Tilbage til HIFI4ALL.DK 17. juni 2026 | 15:30   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Surround Sound
 HIFI4ALL Forum : Surround Sound
Emne Emne: kan mit sorroundsound genbruges? (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
maejsh
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 10 December 2007
Lokalitet: Bornholm
Status: Offline
Sendt: 20 Februar 2008 kl. 00:04 | IP-adresse registreret  

hejsa, jeg er rimelig ny på "hjemmebio" fronten så bær over med mine dunheder plz :)

jeg har for noget tid siden købt et halvbilligt "sorroundsound" anlæg, (1 sub, 1 center og 4 små hjørnehøjtalere.)

Philips DVD Home Theater System HTS3100 DivX Ultra
HTS3100/12
er det som jeg har, men har problemer med at lyden nogle gange er for hurtigt til billedet, og har prøvet at søge og skrive på forskellige forummer og spørge i diverse forhandlere, men virker ikke til at der er nogen direkte løsning, en mente at det måtte være defekt det jeg havde.

højtalerne i sig selv virker dog fint nok, og levere udemærket lyd til de billige penge.

stikkene fra højtalerne til afspilleren er sådan nogle "store" nærmest firkantede nogle, ikke bare de der runde nærmest jack stik..

der er heller ikke nogen HDMI udgang i afspilleren.

men jeg tænkte så på om man kunne fx købe en DVD afspiller evt en DVD optager/afspiller og koble den igennem den gamle afspiller for at få lyden igennem højtalerne?
evt. bruge HDMI stikket på en måde?

eller og alle højtaler ledninger er standard, så man selv evt kunne lave stik til det og koble dem til..

eller skal jeg simpelthen ud og bruge de 5k+ for et ordentligt anlæg og højtalere??

håber på nogle gode svar, på forhånd tak :)

-Mads
Til top Vis maejsh's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af maejsh

KimHRasmussen
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 14 April 2005
Lokalitet: Fyn
Sendt: 20 Februar 2008 kl. 00:53 | IP-adresse registreret  

Mange DVD-afspillere/forstærkere har en indbygget funktion til korrektion af netop dette problem.
Har du undersøgt om dit udstyr har denne feature?

maejsh
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 10 December 2007
Lokalitet: Bornholm
Sendt: 20 Februar 2008 kl. 14:16 | IP-adresse registreret  

så vidt jeg kan se er der ikke noget, ikke andet end det delay/forsinkelse man kan indstille til de forskellige højtalere, men da det svinger fra film til film, og nogle gange kan, ligesom "nulstilles" ved at sætte filmen på pause eller lignende, har jeg ikke pillet videre ved det. dog lige sat baghøjtalerne lidt langsommere end de forreste, hvilket der står i manualen osv.

Til top Vis maejsh's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af maejsh

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes