Tilbage til HIFI4ALL.DK 15. juni 2026 | 13:18   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Surround Sound
 HIFI4ALL Forum : Surround Sound
Emne Emne: Firmware upgrade af Marantz SR8001 (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
andersbue
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 26 Februar 2008
Lokalitet: Sønderjylland
Status: Offline
Sendt: 26 Februar 2008 kl. 20:27 | IP-adresse registreret  

Jeg er fornyligt blevet den lykkelige ejer af en Marantz SR8001.

Det eneste lille problem jeg pt har med den er, at den ikke kan håndtere full HD opløsningssignalet fra min Media PC. PCen er udstyret med et Nvidia GeForce 8600GT GFX, og køre perfekt direkte i mit Samsung 40" Full HD LCD tv, problemerne starter nå jeg vil køre video switching gennem forstærkeren.

Fejlen udarter sig i nogle glitz i billedet, og i nogle tilfælge med meget højkontrast områder (hvidt) så ødelægger den billedet totalt. Jeg håber på, at den firmware opdatering vil rette problemet, Da SR8001 modellen skulle være istand til at håndtere full HD (1920x1080p)

Men kan det virkelig passe, at man nu skal til at indsende sit nye "barn" og dermed undvære lyd i hytten til de har tænkts sig at sende den retur? Marantz skriver jo selv i manualen, at RS232 stikket i bag, kan anvendes til firmware opdatering, men de har, så vidt jeg har kunne se på deres hjemmeside, ikke noget tilgængeligt load software ej heller en firmware version.

Er der nogen der har stået i samme situation som jeg? Og måske endda fundet en løsning de kan berette om? Jeg har bekendte der har Denon systemer, som jo i bund og grund er samme koncern, og her er det muligt at finde firmwares og opgradere via RS232.

Email/MSN: anders_bk@mail.dk
Til top Vis andersbue's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af andersbue

andersbue
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 02 Marts 2008 kl. 14:55 | IP-adresse registreret  

Er der virkelig ikke andre, der har stået i denne situation med én Marantz forstærker?

Er det fordi andre ikke bruger denne forstærker på dette niveau eller bøvler andre bare ikke med selv af opgradere firmwares?

MyLittlePony
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 29 Februar 2008
Lokalitet: København
Sendt: 02 Marts 2008 kl. 15:53 | IP-adresse registreret  

Ikke at jeg har sådan en forstærker, men jeg kunne godt tænke mig at vide, hvordan du har forbundet din PC til forstærkeren.

Er det DVI til HDMI og lyden ved siden af?

Til top Vis MyLittlePony's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af MyLittlePony

andersbue
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 02 Marts 2008 kl. 17:28 | IP-adresse registreret  

MyLittlePony:  Ja jeg har forbundet PCen via DVI->HDMI og så kører jeg lyden optisk ved siden af.

perejvind
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 27 November 2003
Lokalitet: Jylland
Sendt: 02 Marts 2008 kl. 17:34 | IP-adresse registreret  

Hej

Jeg har ingen erfaring med Marantz produkter. Dog ved jeg, at nogle fabrikanter kræver at produktet sendes ind, hvis firmwaren skal opgraderes. Andre fabrikanter giver kunderne mulighed for selv at gøre det.

Du kan bare spørge din forhandler om hvad proceduren er. Han kan helt sikkert svare på det.

andersbue
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 02 Marts 2008 kl. 17:56 | IP-adresse registreret  

perejvind:  Jeg har købt den hos AV-Connection her i Sønderborg, og de kender ikke umiddelbart til proceduren med firmware opdateringer af Marantz. De har ikke gjort det før. Men enden af det bliver vist at jeg skal have kontakt til Marantz kundesupport igen. Har forsøgt én gang, men de har ikke svaret mig endnu. Synes bare ikke det kan være rigtigt at den skal sendes ind allerede, deres produkt burde da kunne leve op til dens spec. fra fabrikken af.

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes