Tilbage til HIFI4ALL.DK 16. juni 2026 | 07:59   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Surround Sound
 HIFI4ALL Forum : Surround Sound
Emne Emne: Sync. hdmi 1.3 + forbindelser (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
Ørsted
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 19 April 2005
Lokalitet: København
Status: Offline
Sendt: 05 December 2007 kl. 18:35 | IP-adresse registreret  

Hej Alle

Jeg er efterhånden godt forvirret over alle de forskellige måder at forbinde receiver/BD/TV på.

Som jeg har forstået, så bør den optimale løsning være: BD/DVD>(hdmi) receiver>TV (hdmi). Problemerne er dog mange:

1) Hvis jeg kigger i manualen for Philips 42pfl9732D(endnu ikke bestilt), så SKAL TV forbindes direkte til BD/DVD og receiveren skal forsynes via digital audio output fra TV (af henyn til sync). Dette giver ikke mening, med mindre philips HDMI 1.3 ikke har Lip sync. (og jeg har spurgt Philips om dette, men endnu ikke fået svar) Jeg kan ikke se det optimale i denne forbindelsesmetode, men kan ikke helt overskue hvad det vil medføre af praktiske problemer og eventuelle tab?.

2) Et evt. sync problem løses desværre ikke ved at receiveren (Onkyo TX-SR705) har auto lip sync, for der står tydeligt i manualen at lip sync KUN fungerer hvis TV'et understøtter denne funktion via HDMI. Så skal jeg sidde og lave manuelt delay for hver DVD/BD jeg afspiller, hvilket ikke er OK.

3) Jeg kan se at der er mange her i forummet som ikke udelukkende bruger HDMI mellem Afsp/receiv/TV. SKyldes det udelukkende at der mangler HDMI porte i udstyret eller er der andre grunde som jeg ikke har gennemskuet?

4) Nogen som kener noget til min alternativ skærm: Toshiba 42Z3030D (MED lip sync)?

Til top Vis Ørsted's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Ørsted

Ørsted
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 19 April 2005
Lokalitet: København
Status: Offline
Sendt: 06 December 2007 kl. 08:37 | IP-adresse registreret  

Ja, så kan jeg oplyse at Philips nu kan fortælle at 42pfl9732D (med HDMI ver. 1.3) IKKE understøtter lip sync endnu - rigtig flot Philips Wacko. Når man checker på www.HDMI.org kan man se at dette netop burde være implementeret som en del af version 1.3, men sådan er det bare ikke hos Philips!

Vi kan bare konstatere at Otto fra AV precision havde ret i sine skumle antagelser omkring HDMI versioner i diverse producenters udstyr.

Til top Vis Ørsted's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Ørsted

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes