Tilbage til HIFI4ALL.DK 19. juni 2026 | 10:12   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Surround Sound
 HIFI4ALL Forum : Surround Sound
Emne Emne: de nye nad surroundforstærker (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
zuki
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 25 Juli 2007
Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline
Sendt: 13 December 2007 kl. 22:16 | IP-adresse registreret  

hey, har lige luret lidt på nettet og sån, og har set nad er kommet med nye forstærker.. hvordan tror i de er?? altså nu har nad jo haft et lidt dårligt ry hva angår surround, men dem her kan jo ligeså meget som fx denon,  men er de blevet lige så gode som de andre??? nogen der ved noget?

Onkyo 805
SVS PB12 NSD
Panasonic TH37PX70e
Playstation 3
Nordost blue heaven
Supra HDMI kabler
Til top Vis zuki's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af zuki

brasch
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 29 Oktober 2006
Lokalitet: København
Sendt: 13 December 2007 kl. 22:24 | IP-adresse registreret  

uden at have hørt dem kan jeg da godt lige komme med mine tanker om dem.

Rent funktionsmæssigt tror jeg de minder meget om denons xx05 modeller, da det er deres første generation med hdmi og deres specs er meget lig det man så fra denon for 3 år siden. Jeg går ud fra de har fået styr på både deres brum og deres halvringe s/n ratio som de har været meget kritiseret for. Derudover tror jeg de har fået lidt færre "muller" de har opgivet effekten på en anden måde denne gang og den ser umiddelbart lidt højere ud, så jeg tror deres "brum" har været trafostøj og de har ofret lidt på den kant. Kvaliteten af surroundprocessoren tør jeg ikke rigtigt udtale mig om, men mon ikke den er blevet bedre

avekoder
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 09 December 2007
Sendt: 13 December 2007 kl. 22:29 | IP-adresse registreret  

brasch skrev:

Rent funktionsmæssigt tror jeg de minder meget om denons xx05 modeller, da det er deres første generation med hdmi og deres specs er meget lig det man så fra denon for 3 år siden. Jeg går ud fra de har fået styr på både deres brum og deres halvringe s/n ratio som de har været meget kritiseret for. Derudover tror jeg de har fået lidt færre "muller" de har opgivet effekten på en anden måde denne gang og den ser umiddelbart lidt højere ud, så jeg tror deres "brum" har været trafostøj og de har ofret lidt på den kant. Kvaliteten af surroundprocessoren tør jeg ikke rigtigt udtale mig om, men mon ikke den er blevet bedre

Undskyld, det er ikke fordi jeg stalker dig :-)

Jeg går lidt og ser på en AVR-4308 sammen med DVD-3930, og det har slået mig at NAD slet slet ikke blive omtalt i samme "område". NAD har ellers T775 og T785 i samme prisklasse, men jeg ser dem aldrig nævnt i reviews (i modsætning til Arcam, Onkyo mv.)

Er det fordi NAD blot er så meget bagud og/eller dårlige i forhold til de andre, at de er helt afskrevet på forhånd?
Til top Vis avekoder's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af avekoder

StarTrek
Forum Bruger
Forum Bruger

Eks. Jamwa

Bruger siden: 25 April 2007
Lokalitet: Stor-København
Sendt: 13 December 2007 kl. 22:34 | IP-adresse registreret  

Ville nok vælge en Onkyo TX-SR 905 i sted for Denon AVR-4308, den skulle lyde beder en AVR-4308 og glæm alt om NAD, det jeg har hørt er at
NAD giver div. problerm.
Til top Vis StarTrek's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af StarTrek

brasch
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 13 December 2007 kl. 22:44 | IP-adresse registreret  

avekoder skrev:
brasch skrev:

Undskyld, det er ikke fordi jeg stalker dig :-)

Jeg går lidt og ser på en AVR-4308 sammen med DVD-3930, og det har slået mig at NAD slet slet ikke blive omtalt i samme "område". NAD har ellers T775 og T785 i samme prisklasse, men jeg ser dem aldrig nævnt i reviews (i modsætning til Arcam, Onkyo mv.)

Er det fordi NAD blot er så meget bagud og/eller dårlige i forhold til de andre, at de er helt afskrevet på forhånd?

flere ting i den forbindelse. NAD T775 og T785 er relativt nye. De gamle modeller, T7x3, led af nogle lidt mærkelige symptomer, som jeg normalt ellers ikke forbinder NAD produkter med. Det har alle så hørt om og derfor er interesseren og troen på de kan lave ordentlige surroundprodukter uden for master serien nok dalet en del. Jeg havde selv en T763v2 og var tilfreds med den indtil dens død i foråret. Jeg havde ikke problemer med brum, men det dårlige s/n ratio medførte markant susen i højttalerne når man skruede op. Surroundprocessoren var hæderlig og den var fin i stereo. Det skal siges at den havde rigtigt mange muller at lege med, så det har ikke været noget problem at trække højttalere. Men man køber jo ikke en surroundreceiver for at få en ok stereoforstærker som de gamle NAD modeller nærmest var. Jeg kan kun gisne om hvordan de nye modeller lyder, jeg tror de er blevet bedre, men næppe op på konkurrenternes niveau

brasch
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 13 December 2007 kl. 22:47 | IP-adresse registreret  

StarTrek skrev:
Ville nok vælge en Onkyo TX-SR 905 i sted for Denon AVR-4308, den skulle lyde beder en AVR-4308 og glæm alt om NAD, det jeg har hørt er at
NAD giver div. problerm.

det er igen de gamle modeller. Jeg tror valget mellem onkyo og denon er lidt et spørgsmål om hvad man kan lide rent klangmæssig. Nå ja, og så religion. Onkyo laver udemærkede receivere, men ligner altså noget fanden har skabt i vrede på en dårlig mandag med tømmermænd og diarre

StarTrek
Forum Bruger
Forum Bruger

Eks. Jamwa

Sendt: 13 December 2007 kl. 22:50 | IP-adresse registreret  

Håber så at NAD har lært det og de er komme over alle de børne sydom de havde, at Onkyo er grim er nok rigtig, med det er vel lyde der er det
vigtig, selv om Denon nok er den med den flottes design, man kan jo ikke få alt.

brasch
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 13 December 2007 kl. 22:52 | IP-adresse registreret  

StarTrek skrev:
man kan jo ikke få alt.

jo, Classé SSP-800

StarTrek
Forum Bruger
Forum Bruger

Eks. Jamwa

Sendt: 13 December 2007 kl. 22:53 | IP-adresse registreret  

He, he den Classé SSP-800 er også i en helt anden pris klasse

brasch
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 13 December 2007 kl. 22:55 | IP-adresse registreret  

den er så heller ikke lige dukket op endnu, men engang næste sommer

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes