Tilbage til HIFI4ALL.DK 22. juni 2026 | 12:53   

  NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Surround Sound
 HIFI4ALL Forum : Surround Sound
Emne Emne: Flad denon / frustreret køber (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
Furious jt
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 11 Juli 2006
Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline
Indlæg: 443
Sendt: 16 Februar 2008 kl. 20:18 | IP-adresse registreret  

Hej alle.

Jeg har lige solgt min denon 2105 surround reciever til en kammerat. Vi skulle så idag se et par film idag for lige at høre vidunderet Han havde tidligere en 8 år gammel pioneer surround reciever.

Vi satte auto setup igang med mikrofonen. Alt gik godt indtil den kom med en error til sidst, med at fronter var out of phase (eller sådan noget ). vi kørte testen et par gange og samme skete hver gang, så vi skippede den.

Vi satte en film på og lyden var meget flad og uden bass og dynamik. Der var ikke meget gang i fronterne. Mest centeren og det er et problem da centeren er en gammel jamo centet 100, som næsten kun består af diskanter.

Centeren og bagh. var sat til small og fronterne ( jamo classic 8 ) sat til large.

Hvorfor blev eksplosioner og dybe toner ikke spillet i fronterne i stedet for centeren, når nu fronter var sat til large og center til small? Han har ingen sub.

Der var ok bass i fronterne i stereo ved afspilning af cd. Det er åbenbart kun i film både ved DD og DTS.

Jeg synes den spillede fint da den stod hjemme hos mig, men nu har jeg også en center der er 5 gange større end hans men synes dog også at der var meget mere gang i fronterne.

Håber I kan hjælpe for han overvejer at ophæve købet og gå tilbage til hans gamle pioneer med loudness knap osv

Til top Vis Furious jt's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Furious jt
 
abel
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 16 Juli 2005
Lokalitet: Aalborg
Status: Offline
Indlæg: 566
Sendt: 16 Februar 2008 kl. 20:21 | IP-adresse registreret  

Hvis fronterne er ude af fase, så er det klart derfor den lyder flad - byt om på kablerne på den "forkert" fronthøjttaler, så skulle problemet være
løst!

__________________
/Abel
Til top Vis abel's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af abel
 
Furious jt
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 11 Juli 2006
Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline
Indlæg: 443
Sendt: 16 Februar 2008 kl. 20:32 | IP-adresse registreret  

abel skrev:
Hvis fronterne er ude af fase, så er det klart derfor den lyder flad - byt om på kablerne på den "forkert" fronthøjttaler, så skulle problemet være
løst!

Tak for svaret.

Det fatter jeg bare ikke når der ikke umiddelbart er noget galt i stereo.. Det burde vel være galt både i stereo og i surround?

Deusden synes jeg bestemt vi satte kablerne som de sad i hans gamle receiver.

Men prøver lige at lege med kablerne imorgen når jeg skal ned til ham igen.

Til top Vis Furious jt's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Furious jt
 
Ascari
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 19 Juni 2004
Lokalitet: Vestjylland
Status: Offline
Indlæg: 3328
Sendt: 16 Februar 2008 kl. 20:38 | IP-adresse registreret  

Et eller andet er der ihvertfald galt! Jeg har ingen problemer med at få min til at spille dybe toner, eller bas for den sags skyld. Så du må lige få kigget lidt på det, og få de kabler sat rigtigt til, det er ikke fedt at spille i modfase.
Til top Vis Ascari's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Ascari
 
Furious jt
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 11 Juli 2006
Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline
Indlæg: 443
Sendt: 16 Februar 2008 kl. 20:42 | IP-adresse registreret  

Ascari skrev:
Et eller andet er der ihvertfald galt! Jeg har ingen problemer med at få min til at spille dybe toner, eller bas for den sags skyld. Så du må lige få kigget lidt på det, og få de kabler sat rigtigt til, det er ikke fedt at spille i modfase.

Det lettede en del på mit humør

Men fatter bare ikke det er kablerne. Jeg har både prøvet at sætte dem henholdvis i a og b frontindgange i receiveren. Jeg kan ikke tro jeg har vent dem forkert begge gange. Plejer nok at have styr på de

Recievren er lige kommet tilbage fra rep.fra hifiklubben. Der var en højtalerindgang der var brændt af som skulle laves.

Kan de have lavet et eller andet galt, eller pillet ved noget de ikke lige skulle pille ved? Regner ikke med det, men det KUNNE jo være, og så er det træls jeg skal bruge en hel weekend på at få skidtet til at spille ordentligt

Til top Vis Furious jt's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Furious jt
 
abel
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 16 Juli 2005
Lokalitet: Aalborg
Status: Offline
Indlæg: 566
Sendt: 16 Februar 2008 kl. 21:02 | IP-adresse registreret  

Jeg tror ikke de har skiftet en højttaler IND-gang, da en reciver ikke har sådan en :-)

Men prøv at bytte om på den ene højttaler og kør testen igen.....

__________________
/Abel
Til top Vis abel's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af abel
 
Furious jt
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 11 Juli 2006
Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline
Indlæg: 443
Sendt: 16 Februar 2008 kl. 23:43 | IP-adresse registreret  

Har lige læst i manualen at selvom nogle højtalere står korret og er forbundet korrekt så kan testen alligevel skrive ot of phase, og så skal man trykke skip. Måske er det bare sådan med hans højtalere.

Men prøver lige at bytte om på det i morgen

Til top Vis Furious jt's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Furious jt
 
BasHunter
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum
Avatar

Bruger siden: 15 November 2007
Lokalitet: Århus
Status: Offline
Indlæg: 96
Sendt: 16 Februar 2008 kl. 23:57 | IP-adresse registreret  

Måske der er helt forkert fase i deres filter i de højttalere....

__________________
Ingen Diskant, tak
Til top Vis BasHunter's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af BasHunter
 
abj_eskimo
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 18 Marts 2004
Lokalitet: Sønderjylland
Status: Offline
Indlæg: 148
Sendt: 17 Februar 2008 kl. 00:13 | IP-adresse registreret  

Først ser du hvordan kablet er tilsluttet på højtaleren.. Derefter sætter du kablet i på samme måde på forstærkeren.. Så burde højtalerne være i fase..

Ellers kunne det måske være noget med at forstærkeren også indstiller niveauet for de forskellige højtalere..?


Til top Vis abj_eskimo's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af abj_eskimo
 
Furious jt
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 11 Juli 2006
Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline
Indlæg: 443
Sendt: 17 Februar 2008 kl. 00:20 | IP-adresse registreret  

abj_eskimo skrev:
Først ser du hvordan kablet er tilsluttet på højtaleren.. Derefter sætter du kablet i på samme måde på forstærkeren.. Så burde højtalerne være i fase..

Ellers kunne det måske være noget med at forstærkeren også indstiller niveauet for de forskellige højtalere..?


Jo tak det er jeg klar over

recieveren indstiller niveauerne for højtlaerne ja, men man kan ikke gøre så meget ved det bagefter. Man kan sætte flere db på, men det hjælper ikke på bassen.

Til top Vis Furious jt's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Furious jt
 
Furious jt
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 11 Juli 2006
Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline
Indlæg: 443
Sendt: 17 Februar 2008 kl. 09:21 | IP-adresse registreret  

Er der en måde man kan skrue op for bassen på recieveren? Skal man virkelig bare finde sig i de indstillinger den nu laver når man har kørt auto-setup?

Det eneste man kan er jo at skrue op/ned for hver enkelt højtaler og justere afstanden.

Til top Vis Furious jt's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Furious jt
 
Ascari
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 19 Juni 2004
Lokalitet: Vestjylland
Status: Offline
Indlæg: 3328
Sendt: 17 Februar 2008 kl. 12:42 | IP-adresse registreret  

Du kan skrue op og ned for bassen, jeg kan ikke huske hvordan, men jeg mener helt sikkert jeg har leget med det, indtil jeg fandt ud af, at dét skal der slet ikke pilles ved 

Har du prøvet at sætte dine egne højttalere til den igen, og se om det spiller som det skal?
Til top Vis Ascari's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Ascari
 
bred151
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 10 November 2004
Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline
Indlæg: 257
Sendt: 17 Februar 2008 kl. 12:50 | IP-adresse registreret  

hmm prøv og sætte autosetup igang, hvis den skriver om faseproblemer så byt kablet i en ht. så kør det igen. jeg har i min pure ungdom haft jamo men et fejl monteret delfilter så det.. 

__________________
Onkyo tx-sr875
Sony AX3ES
Panasonic bd 35
Dali Grand


Til top Vis bred151's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af bred151
 
Furious jt
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 11 Juli 2006
Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline
Indlæg: 443
Sendt: 17 Februar 2008 kl. 13:10 | IP-adresse registreret  

Tak for jeres svar.

Jeg har ikke prøvet at sætte den til hjemme hos mig selv endnu. Vi bor 60km fra hinanden, og kommer vist ikke ned til ham idag, så det bliver engang i næste uge vi skal prøve det hele.

Jeg har tænkt mig at afisolere alle hans gamle højtalerkabler, det er de ikke blevet i 2-3år, måske det kan gøre lidt Og så prøver vi at bytte lidt rundt på kablerne, så fronterne måske kommer i fase.

 

Til top Vis Furious jt's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Furious jt
 
Peter Pan
Lukket konto
Lukket konto
Avatar

Bruger siden: 04 Februar 2005
Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline
Indlæg: 20276
Sendt: 17 Februar 2008 kl. 14:11 | IP-adresse registreret  

Hej Furious jt

Hvis det er ligetil at fjerne frontstoffet, er her en nem måde at teste fasen på.

 



__________________
Mvh. Peter Pan. Se link - DIN-RJ45-Adapter.- PPsetup.- Div.& Diy.
Til top Vis Peter Pan's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Peter Pan Besøg Peter Pan's Websted
 
Furious jt
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 11 Juli 2006
Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline
Indlæg: 443
Sendt: 19 Februar 2008 kl. 08:31 | IP-adresse registreret  

Det hjalp at afisolere alle kabler i begge ender.

Nu er fronterne i fase og alt spiller som det skal

Til top Vis Furious jt's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Furious jt
 

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes