Tilbage til HIFI4ALL.DK 23. juni 2026 | 06:49   

  NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Surround Sound
 HIFI4ALL Forum : Surround Sound
Emne Emne: Hjælp til valg af brugt reciever (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
BrianL
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 07 November 2006
Lokalitet: København
Status: Offline
Indlæg: 22
Sendt: 06 Marts 2008 kl. 09:36 | IP-adresse registreret  

Hej allesammen!

Håber I kan hjælpe mig med at træffe et valg, da jeg er komplet n00b på området..

Jeg har netop afgivet min bestilling til fælleskøbet af Focal højttalerne, inde på Recordere. Nu står jeg så og mangler en reciever. Jeg har set lidt på brugt markedet og har fundet frem til følgende:

Denon AVR-1708, til 2200,-

Denon AVR-2106,  pris ikke fastsat. Tror den kan erhverves til omkring 2000,-

H/K AVR330, til 2000,-

Onkyo TX-SR674, til 2800,-

Pioneer VSX-839RDS, til 2200,-

Ved hvilken af disse får jeg mest for mine penge og det bedste match til mine nye højttalere?

Sættet skal primært bruges til film. Der vil også blive spillet alle genrer musik på det, mest ved lav volumen.

Som skrevet før, er jeg komplet n00b. Forstærkerne er alene valgt på farven og fordi min pengepung liige kan strække sig så langt. Jeg er meget åben overfor andre forslag i samme prisklasse. Bare det er i sort!

På forhånd, tak for hjælpen!

Til top Vis BrianL's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af BrianL
 
Boegedal
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 24 November 2007
Lokalitet: Sydsjælland
Status: Offline
Indlæg: 194
Sendt: 06 Marts 2008 kl. 09:46 | IP-adresse registreret  

Hej BrianL...

Hvad med en NAD L54 DVD-reciever, her får du radio, forstærker, CD- og DVD-afspiller for kr. 3.500,-  2 x 50 watt, den fås i sort...

mvh. Jan



__________________
Lånt NAD intr. forstærker
Lyngdorf CD-1
Thule TU150 FM/DAB
Nakamichi LX-5
Dali Suite Rear 0.8
Til top Vis Boegedal's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Boegedal
 
BrianL
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 07 November 2006
Lokalitet: København
Status: Offline
Indlæg: 22
Sendt: 06 Marts 2008 kl. 10:25 | IP-adresse registreret  

Hej Boegedal.


Jeg har for under et år siden købt ny DVD-Recorder, som jeg er svært tilfreds med. Jeg vil altså betragte det som penge ud af vinduet hvis jeg købte en DVD-Reciever.

Men det kan måske ikke betale sig at købe brugt, når vi snakker recievere?
Til top Vis BrianL's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af BrianL
 
nemligja
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 18 August 2005
Lokalitet: Vestsjælland
Status: Offline
Indlæg: 893
Sendt: 06 Marts 2008 kl. 11:56 | IP-adresse registreret  

BrianL skrev:
Hej Boegedal.


Jeg har for under et år siden købt ny DVD-Recorder, som jeg er svært tilfreds med. Jeg vil altså betragte det som penge ud af vinduet hvis jeg købte en DVD-Reciever.

Men det kan måske ikke betale sig at købe brugt, når vi snakker recievere?

Jo det kan sagtens betale sig. Tit er der rigtig gode recievere til at få til en god pris brugte, så synes helt sikkert det kan betale sig.



__________________
Panasonic 42 PX74, H/K 635 reciever, Pioneer dvd 600, Pioneer 433 dvd optager, SA 1550, SA 520 og SA talent, SA 200 SUB
Til top Vis nemligja's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af nemligja Besøg nemligja's Websted
 
BrianL
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 07 November 2006
Lokalitet: København
Status: Offline
Indlæg: 22
Sendt: 06 Marts 2008 kl. 12:12 | IP-adresse registreret  

Er der nogen af dem jeg har fundet frem til som kan anbefales?
Jeg har meget svært ved selv at træffe en beslutning, da jeg er helt ny i gamet.

Jeg må dog indrømme at jeg godt kan lide designet og at der er auto-indstilling til Denon'en. Er 2200 en god pris for sådan en fætter?

Til top Vis BrianL's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af BrianL
 
nemligja
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 18 August 2005
Lokalitet: Vestsjælland
Status: Offline
Indlæg: 893
Sendt: 06 Marts 2008 kl. 12:24 | IP-adresse registreret  

Denon 2200 er en lidt ældre model men den er såment okay.

denne er rigtig god til musik også: http://www.hifi4all.dk/ksb/Annonce.asp?id=72828

H/K er også en god reciever. Har selv sådan en, dog en storebror, og de gør det også rigtig godt med masser af effekt.



__________________
Panasonic 42 PX74, H/K 635 reciever, Pioneer dvd 600, Pioneer 433 dvd optager, SA 1550, SA 520 og SA talent, SA 200 SUB
Til top Vis nemligja's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af nemligja Besøg nemligja's Websted
 
BrianL
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 07 November 2006
Lokalitet: København
Status: Offline
Indlæg: 22
Sendt: 06 Marts 2008 kl. 12:55 | IP-adresse registreret  

Den jeg omtalte var Denon 1708, prisen er 2200,- 

Marantz'en du linker til er i sølv. Jeg er mest interesseret i noget sort, da både mit tv, dvd-recorder og højttalere er sorte.

Angående effekt. Jeg bor i en lejlighed med temmeligt tynde vægge. Så volumen er ikke så vigtig. Det er vigtigere at recieveren spiller godt ved lav volumen, end at den kan spille en hel gade op. Rummet er på ca. 15 kvm.
Til top Vis BrianL's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af BrianL
 
Hans J
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 25 Maj 2005
Lokalitet: Vestsjælland
Status: Offline
Indlæg: 2285
Sendt: 06 Marts 2008 kl. 14:50 | IP-adresse registreret  

At afgøre sit brugtkøb på farve alene ? Det er jo ikke det som giver lyden .

Jeg ville Onkyo 674E, den har jeg selv og den er forrygende. Det er en fin pris du har fundet den til.



__________________
Fanatisme er den største trussel mod mennesket.
HD-DVD: Fordi livet er for kort til regionskoder
PS3 fordi Bluray 24fps og HD-lyd er nice
Til top Vis Hans J's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Hans J
 
BrianL
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 07 November 2006
Lokalitet: København
Status: Offline
Indlæg: 22
Sendt: 06 Marts 2008 kl. 15:31 | IP-adresse registreret  

Så har jeg købt den Onkyo. Læste lige lidt anmeldelser af den på nettet. Det blev 2900,- inkl. forsendelse. Så glæder jeg mig sgu godt nok til den og højttalerne kommer ind ad døren.
Til top Vis BrianL's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af BrianL
 
nemligja
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 18 August 2005
Lokalitet: Vestsjælland
Status: Offline
Indlæg: 893
Sendt: 10 Marts 2008 kl. 13:12 | IP-adresse registreret  

BrianL skrev:
Så har jeg købt den Onkyo. Læste lige lidt anmeldelser af den på nettet. Det blev 2900,- inkl. forsendelse. Så glæder jeg mig sgu godt nok til den og højttalerne kommer ind ad døren.

Har du fået sat den til og hvordan spiller den??



__________________
Panasonic 42 PX74, H/K 635 reciever, Pioneer dvd 600, Pioneer 433 dvd optager, SA 1550, SA 520 og SA talent, SA 200 SUB
Til top Vis nemligja's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af nemligja Besøg nemligja's Websted
 
Langendorf
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 08 Februar 2005
Lokalitet: Sønderjylland
Status: Offline
Indlæg: 522
Sendt: 10 Marts 2008 kl. 13:48 | IP-adresse registreret  

Har du handlet brugt? Den onkyo til 2900 er for dyr

Du kan købe en helt ny Onkyo TX-SR 605 for 500kr mere leveret i dk

http://www.idealo.de/preisvergleich/OffersOfProduct/726395_- tx-sr-605-onkyo.html
Til top Vis Langendorf's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Langendorf
 
Moberg1988
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 29 Januar 2008
Lokalitet: Århus
Status: Offline
Indlæg: 197
Sendt: 10 Marts 2008 kl. 15:37 | IP-adresse registreret  

Der skal vel også lige 72€ på i tysk moms? (Sådan som jeg forstår det )

Sakset fra bestillingssiden:
Enthaltene MwSt. 19 % EUR 72.01

Så 450€ + 72€ = 522€ x 7.5 DKr = 3915,- DKr

Men stadig en skarpere pris end herhjemme...



__________________
Mit setup
Til top Vis Moberg1988's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Moberg1988
 
Hans J
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 25 Maj 2005
Lokalitet: Vestsjælland
Status: Offline
Indlæg: 2285
Sendt: 11 Marts 2008 kl. 00:13 | IP-adresse registreret  

Langendorf skrev:
Har du handlet brugt? Den onkyo til 2900 er for dyr

Du kan købe en helt ny Onkyo TX-SR 605 for 500kr mere leveret i dk

http://www.idealo.de/preisvergleich/OffersOfProduct/726395_- tx-sr-605-onkyo.html


Hmmm, hvor får du leveret den fragtfrit fra ?



__________________
Fanatisme er den største trussel mod mennesket.
HD-DVD: Fordi livet er for kort til regionskoder
PS3 fordi Bluray 24fps og HD-lyd er nice
Til top Vis Hans J's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Hans J
 
Langendorf
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 08 Februar 2005
Lokalitet: Sønderjylland
Status: Offline
Indlæg: 522
Sendt: 11 Marts 2008 kl. 04:25 | IP-adresse registreret  

Moberg1988 skrev:

Der skal vel også lige 72€ på i tysk moms? (Sådan som jeg forstår det )


Sakset fra bestillingssiden:
<TABLE cellPadding=2 width="100%"><T>
<T>
<TR bgColor=#c0c0c0>
<TD colSpan=4 ="basket">Enthaltene MwSt. 19 %</TD>
<TD align=right ="basket">EUR 72.01</TD></TR></T></T></TABLE>


Så 450€ + 72€ = 522€ x 7.5 DKr = 3915,- DKr


Men stadig en skarpere pris end herhjemme...



Prisen er 442 euro og det er selvfølgelig inkl. tysk moms

Og det koster ikke mere en ca 30 euro at få den sendt og det er jo ikke andet en 3500kr alt inklusiv leveret i dk
Til top Vis Langendorf's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Langendorf
 
mn1974
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 16 September 2005
Lokalitet: Århus
Status: Offline
Indlæg: 3519
Sendt: 11 Marts 2008 kl. 08:15 | IP-adresse registreret  

er det ikke denne her?



Den er da nice nok, i hvert fald af udseende

mvh


__________________
mvh
Til top Vis mn1974's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af mn1974 Besøg mn1974's Websted
 
Hans J
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 25 Maj 2005
Lokalitet: Vestsjælland
Status: Offline
Indlæg: 2285
Sendt: 11 Marts 2008 kl. 09:57 | IP-adresse registreret  

mn1974 skrev:
er det ikke denne her?



Den er da nice nok, i hvert fald af udseende

mvh


Det er en 605, han har købt en 674E. Den har lidt kraftigere forstærkerdel, men ikke de nye HD-formater. Og så er 674E pænere end 605 (imho).



__________________
Fanatisme er den største trussel mod mennesket.
HD-DVD: Fordi livet er for kort til regionskoder
PS3 fordi Bluray 24fps og HD-lyd er nice
Til top Vis Hans J's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Hans J
 
Langendorf
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 08 Februar 2005
Lokalitet: Sønderjylland
Status: Offline
Indlæg: 522
Sendt: 11 Marts 2008 kl. 13:07 | IP-adresse registreret  

Ja det er bestemt ikke en dårlig forstærker. Men jeg ville ikke købe den når man for så lidt kan købe en helt ny og med de nye formater
Til top Vis Langendorf's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Langendorf
 
BrianL
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 07 November 2006
Lokalitet: København
Status: Offline
Indlæg: 22
Sendt: 14 Marts 2008 kl. 14:45 | IP-adresse registreret  

Jeg HAR købt og modtaget forstærkeren. Den ser ud som ny. Jeg har endnu ikke fået sat højttalere til den, da jeg først modtager dem i løbet af næste uge. Jeg havde ellers fået forståelsen af at 674 kan afspille de nye HD formater. Har jeg taget fejl her?

"The TX-SR674 does pass Dolby Digital, DTS, and linear PCM (LPCM) soundtracks via HDMI. LPCM compatibility means you can get the uncompressed HD-DVD or Blu-ray soundtracks."

Det er måske ikke det, der bliver omtalt i denne anmeldelse?

http://reviews.cnet.com/av-receivers/onkyo-tx-sr674-black/45 05-6466_7-31983431.html

Anyway.. No turning back. Jeg tror bestemt jeg bliver glad for den, havde bare valgt den bla. pga. den kunne afspille de nye formater.

God weekend!
Til top Vis BrianL's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af BrianL
 
Hans J
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 25 Maj 2005
Lokalitet: Vestsjælland
Status: Offline
Indlæg: 2285
Sendt: 14 Marts 2008 kl. 15:15 | IP-adresse registreret  

Din afspiller skal kunne levere HD-lyden i LPCM dvs dekode lyden, 674E kan IKKE dekode lyden selv.




__________________
Fanatisme er den største trussel mod mennesket.
HD-DVD: Fordi livet er for kort til regionskoder
PS3 fordi Bluray 24fps og HD-lyd er nice
Til top Vis Hans J's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Hans J
 

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes