| Forfatter |
|
Hillig Forum Bruger

Bruger siden: 15 Juli 2005 Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline Indlæg: 140
|
| Sendt: 27 Februar 2008 kl. 12:17 | IP-adresse registreret
|
|
|
Står nu uden reciever - og skal derfor ha noget nyt lir. Og da Onkyo er så velanbefalet her på hifi4all - ja hvorfor så ikke gå den vej ...
Der er dog ret stor prisforskel på modellerne. tysk pris: TX-SR605 for 3.180 kr TX-SR705 for 5.245 kr TS-SR805 for 6.370 kr TS-SR875 for 8.000 kr
Hvad "mister" jeg ved at vælge den lille 605'er i stedet for den store 875'er ? Ved der er en anden video-chip i til at upscale - men hvad er ellers den store pengesluger?
Mit setup er/bliver: Ældre 32" LG lcd Optoma HD70 projektor Sony PS3 som afspiller Små surroundhøjtalere med aktiv sub.
Alt info er velkommen så længe det drejer sig om Onkyo 
/Hillig
__________________ "Hvad skal vi lave i aften Brain?"
"Det samme som vi gør hver aften Pinky, prøve at overtage verdens herredømmet".
|
| Til top |
|
| |
claussor Forum Bruger

Bruger siden: 24 Maj 2005
Status: Offline Indlæg: 18
|
| Sendt: 27 Februar 2008 kl. 12:35 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg har lige fået mig en 605'er pr. efterkrav fra Tyskland og må indrømme at den spiller afsindigt godt - alt er selvfølgelig relativt. Du får mere power i de store modeller, men hvis det er til surround i et mindre lokale, kan 605'eren sagtens spille det op.
Jeg har den tilsluttet 4x Eltax Monitor III, 1 Center fra MA samt en SVS bas PB10, og det spiller forrygende. Jeg har også en HK AVR630, som har lidt mere overarm, men det er ikke til at høre når det er i et 8 m2 "stort" værelse :)
|
| Til top |
|
| |
larl Forum Bruger

Bruger siden: 22 Oktober 2003 Lokalitet: Odense
Status: Offline Indlæg: 912
|
| Sendt: 27 Februar 2008 kl. 13:25 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej Hillig
Det nemmeste er at starte med: sammenligningsskemaet fra Onkyo
Men med nogle små surround højttalere har du rigeligt i en 605. Så med mindre der vil være funktioner du savner i de større modeller, eller du påtænker at udskifte højttalerne senere, så snup du bare sådan en.
/Lars __________________ recordere.dk - AV Nyheder, Anmeldelser og Debat
|
| Til top |
|
| |
dualdaninja Forum Bruger

Bruger siden: 18 Februar 2008 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 19
|
| Sendt: 27 Februar 2008 kl. 14:27 | IP-adresse registreret
|
|
|
hvilken forretning har i bestilt fra fordi 8000kr for 875'ern er satme billigt! :D
|
| Til top |
|
| |
Hillig Forum Bruger

|
| Sendt: 27 Februar 2008 kl. 14:36 | IP-adresse registreret
|
|
|
Det er bare den billigste pris jeg kunne finde i tyskland ( 1068 euro ). Dertil kommer selvfølgelig noget fragt. Jeg søger via www.preissuchmaschine.de
Fint skema larl - de er jo meget ens.
Er der noget specielt som nogle af jer Onkyo-ejere måske er faldet over der mangler i de billige udgaver ?
For mig synes jeg umiddelbart at der er decodning af de nye HD-formater der vejer tungest - og det håndterer de jo alle sammen...
|
| Til top |
|
| |
zirio Forum Bruger

Bruger siden: 02 Oktober 2005 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 1256
|
| Sendt: 27 Februar 2008 kl. 14:39 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeps det er søreme billigt, men hvis der sker noget, så er det knap så fedt igen.
Ja, der er meget STOR forskel på de 2 video-scalere, der henholdsvis sidder i de "små" modeller, kontra de 2 store!..
Lydmæssigt er der nok ikke den store forskel ( i klangen), men flere watt skader aldrig!..Det vil nok komme til at lyde lidt bedre med nogle af de store, kontra de små!..
Hvis du skal have en ny, så vil jeg anbefale dig en 875!..Ja den er lidt dyrere end de andre, men jeg syntes bestemt at det kan betale sig!..Har selv haft en i et lille halvt års tid nu, og den spiller stadig som en drøm!..Og Reon-chippen gør det rigtig godt!..Du kan evt tjekke min anmeldelse af 875 herinde - brug søgefunktionen!..Den er lidt gammel, og jeg har skiftet udstyr i mellemtiden, så jeg kunne godt tænke mig at ændre lidt i den, men jeg holder stadig fast i min konklusion!..
mvh Zirio
Gymnasiekælderen 2 - Opdateret 13. Feb
|
| Til top |
|
| |
Furious jt Forum Bruger

Bruger siden: 11 Juli 2006 Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline Indlæg: 443
|
| Sendt: 27 Februar 2008 kl. 14:45 | IP-adresse registreret
|
|
|
Zirio, du glemte at nævne at de kan købes hos csn teknik.
|
| Til top |
|
| |
Hillig Forum Bruger

|
| Sendt: 27 Februar 2008 kl. 14:49 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ja den reon-chip får mange roser. Tror nu alligevel jeg hælder mest til en af de små modeller. Den kan jo altid bruges til lir og sjov et andet sted i huset, hvis der skal opgraderes til 875'eren 
Hvem findes der herhjemme i DK der forhandler Onkyo? Vil helst handle i DK, men ikke for enhver pris !!! __________________ "Hvad skal vi lave i aften Brain?"
|
| Til top |
|
| |
Furious jt Forum Bruger

Bruger siden: 11 Juli 2006 Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline Indlæg: 443
|
| Sendt: 27 Februar 2008 kl. 14:53 | IP-adresse registreret
|
|
|
NU kommer jeg lige zirio i forkøbet!
Csn-teknik.dk forhandler onkyo. Kontakt ham og hør om du evt kan låne en hjem på prøve.
|
| Til top |
|
| |
sunmusic Forum Bruger

Bruger siden: 26 Juni 2007 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 1065
|
| Sendt: 27 Februar 2008 kl. 14:56 | IP-adresse registreret
|
|
|
hold dig til 605. med en ps3 som afspiller har du jo ikke behov for en upscaler. det gør ps3 jo glimrende, så vidt jeg forstår.
|
| Til top |
|
| |
Hillig Forum Bruger

|
| Sendt: 27 Februar 2008 kl. 15:04 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hvorfor er det at alt det sjove ligger på Sjælland - når man selv bor i Jyllnad 
Det er sku ikke nemt at være hifi-elsker når man bor i den mørke del af landet 
Nå - må maile til csn-teknik og høre om han har et godt tilbud til mig 
|
| Til top |
|
| |
Hillig Forum Bruger

|
| Sendt: 27 Februar 2008 kl. 15:11 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hvad synes I er den fedeste farve til Onkyo'en? Sort eller sølv ? Er lidt i tvivl - for den sølvfarvede er lækker - synes bare at den mørke linie/streg hen over den ser lidt forkert ud.
Men det er der jo nok mange meninger om - heldigvis  __________________ "Hvad skal vi lave i aften Brain?"
|
| Til top |
|
| |
Acorn Forum Bruger

Bruger siden: 13 Februar 2007 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 89
|
| Sendt: 27 Februar 2008 kl. 15:33 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
andersbue Forum Bruger

Bruger siden: 26 Februar 2008 Lokalitet: Sønderjylland
Status: Offline Indlæg: 8
|
| Sendt: 27 Februar 2008 kl. 18:27 | IP-adresse registreret
|
|
|
Nu ved jeg godt du har forelsket dig i Onkyo, men hvis du skulle være lidt objektiv og evt have en forhandler lidt mere lokalt (afhængig af hvor i Jylland du er fra) så kan jeg varmt anbefale Marantz som et udemærket alternativ. De laver også serier i samme prisklasse som Onkyo og deres stereo samt surround lyd er jo super sprød.
Har selv lige købt mig en SR8001 hos AV-Connection i Sønderborg. De er dejlige at handle med og for det meste med på en snak om en fair pris. Samt de har gode lytte muligheder i butikken.
http://www.av-connection.dk __________________ -----------------------------
Anders Bue Kristensen
Tlf: 61301803
Email/MSN: anders_bk@mail.dk
|
| Til top |
|
| |
Hillig Forum Bruger

|
| Sendt: 27 Februar 2008 kl. 19:37 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ja - www.av-connection.dk har altid gode tilbud - men der er som ikke meget kortere når jeg er fra nordjylland 
Men ellers mange tak for tippet..... __________________ "Hvad skal vi lave i aften Brain?"
|
| Til top |
|
| |
zirio Forum Bruger

Bruger siden: 02 Oktober 2005 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 1256
|
| Sendt: 27 Februar 2008 kl. 20:07 | IP-adresse registreret
|
|
|
andersbue skrev:
|
Nu ved jeg godt du har forelsket dig i Onkyo, men hvis du skulle være lidt objektiv og evt have en forhandler lidt mere lokalt (afhængig af hvor i Jylland du er fra) så kan jeg varmt anbefale Marantz som et udemærket alternativ. De laver også serier i samme prisklasse som Onkyo og deres stereo samt surround lyd er jo super sprød.
|
|
|
Det er lige meget...Christian leverer også i Jylland!...Og ja Jt (det glemte jeg lige )!..
|
| Til top |
|
| |
troelsfilm Forum Bruger

Bruger siden: 24 November 2003 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 127
|
| Sendt: 28 Februar 2008 kl. 21:05 | IP-adresse registreret
|
|
|
tag et kig på vægten!
Der er en klar skillelinie imellem 605 & 705 -> 805 & 875 - både kvalitets og lydmæssigt
en 705 vejer 12.8kg - en 805 vejer 23.3kg - det er næsten 10kg mere - i form af større strømforsyning, bedre komponenter og opbygning.
den store forskel imellem en 805 og en 875 er Reon-chippen - så hvis man ikke skal scalere i sin amp, så behøver man ikke den større model.
jeg har selv købt en 805 fra Tyskland - fremfor en Denon 3808, bl.a. pga prisen og div tests hvor Onkyoen fik marginalt bedre point.
mvh
Troels
|
| Til top |
|
| |