| Sendt: 05 December 2007 kl. 18:35 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej Alle
Jeg er efterhånden godt forvirret over alle de forskellige måder at forbinde receiver/BD/TV på.
Som jeg har forstået, så bør den optimale løsning være: BD/DVD>(hdmi) receiver>TV (hdmi). Problemerne er dog mange:
1) Hvis jeg kigger i manualen for Philips 42pfl9732D(endnu ikke bestilt), så SKAL TV forbindes direkte til BD/DVD og receiveren skal forsynes via digital audio output fra TV (af henyn til sync). Dette giver ikke mening, med mindre philips HDMI 1.3 ikke har Lip sync. (og jeg har spurgt Philips om dette, men endnu ikke fået svar) Jeg kan ikke se det optimale i denne forbindelsesmetode, men kan ikke helt overskue hvad det vil medføre af praktiske problemer og eventuelle tab?.
2) Et evt. sync problem løses desværre ikke ved at receiveren (Onkyo TX-SR705) har auto lip sync, for der står tydeligt i manualen at lip sync KUN fungerer hvis TV'et understøtter denne funktion via HDMI. Så skal jeg sidde og lave manuelt delay for hver DVD/BD jeg afspiller, hvilket ikke er OK.
3) Jeg kan se at der er mange her i forummet som ikke udelukkende bruger HDMI mellem Afsp/receiv/TV. SKyldes det udelukkende at der mangler HDMI porte i udstyret eller er der andre grunde som jeg ikke har gennemskuet?
4) Nogen som kener noget til min alternativ skærm: Toshiba 42Z3030D (MED lip sync)?
|