Tilbage til HIFI4ALL.DK 12. juni 2026 | 00:41   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Surround Sound
 HIFI4ALL Forum : Surround Sound
Emne Emne: Hjælp til valgt af sorround (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
Gadeberg87
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 25 Marts 2008
Lokalitet: Århus
Status: Offline
Sendt: 25 Marts 2008 kl. 10:52 | IP-adresse registreret  

Hej! Jeg er ny bruger her, samt ved jeg næsten ingenting om sorround sound og andet HIFI! Men jeg har et 32" samsung lcd tv, med tilhørende Samsung DVD-HD 870 afspiller. Og jeg kunne godt tænke mig bedre lyd, end der er i mit TV. Jeg har kigget lidt rundt, og kan ikke finde ud af hvad jeg egentlig skal have for at få en bedre lyd. Idet jeg allerede har en afspiller der er meget god ønsker jeg ikke et system fra fx Elgiganten til 1499, hvor du får det hele! Så det er egentlig kun højtalere jeg er interesseret i. Findes der højtalere som jeg kan bruge med mit tv/dvd til max 3k?
Til top Vis Gadeberg87's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Gadeberg87

FreZh
Branchemedlem
Branchemedlem
Ansat hos Dali

Bruger siden: 07 August 2004
Lokalitet: Østjylland
Status: Offline
Sendt: 25 Marts 2008 kl. 11:42 | IP-adresse registreret  

Du skal tænke på du skal have 3 "led" i kæden før du kan få lyd ud af nogle andre højttalere.

Signal kilde - Den har du i form af DVD-afspiller og TV.
Forstærker - Forstærker signalet så man kan høre det.
Højttalere - Omdanner det forstærkede signal til lydbølger.

Derfor kan du ikke bare købe et sæt højttalere, du skal også have noget der kan levere effekt til dem. Det kan dit fjernsyn eller DVD-afspiller ikke. Der findes selvfølgelig aktive højttalere som computerhøjttalere der har indbygget forstærkere. Men det kræver jo at du kan leve med at have små plastik kasser til at stå.

Ellers skal du ud og invistere i en surroundforstærker og nogle højttalere, men det kan godt blive svært til 3000kr kun. Du skal i hvert fald ud og kigge brugt hvis du vil have noget ordentlig grej.

Hvis du ikke er interesseret i det, hvilket jeg har på fornemmelsen du er, så kommer du nok ikke uden om et sæt aktive computerhøjttalere. Og hvis man ikke vil have et helt HiFi anlæg til at stå, er det da også en glimrende løsning. Jeg satte et setup op med dette højttalersæt:

http://edbpriser.dk/Products/Listprices.asp?ID=101822

Og det spillede langt bedre end hvad jeg havde forventet af sådan nogle små plastikkasser.

Til top Vis FreZh's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af FreZh

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes