| Forfatter |
|
Breaker Forum Bruger

Bruger siden: 19 Maj 2004 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 90
|
| Sendt: 05 Maj 2008 kl. 08:22 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej Gutter.
Jeg har brug for jeres hjælp, jeg står og skal have mig en blu-ray afspiller, og har kigget en del på Samsungs bd-p1500 som skulle komme meget snart. I denne forbindelse har jeg tænkt mig at opgradere resten af anlægget, pga. de nye lydformater samt den kun fås i sort. Som udgangspunkt har jeg kigget en del på Denon AVR-2808 og jeg var i den forbindelse forbi Hifi klubben, som mente at 2808’ere var for lille til mit setup og AVR 3808’ere var den eneste vej frem.
Mit setup er som følgende:
Receiver: Sony STR-DB940
Blu-Ray: Samsung BD-P1500, når den kommer.
Front Speaker: Jamo X870.- står til opgradering, til højtaler i samme størrelse men med bedre lyd.
Center Speaker: KEF - model? – står til opgradering
Sub: HarboSUB10
back: sony crap - står til opgradering
Håber i kan hjælpe?
|
| Til top |
|
| |
sunmusic Forum Bruger

Bruger siden: 26 Juni 2007 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 1065
|
| Sendt: 05 Maj 2008 kl. 09:31 | IP-adresse registreret
|
|
|
det er jo lidt svært at bedømme når helesetuppet står til opgradering...
|
| Til top |
|
| |
Breaker Forum Bruger

|
| Sendt: 05 Maj 2008 kl. 09:39 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ja det har du selvfølgelig ret i, men som udgangspunkt skal recieveren spille med ovenstående, de næste 6 måneder. Men kan sige at jeg har kigget en del på B&W's DM683, og Dali Ikon 6
|
| Til top |
|
| |
Luggelaj Forum Bruger

Bruger siden: 19 Marts 2008 Lokalitet: Vestjylland
Status: Offline Indlæg: 521
|
| Sendt: 06 Maj 2008 kl. 00:56 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hvis du har kig på DM683 og Dali ikon 6, vil jeg klart også anbefale 3808.
Det er specielt ment, fordi jeg så også vil anbefale 683'erne, og der skal du bare have noget mere rå kraft end hvad 2808 har.
|
| Til top |
|
| |
Breaker Forum Bruger

|
| Sendt: 06 Maj 2008 kl. 08:11 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jamen så må jeg finde de ekstra penge til en 3808 eller hvad med en pioneer VSX-LX50 kan den evt bruges, designet passer jo noget bedre mig.
|
| Til top |
|
| |
Rysz Forum Bruger

Bruger siden: 06 Januar 2005 Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline Indlæg: 1445
|
| Sendt: 06 Maj 2008 kl. 08:39 | IP-adresse registreret
|
|
|
En AVR2808 kan godt trække Ikon 6, men er enig med Luggelaj i, at DM683 bør spændes for en 3808 som minimum. Det bedste vil være en decideret effektblok, hvis du skulle vælge B&W'en. De er lidt tunge at trække. Valget af højttaler beror jo udelukkende på din lydsmag, så det må du lytte dig til.
Vær opmærksom på om LX50 har samme problem som storebroderen. LX60 kan ikke køre 7.1 på enkelte lydspor. Pioneer er dog på vej med nye modeller, så mon ikke det er løst på disse.
|
| Til top |
|
| |
Breaker Forum Bruger

|
| Sendt: 06 Maj 2008 kl. 11:32 | IP-adresse registreret
|
|
|
mht Lx50'eren vil den så kunne trække B&W'erne.
Fordi jeg synes altså den ser meget tiltalende ud mht design, men følger kvaliteten med.?
|
| Til top |
|
| |
Breaker Forum Bruger

|
| Sendt: 07 Maj 2008 kl. 08:55 | IP-adresse registreret
|
|
|
Er der forresten nogen steder man kan se og læse om pioneers nye modeller?
|
| Til top |
|
| |
nemligja Forum Bruger

Bruger siden: 18 August 2005 Lokalitet: Vestsjælland
Status: Offline Indlæg: 893
|
| Sendt: 14 Maj 2008 kl. 14:42 | IP-adresse registreret
|
|
|
Nu nævner du kun Denon, hvorfor ikke også kigge på andre mærker?? Der er andre der laver mindst lige så gode som Denon.
__________________ Panasonic 42 PX74, H/K 635 reciever, Pioneer dvd 600, Pioneer 433 dvd optager, SA 1550, SA 520 og SA talent, SA 200 SUB
|
| Til top |
|
| |
CosworthDriver Forum Bruger

Bruger siden: 01 August 2007 Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline Indlæg: 234
|
| Sendt: 14 Maj 2008 kl. 15:19 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
Breaker Forum Bruger

|
| Sendt: 15 Maj 2008 kl. 10:25 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg har også overvejet at bestille i udlandet, men jeg fandt ud af at der er nye modeller på vej fra pioneer, men synes det er meget sparsomt med info på bla. LX51 som for mig er mest interresant pga et max budget på reciever på 10 k.
Jeg er også nået lidt længere i min søgning på nye front højtalere valget står mellem B&W DM683 eller Monitor Audio Silver RS8, nogen som kan anbefale nogen af dem.?
|
| Til top |
|
| |
Breaker Forum Bruger

|
| Sendt: 22 Maj 2008 kl. 12:31 | IP-adresse registreret
|
|
|
Nu er blu-ray afspilleren bestilt (Samsung BD-P1500) den forventede leveringdato hedder i starten af juni, har fået den til 3k, hvilke jeg vil synes er billigt.
Nåh men tilbage til recieveren jeg hælder efterhånden mest til pioneer, mest pga designet, så ved mindre den er meget dårlige end de andre mærke i 10k klassen bliver det pioneer, men er der nogen er jer som kender en sted på sjælland, hvor de har deres store modeller stående.
|
| Til top |
|
| |
Breaker Forum Bruger

|
| Sendt: 28 Maj 2008 kl. 10:10 | IP-adresse registreret
|
|
|
Så er alle tingene bestilt.
Blu-ray afspilleren kommer imorgen, og receiveren (Pioneer VSX-LX60) skulle komme i starten i juni, nu er mit spørgsmål bare hvilke HDMI kabler jeg skal bruge.
Har kigget lidt på følgende:
http://www.av-connection.dk/?PGr=1670&ML=785
kan det anbefales?
|
| Til top |
|
| |
Ney_ Forum Bruger

Bruger siden: 11 November 2007 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 1409
|
| Sendt: 28 Maj 2008 kl. 11:38 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg kan klart anbefale DM683, har selv forgængeren 604, og ved lyttetest i hifiklubben (kort) er de nye 683'ere meget ens. Du skal dog være opmærksom på de sætter store krav til forstærkeren, 3808'eren kunne f.eks slet slet ikke trække dem. Jeg kender ikke Pioneers modeller så aner ikke om de ka trække et par store B&W, men prøv at hør din lokale hifiklub om du ikke ka låne et par 683 med hjem til demo (lyt evt til dem på en NAD dernede så du har noget at sammenligne med).
|
| Til top |
|
| |
Rysz Forum Bruger

|
| Sendt: 28 Maj 2008 kl. 21:29 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ney_ skrev:
| Du skal dog være opmærksom på de sætter store krav til forstærkeren, 3808'eren kunne f.eks slet slet ikke trække dem. |
|
|
Pioneer'en er så vidt jeg kan læse mig fremtil, allerede bestilt. Så der er sådan set ingen grund til at lytte på flere forstærkere. LX60 er på niveau med 3808 rent styrkemæssigt, så det kan selvfølgelig give et fingerpeg om hvordan det vil lyde. Pioneer'en er lidt lysere end Denon'en i klangen og mangler 7,1 lyden på DTS MA, men ellers en lækker forstærker.
Vil dog stadig anbefale et decideret effektrin til fronten, hvis du påtænker DM683.
|
| Til top |
|
| |
Ney_ Forum Bruger

Bruger siden: 11 November 2007 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 1409
|
| Sendt: 28 Maj 2008 kl. 22:14 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ja kunne godt se at han havde bestilt dem :) men aner intet om pioneer, så ville bare give en ide om hvordan de var på Denons hvis han nu vidste hvordan den var i forhold til. Men hvis Pioneeren er styrkemæssigt ca det samme som Denon'en så er et effekttrin nok desværre nødvendigt, ellers er der jo også andre dejlige højtalere.
|
| Til top |
|
| |
Breaker Forum Bruger

|
| Sendt: 29 Maj 2008 kl. 09:27 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej Gutter.
Er gået lidt væk fra B&W igen, istedet skal jeg en tur forbi Tape Connection og lytter til et sæt Monitor Audio RS8. Kender i noget til dem?
BTW Rysz hvor har du læst at den ikke kan tage 7.1 DTS MA lyd?
|
| Til top |
|
| |
Rysz Forum Bruger

|
| Sendt: 29 Maj 2008 kl. 09:36 | IP-adresse registreret
|
|
|
Breaker skrev:
|
Er gået lidt væk fra B&W igen
BTW Rysz hvor har du læst at den ikke kan tage 7.1 DTS MA lyd?
|
|
|
Synd og skam. B&W'erne spiller godt.
Har en kammerat der returnerede hans LX60 pga. 7.1 problemet, så det er afprøvet og ikke kun læst information.
Prøv f.eks. at give den Pans labyrint. New Line logoet kører 7.1, men så snart filmen starter så svinger den over i 5.1 (selvom filmen reelt er 7.1)
Pioneer havde ikke nogen løsning på det på det tidspunkt. Om det har ændret siden skal jeg lade være usagt. Det er vel en måneds tid siden.
|
| Til top |
|
| |
Breaker Forum Bruger

|
| Sendt: 29 Maj 2008 kl. 10:33 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg satser på at det er løst, bliver løst, desuden har jeg ingen planer om 7.1 setup for den nærmeste fremtid.
|
| Til top |
|
| |
Breaker Forum Bruger

|
| Sendt: 01 Juni 2008 kl. 09:18 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg har forresten et hurtigt spørgsmål, samsung BD-P1500 understøtter deep color, det samme gør mit fjernsyn, men jeg kan ikke finde ud af om receiveren gør, vil det så sige at jeg mister deepcolor funktionen hvis jeg kører signalet igennem min receivere og videre op til fjernsynet?
|
| Til top |
|
| |