| Forfatter |
|
Furious jt Forum Bruger

Bruger siden: 11 Juli 2006 Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline Indlæg: 443
|
| Sendt: 16 Februar 2008 kl. 20:18 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej alle.
Jeg har lige solgt min denon 2105 surround reciever til en kammerat. Vi skulle så idag se et par film idag for lige at høre vidunderet Han havde tidligere en 8 år gammel pioneer surround reciever.
Vi satte auto setup igang med mikrofonen. Alt gik godt indtil den kom med en error til sidst, med at fronter var out of phase (eller sådan noget ). vi kørte testen et par gange og samme skete hver gang, så vi skippede den.
Vi satte en film på og lyden var meget flad og uden bass og dynamik. Der var ikke meget gang i fronterne. Mest centeren og det er et problem da centeren er en gammel jamo centet 100, som næsten kun består af diskanter.
Centeren og bagh. var sat til small og fronterne ( jamo classic 8 ) sat til large.
Hvorfor blev eksplosioner og dybe toner ikke spillet i fronterne i stedet for centeren, når nu fronter var sat til large og center til small? Han har ingen sub.
Der var ok bass i fronterne i stereo ved afspilning af cd. Det er åbenbart kun i film både ved DD og DTS.
Jeg synes den spillede fint da den stod hjemme hos mig, men nu har jeg også en center der er 5 gange større end hans men synes dog også at der var meget mere gang i fronterne.
Håber I kan hjælpe for han overvejer at ophæve købet og gå tilbage til hans gamle pioneer med loudness knap osv
|
| Til top |
|
| |
abel Forum Bruger


Bruger siden: 16 Juli 2005 Lokalitet: Aalborg
Status: Offline Indlæg: 566
|
| Sendt: 16 Februar 2008 kl. 20:21 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hvis fronterne er ude af fase, så er det klart derfor den lyder flad - byt om på kablerne på den "forkert" fronthøjttaler, så skulle problemet være
løst!
__________________ /Abel
|
| Til top |
|
| |
Furious jt Forum Bruger

Bruger siden: 11 Juli 2006 Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline Indlæg: 443
|
| Sendt: 16 Februar 2008 kl. 20:32 | IP-adresse registreret
|
|
|
abel skrev:
Hvis fronterne er ude af fase, så er det klart derfor den lyder flad - byt om på kablerne på den "forkert" fronthøjttaler, så skulle problemet være løst! |
|
|
Tak for svaret.
Det fatter jeg bare ikke når der ikke umiddelbart er noget galt i stereo.. Det burde vel være galt både i stereo og i surround?
Deusden synes jeg bestemt vi satte kablerne som de sad i hans gamle receiver.
Men prøver lige at lege med kablerne imorgen når jeg skal ned til ham igen.
|
| Til top |
|
| |
Ascari Forum Bruger


Bruger siden: 19 Juni 2004 Lokalitet: Vestjylland
Status: Offline Indlæg: 3328
|
| Sendt: 16 Februar 2008 kl. 20:38 | IP-adresse registreret
|
|
|
Et eller andet er der ihvertfald galt! Jeg har ingen problemer med at få min til at spille dybe toner, eller bas for den sags skyld. Så du må lige få kigget lidt på det, og få de kabler sat rigtigt til, det er ikke fedt at spille i modfase.
|
| Til top |
|
| |
Furious jt Forum Bruger

Bruger siden: 11 Juli 2006 Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline Indlæg: 443
|
| Sendt: 16 Februar 2008 kl. 20:42 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ascari skrev:
| Et eller andet er der ihvertfald galt! Jeg har ingen problemer med at få min til at spille dybe toner, eller bas for den sags skyld. Så du må lige få kigget lidt på det, og få de kabler sat rigtigt til, det er ikke fedt at spille i modfase. |
|
|
Det lettede en del på mit humør
Men fatter bare ikke det er kablerne. Jeg har både prøvet at sætte dem henholdvis i a og b frontindgange i receiveren. Jeg kan ikke tro jeg har vent dem forkert begge gange. Plejer nok at have styr på de
Recievren er lige kommet tilbage fra rep.fra hifiklubben. Der var en højtalerindgang der var brændt af som skulle laves.
Kan de have lavet et eller andet galt, eller pillet ved noget de ikke lige skulle pille ved? Regner ikke med det, men det KUNNE jo være, og så er det træls jeg skal bruge en hel weekend på at få skidtet til at spille ordentligt
|
| Til top |
|
| |
abel Forum Bruger


Bruger siden: 16 Juli 2005 Lokalitet: Aalborg
Status: Offline Indlæg: 566
|
| Sendt: 16 Februar 2008 kl. 21:02 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg tror ikke de har skiftet en højttaler IND-gang, da en reciver ikke har sådan en :-)
Men prøv at bytte om på den ene højttaler og kør testen igen.....
__________________ /Abel
|
| Til top |
|
| |
Furious jt Forum Bruger

Bruger siden: 11 Juli 2006 Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline Indlæg: 443
|
| Sendt: 16 Februar 2008 kl. 23:43 | IP-adresse registreret
|
|
|
Har lige læst i manualen at selvom nogle højtalere står korret og er forbundet korrekt så kan testen alligevel skrive ot of phase, og så skal man trykke skip. Måske er det bare sådan med hans højtalere.
Men prøver lige at bytte om på det i morgen
|
| Til top |
|
| |
BasHunter Udelukket fra forum


Bruger siden: 15 November 2007 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 96
|
| Sendt: 16 Februar 2008 kl. 23:57 | IP-adresse registreret
|
|
|
Måske der er helt forkert fase i deres filter i de højttalere....  __________________ Ingen Diskant, tak
|
| Til top |
|
| |
abj_eskimo Forum Bruger

Bruger siden: 18 Marts 2004 Lokalitet: Sønderjylland
Status: Offline Indlæg: 148
|
| Sendt: 17 Februar 2008 kl. 00:13 | IP-adresse registreret
|
|
|
Først ser du hvordan kablet er tilsluttet på højtaleren.. Derefter sætter du kablet i på samme måde på forstærkeren.. Så burde højtalerne være i fase..
Ellers kunne det måske være noget med at forstærkeren også indstiller niveauet for de forskellige højtalere..?
|
| Til top |
|
| |
Furious jt Forum Bruger

Bruger siden: 11 Juli 2006 Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline Indlæg: 443
|
| Sendt: 17 Februar 2008 kl. 00:20 | IP-adresse registreret
|
|
|
abj_eskimo skrev:
Først ser du hvordan kablet er tilsluttet på højtaleren.. Derefter sætter du kablet i på samme måde på forstærkeren.. Så burde højtalerne være i fase..
Ellers kunne det måske være noget med at forstærkeren også indstiller niveauet for de forskellige højtalere..?
|
|
|
Jo tak det er jeg klar over
recieveren indstiller niveauerne for højtlaerne ja, men man kan ikke gøre så meget ved det bagefter. Man kan sætte flere db på, men det hjælper ikke på bassen.
|
| Til top |
|
| |
Furious jt Forum Bruger

Bruger siden: 11 Juli 2006 Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline Indlæg: 443
|
| Sendt: 17 Februar 2008 kl. 09:21 | IP-adresse registreret
|
|
|
Er der en måde man kan skrue op for bassen på recieveren? Skal man virkelig bare finde sig i de indstillinger den nu laver når man har kørt auto-setup?
Det eneste man kan er jo at skrue op/ned for hver enkelt højtaler og justere afstanden.
|
| Til top |
|
| |
Ascari Forum Bruger


Bruger siden: 19 Juni 2004 Lokalitet: Vestjylland
Status: Offline Indlæg: 3328
|
| Sendt: 17 Februar 2008 kl. 12:42 | IP-adresse registreret
|
|
|
Du kan skrue op og ned for bassen, jeg kan ikke huske hvordan, men jeg mener helt sikkert jeg har leget med det, indtil jeg fandt ud af, at dét skal der slet ikke pilles ved  Har du prøvet at sætte dine egne højttalere til den igen, og se om det spiller som det skal?
|
| Til top |
|
| |
bred151 Forum Bruger


Bruger siden: 10 November 2004 Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline Indlæg: 257
|
| Sendt: 17 Februar 2008 kl. 12:50 | IP-adresse registreret
|
|
|
hmm prøv og sætte autosetup igang, hvis den skriver om faseproblemer så byt kablet i en ht. så kør det igen. jeg har i min pure ungdom haft jamo men et fejl monteret delfilter så det..
__________________ Onkyo tx-sr875
Sony AX3ES
Panasonic bd 35
Dali Grand
|
| Til top |
|
| |
Furious jt Forum Bruger

Bruger siden: 11 Juli 2006 Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline Indlæg: 443
|
| Sendt: 17 Februar 2008 kl. 13:10 | IP-adresse registreret
|
|
|
Tak for jeres svar.
Jeg har ikke prøvet at sætte den til hjemme hos mig selv endnu. Vi bor 60km fra hinanden, og kommer vist ikke ned til ham idag, så det bliver engang i næste uge vi skal prøve det hele.
Jeg har tænkt mig at afisolere alle hans gamle højtalerkabler, det er de ikke blevet i 2-3år, måske det kan gøre lidt Og så prøver vi at bytte lidt rundt på kablerne, så fronterne måske kommer i fase.
|
| Til top |
|
| |
Peter Pan Lukket konto


Bruger siden: 04 Februar 2005 Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline Indlæg: 20276
|
| Sendt: 17 Februar 2008 kl. 14:11 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej Furious jt
Hvis det er ligetil at fjerne frontstoffet, er her en nem måde at teste fasen på.

__________________ Mvh. Peter Pan. Se link - DIN-RJ45-Adapter.- PPsetup.- Div.& Diy.
|
| Til top |
|
| |
Furious jt Forum Bruger

Bruger siden: 11 Juli 2006 Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline Indlæg: 443
|
| Sendt: 19 Februar 2008 kl. 08:31 | IP-adresse registreret
|
|
|
Det hjalp at afisolere alle kabler i begge ender.
Nu er fronterne i fase og alt spiller som det skal
|
| Til top |
|
| |