| Forfatter |
|
BrianL Forum Bruger

Bruger siden: 07 November 2006 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 22
|
| Sendt: 06 Marts 2008 kl. 09:36 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej allesammen!
Håber I kan hjælpe mig med at træffe et valg, da jeg er komplet n00b på området..
Jeg har netop afgivet min bestilling til fælleskøbet af Focal
højttalerne, inde på Recordere. Nu står jeg så og mangler en reciever. Jeg har set lidt på
brugt markedet og har fundet frem til følgende:
Denon AVR-1708, til 2200,-
Denon AVR-2106, pris ikke fastsat. Tror den kan erhverves til omkring 2000,-
H/K AVR330, til 2000,-
Onkyo TX-SR674, til 2800,-
Pioneer VSX-839RDS, til 2200,-
Ved hvilken af disse får jeg mest for mine penge og det bedste match til mine nye højttalere?
Sættet skal primært bruges til film. Der vil også blive spillet alle genrer musik på det, mest ved lav volumen.
Som skrevet før, er jeg komplet n00b. Forstærkerne er alene valgt på
farven og fordi min pengepung liige kan strække sig så langt. Jeg er
meget åben overfor andre forslag i samme prisklasse. Bare det er i
sort! 
På forhånd, tak for hjælpen!
|
| Til top |
|
| |
Boegedal Forum Bruger


Bruger siden: 24 November 2007 Lokalitet: Sydsjælland
Status: Offline Indlæg: 194
|
| Sendt: 06 Marts 2008 kl. 09:46 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej BrianL...
Hvad med en NAD L54 DVD-reciever, her får du radio, forstærker, CD- og DVD-afspiller for kr. 3.500,- 2 x 50 watt, den fås i sort...
mvh. Jan __________________ Lånt NAD intr. forstærker
Lyngdorf CD-1
Thule TU150 FM/DAB
Nakamichi LX-5
Dali Suite Rear 0.8
|
| Til top |
|
| |
BrianL Forum Bruger

Bruger siden: 07 November 2006 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 22
|
| Sendt: 06 Marts 2008 kl. 10:25 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej Boegedal.
Jeg har for under et år siden købt ny DVD-Recorder, som jeg er svært tilfreds med. Jeg vil altså betragte det som penge ud af vinduet hvis jeg købte en DVD-Reciever.
Men det kan måske ikke betale sig at købe brugt, når vi snakker recievere?
|
| Til top |
|
| |
nemligja Forum Bruger


Bruger siden: 18 August 2005 Lokalitet: Vestsjælland
Status: Offline Indlæg: 893
|
| Sendt: 06 Marts 2008 kl. 11:56 | IP-adresse registreret
|
|
|
BrianL skrev:
Hej Boegedal.
Jeg har for under et år siden købt ny DVD-Recorder, som jeg er svært tilfreds med. Jeg vil altså betragte det som penge ud af vinduet hvis jeg købte en DVD-Reciever.
Men det kan måske ikke betale sig at købe brugt, når vi snakker recievere?
|
|
|
Jo det kan sagtens betale sig. Tit er der rigtig gode recievere til at få til en god pris brugte, så synes helt sikkert det kan betale sig. __________________ Panasonic 42 PX74, H/K 635 reciever, Pioneer dvd 600, Pioneer 433 dvd optager, SA 1550, SA 520 og SA talent, SA 200 SUB
|
| Til top |
|
| |
BrianL Forum Bruger

Bruger siden: 07 November 2006 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 22
|
| Sendt: 06 Marts 2008 kl. 12:12 | IP-adresse registreret
|
|
|
Er der nogen af dem jeg har fundet frem til som kan anbefales? Jeg har meget svært ved selv at træffe en beslutning, da jeg er helt ny i gamet.
Jeg må dog indrømme at jeg godt kan lide designet og at der er auto-indstilling til Denon'en. Er 2200 en god pris for sådan en fætter?
|
| Til top |
|
| |
nemligja Forum Bruger


Bruger siden: 18 August 2005 Lokalitet: Vestsjælland
Status: Offline Indlæg: 893
|
| Sendt: 06 Marts 2008 kl. 12:24 | IP-adresse registreret
|
|
|
Denon 2200 er en lidt ældre model men den er såment okay.
denne er rigtig god til musik også: http://www.hifi4all.dk/ksb/Annonce.asp?id=72828
H/K er også en god reciever. Har selv sådan en, dog en storebror, og de gør det også rigtig godt med masser af effekt. __________________ Panasonic 42 PX74, H/K 635 reciever, Pioneer dvd 600, Pioneer 433 dvd optager, SA 1550, SA 520 og SA talent, SA 200 SUB
|
| Til top |
|
| |
BrianL Forum Bruger

Bruger siden: 07 November 2006 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 22
|
| Sendt: 06 Marts 2008 kl. 12:55 | IP-adresse registreret
|
|
|
Den jeg omtalte var Denon 1708, prisen er 2200,-  Marantz'en du linker til er i sølv. Jeg er mest interesseret i noget sort, da både mit tv, dvd-recorder og højttalere er sorte. Angående effekt. Jeg bor i en lejlighed med temmeligt tynde vægge. Så volumen er ikke så vigtig. Det er vigtigere at recieveren spiller godt ved lav volumen, end at den kan spille en hel gade op. Rummet er på ca. 15 kvm.
|
| Til top |
|
| |
Hans J Forum Bruger


Bruger siden: 25 Maj 2005 Lokalitet: Vestsjælland
Status: Offline Indlæg: 2285
|
| Sendt: 06 Marts 2008 kl. 14:50 | IP-adresse registreret
|
|
|
At afgøre sit brugtkøb på farve alene ? Det er jo ikke det som giver lyden  . Jeg ville Onkyo 674E, den har jeg selv og den er forrygende. Det er en fin pris du har fundet den til.
__________________ Fanatisme er den største trussel mod mennesket.
HD-DVD: Fordi livet er for kort til regionskoder
PS3 fordi Bluray 24fps og HD-lyd er nice
|
| Til top |
|
| |
BrianL Forum Bruger

Bruger siden: 07 November 2006 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 22
|
| Sendt: 06 Marts 2008 kl. 15:31 | IP-adresse registreret
|
|
|
Så har jeg købt den Onkyo. Læste lige lidt anmeldelser af den på nettet. Det blev 2900,- inkl. forsendelse. Så glæder jeg mig sgu godt nok til den og højttalerne kommer ind ad døren.
|
| Til top |
|
| |
nemligja Forum Bruger


Bruger siden: 18 August 2005 Lokalitet: Vestsjælland
Status: Offline Indlæg: 893
|
| Sendt: 10 Marts 2008 kl. 13:12 | IP-adresse registreret
|
|
|
BrianL skrev:
Så har jeg købt den Onkyo. Læste lige lidt anmeldelser af den på nettet. Det blev 2900,- inkl. forsendelse. Så glæder jeg mig sgu godt nok til den og højttalerne kommer ind ad døren.  |
|
|
Har du fået sat den til og hvordan spiller den?? __________________ Panasonic 42 PX74, H/K 635 reciever, Pioneer dvd 600, Pioneer 433 dvd optager, SA 1550, SA 520 og SA talent, SA 200 SUB
|
| Til top |
|
| |
Langendorf Forum Bruger

Bruger siden: 08 Februar 2005 Lokalitet: Sønderjylland
Status: Offline Indlæg: 522
|
| Sendt: 10 Marts 2008 kl. 13:48 | IP-adresse registreret
|
|
|
Har du handlet brugt? Den onkyo til 2900 er for dyr
Du kan købe en helt ny Onkyo TX-SR 605 for 500kr mere leveret i dk
http://www.idealo.de/preisvergleich/OffersOfProduct/726395_- tx-sr-605-onkyo.html
|
| Til top |
|
| |
Moberg1988 Forum Bruger


Bruger siden: 29 Januar 2008 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 197
|
| Sendt: 10 Marts 2008 kl. 15:37 | IP-adresse registreret
|
|
|
Der skal vel også lige 72€ på i tysk moms? (Sådan som jeg forstår det )
Sakset fra bestillingssiden:
| Enthaltene MwSt. 19 % |
EUR 72.01 |
Så 450€ + 72€ = 522€ x 7.5 DKr = 3915,- DKr
Men stadig en skarpere pris end herhjemme... __________________ Mit setup
|
| Til top |
|
| |
Hans J Forum Bruger


Bruger siden: 25 Maj 2005 Lokalitet: Vestsjælland
Status: Offline Indlæg: 2285
|
| Sendt: 11 Marts 2008 kl. 00:13 | IP-adresse registreret
|
|
|
Langendorf skrev:
Har du handlet brugt? Den onkyo til 2900 er for dyr
Du kan købe en helt ny Onkyo TX-SR 605 for 500kr mere leveret i dk
http://www.idealo.de/preisvergleich/OffersOfProduct/726395_- tx-sr-605-onkyo.html |
|
|
Hmmm, hvor får du leveret den fragtfrit fra ? __________________ Fanatisme er den største trussel mod mennesket.
HD-DVD: Fordi livet er for kort til regionskoder
PS3 fordi Bluray 24fps og HD-lyd er nice
|
| Til top |
|
| |
Langendorf Forum Bruger

Bruger siden: 08 Februar 2005 Lokalitet: Sønderjylland
Status: Offline Indlæg: 522
|
| Sendt: 11 Marts 2008 kl. 04:25 | IP-adresse registreret
|
|
|
Moberg1988 skrev:
Der skal vel også lige 72€ på i tysk moms? (Sådan som jeg forstår det )
Sakset fra bestillingssiden:
<TABLE cellPadding=2 width="100%"><T>
<T>
<TR bgColor=#c0c0c0>
<TD colSpan=4 ="basket">Enthaltene MwSt. 19 %</TD>
<TD align=right ="basket">EUR 72.01</TD></TR></T></T></TABLE>
Så 450€ + 72€ = 522€ x 7.5 DKr = 3915,- DKr
Men stadig en skarpere pris end herhjemme... |
|
|
Prisen er 442 euro og det er selvfølgelig inkl. tysk moms
Og det koster ikke mere en ca 30 euro at få den sendt og det er jo ikke andet en 3500kr alt inklusiv leveret i dk
|
| Til top |
|
| |
mn1974 Forum Bruger


Bruger siden: 16 September 2005 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 3519
|
| Sendt: 11 Marts 2008 kl. 08:15 | IP-adresse registreret
|
|
|
er det ikke denne her?  Den er da nice nok, i hvert fald af udseende  mvh
__________________ mvh
|
| Til top |
|
| |
Hans J Forum Bruger


Bruger siden: 25 Maj 2005 Lokalitet: Vestsjælland
Status: Offline Indlæg: 2285
|
| Sendt: 11 Marts 2008 kl. 09:57 | IP-adresse registreret
|
|
|
mn1974 skrev:
er det ikke denne her?

Den er da nice nok, i hvert fald af udseende
mvh
|
|
|
Det er en 605, han har købt en 674E. Den har lidt kraftigere forstærkerdel, men ikke de nye HD-formater. Og så er 674E pænere end 605 (imho). __________________ Fanatisme er den største trussel mod mennesket.
HD-DVD: Fordi livet er for kort til regionskoder
PS3 fordi Bluray 24fps og HD-lyd er nice
|
| Til top |
|
| |
Langendorf Forum Bruger

Bruger siden: 08 Februar 2005 Lokalitet: Sønderjylland
Status: Offline Indlæg: 522
|
| Sendt: 11 Marts 2008 kl. 13:07 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ja det er bestemt ikke en dårlig forstærker. Men jeg ville ikke købe den når man for så lidt kan købe en helt ny og med de nye formater
|
| Til top |
|
| |
BrianL Forum Bruger

Bruger siden: 07 November 2006 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 22
|
| Sendt: 14 Marts 2008 kl. 14:45 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg HAR købt og modtaget forstærkeren. Den ser ud som ny. Jeg har endnu ikke fået sat højttalere til den, da jeg først modtager dem i løbet af næste uge. Jeg havde ellers fået forståelsen af at 674 kan afspille de nye HD formater. Har jeg taget fejl her?
"The TX-SR674 does pass Dolby Digital, DTS, and linear PCM (LPCM)
soundtracks via HDMI. LPCM compatibility means you can get the
uncompressed HD-DVD or Blu-ray soundtracks."
Det er måske ikke det, der bliver omtalt i denne anmeldelse?
http://reviews.cnet.com/av-receivers/onkyo-tx-sr674-black/45 05-6466_7-31983431.html
Anyway.. No turning back. Jeg tror bestemt jeg bliver glad for den, havde bare valgt den bla. pga. den kunne afspille de nye formater.
God weekend!
|
| Til top |
|
| |
Hans J Forum Bruger


Bruger siden: 25 Maj 2005 Lokalitet: Vestsjælland
Status: Offline Indlæg: 2285
|
| Sendt: 14 Marts 2008 kl. 15:15 | IP-adresse registreret
|
|
|
Din afspiller skal kunne levere HD-lyden i LPCM dvs dekode lyden, 674E kan IKKE dekode lyden selv.
__________________ Fanatisme er den største trussel mod mennesket.
HD-DVD: Fordi livet er for kort til regionskoder
PS3 fordi Bluray 24fps og HD-lyd er nice
|
| Til top |
|
| |