Tilbage til HIFI4ALL.DK 23. juni 2026 | 07:57   

  NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Surround Sound
 HIFI4ALL Forum : Surround Sound
Emne Emne: Hjælp til Onkyo (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
duke2006
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 23 Januar 2008
Lokalitet: Jylland
Status: Offline
Indlæg: 10
Sendt: 06 Marts 2008 kl. 13:47 | IP-adresse registreret  

Jeg har købet en onkyo TX-SR674E som sammen med en pioner DVD 668 skulle udgøre kernen i min hjemmebiograf men jeg har store problemer med at få det til at virke.

Jeg har med vilje købt noget som kan køre HDMI i håb om at det var letter at få til at virke men så heldig skulle jeg altså ikke være.

Jeg kan simpelthen ikke få hverken billede eller lyd ud af onkyoén

Hvis jeg sætter HDMI stikket fra DVDén op i min projektor få jeg med det samme billede men jeg så snart jeg prøver at koble det gennem onkyoen virker det ikke jeg har prøvet at læse i brugsvejledningen og jeg har gjort som det står. Jeg har defineret at DVDén kommer ind gennem HDMI indgang nr 1 men der kommer ikke noget frem på projektoren. DVDén viser også med et blåt lys at der er tilkoblet noget i HDMI stikket.

Jeg har kontaktet internet forretningen hvor jeg har købt Onkyoen og han siger at den har været brugt som DEMO (hvilket den også er købt som) hvor den har kørt gennem HDMI ind og udgangene så han ved med sikkerhed den virker han mener det kan være fordi den sender i for høj opløsning hvad mener han med det ?

Er der nogen som har forslag til hvad jeg gør forkert ?

Til top Vis duke2006's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af duke2006
 
sivertsmed
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 20 Juni 2005
Lokalitet: Odense
Status: Offline
Indlæg: 193
Sendt: 06 Marts 2008 kl. 14:35 | IP-adresse registreret  

Hej der...

Træls problem du har der....

Jeg har læst lidt i brugs-forvirringen, der hører til den fætter. Det ser ud som om, at det kun er pass trough, der er på 674'eren. Der står i hvert fald, at hvis du vil kører OSD, skal du have et s-video-kabel fra 674'eren og op til projekteren udover HDMI-kablet...

Prøv evt. at sætte opløsningen på din dvd-maskine ned, det kan muligvis hjælpe...

Så er der også noget med, at noget i HDMI-audio-output-menuen skal stå på "on"...



__________________
Udstyr: H/K AVR 7000 H/K DVD 25 Front: M&K LCR 750THX Center: M&K LCR 750THX Sur: M&K K4-Tripole Sub: M&K MX350 SFX-THX ULTRA TV:Pana. TXP42GA11 Blueray: Pana DMP-80EG
Til top Vis sivertsmed's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af sivertsmed
 
Hans J
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 25 Maj 2005
Lokalitet: Vestsjælland
Status: Offline
Indlæg: 2285
Sendt: 06 Marts 2008 kl. 14:39 | IP-adresse registreret  

duke2006 skrev:

Jeg har købet en onkyo TX-SR674E som sammen med en pioner DVD 668 skulle udgøre kernen i min hjemmebiograf men jeg har store problemer med at få det til at virke.

Jeg har med vilje købt noget som kan køre HDMI i håb om at det var letter at få til at virke men så heldig skulle jeg altså ikke være.

Jeg kan simpelthen ikke få hverken billede eller lyd ud af onkyoén

Hvis jeg sætter HDMI stikket fra DVDén op i min projektor få jeg med det samme billede men jeg så snart jeg prøver at koble det gennem onkyoen virker det ikke jeg har prøvet at læse i brugsvejledningen og jeg har gjort som det står. Jeg har defineret at DVDén kommer ind gennem HDMI indgang nr 1 men der kommer ikke noget frem på projektoren. DVDén viser også med et blåt lys at der er tilkoblet noget i HDMI stikket.

Jeg har kontaktet internet forretningen hvor jeg har købt Onkyoen og han siger at den har været brugt som DEMO (hvilket den også er købt som) hvor den har kørt gennem HDMI ind og udgangene så han ved med sikkerhed den virker han mener det kan være fordi den sender i for høj opløsning hvad mener han med det ?

Er der nogen som har forslag til hvad jeg gør forkert ?



Det er noget vås med for høj opløsning, 674E kan IKKE opskalére, så har du billede på direkte så passer DVD og projektor. Hvad der i den forbindelse er bedste opløsning må du prøve dig frem med. Hvilken projektor har du ?

Det du skal huske er, DVD skal tildeles inputkanal.

1. Sæt din DVD i HDMI1 ind.

2. Vælg DVD som kilde

3. I setup på 674´eren skal du ind i video input

4. Der skal du vælge DVD HDMI og sætte den til IN1

5. På front kan du vælge digital lyd den skal sættes til HDMI1, tryk gentagne gange på digital input indtil der vises HDMI1 i display.

Så skulle det virke.



__________________
Fanatisme er den største trussel mod mennesket.
HD-DVD: Fordi livet er for kort til regionskoder
PS3 fordi Bluray 24fps og HD-lyd er nice
Til top Vis Hans J's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Hans J
 
Hans J
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 25 Maj 2005
Lokalitet: Vestsjælland
Status: Offline
Indlæg: 2285
Sendt: 06 Marts 2008 kl. 14:46 | IP-adresse registreret  

sivertsmed skrev:

Hej der...

Træls problem du har der....

Jeg har læst lidt i brugs-forvirringen, der hører til den fætter. Det ser ud som om, at det kun er pass trough, der er på 674'eren. Der står i hvert fald, at hvis du vil kører OSD, skal du have et s-video-kabel fra 674'eren og op til projekteren udover HDMI-kablet...

Prøv evt. at sætte opløsningen på din dvd-maskine ned, det kan muligvis hjælpe...

Så er der også noget med, at noget i HDMI-audio-output-menuen skal stå på "on"...



674E kan deinterlace, den kan opkonvertere til HDMI, der er ikke brug for andre kabler end HDMI for at få menu på skærmen, menuen er irrelevant da man har informationerne på display. Det kan være lidt nemmere at navigere rundt med menu på skærm men den er ikke nødvendig.

HDMI output er kun til at føre lyd videre ud til TV.


__________________
Fanatisme er den største trussel mod mennesket.
HD-DVD: Fordi livet er for kort til regionskoder
PS3 fordi Bluray 24fps og HD-lyd er nice
Til top Vis Hans J's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Hans J
 
duke2006
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 23 Januar 2008
Lokalitet: Jylland
Status: Offline
Indlæg: 10
Sendt: 06 Marts 2008 kl. 19:49 | IP-adresse registreret  

Tak for forslagene jeg har som Hans også beskriver gjort nøjagtig sådan uden det ønskede resultat, det skal siges jeg har haft det til at fungere i ca en halv time hvorefter jeg slukkede og siden har jeg ikke kunne få det til at virke min projektor er en Panasonic PT-AX200E

Jeg har ikke højtalerne tilsluttet men det har vel ikke nogen betydning for om billedet virker. Det lille blå lys i dvdén står og blinker som en indikation på at det er ligesom om 674E ikke er i stand til at fastholde signalet.

Jeg har prøvet at koble center højtaleren til og når den blå lys lyser er der lyd men kun i 3-5 sekunder så smider den signalet igen og lyden forsvinder og den blå lys i dvd blinker igen der er dog stadig ikke noget billede selv om der er lys i et par sekunder jeg har mistanke om at billedet ikke kommer fordi signalet ikke fastholdes længe nok

Andre forslag modtaget med kys hånd

Til top Vis duke2006's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af duke2006
 
duke2006
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 23 Januar 2008
Lokalitet: Jylland
Status: Offline
Indlæg: 10
Sendt: 06 Marts 2008 kl. 20:01 | IP-adresse registreret  

Jeg har nu opdaget noget interessant. Da jeg slukkede projektoren fastholdt 674Eéren dvd signalet og lyden kom fint ud af center højtaleren, den smed ikke sinalet. Herefter tændte jeg projektoren og dvden smed igen sinalet og lyden efter 2-3 sekunder og begyndte som tidliger beskrevet at smide og finde sinalet i DVD displayet skriver den når den blinker "HDMI 576P". Straks da jeg slukkede projektoren fastholdt den sinalet og lyden igen som den skal. Nogle forslag ?
Til top Vis duke2006's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af duke2006
 
Hans J
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 25 Maj 2005
Lokalitet: Vestsjælland
Status: Offline
Indlæg: 2285
Sendt: 06 Marts 2008 kl. 21:36 | IP-adresse registreret  

Prøv at nulstille Onkyoen, tænd den. Hold video1 inde og tryk på power, den skulle så skrive clear i display. Husk at sætte HDMI op igen. 

__________________
Fanatisme er den største trussel mod mennesket.
HD-DVD: Fordi livet er for kort til regionskoder
PS3 fordi Bluray 24fps og HD-lyd er nice
Til top Vis Hans J's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Hans J
 
duke2006
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 23 Januar 2008
Lokalitet: Jylland
Status: Offline
Indlæg: 10
Sendt: 07 Marts 2008 kl. 13:55 | IP-adresse registreret  

Har jeg også prøvet Hans det hjælper desværre heller ikke
Til top Vis duke2006's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af duke2006
 

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes