Tilbage til HIFI4ALL.DK 14. juni 2026 | 16:45   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Surround Sound
 HIFI4ALL Forum : Surround Sound
Emne Emne: Receiver forslag? alt. til Pioneer (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
RVGiUIe8
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 08 Januar 2005
Lokalitet: Sønderjylland
Status: Offline
Sendt: 21 Marts 2008 kl. 12:23 | IP-adresse registreret  

Håber nogle gider bruge 2 sek. på at komme med forslag og evt link. Jeg har på nuværende tidspunkt en 5 år gammel Sony receiver. Modeller er som sådan irrelevant da det ikke er det mit spørgsmål går på.

Men jeg har længe gernet villet opgradere, min sony mangler noget overskud og kraft synes jeg + er den meget tung og få indstillet ordentligt. Og jeg i den nærmeste fremtid skulle der også gerne komme nogle lidt større fronthøjtalere.

Jeg har kigget meget på Pioneer VSX-1017AV-K (cinemagic.dk). Men det jeg vil høre er, om der er nogen der har nogle alternativer??? har udover selv kigget lidt på Onkyo og de Yamaha receivere som cinemagic også har, men ved ik hvorfor, men noget holder mig bare lidt tilbage fra at se nærmere på Yamaha?

Prisklasse: 4-8k ca.

På forhånd tak!

Til top Vis RVGiUIe8's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af RVGiUIe8

Soffe
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 01 Maj 2004
Lokalitet: København
Sendt: 23 Marts 2008 kl. 11:39 | IP-adresse registreret  

Jeg ville klar overveje Onkyo TX-SR605 hvis jeg var dig.

Jeg har dog ikke hørt de 2 forstærkere mod hinanden, men har generalt dårlig erfaringer med Pioneers recivere (Elsker dog deres plasma) og har læst om rigtig mange, som har været utrolig begejsret for 605'ere, og siger den spiller på niveau med forstærkere i 10.000+ kr klassen.

Derudover, så har den også DTS-HD, som er meget lækkert, hvis man vil se Blu-ray i fremtiden (;

Til top Vis Soffe's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Soffe

RVGiUIe8
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 23 Marts 2008 kl. 17:02 | IP-adresse registreret  

Soffe skrev:

Jeg ville klar overveje Onkyo TX-SR605 hvis jeg var dig.

Jeg har dog ikke hørt de 2 forstærkere mod hinanden, men har generalt dårlig erfaringer med Pioneers recivere (Elsker dog deres plasma) og har læst om rigtig mange, som har været utrolig begejsret for 605'ere, og siger den spiller på niveau med forstærkere i 10.000+ kr klassen.

Derudover, så har den også DTS-HD, som er meget lækkert, hvis man vil se Blu-ray i fremtiden (;

Okay tak.. Hvilke dårlige erfaringer har du med pioneer? har altid haft opfattelsen af, at pioneer's receivere skulle være gode nemlig..

Soffe
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 01 Maj 2004
Lokalitet: København
Sendt: 24 Marts 2008 kl. 10:47 | IP-adresse registreret  

Nu har jeg som sagt ikke hørt den model af Pioneer forstærker, men de fleste gange hvor jeg har hørt en Pioneer imod andre mærker i samme prisklasse, så har Pioneeren skuffet meget.

Til top Vis Soffe's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Soffe

aceh
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 09 Februar 2004
Lokalitet: Stor-København
Sendt: 24 Marts 2008 kl. 14:10 | IP-adresse registreret  

Køb en med pre-out på alle kanaler, så du senere kan opgradere med en effekt eller måske en stereo forstærker hvis du hører mere musik på anlægget end du ser film.

Aceh

Til top Vis aceh's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af aceh

nemligja
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 18 August 2005
Lokalitet: Vestsjælland
Sendt: 26 Marts 2008 kl. 14:53 | IP-adresse registreret  

Soffe skrev:

Nu har jeg som sagt ikke hørt den model af Pioneer forstærker, men de fleste gange hvor jeg har hørt en Pioneer imod andre mærker i samme prisklasse, så har Pioneeren skuffet meget.

Det er jeg ikke enig i. Pioneer er fuldt på højde med andre i samme lag, herunder både den nævnte Onkyo og Denon eller Sony. Onkyon har de nye lydformater, men har ikke mere effekt end den nævnte Pioneer.

RVGiUIe8
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 26 Marts 2008 kl. 19:50 | IP-adresse registreret  

nemligja skrev:
Soffe skrev:

Det er jeg ikke enig i. Pioneer er fuldt på højde med andre i samme lag, herunder både den nævnte Onkyo og Denon eller Sony. Onkyon har de nye lydformater, men har ikke mere effekt end den nævnte Pioneer.

Tak.. Det er også den opfattelse jeg havde.. mne lige nu står valget med pioneer, onkyo el. yamaha..

nemligja
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 18 August 2005
Lokalitet: Vestsjælland
Sendt: 27 Marts 2008 kl. 11:58 | IP-adresse registreret  

RVGiUIe8 skrev:
nemligja skrev:
Soffe skrev:

Tak.. Det er også den opfattelse jeg havde.. mne lige nu står valget med pioneer, onkyo el. yamaha..

jeg synes du skal tage Harman Kardon med i overvejelserne også.. de har masser af effekt, generalt noget mere end de ovennævnte. Der kommer nye modeller her til April har jeg fået at vide, så tag lige et kig på disse når de kommer.

RVGiUIe8
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 28 Marts 2008 kl. 16:07 | IP-adresse registreret  

nemligja skrev:
RVGiUIe8 skrev:
nemligja skrev:
Soffe skrev:

jeg synes du skal tage Harman Kardon med i overvejelserne også.. de har masser af effekt, generalt noget mere end de ovennævnte. Der kommer nye modeller her til April har jeg fået at vide, så tag lige et kig på disse når de kommer.

Jeg har ikke kigget så meget på HK, synes ikke de modeller jeg har haft kigget på har haft den samme effekt som ved bl.a. pioneer, onkyo og yamaha.. men det er vel os et spørgsmål om "rigtige" watt?

PHN2
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 02 April 2003
Lokalitet: Midtjylland
Sendt: 28 Marts 2008 kl. 16:36 | IP-adresse registreret  

Hej.

Har købt onkyo 805 til 7kkr i tyskland og den er klart anbefaldelsesværdig. Den har også preout, hvilket 605 ikke har svjh. Den vejer 23 kg, hvem i prisklassen kan matche det? Min trækker 7,1 setup fint og mine ht er ikke nemme at trække.

mvh. Per.

Til top Vis PHN2's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af PHN2

RVGiUIe8
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 28 Marts 2008 kl. 17:38 | IP-adresse registreret  

PHN2 skrev:

Hej.

Har købt onkyo 805 til 7kkr i tyskland og den er klart anbefaldelsesværdig. Den har også preout, hvilket 605 ikke har svjh. Den vejer 23 kg, hvem i prisklassen kan matche det? Min trækker 7,1 setup fint og mine ht er ikke nemme at trække.

mvh. Per.

Det er bl.a den jeg har kigget noget på og som jeg også stærkt overvejer. Tak for feedback

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes