som man bare forbinder til en indgang på forstærkeren..

Mads1693 skrev:

Men tak for tippet med de to forstærkere! De ser meget lovende ud... Kender ikke noget til lyden af dem, men det må jeg jo evt. ta' ind at høre.

Det er den samme forstærker jeg har linket til begge gange

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes