| Forfatter |
|
DingleJohn Forum Bruger

Bruger siden: 18 Maj 2008 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 12
|
| Sendt: 18 Maj 2008 kl. 22:34 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej Hifi4all Jeg er en ungkarl som inderligt ønsker sig et ordentligt Hifi anlæg. Da budgettet ikke er vandvittigt højt havde jeg tænkt 7k til stereo system med reciever. Jeg har være inde hos hifiklubben og fundet frem til at systemet skal se således ud: 2x Dali Concept 1 (evt 2) 1x Sub (ikke fastlagt. Idéer?) 1x reciever
Jeg er så i tvivl med recieveren og subben. Af receivere har jeg kigget på Yamaha RX-V361 og Denon AVR-1306. Så er spørgsmålet så bare hvilken af de to eller er jeg nødt til at have fat i en dyere en for at opnå ordentlig lyd? Det jeg hovedsageligt vil komme til at bruge recieveren til at lyd fra en PC gennem Optisk kabel og 5.1 analog.
Hvad vil i anbefale af reciever og subwoofer?
|
| Til top |
|
| |
Da_Saint Lukket konto

Kar:130309
Bruger siden: 19 Juli 2006 Lokalitet: Fyn
Status: Offline Indlæg: 614
|
| Sendt: 18 Maj 2008 kl. 23:15 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hvis du vil have et stereo system, hvorfor kigger du så på surround receivere? Du får mere for pengene i en ren stereo-forstærker. Du skal bare købe et ordentligt lydkort til PC'en.
__________________ Mit beskedne setup:
Yamaha RX-V2700
Dali Concept 7.0 SR
Taralabs HTK
Panasonic TH-42PX80
LG R200 Mediecenter
Xbox 360
Toshiba HD-EP30 HD DVD
|
| Til top |
|
| |
CosworthDriver Forum Bruger

Bruger siden: 01 August 2007 Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline Indlæg: 234
|
| Sendt: 19 Maj 2008 kl. 10:01 | IP-adresse registreret
|
|
|
Som Da_Saint skriver ovenfor, er det stereo eller surround du vil gå efter?
Er det planen, at du vil udvide til surround senere (altså købe center- og baghøjttalere senere)?
Har du plads til gulvhøjttalere (hvor stort er rummet anlægget skal spille i) eller skal det være et sub/sattelit-system?
Hvad for noget musik hører du? __________________ Mvh
CosworthDriver
- "If everything seems under control, you're just not going fast enough" - Mario Andretti
|
| Til top |
|
| |
DingleJohn Forum Bruger

|
| Sendt: 19 Maj 2008 kl. 14:52 | IP-adresse registreret
|
|
|
Det var planen at udvide systemet til et fuldt surround system, for filmenes skyld og lidt spil, når jeg får flere penge. Som mit værelse er lige nu har jeg ikke plads til gulvhøjtalere. Helt klart en udvidelse jeg vil lave når jeg engang får noget støre. Jeg hører meget forskelligt musik: dance, pop, rock og lidt jazz er nok det jeg høre mest. Dertil havde jeg tænkt på et Auzentech Prelude lydkort.
|
| Til top |
|
| |
Da_Saint Lukket konto

|
| Sendt: 19 Maj 2008 kl. 18:59 | IP-adresse registreret
|
|
|
Du bør vælge en kraftigere receiver, for at få en ordentlig surround oplevelse. Evt. en H/K AVR 147, som er på tilbud i øjeblikket. Bare tjek på Google.
__________________ Mit beskedne setup:
Yamaha RX-V2700
Dali Concept 7.0 SR
Taralabs HTK
Panasonic TH-42PX80
LG R200 Mediecenter
Xbox 360
Toshiba HD-EP30 HD DVD
|
| Til top |
|
| |
DingleJohn Forum Bruger

|
| Sendt: 19 Maj 2008 kl. 20:04 | IP-adresse registreret
|
|
|
Så vidt jeg kan se med specs fra Harman/Kardon's hjemmeside står den til 40W/kanal. Det er da mindre end Yamahaen og Denon recieveren? Tilgengæld koster H/K'en bare 5k?
|
| Til top |
|
| |
burning777 Branchemedlem

Konsulent ved B&O
Bruger siden: 28 Maj 2007 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 1022
|
| Sendt: 19 Maj 2008 kl. 20:20 | IP-adresse registreret
|
|
|
Er enig. Harman Kardon er et super valg. Evt. HS 200 (stereo) eller HS 500 (surround) giver rigtig god lyd for pengene. Testet i High Fidelity 1-2008 mener jeg hvis du vil læse mere. Det kan hentes i Tyskland for omkring kr. 5000,- Højtalere og alt-i-en boks samlet og spiller fint sammen til prisen.
|
| Til top |
|
| |
DingleJohn Forum Bruger

|
| Sendt: 19 Maj 2008 kl. 21:57 | IP-adresse registreret
|
|
|
Vil H/W HD500 surroundsystemet lyde bedre end en sammensætning af
2x Concept 1 1x Dali AW8 eller Argon sub 8 1x Yamaha RX-V361 eller Denon AVR-1306
?
|
| Til top |
|
| |
mollecon Forum Bruger

Bruger siden: 05 December 2003 Lokalitet: Odense
Status: Offline Indlæg: 4790
|
| Sendt: 19 Maj 2008 kl. 22:28 | IP-adresse registreret
|
|
|
Uden at kende det nævnte Harman system, vil jeg lige nævne, at netop højtalerne ofte er det svage led i kombinerede systemer. Tror, at Dalierne med en sub vil give bedre lyd - og stadig give plads på budgettet til en rimelig receiver.
|
| Til top |
|
| |
DingleJohn Forum Bruger

|
| Sendt: 19 Maj 2008 kl. 23:29 | IP-adresse registreret
|
|
|
Præcis mollecom, det er også hvad jeg har hørt. Når jeg læser rundt omkring skrives der mange gode ting om f.eks. Yamaha RX-V361 selvom den er meget billig. Det er derfor jeg forhører mig herinde for at finde ud af om jeg godt kan satse på en billig reciever eller jeg er nødt til at gå op i højere priser. Hvad ville være en "rimelig" reciever? En dyere Denon? eller?
|
| Til top |
|
| |
Da_Saint Lukket konto

|
| Sendt: 20 Maj 2008 kl. 00:53 | IP-adresse registreret
|
|
|
Du skal ikke kigge på receivernes watt-opgivelser. De siger ikke en pind om kvaliteten eller kraften. Watt-opgivelser siger faktisk INTET, for mange producenter lyver i opgivelserne! Kig hellere på vægten. Den fortæller intet om lydkvaliteten, men i det mindste siger det noget om størrelsen på trafoen, byggekvaliteten, osv.
Gode tilbud på H/K receivere:
http://www.cinemagic.dk/shop/surround-receivere-12c1.html
EDIT: Så lige at Denons AVR-1306 vejer mere end H/K AVR-147. Så er den måske ikke så ringe. Men det er til gengæld en GAMMEL model. Snup hellere noget nyere. __________________ Mit beskedne setup:
Yamaha RX-V2700
Dali Concept 7.0 SR
Taralabs HTK
Panasonic TH-42PX80
LG R200 Mediecenter
Xbox 360
Toshiba HD-EP30 HD DVD
|
| Til top |
|
| |
DingleJohn Forum Bruger

|
| Sendt: 20 Maj 2008 kl. 23:11 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
CosworthDriver Forum Bruger

Bruger siden: 01 August 2007 Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline Indlæg: 234
|
| Sendt: 21 Maj 2008 kl. 12:20 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
DingleJohn Forum Bruger

|
| Sendt: 24 Maj 2008 kl. 00:50 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
brasch Forum Bruger

Bruger siden: 29 Oktober 2006 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 3482
|
| Sendt: 24 Maj 2008 kl. 01:07 | IP-adresse registreret
|
|
|
uh, nads gamle surround serie er ikke noget jeg ville anbefale der er en del problemer med et dårligt signal/støj forhold.
Jeg synes der er kommet nogle udemærkede bud indtil videre. Jeg tror dog godt at denon'en kan være med til dit brug selvom den er 2 generationer gammel.
Når du nu alligevel kigger hos hifiklubben, så opret dig i deres kundeklub og kig på lagersalget. Der er ofte noget anvendeligt til relativt lave priser .
jeg ville dog nok kigge efter noget brugt, der kan du få meget mere for pengene. Du vil nok relativt let kunne finde en model eller 2 større af dem du kigger på til samme pris __________________ Fars er bedst når mor rør den
|
| Til top |
|
| |
burning777 Branchemedlem

Konsulent ved B&O
|
| Sendt: 24 Maj 2008 kl. 04:35 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg forstår ikke at du har afskåret Harman Kardon HS200 eller HS500 uden at give dem et lille lyt. Jeg mener du bør give dem et lyt! Jeg skiftede
mit NAD/DALI-sæt ud med et HS200 simpelthen fordi det lød en hel del bedre. Og i Tyskland fås det til rigtig gode priser. Du skal huske at sættet er
skabt som et sæt. Og derfor er lyden rigtigt fint balanceret mellem sub-wooferen og sattelitterne.
|
| Til top |
|
| |
DingleJohn Forum Bruger

|
| Sendt: 24 Maj 2008 kl. 12:24 | IP-adresse registreret
|
|
|
burning777 - mener du det seriøst at sådan et sæt "alm små højtalere" kan hamle op med dali's højtalere?? Den har jeg svært ved at tro på. Kan sættet også godt levere fornuftig lyd til andet end film, såsom musik ? Hvis det er, ved du hvor jeg kan få en lytter på det? Jeg har bestemt ikke lagt mig fast på noget endnu.
Ang. reciever fik jeg på det kraftigste anbefalet i butikken at holde mig væk fra den billige Denon forstærker da han mente at den var for svag og kunne i værste fald ødelægge diskanten i de kommende gulvhøjtalere og ville forvrænget lyden hvis der skulle spilles lidt til.
Recieveren skal nok helst ligge omkring de 2-4 k. Så også lige at Nad forstærkeren vejer hele 16 kg i modsætning til denon'en på 11 kg. Recieveren skal sådan set kun dekode lyd, jeg har ikke brug for dets videofeatures. Hvilken forstærker ville i så anbefale?
edit: Kan se at hifiklubben har en Denon AVR-1708bk til 3k som var været demo i Ålborg Holbæk har en Denon avr1707si til 2k Kolding og Viborg har en Cambridge Cam540rv2 til 2.5k
Kunne de være noget?
|
| Til top |
|
| |
burning777 Branchemedlem

Konsulent ved B&O
|
| Sendt: 24 Maj 2008 kl. 15:03 | IP-adresse registreret
|
|
|
DingleJohn skrev:
burning777 - mener du det seriøst at sådan et sæt "alm små højtalere" kan hamle op med dali's højtalere?? Den har jeg
svært ved at tro på. Kan sættet også godt levere fornuftig lyd til andet end film, såsom musik ? Hvis det er, ved du hvor jeg kan få en lytter på
det?Jeg har bestemt ikke lagt mig fast på noget endnu.
|
|
|
Hehe... Nu er det jo ikke bare et sæt "alm små højtalere" Harman Kardon kan godt levere god lyd. I disse sæt synes jeg endda man får meget
for pengene. I sattelitterne sidder der to mellemtoneenheder og en diskant. Og jeg har kun købt stereo udgaven HS200 fordi det skal bruges 90%
til musik og 10% til TV/film. Så jeg mener det leverer en god allround lyd for pengene. Jeg har ikke hørt det i surroundudgaven.
Hvis du vil se lidt mere om hvilke features der er i den så læs et af de første High Fidelity numre fra i år. Der er en test af disse budget surround-
anlæg. Her er Harman Kardons det dyreste af disse.
Du kan lytte til det hos Dans TV på Amagerbrogade.... Men købe det til halv pris (ca. 5000,- dkk) i f.eks. Citipark i Flensborg. Men vær forberedt
på at kassen du skal slæbe hjem vejer 50 kg (HS200) og fylder det meste af en stationcar med bagsæderne lagt ned. Og det er altså ikke kun
pap man får for pengene.
|
| Til top |
|
| |
nemligja Forum Bruger

Bruger siden: 18 August 2005 Lokalitet: Vestsjælland
Status: Offline Indlæg: 893
|
| Sendt: 30 Maj 2008 kl. 15:25 | IP-adresse registreret
|
|
|
DingleJohn skrev:
burning777 - mener du det seriøst at sådan et sæt "alm små højtalere" kan hamle op med dali's højtalere?? Den har jeg svært ved at tro på. Kan sættet også godt levere fornuftig lyd til andet end film, såsom musik ? Hvis det er, ved du hvor jeg kan få en lytter på det? Jeg har bestemt ikke lagt mig fast på noget endnu.
Ang. reciever fik jeg på det kraftigste anbefalet i butikken at holde mig væk fra den billige Denon forstærker da han mente at den var for svag og kunne i værste fald ødelægge diskanten i de kommende gulvhøjtalere og ville forvrænget lyden hvis der skulle spilles lidt til.
Recieveren skal nok helst ligge omkring de 2-4 k. Så også lige at Nad forstærkeren vejer hele 16 kg i modsætning til denon'en på 11 kg. Recieveren skal sådan set kun dekode lyd, jeg har ikke brug for dets videofeatures. Hvilken forstærker ville i så anbefale?
edit: Kan se at hifiklubben har en Denon AVR-1708bk til 3k som var været demo i Ålborg Holbæk har en Denon avr1707si til 2k Kolding og Viborg har en Cambridge Cam540rv2 til 2.5k
Kunne de være noget?
|
|
|
Nu er Dali's højttalere ikke altid bedre end de små Harman "bare" fordi de hedder Dali. Dali har helt sikkert nogle rigtig gode højttalere. Må indrømme jeg ikke lige har hørt de nævnte så kan ikke udtale hvordan de spiller, men har hørt de H/K og de spiller ganske fornuftigt, ihvertfald til film. Til musik var jeg ikke imponeret.
Jeg ville vælge noget andet eller ihvertfald nogle større modeller hvis det skal være Denon. De små modeller har ingen kraft og megen power. Så der er kommet nye H/K recievere, de var måske en god mulighed for de har power. De hedder AVR 155, AVR 255 og så videre. __________________ Panasonic 42 PX74, H/K 635 reciever, Pioneer dvd 600, Pioneer 433 dvd optager, SA 1550, SA 520 og SA talent, SA 200 SUB
|
| Til top |
|
| |
Da_Saint Lukket konto

|
| Sendt: 30 Maj 2008 kl. 18:09 | IP-adresse registreret
|
|
|
nemligja skrev:
|
Nu er Dali's højttalere ikke altid bedre end de små Harman "bare" fordi de hedder Dali. Dali har helt sikkert nogle rigtig gode højttalere. Må indrømme jeg ikke lige har hørt de nævnte så kan ikke udtale hvordan de spiller, men har hørt de H/K og de spiller ganske fornuftigt, ihvertfald til film. Til musik var jeg ikke imponeret.
Jeg ville vælge noget andet eller ihvertfald nogle større modeller hvis det skal være Denon. De små modeller har ingen kraft og megen power. Så der er kommet nye H/K recievere, de var måske en god mulighed for de har power. De hedder AVR 155, AVR 255 og så videre. |
|
|
Meget power er ikke lig med god lyd, eller kvalitet for den sags skyld.  __________________ Mit beskedne setup:
Yamaha RX-V2700
Dali Concept 7.0 SR
Taralabs HTK
Panasonic TH-42PX80
LG R200 Mediecenter
Xbox 360
Toshiba HD-EP30 HD DVD
|
| Til top |
|
| |