| Forfatter |
|
Holmen Forum Bruger

Bruger siden: 16 Maj 2006 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 258
|
| Sendt: 06 Maj 2008 kl. 15:03 | IP-adresse registreret
|
|
|
Søges:
Citér:
- En aktiv sub - Et totalt system, hvor receiver, forstærker og DVD-afspiller er samlet i ét. - Trådløse baghøjtalere, men det er intet krav. - Udelukkende understøttelse af DVD samt alle de gængse formater. Jeg vil endnu ikke betale for BD. Indenfor en prisramme af 2-5.000 kroner. Hvis det er pengene værd, så
kan jeg sagtens give det mere, men det skal helst være "bang for the
bucks" |
|
|
Nogle bud? Det skal være nyt.
|
| Til top |
|
| |
Devindk Forum Bruger

Bruger siden: 05 Maj 2008 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 2
|
| Sendt: 06 Maj 2008 kl. 17:54 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
Holmen Forum Bruger

Bruger siden: 16 Maj 2006 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 258
|
| Sendt: 06 Maj 2008 kl. 21:07 | IP-adresse registreret
|
|
|
Nu ved jeg ikke om du selv har erfaringer med netop det anlæg, men det er da en mulighed. Jeg vil dog foretrække at høre fra folk, som selv har købt, eller avt. har været rundt at lytte til forskellige anlæg, som kan fortælle lidt om hvad de synes om de forskellige.
|
| Til top |
|
| |
floe Forum Bruger

Bruger siden: 07 Maj 2007 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 3160
|
| Sendt: 06 Maj 2008 kl. 21:11 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg vil ikke mene at det er muligt at få "ordentlig" lyd for det budget. Slet ikke fra nyt. NAD VISIO FIVE til 8.999,- (men uden såvel sub som højttalere) synes jeg virker som et nogenlunde fornuftigt bud på en alt-i-et surround reciever, hvor der ikke er indgået alt for mange kompromiser.
__________________ Floes Pro-Ject god lyd på kontoret
Floes gamle vin på nye flasker
|
| Til top |
|
| |
Vandfarve Forum Bruger

Bruger siden: 07 Maj 2008 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 4
|
| Sendt: 07 Maj 2008 kl. 10:30 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg er den person, der efterspørger et billigt og rimeligt surround sound-system. Jeg ved godt, at I er nørder, og at sådan noget findes ikke i jeres øjne (ører?), men nu sætter jeg ikke samme høje krav.
Tråden, som Holmen henviser til, ligger på Newz.dk, hvis nogen er interesseret. For at udvide mine krav og egen forventninger kan jeg starte med at sige, at jeg er vant til et billigt Eltax-system, der har kørt godt i snart 5 år, men nu begynder det at beklage sig. Jeg har ikke så mange penge, da jeg også skal have et nyt tv, men jeg mener stadig, at man kan få noget rimeligt for mellem 2-5.000 kroner.
En anden bruger på Newz.dk, der åbenbart arbejder i en større elektronikforretning, anbefalede mig Sony DAV DZ231'eren, men jeg er umiddelbart mere til Sony DAV DZ630'eren. Er der nogen, som enten har erfaringer med disse, eller som umiddelbart kan anbefale dem?
For en god ordens skyld skal det siges, at jeg ikke er vant til den vildeste lyd, og at systemet primært skal benyttes som højtalersystem for min computer - altså, det skal blot afspille MP3'ere i 192kbit/s-formatet, afspille lyd fra mine spil og derudover blot afspille DVD'er i ny og næ.
Hvis I har nogle andre forslag, så lytter jeg gerne, men husk på at det totale system ikke må koste mere en 5-6.000 kroner med alt inkluderet.
|
| Til top |
|
| |
Ellegaard Forum Bruger

Bruger siden: 07 August 2005 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 40
|
| Sendt: 07 Maj 2008 kl. 14:24 | IP-adresse registreret
|
|
|
Det er noget vrøvl at man ikke kan få surround sound til billige penge. Logitech laver blandt andet et surroundsystem der er ret billigt og udmærket til computerbrug. Elektronikkæderne (Fona, Elgiganten, Merlin, etc.) har også altid stakkevis af komplette hjemmebiografsæt liggende med priser der går helt ned til 1500 kroner; bare tag ind og lyt - de kan, stik imod hvad man får at vide herinde, sagtens spille musik!
Men det er ingen hemmelighed at man får suværent mest for pengene ved at købe brugt. Hvis du har et budget på 5-6000 kroner og lidt tålmodighed, så vil jeg helt klart anbefale dig det. Afsæt f.eks. 1500 kroner til receiveren, 2000 kroner til fronthøjttalerne, 1000 kroner til baghøjttalerne, 1000 kroner til en centerhøjttaler og spar dine naboer for subwooferen - bang, så har du et surroundsystem med alt inkluderet der spiller klasser over hvad elektronikkæderne kan tilbyde.
|
| Til top |
|
| |
tma86 Forum Bruger

Bruger siden: 25 Februar 2006 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 158
|
| Sendt: 07 Maj 2008 kl. 14:36 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
Brian321 Forum Bruger

Bruger siden: 03 November 2005 Lokalitet: Sydjylland
Status: Offline Indlæg: 774
|
| Sendt: 07 Maj 2008 kl. 14:55 | IP-adresse registreret
|
|
|
Det ser ellers interessant ud til den pris!
|
| Til top |
|
| |
Vandfarve Forum Bruger

|
| Sendt: 07 Maj 2008 kl. 14:58 | IP-adresse registreret
|
|
|
#Ellegaard:
Et interessant bud, men jeg er lidt for doven til at gøre det selv. Desuden synes jeg ikke selv, at jeg har tiden til at sætte mig ind i, hvilke mærker og højtalere der understøtter hinanden bedst, så derfor vil jeg være mest tilfreds med et nyt, samlet anlæg.
#Tma86:
Det er netop sådan noget, som jeg leder efter. Det burde været ordentligt kram, når Hifiklubben har valgt at sælge det - det overrasker mig dog, at det kan være så billigt?! Det eneste ankegang, som jeg kan have, er, at der vist nok kun er scart-udgange. Umiddelbart ville det være en mere sikker løsning, hvis der var HDMI-udgange, da jeg trods alt skal bruge det til en ny fladskærm.
|
| Til top |
|
| |
Vandfarve Forum Bruger

|
| Sendt: 07 Maj 2008 kl. 14:59 | IP-adresse registreret
|
|
|
#Brian321
Jep, jeg synes næsten også, at det ser for billigt ud! Men det er altså noget, som selv I vil kunne anbefale?
|
| Til top |
|
| |
Brian321 Forum Bruger

|
| Sendt: 07 Maj 2008 kl. 15:10 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hmm.. ja, det ser ikke umiddelbart ud til at den har HDMI udgang. Komponent udgangen burde dog kunne levere et acceptabelt DVD signal.
Alternativt kunne du købe Logitechs Z5500 lydsystem (ca 2000kr) og en seperat DVD afspiller med HDMI udgang.
|
| Til top |
|
| |
Vandfarve Forum Bruger

|
| Sendt: 07 Maj 2008 kl. 15:39 | IP-adresse registreret
|
|
|
#Brian321
Ellers et godt input, men jeg vil gerne have noget, som også ser pænt ud for ikke-computernørder. Lige nu overvejer jeg stadig Sonys modeller og så Denon-systemet, men det er langt fra overstået. Jeg har eksempelvis lige brugt 3-4 dage på at finde ud af, hvilken trådløse router som jeg skulle købe - bare for at sætte det i relief.
Forslag modtages stadig med kyshånd, dog!
|
| Til top |
|
| |
Brian321 Forum Bruger

|
| Sendt: 07 Maj 2008 kl. 15:46 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
Ellegaard Forum Bruger

Bruger siden: 07 August 2005 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 40
|
| Sendt: 07 Maj 2008 kl. 16:03 | IP-adresse registreret
|
|
|
Vandfarve skrev:
| #Ellegaard:
Et interessant bud, men jeg er lidt for doven til at gøre det selv. Desuden synes jeg ikke selv, at jeg har tiden til at sætte mig ind i, hvilke mærker og højtalere der understøtter hinanden bedst, så derfor vil jeg være mest tilfreds med et nyt, samlet anlæg. |
|
|
Det er heller ikke til at finde ud af. Hifi-entusiaster har det karakteristika at de alle har meget specifikke holdninger til både det ene og det andet, og spørger man ind til ét bestemt mærke eller en særlig model kan man være sikker på at høre røster både for og imod.
Et forslag til en brugtkøbs-fremgangsmåde kunne være: Find en vilkårlig surroundreceiver indenfor budgettet. Jeg tror ikke på man kan komme afsted med noget der er decideret dårligt hvis man køber en brugt receiver til 1500-2000 kroner og holder sig til kendte, veletablerede mærker som Denon, Onkyo, Marantz o.l. Så kan du snolde højttalere for resten af pengene - enten købe et brugt komplet surround-sæt (de findes også!) eller bare plukke de gode tilbud ud. Igen, holder man sig til de velrenommerede mærker (som f.eks. Dali) er det svært at gå helt galt. Jeg ville ikke spekulere for meget i, om enkelte højttalere matcher hinanden eller ej, og især ikke hvis man køber indenfor samme produkt.
Jo, det er lidt mere besværligt end at købe et samlesæt med hjem fra Fona, men man kan ikke løbe fra, at det giver en langt større tilfredsstillelse at sidde med noget kvalitetsisenkram der holder mange år fremover fremfor at nøjes med et budget-setup der både virker og føles billigt at have i hænderne. Jeg synes i hvert fald du skal overveje det en ekstra gang!
|
| Til top |
|
| |