Tilbage til HIFI4ALL.DK 13. juni 2026 | 19:29   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Surround Sound
 HIFI4ALL Forum : Surround Sound
Emne Emne: PS3 og surround??? (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 2
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
Soundfreak35
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 25 Maj 2006
Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline
Sendt: 19 Maj 2008 kl. 18:46 | IP-adresse registreret  

Hej.

Har tænkt mig at investere i PS3 og derfor er lidt i tvivl. Først og fremmest går jeg op i bluray afspillning på PS3 og ved ikke rigtig om jeg kan få noget ud af DTS-HD formaten som ligger på selve bluray disc? Hvis jeg forbinder PS3 gennem min Denon-2105 som ikke har HD udgange?

Da_Saint
Lukket konto
Lukket konto
Kar:130309

Bruger siden: 19 Juli 2006
Lokalitet: Fyn
Sendt: 19 Maj 2008 kl. 18:51 | IP-adresse registreret  

Hvis din Denon ikke har HDMI, kan du ikke overføre HD-lyd fra PS3. Nogle afspillere har analoge udgange til dette formål, som du så kan forbinde til din receivers MULTI-CH IN for at få HD-lyd.

Yamaha RX-V2700
Dali Concept 7.0 SR
Taralabs HTK
Panasonic TH-42PX80
LG R200 Mediecenter
Xbox 360
Toshiba HD-EP30 HD DVD
Til top Vis Da_Saint's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Da_Saint

StarTrek
Forum Bruger
Forum Bruger

Eks. Jamwa

Bruger siden: 25 April 2007
Lokalitet: Stor-København
Sendt: 19 Maj 2008 kl. 18:54 | IP-adresse registreret  

Det kan du ikke, du skal bruge den optisk udgang fra PS3 til Denon-2105, og PS3 laver så alle HD lyd formate om til normal Dolby Digital og DTS,
men i max bit-rate (og det lyder mange gange beder en lyd fra DVD).

PS3 har ikke 5.1 analog udgang, så denne mulihed er der ikke.

Til top Vis StarTrek's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af StarTrek

Soundfreak35
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 19 Maj 2008 kl. 19:18 | IP-adresse registreret  

Hej. Men i principet så kan man da få et eller andet som er bedrere end dvd-lyd? Dvs. at jeg har en bluray disc som har dts, og på den anden side har jeg også den samme dvd som ikke har dts på.

Rysz
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 06 Januar 2005
Lokalitet: Nordjylland
Sendt: 20 Maj 2008 kl. 09:19 | IP-adresse registreret  

Du kan sagtens opnå forbedring på lydsiden selvomdu på nuværende tidspunkt ikke har en receiver med HDMI input. Lydsporet på en del Blu-Ray film ligger som både HD lyd og "normalt" SS-spor. Men ofte har det "normale" lydspor en højere bitrate end på dvd-udgaven, så en mindre forbedring kan der være tale om.

På den måde kan du begynde at bygge en samling film og så tage det lidt større lydmæssige spring når du synes at pengene rækker til en ny receivere med PCM input via HDMI'en (f.eks Onkyo 605, Denon 1908 osv.)

Til top Vis Rysz's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Rysz

zirio
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 02 Oktober 2005
Lokalitet: København
Sendt: 20 Maj 2008 kl. 10:50 | IP-adresse registreret  

Hvis du går op i at afspille BD, så vil jeg anbefale dig Panasonic DMP-BD30, eller vente på den nye 50'er, som er lige om hjørnet!...På flere fora beskriver de, at Pana's afspiller er den bedste BD-afspiller (billedmæssigt), om det er korrekt eller ej, skal jeg ikke udtale mig om, men med alle de indlæg jeg har læst diverse steder så er jeg ikke i tvivl om at Pana's afspiller er den bedste til BD-afspilning!..Angående SD, så skulle PS3'eren var en bitte anelse bedre!...

BD30'eren har også Analog udgang, men der får du stadig kun et normalt DD og DTS-spor ud, da afspilleren ikke kan dekode HD-formaterne, men hiver det max-bitrate-spor ud fra BD'en!..Men hvis du venter på 50'eren, så kan du udnytte de nye HD-formater, med din nuværende Receiver!...

Mvh Zirio

CineZirio - Opdateret 12 maj
Onkyo, Panasonic, B&W, Supra, Nordost
Til top Vis zirio's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af zirio

Soundfreak35
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 20 Maj 2008 kl. 18:06 | IP-adresse registreret  

Hej. Tak for jeres indlæg. Stor respekt herfra. Nu har jeg også tænkt mig at opgradere lidt i min hjemmebiograf. Har en Sony KDL 46W4000 på vej hjem til far. Og har længe overvejet en PS3 til Har også fået at vide i den lokale Merlin, Fona, Expert... at PS3 skulle være en ganske fint BD afspiller. Den er hurtig til at aflæse og er god billedmæsigt. Da jeg er med på bluray bølgen og i forvejen har 2 dvd afspillere, ville jeg ikke investere i en bluray afspiller, men tværtimod, en PS3 som jeg også kan bruge til spil. Jamen, 2 flye med en smæk. Problemet er bare i min reciever. Hvis jeg kan få en forbedelse af lyden fra en bluray med DTS-HD afspillet fra PS3 gennem min Denon-2105, så er jeg meget tilfreds? Har ellers fået øje på Yamaha RX-V633 reciever. Ved ikke hvor god den er lydmæsigt?

Soundfreak35
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 20 Maj 2008 kl. 18:17 | IP-adresse registreret  

Rysz skrev:

Du kan sagtens opnå forbedring på lydsiden selvomdu på nuværende tidspunkt ikke har en receiver med HDMI input. Lydsporet på en del Blu-Ray film ligger som både HD lyd og "normalt" SS-spor. Men ofte har det "normale" lydspor en højere bitrate end på dvd-udgaven, så en mindre forbedring kan der være tale om.

På den måde kan du begynde at bygge en samling film og så tage det lidt større lydmæssige spring når du synes at pengene rækker til en ny receivere med PCM input via HDMI'en (f.eks Onkyo 605, Denon 1908 osv.)

Jeg har en DVD koncert som er med 5.1 lydspor på. Den samme koncert har jeg på Bly-ray med DTS-HD lydspor. På den ene side har jeg god billede, men ved ikke om jeg kommer til at opnå den gode lyd?

Soundfreak35
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 20 Maj 2008 kl. 18:28 | IP-adresse registreret  

Hej igen. Har fået lidt læst vedr. Denon-1908. Den ser ganske fint ud. Hvor god den er, ved jeg ikke? Men i forhold til Yamaha RX-V663 ser den som lidt billigere ud. Ved bare ikke hvorfor den pris forskel mellem sort og sølv??? Vil heller ha' den i sølv finish.

Da_Saint
Lukket konto
Lukket konto

Sendt: 20 Maj 2008 kl. 22:06 | IP-adresse registreret  

Jeg ville vælge Yamaha'en, eftersom den selv kan afkode HD-lyd, hvorimod Denon kan ikke. Men kvalitetsmæssigt er de temmelig ens. Bare vælg den billigste af dem. De er begge gode nok til dine behov.

Yamaha RX-V2700
Dali Concept 7.0 SR
Taralabs HTK
Panasonic TH-42PX80
LG R200 Mediecenter
Xbox 360
Toshiba HD-EP30 HD DVD

Rysz
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 21 Maj 2008 kl. 21:22 | IP-adresse registreret  

Soundfreak35 skrev:
Hej igen. Har fået lidt læst vedr. Denon-1908. Den ser ganske fint ud. Hvor god den er, ved jeg ikke? Men i forhold til Yamaha RX-V663 ser den som lidt billigere ud. Ved bare ikke hvorfor den pris forskel mellem sort og sølv??? Vil heller ha' den i sølv finish.

Jeg kender ikke Yamaha'en, men Denonkan modtage et PCM signal og du har intet at bruge interne dekodere til med en PS3 som afspiller. Det er kun aktuelt, hvis du vil opgradere afspiller til en uden interne dekodere.

Årsagen til prisdifferencen mellem sort og sølv er grundet, at Denon er brændt inde med sølvmodllerne og i HFK's ånd så giver vi selvfølgelige den bedre pris videre til kunden

Soundfreak35
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 22 Maj 2008 kl. 06:23 | IP-adresse registreret  

Rysz skrev:

Soundfreak35 skrev:

Jeg kender ikke Yamaha'en, men Denonkan modtage et PCM signal og du har intet at bruge interne dekodere til med en PS3 som afspiller. Det er kun aktuelt, hvis du vil opgradere afspiller til en uden interne dekodere.

Årsagen til prisdifferencen mellem sort og sølv er grundet, at Denon er brændt inde med sølvmodllerne og i HFK's ånd så giver vi selvfølgelige den bedre pris videre til kunden

Hej. Hvad tror du så personligt mht. Denon-1908? Ikke for at reklamere for noget, men bare din egen mening? Vil ikke kaste mig i noget hvis ikke jeg har det fancy features og tekniske finneser at bruge til noget.

Da_Saint
Lukket konto
Lukket konto

Sendt: 22 Maj 2008 kl. 07:40 | IP-adresse registreret  

Du skal tænke på at siden du har en 2105 nu, ville det være et skridt i den forkerte retning at vælge en 1908, lydmæssigt set. Alt andet lige, vil jeg tro at 2105 har flere kræfter og holder bedre styr på dine HT'ere.

Yamaha RX-V2700
Dali Concept 7.0 SR
Taralabs HTK
Panasonic TH-42PX80
LG R200 Mediecenter
Xbox 360
Toshiba HD-EP30 HD DVD

Rysz
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 22 Maj 2008 kl. 08:09 | IP-adresse registreret  

Da_Saint skrev:
Du skal tænke på at siden du har en 2105 nu, ville det være et skridt i den forkerte retning at vælge en 1908, lydmæssigt set. Alt andet lige, vil jeg tro at 2105 har flere kræfter og holder bedre styr på dine HT'ere.

Her er jeg helt enig. Du kan ganske korrekt afkode lyden med 1908, men den er styrkemæssigt mindre end din nuværende model (dog i petitesseafdelingen), og det rigtige valg, hvis det skal være en Denon, vil nok være AVR2308.

Men om du skal vælge det ene eller det andet må du komme ind i butikken og spørge om. Jeg vil ikke reklamerer for de enkelte produkter her på sitet, men kan jo selvfølgelig sige som de fleste andre branchemedlemmer; Du kan jo låne en med hjem .

Soundfreak35
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 22 Maj 2008 kl. 08:28 | IP-adresse registreret  

Rysz skrev:

Da_Saint skrev:

Her er jeg helt enig. Du kan ganske korrekt afkode lyden med 1908, men den er styrkemæssigt mindre end din nuværende model (dog i petitesseafdelingen), og det rigtige valg, hvis det skal være en Denon, vil nok være AVR2308.

Men om du skal vælge det ene eller det andet må du komme ind i butikken og spørge om. Jeg vil ikke reklamerer for de enkelte produkter her på sitet, men kan jo selvfølgelig sige som de fleste andre branchemedlemmer; Du kan jo låne en med hjem .

Jeg vidste ikke at man kan låne en hjem??? Hvor længe så kan man beholde den? I starten var jeg lidt i tvivl om hvor godt kærlighed mellem mine B&W og Denon enlig var? Synes også i dag, at B&W er lidt for lyst. Mangler bare noget i diskanter og mellemtoner?

Ney_
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 11 November 2007
Sendt: 27 Maj 2008 kl. 20:59 | IP-adresse registreret  

Soundfreak35 skrev:
Rysz skrev:

Da_Saint skrev:

Jeg vidste ikke at man kan låne en hjem??? Hvor længe så kan man beholde den? I starten var jeg lidt i tvivl om hvor godt kærlighed mellem mine B&W og Denon enlig var? Synes også i dag, at B&W er lidt for lyst. Mangler bare noget i diskanter og mellemtoner?

Nu kender jeg ikke de B&W'ere du har. Men jeg har lyttet på en 3808 på et sæt 604'ere, og Denonen kunne slet slet ikke trække dem selv i stereo. Var virkelig alverden til forskel da der kom en NAD på. Tilgengæld er der også rigtig langt i prisklasse fra en 2808 til T775 som vil være det du skal op i for at få en NAD der ka tage lyd via HDMI. Nu er 604'erne lidt berygtede for at være rigtig svære at trække, men jeg ville nu stadig låne en 2808er med hjem sammen med f.eks en NAD bare for at være sikker.
Til top Vis Ney_'s Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Ney_

Rysz
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 28 Maj 2008 kl. 08:32 | IP-adresse registreret  

Generelt set er B&W'erne uanset model svære at trække. Ingen tvivl om, at en NAD vil være bedre end en tilsvarende Denon på det felt.

Du kan dog løse det på en anden måde. Eftersom du benytter PS3 har du stadig intet at bruge den interne dekoder i de større receivere til. Og da du gerne vil have godt med kræfter til fronterne, så er løsningen simpel.

En fornuftig receiver der kan det du behøver (eksempelvis 1908) og koble et seperat effektrin på (eksempelvis NAD C272). På den måde behøver du ikke skele til det indbyggede effekttrin i receiveren og du koncenterer dig om de funktioner du behøver i forhold til filmafspilningen.

De nævnte modeller er et tænkt eksempel, og kan for så vidt lade sig gøre med andre mærker også.

Men ja...du kan sagtens låne udstyr med hjem. Du aftaler bare nærmere med din lokale butik, hvor lang tid du gerne have den (typisk over en weekend) og hvad du vil låne. Husk dog, at der er et depositum på, men det burde ikke afskrække nogen.

Ney_
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 28 Maj 2008 kl. 11:21 | IP-adresse registreret  

Nu er det jo sådan at PS3'en ikke har analog ud (ihvertald ikke  5.1). Så han skal minimum bruge en model der kan modtage 5.1PCM via HDMI for at få gavn af de nye HD lydspor. Og så vidt jeg kan se har de modeller der kan det også de nye codecs (måske med undtagelse af NAD T775?).

Ney_
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 28 Maj 2008 kl. 11:31 | IP-adresse registreret  

@soundfreak: Hvis det er rigtigt at PS3'en kan omkode DTS-HD sporene til DTS med max bitrate, syntes jeg du skal overveje at prøve en NAD T754 og tilslutte ps'en optisk. Da der er meget stor chance for du ikke vil kunne høre forskel på DTS i max bitrate og DTS encoded lossless på dine højtalere (intet ondt ment med dette!). Du kan jo evt. sammenligne dette med en Denon AVR 2808/3808 tilsluttet med HDMI og DTS-HD. (eller en T775 tilsluttet via HDMI der modtager signalet i PCM).

Rysz
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 28 Maj 2008 kl. 21:51 | IP-adresse registreret  

Den omkoder ikke DTS MA til full bit rate DTS. Det almindelige DTS spor ligger allerede på filmen i full bitrate, så de to ting har intet med hinanden at gøre.

Der kan på enkelte film være endog stor forskel på de to lydspor, men det er korrekt at forskellen bliver mere hørbar på bedre udstyr.

Sammensætningen af udstyret skal op mod resten af det der skal tilsluttes forstærkeren. En T755 spiller bedre end Denons 2808 på steresiden, men omvendt hvis du vender det mod surroundsiden. Der skal forkuseres på den del der betyder mest. Dekoderne i 2808 er dog intet bevendt på PS3, så en kombination af 1908 og C272 giver dig et "både og" setup mht. stereo og surround.

Side af 2 Næste >>
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes