Tilbage til HIFI4ALL.DK 13. juni 2026 | 14:38   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Surround Sound
 HIFI4ALL Forum : Surround Sound
Emne Emne: Nyt anlæg (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
mts13
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 26 Maj 2004
Lokalitet: Århus
Status: Offline
Sendt: 29 Januar 2008 kl. 20:19 | IP-adresse registreret  

Hej.

Jeg skal ud og have købt mig noget nyt lyd hjem til mig. først havde jeg set på et panasonic 850 til 3500,- ved geco.dk grunden til at jeg havde set på det var at jeg lige har købt et panasonic plasma tv og så kunne det jo køre viera link, og det kunne jo være pænt smart.

men men men, nu har jeg så læst lidt rundt omkring, og nu har jeg brændt mig mere varm på at købe mig en surroud receiver + 2 "gode" højtalere.

grundet til at jeg gerne vil det er fordi jeg vil godt have mig noget god lyd, og da budgettet i første omgang var til 3500 så må jeg starte med 2 højtalere, for ikke at mange gange mit budget.

jeg har set på dette:

Receiver: Onkyo 605

Højtalere: 2 x B&W DM685

alt i alt koster dette jo 8000-9000 kr. men er det så godt? og er der nogle der har andre forslag til receiver eller højtalere (højtalerene skal ikek være store gulv højtalere). det skal være en surround receiver da jeg så senere kan smide flere højtalere på. på en måde vil jeg godt have en NAD receiver fordi jeg syntes de er ret pæne :) hehe, men kan de levere noget der er lige så godt i ca. samme prisklasse? elelr skal man købe noget brugt istedet?

anlæget skal sættes op i en lille stue på 20 kvm. og det skal ikke spilel mega højt. og det skal bruges til lidt film og ellers noget musik.

Til top Vis mts13's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af mts13

FoxyFish
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 13 Maj 2007
Lokalitet: Stor-København
Sendt: 29 Januar 2008 kl. 20:49 | IP-adresse registreret  

Hej Mts13,

Jeg synes at du vil være godt tjent med at se nærmere på NAD's receivers. De er meget mere strømstærke i virkligheden end på papiret. Jeg har selv en af deres stereo-forstærkere (C 352) og er meget tilfreds med den. Det kan ikke skade at tage et smut ned i 'klubben og høre dem.

Held og lykke med jagten,

- Foxy!

Denon DCD-890
DALI 850
Til top Vis FoxyFish's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af FoxyFish Besøg FoxyFish's Websted

djaan
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 21 November 2006
Lokalitet: Midtjylland
Sendt: 29 Januar 2008 kl. 20:58 | IP-adresse registreret  

mts13 skrev:

Hej.

Jeg skal ud og have købt mig noget nyt lyd hjem til mig. først havde jeg set på et panasonic 850 til 3500,- ved geco.dk grunden til at jeg havde set på det var at jeg lige har købt et panasonic plasma tv og så kunne det jo køre viera link, og det kunne jo være pænt smart.

men men men, nu har jeg så læst lidt rundt omkring, og nu har jeg brændt mig mere varm på at købe mig en surroud receiver + 2 "gode" højtalere.

grundet til at jeg gerne vil det er fordi jeg vil godt have mig noget god lyd, og da budgettet i første omgang var til 3500 så må jeg starte med 2 højtalere, for ikke at mange gange mit budget.

jeg har set på dette:

Receiver: Onkyo 605

Højtalere: 2 x B&W DM685

alt i alt koster dette jo 8000-9000 kr. men er det så godt? og er der nogle der har andre forslag til receiver eller højtalere (højtalerene skal ikek være store gulv højtalere). det skal være en surround receiver da jeg så senere kan smide flere højtalere på. på en måde vil jeg godt have en NAD receiver fordi jeg syntes de er ret pæne :) hehe, men kan de levere noget der er lige så godt i ca. samme prisklasse? elelr skal man købe noget brugt istedet?

anlæget skal sættes op i en lille stue på 20 kvm. og det skal ikke spilel mega højt. og det skal bruges til lidt film og ellers noget musik.

umiddelbart virker det som en fornuftig sammensætning. og det er klogt af dig at købe få men gode komponenter i starten i stedet for at købe noget der er alligevel skal skiftes ud senere.

nad's recievere er der mange der har haft problemer med her på sitet, så deet?! 

FoxyFish
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 13 Maj 2007
Lokalitet: Stor-København
Sendt: 29 Januar 2008 kl. 21:06 | IP-adresse registreret  

Hej igen,

Djaan: Det har jeg sgu ikke været opmærksom på .. Undskylder vildledningen så! Deres stereo-forstærkere er i hvert fald eminente!

- Foxy

Denon DCD-890
DALI 850
Til top Vis FoxyFish's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af FoxyFish Besøg FoxyFish's Websted

2ben.dk
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 27 September 2007
Lokalitet: Sydjylland
Sendt: 30 Januar 2008 kl. 08:25 | IP-adresse registreret  

Du skal blot huske at NAD's lyd er lidt i den mørke side.

Mvh. Torben

Til top Vis 2ben.dk's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af 2ben.dk

mts13
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 30 Januar 2008 kl. 08:41 | IP-adresse registreret  

okay det skal lige siges at jeg overhovedet ikke kender til noget med receiver eller højtalere... nogle der måske kan fortælel lidt om receiver hvad er godt og hvad er dårligt? jeg har jo bare set hvad der er mest populært :) elelr kan i henvise til et sted hvor der står noget klogt om receivere/forstærkere?

mts13
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 31 Januar 2008 kl. 23:25 | IP-adresse registreret  

vil den onkyo 605 godt kunne trække:

2 x B&W DM683
2 x B&W DM685
1 x B&W HTM62
1 x B&W ASW608 eller 610

jeg skal ikke have dette lige nu... men det kunne være jeg skulle have de andre dele på sigt, og så vil jeg jo bare godt have den rigtige receiver fra starten af :)

jeg har også set på disse receivere:
Cambridge 540 V.3
NAD T744

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes