| Forfatter |
|
dan Forum Bruger

Bruger siden: 20 Januar 2005 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 34
|
| Sendt: 22 December 2007 kl. 16:46 | IP-adresse registreret
|
|
|
Så er det blevet tid til at købe ny surround reciver. Har indtil videre Pioneer pdp-428xd og Pioneer dvr-lx60. Derfor er mit valg faldet på vsx-lx60 også fra pioneer. Har selvfølgelig også været ude og lytte på den og må sige at jeg er imponeret Den skal hovedsageligt bruges til film, men også en smule stereo.
Da jeg var ude og kigge på den sys jeg at det så ud som om at man ikke kan tilslutte højttalere med "banana plugs" og kun kan bruge skrue terminaler Havde nemlig tænkt mig at koble mine højttalere til med følgende kabel: http://catalog.belkin.com/PureAV_detail.process?Product_Id=2 82548
- Ved i om det kan lade sig gøre med "banana plugs"?
Håber at i kan hjælpe.... 
|
| Til top |
|
| |
StarTrek Forum Bruger

Eks. Jamwa
Bruger siden: 25 April 2007 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 5051
|
| Sendt: 22 December 2007 kl. 16:51 | IP-adresse registreret
|
|
|
Der er sikke nogel plastik duppe på højtaler teminaler, som så bare skal fjerne, før at de kan modtage banan stik, men er ikke 100% sikker, men
mulighed er meget stor for dette
Se dette bilde, se det ikke ud som at disse plast duppe er fjernet
|
| Til top |
|
| |
RogueAgent Forum Bruger

Bruger siden: 09 Januar 2004 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 2359
|
| Sendt: 22 December 2007 kl. 16:54 | IP-adresse registreret
|
|
|
Bare for en god ordens skyld, så husk lige at tage strømmen fra inden man begynder at jage en skruetrækker i højttalerterminalerne..!  __________________ Pioneer VSX-859 - Carver 753x - Energy RVS - Technics SL-1210mkII/Denon DL110 - Panasonic BD35 - Toshiba HD-XE1 - Pioneer CLD-D704 - LG 50PS8000 - Panasonic AE500
|
| Til top |
|
| |
dan Forum Bruger

|
| Sendt: 22 December 2007 kl. 16:56 | IP-adresse registreret
|
|
|
jo det mente jeg også... Men de havde nogle plugs som jeg prøvede men hullerne i midten af skrueterminalen var for små...
Der findes da ikke forskellige størrelser vel? 
|
| Til top |
|
| |
brasch Forum Bruger

Bruger siden: 29 Oktober 2006 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 3482
|
| Sendt: 22 December 2007 kl. 16:56 | IP-adresse registreret
|
|
|
StarTrek skrev:
Der er sikke nogel plastik duppe på højtaler teminaler, som så bare skal fjerne, før at de kan modtage banan stik, men er ikke 100% sikker, men mulighed er meget stor for dette
|
|
|
den er 100% sikker. Jeg mener det er ulovligt at sælge produkter i EU lande hvor det ikke er, fordi de passer forbløffende godt til vores stikkontakter __________________ Fars er bedst når mor rør den
|
| Til top |
|
| |
StarTrek Forum Bruger

Eks. Jamwa
|
| Sendt: 22 December 2007 kl. 16:59 | IP-adresse registreret
|
|
|
Der er hvis forskellige størrelser banana plugs, mene at bl.a. Nordost bruge den tykke version af banana plugs på deres kable, men kan du ikke
få kablet med spade plugs så er problmet løst ?
|
| Til top |
|
| |
dan Forum Bruger

|
| Sendt: 22 December 2007 kl. 17:00 | IP-adresse registreret
|
|
|
brasch skrev:
StarTrek skrev:
Der er sikke nogel plastik duppe på højtaler teminaler, som så bare skal fjerne, før at de kan modtage banan stik, men er ikke 100% sikker, men mulighed er meget stor for dette
|
|
|
den er 100% sikker. Jeg mener det er ulovligt at sælge produkter i EU lande hvor det ikke er, fordi de passer forbløffende godt til vores stikkontakter
|
|
|
Men kan der findes forskellige størrelser "banana plugs"? Dem de havde derinde passede nemlig ikke... og ekspedienten anede intet om det. Han prøvede at sætte dem ind i coax indgangen 
|
| Til top |
|
| |
dan Forum Bruger

|
| Sendt: 22 December 2007 kl. 17:04 | IP-adresse registreret
|
|
|
StarTrek skrev:
Der er hvis forskellige størrelser banana plugs, mene at bl.a. Nordost bruge den tykke version af banana plugs på deres kable, men kan du ikke få kablet med spade plugs så er problmet løst ? |
|
|
Dem som de havde derinde var fra profi gold mener jeg... Men de kabler jeg havde tænkt mig er jo formonteret og er det ikke banana plugs??? http://catalog.belkin.com/PureAV_detail.process?Product_Id=2 82548
|
| Til top |
|
| |
StarTrek Forum Bruger

Eks. Jamwa
|
| Sendt: 22 December 2007 kl. 17:12 | IP-adresse registreret
|
|
|
Det er rigtig, der er ikke så mange mulighed, hvis det skal værre dette kable, måske skulle du så købe det uden stik, og finde nogel god bana
stik, der ville passe til
|
| Til top |
|
| |
dan Forum Bruger

|
| Sendt: 22 December 2007 kl. 17:19 | IP-adresse registreret
|
|
|
StarTrek skrev:
Det er rigtig, der er ikke så mange mulighed, hvis det skal værre dette kable, måske skulle du så købe det uden stik, og finde nogel god bana stik, der ville passe til  |
|
|
Ja det har du ret i... Men gik bare ud fra at det var en standard størrelse på alle forstærkere
Men kan jo være at det bare var de profi gold som de havde derinde som var for store Man har jo lov til at håbe....
|
| Til top |
|
| |
RogueAgent Forum Bruger

|
| Sendt: 22 December 2007 kl. 17:50 | IP-adresse registreret
|
|
|
brasch skrev:
| Jeg mener det er ulovligt at sælge produkter i EU lande hvor det ikke er, fordi de passer forbløffende godt til vores stikkontakter |
|
|
Den skulle være god nok - baggrunden er angiveligt at afstanden mellem terminalerne når man bruger "dobbelt-bananstik", som jeg f.eks. har et par stykker af, er identisk med afstanden mellem benene på stikkontakter i Frankrig. På et eller andet tidspunkt er der så en bureaukrat et sted som har set i ånden at "nogen" kunne finde på at trække et kabel med dobbelt bananstik i begge ender fra højttalerterminalerne bag på forstærkeren (eller for den sags skyld højttalerne) og hen til nærmeste stikkontakt. __________________ Pioneer VSX-859 - Carver 753x - Energy RVS - Technics SL-1210mkII/Denon DL110 - Panasonic BD35 - Toshiba HD-XE1 - Pioneer CLD-D704 - LG 50PS8000 - Panasonic AE500
|
| Til top |
|
| |
brasch Forum Bruger

|
| Sendt: 22 December 2007 kl. 17:56 | IP-adresse registreret
|
|
|
RogueAgent skrev:
brasch skrev:
| Jeg mener det er ulovligt at sælge produkter i EU lande hvor det ikke er, fordi de passer forbløffende godt til vores stikkontakter |
|
|
Den skulle være god nok - baggrunden er angiveligt at afstanden mellem terminalerne når man bruger "dobbelt-bananstik", som jeg f.eks. har et par stykker af, er identisk med afstanden mellem benene på stikkontakter i Frankrig. På et eller andet tidspunkt er der så en bureaukrat et sted som har set i ånden at "nogen" kunne finde på at trække et kabel med dobbelt bananstik i begge ender fra højttalerterminalerne bag på forstærkeren (eller for den sags skyld højttalerne) og hen til nærmeste stikkontakt.
|
|
|
den slags regler plejer ikke at komme ud af det blå. Der er sikkert en eller anden idiot (sandsynligvis amerikaner) der har gjort det og sagsøgt. Han er så nok blevet fælt skuffet når han fandt ud af at tingene ikke foregår på helt samme måde i europa som usa __________________ Fars er bedst når mor rør den
|
| Til top |
|
| |
RogueAgent Forum Bruger

|
| Sendt: 22 December 2007 kl. 18:09 | IP-adresse registreret
|
|
|
brasch skrev:
| den slags regler plejer ikke at komme ud af det blå. Der er sikkert en eller anden idiot (sandsynligvis amerikaner) der har gjort det og sagsøgt. Han er så nok blevet fælt skuffet når han fandt ud af at tingene ikke foregår på helt samme måde i europa som usa |
|
|
Det kan meget vel tænkes. Det siges at 230v vekselstrøm direkte ind i en højttaler ikke lyder kønt... __________________ Pioneer VSX-859 - Carver 753x - Energy RVS - Technics SL-1210mkII/Denon DL110 - Panasonic BD35 - Toshiba HD-XE1 - Pioneer CLD-D704 - LG 50PS8000 - Panasonic AE500
|
| Til top |
|
| |
KimHRasmussen Forum Bruger

Bruger siden: 14 April 2005 Lokalitet: Fyn
Status: Offline Indlæg: 756
|
| Sendt: 22 December 2007 kl. 18:19 | IP-adresse registreret
|
|
|
RogueAgent skrev:
brasch skrev:
| den slags regler plejer ikke at komme ud af det blå. Der er sikkert en eller anden idiot (sandsynligvis amerikaner) der har gjort det og sagsøgt. Han er så nok blevet fælt skuffet når han fandt ud af at tingene ikke foregår på helt samme måde i europa som usa |
|
|
Det kan meget vel tænkes. Det siges at 230v vekselstrøm direkte ind i en højttaler ikke lyder kønt... |
|
|
Forudsat at enheden ikke brænder af, må det vel bare give en mellemdyb brummen (50 Hz). :)
|
| Til top |
|
| |
brasch Forum Bruger

|
| Sendt: 23 December 2007 kl. 18:47 | IP-adresse registreret
|
|
|
RogueAgent skrev:
brasch skrev:
|
|
Det kan meget vel tænkes. Det siges at 230v vekselstrøm direkte ind i en højttaler ikke lyder kønt... |
|
|
jeg tænker mere på den erstatning han ikke ville få .
Hvis man søger lidt på det kan man finde de mest mærkelige og erstatningssager derovre. Det er f.eks. i Florida forbudt for mennesker at have sex med fisk... __________________ Fars er bedst når mor rør den
|
| Til top |
|
| |