Tilbage til HIFI4ALL.DK 14. juni 2026 | 01:18   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Surround Sound
 HIFI4ALL Forum : Surround Sound
Emne Emne: strømforbrug af reciever? (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
Stente
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 13 December 2005
Lokalitet: Odense
Status: Offline
Sendt: 24 Februar 2008 kl. 22:03 | IP-adresse registreret  

Jeg har en marantz sr 7500 hvor jeg har tilsluttet et par mindre system audio højtalere. Mit spørgsmål går på - hvor meget strøm (watt) skal jeg ca.
regne med sådan et anlæg bruger? Jeg har det ofte stående tændt for at kunne streame musik fra min MacBook til anlægget, men vil blot høre om
dette er muligvis en stor strømsluger?

Alle bud og hjælp er meget påskønnet
Til top Vis Stente's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Stente

abel
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 16 Juli 2005
Lokalitet: Aalborg
Sendt: 24 Februar 2008 kl. 22:27 | IP-adresse registreret  

Jeg har en Denon Avr 2807 og en Denon CD afspiller som ALDRIG bliver slukket - har nu stået tændt konstant i over 2 år og selvfølgelig bruger det
noget strøm, men ikke så meget at jeg ligger mærke til det på el-regningen.

Stente
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 13 December 2005
Sendt: 25 Februar 2008 kl. 07:26 | IP-adresse registreret  

abel skrev:
Jeg har en Denon Avr 2807 og en Denon CD afspiller som ALDRIG bliver slukket - har nu stået tændt konstant i over 2 år og
selvfølgelig bruger det

Okay - takker. Jeg har nemlig fået nogle onde el-regninger fra odense energi - ca. 1100 kr. om måneden siden jeg flyttede ind 1 nov. og lejligheden
er altså ikke større end 50 km2 og jeg har smækket en del elpærer i lamperne for at få regningen ned. Jeg har min MacBook og reciever stående
tændt mere eller mindre konstant, men andre kilder bliver slukket hvor jeg ikke er.

Der må næsten være tale om en fejl fra odense - energi? altså 1100 kr. i strøm om måneden som eneboende!!
Til top Vis Stente's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Stente

Hans J
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 25 Maj 2005
Lokalitet: Vestsjælland
Sendt: 25 Februar 2008 kl. 13:42 | IP-adresse registreret  

Stente skrev:
abel skrev:
Jeg har en Denon Avr 2807 og en Denon CD afspiller som ALDRIG bliver slukket - har nu stået tændt konstant i over 2 år og
selvfølgelig bruger det

Okay - takker. Jeg har nemlig fået nogle onde el-regninger fra odense energi - ca. 1100 kr. om måneden siden jeg flyttede ind 1 nov. og lejligheden
er altså ikke større end 50 km2 og jeg har smækket en del elpærer i lamperne for at få regningen ned. Jeg har min MacBook og reciever stående
tændt mere eller mindre konstant, men andre kilder bliver slukket hvor jeg ikke er.

Der må næsten være tale om en fejl fra odense - energi? altså 1100 kr. i strøm om måneden som eneboende!!

1. Lån en el-måler på biblioteket, den kan vise dig hvad de forskellige ting bruger.

2. Find el-måleren, se hvor hurtigt den kører rundt. Sluk for en strømgruppe ad gangen, er der én som bruger rigtig meget strøm find ud af hvad der sidder på den.

3. Sluk for alle grupper, står el-måler så stille ?

4. Du skal sikre dig der ikke er andre lejligheder/lys i trappe opgang som kører over din måler. for kr. 1100,- om måneden er meget.

5. Er der el-varme ?

Til top Vis Hans J's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Hans J

Exxtreme
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 22 September 2003
Lokalitet: Nordjylland
Sendt: 25 Februar 2008 kl. 13:47 | IP-adresse registreret  

Stente skrev:
jeg har smækket en del elpærer i lamperne for at få regningen ned.

Går ud fra du mener energisparepærer, for ellers hjælper det ikke på regningen...

Til top Vis Exxtreme's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Exxtreme Besøg Exxtreme's Websted

BasHunter
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Bruger siden: 15 November 2007
Lokalitet: Århus
Sendt: 25 Februar 2008 kl. 13:52 | IP-adresse registreret  

Jeg tror det er dit el-selskab.

Jeg bruger kun for mellem 70-100kr i reel strømforbrug, de resterende 900kr er noget de kalder "grønne afgifter samt co2-afgift".

Og når man spørger hos el-selskabet bliver man smidt ud fra kontoret og de kan ikke forklare hvorfor deres afgifter er på 900% - 1500% af strømforbruget.

jensen
Forum Bruger
Forum Bruger

Tidl. Vassago Hifi

Bruger siden: 01 April 2003
Lokalitet: Fyn
Sendt: 25 Februar 2008 kl. 14:08 | IP-adresse registreret  

Stente skrev:
abel skrev:
selvfølgelig bruger det

Ja er også ved at kikke alt mit igemmen

Også mit forbrug i shoppen er gået op med 40%, og jeg har det samme til at stå.

Til top Vis jensen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af jensen

KimHRasmussen
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 14 April 2005
Sendt: 25 Februar 2008 kl. 14:14 | IP-adresse registreret  

Jeg har målt min Pioneer VSX-1015 + Pioneer DV-595 til at afsætte ca. 120 W/h. Antager vi en pris på Kr. 1.7 / kWh giver dette 1788.26 Kr/årligt i strømforbrug.

Det er naturligvis en prioritering om man vælger at lade det stå tændt eller ej. Jeg slukker gerne for mit, der antageligvis står tændt ca. 8 timer/daligt, hvilket giver en besparelse på ca. 1200 Kr./Årligt, hvilket jo også er værd at tage med.

Jeg ved ikke om Din SR-7002 er sammenlignelig med VSX-1015, men de er jo begge klasse AB. Om ikke andet kan perspektivet ved besparelsen sikkert bruges.

jensen
Forum Bruger
Forum Bruger

Tidl. Vassago Hifi

Bruger siden: 01 April 2003
Sendt: 25 Februar 2008 kl. 14:55 | IP-adresse registreret  

BasHunter skrev:

Jeg tror det er dit el-selskab.

Jeg bruger kun for mellem 70-100kr i reel strømforbrug, de resterende 900kr er noget de kalder "grønne afgifter samt co2-afgift".

Og når man spørger hos el-selskabet bliver man smidt ud fra kontoret og de kan ikke forklare hvorfor deres afgifter er på 900% - 1500% af strømforbruget.

Ja de er nogle svin med de afgifter, og de bruger ikke de penge til noget, jo tilskud til vindmøller og andet l**t.

De sidste 10 år er EL prisen gået op med 100%.

Et rigtig afgift samfund.

Også vandafgift er helt sygt, den er så stor at den pris vi betaler til vores vandværker er så lille at de ikke kan lave de prøve de skal.

Vi har haft mange problemer med vandet og hvergang får man samme svar de har kun penge til to prøvet om året derfor der er så meget l**t i det.

De skulle sgu have nogle slag over nakken dem der sidde og p***er sådan på folk.

Ja nu har de enda sat filter på ved vores hus, da de ikke har penge til at lave de rør der er problemer med.

Til top Vis jensen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af jensen

Stanley
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 29 Januar 2006
Sendt: 25 Februar 2008 kl. 15:45 | IP-adresse registreret  

Stente skrev:

Så kan det måske betale sig at købe denne : http://www.harald-nyborg.dk/merinfo.asp?varenr=1054&n=10 &KundeID=

Til top Vis Stanley's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Stanley

kim olsen
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 01 August 2003
Sendt: 25 Februar 2008 kl. 15:53 | IP-adresse registreret  

Stente skrev:

Det er ingen fejl, jeg har også odense energi, så skal du se når jeg skyder mine (potentielt set)12 kw af, det er noget der batter på elregningen..... 

db89
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 29 December 2007
Lokalitet: Sydjylland
Sendt: 25 Februar 2008 kl. 17:00 | IP-adresse registreret  

jensen det er nogle af alle de mange penge vi har betalt for meget i EL som der nu finansierer el-selskabernes "fiber eventyr". Og deres oprindelige grund udadtil var at de så automatisk kunne aflæse el-, vand- og varmeforbrug (det skal nok få os til at føle os meget mere sikre på vi ikke betaler for meget).
Til top Vis db89's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af db89

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes