| Sendt: 26 Februar 2008 kl. 20:27 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg er fornyligt blevet den lykkelige ejer af en Marantz SR8001.
Det eneste lille problem jeg pt har med den er, at den ikke kan håndtere full HD opløsningssignalet fra min Media PC. PCen er udstyret med et Nvidia GeForce 8600GT GFX, og køre perfekt direkte i mit Samsung 40" Full HD LCD tv, problemerne starter nå jeg vil køre video switching gennem forstærkeren.
Fejlen udarter sig i nogle glitz i billedet, og i nogle tilfælge med meget højkontrast områder (hvidt) så ødelægger den billedet totalt. Jeg håber på, at den firmware opdatering vil rette problemet, Da SR8001 modellen skulle være istand til at håndtere full HD (1920x1080p)
Men kan det virkelig passe, at man nu skal til at indsende sit nye "barn" og dermed undvære lyd i hytten til de har tænkts sig at sende den retur? Marantz skriver jo selv i manualen, at RS232 stikket i bag, kan anvendes til firmware opdatering, men de har, så vidt jeg har kunne se på deres hjemmeside, ikke noget tilgængeligt load software ej heller en firmware version.
Er der nogen der har stået i samme situation som jeg? Og måske endda fundet en løsning de kan berette om? Jeg har bekendte der har Denon systemer, som jo i bund og grund er samme koncern, og her er det muligt at finde firmwares og opgradere via RS232. __________________ -----------------------------
Anders Bue Kristensen
Tlf: 61301803
Email/MSN: anders_bk@mail.dk
|