Bruger siden: 17 Oktober 2005
Status: Offline Indlæg: 54
Sendt: 14 December 2007 kl. 10:06 | IP-adresse registreret
Hejsa
Sad og så blu-ray udgaven af HP Fønixord. i går. Men når jeg valgte det gode lydformat - PCM m. 4,5 mb så viste displayet i min NAD T744 Dolby Pro Logic og ikke Dolby Digital - når jeg valgte det dårligere spor - Dolby Digital m. 648 kb så viste den rigtig nok Dolby Digital. Kan man udnytte PCM sporet til min NAD T744 receiver? (Min afspiller er en PS3 forbundet m. optisk kabel til receiver).
Sendt: 14 December 2007 kl. 10:32 | IP-adresse registreret
Se det vidste jeg jo godt... Men jeg ved at en af de nye firmware opdateringer f.eks. har gjort det muligt at afspille sacd over optisk kabel. Dvs. ps3 konverterer fra en ting til en anden ting. Og det var det jeg efterlyste. Altså om ps3'en kan konvertere PCM 5.1 signalet til f.eks. DTS 5.1 med 1,5 mb ??
zirio skrev:
Det kan du ikke!..Din afspiller skal have 5.1ch analog (hvilket din PS3 ikke har), eller også skal din Receiver have HDMI (hvilket den ikke har)!...
Så du kan ikke overfører de nye lydformater, med den forstærker du har nu!..
Bruger siden: 29 Oktober 2006 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 3482
Sendt: 14 December 2007 kl. 10:39 | IP-adresse registreret
Blade69 skrev:
Se det vidste jeg jo godt... Men jeg ved at en af de nye firmware opdateringer f.eks. har gjort det muligt at afspille sacd over optisk kabel. Dvs. ps3 konverterer fra en ting til en anden ting. Og det var det jeg efterlyste. Altså om ps3'en kan konvertere PCM 5.1 signalet til f.eks. DTS 5.1 med 1,5 mb ??
zirio skrev:
Det kan du ikke!..Din afspiller skal have 5.1ch analog (hvilket din PS3 ikke har), eller også skal din Receiver have HDMI (hvilket den ikke har)!...
mvh Zirio
kan ps3 spytte DTS core ud? Hvis den kan får du det optimale ud af den optiske udgang
Sendt: 14 December 2007 kl. 10:45 | IP-adresse registreret
Se det kan den jo... så hvis jeg smider en skive i med DTS lydspor får jeg jo DTS lyd.... i 1,5 mb.
Men.. problemet er omkring PCM som faktisk er på mange af de BD film jeg har... det gad jeg jo også godt kunne afspille gerne som DTS m. 1,5 mb ellers som noget Dolby Digital måske også i 1,5 mb ?? Men kan man disse ting??
brasch skrev:
Blade69 skrev:
zirio skrev:
mvh Zirio
kan ps3 spytte DTS core ud? Hvis den kan får du det optimale ud af den optiske udgang
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum