| Forfatter |
|
BigPic Lukket konto

Bruger siden: 20 Februar 2008 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 92
|
| Sendt: 25 Maj 2008 kl. 14:06 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
mollecon Forum Bruger

Bruger siden: 05 December 2003 Lokalitet: Odense
Status: Offline Indlæg: 4790
|
| Sendt: 27 Maj 2008 kl. 19:09 | IP-adresse registreret
|
|
|
Nej, men den højere impedans vil reducere den afgivne effekt fra receiveren - dog næppe så meget, at det betyder noget. Det ser ud til, at receiveren er 'stærk' nok - men det kommer jo osse an på dine lyttevaner .
|
| Til top |
|
| |
zirio Forum Bruger

Bruger siden: 02 Oktober 2005 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 1256
|
| Sendt: 28 Maj 2008 kl. 18:17 | IP-adresse registreret
|
|
|
hvorfor napper du ikke bare en Onkyo 606?  ... Den kan godt trække de der Evidence-drenge!..Men en 805 ville selvfølgelig gøre det bedre, da den har en del flere watt at gi af!...
|
| Til top |
|
| |
brasch Forum Bruger

Bruger siden: 29 Oktober 2006 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 3482
|
| Sendt: 29 Maj 2008 kl. 08:49 | IP-adresse registreret
|
|
|
zirio skrev:
hvorfor napper du ikke bare en Onkyo 606? ... |
|
|
onkyo er i dette forum blevet en smule overvurderet. Jeg tror ikke onkyo'en er bedre en yamaha'en, tvært imod.
zirio skrev:
Den kan godt trække de der Evidence-drenge!..Men en 805 ville selvfølgelig gøre det bedre, da den har en del flere watt at gi af!...
|
|
|
det gør en større yamaha model også, men det er jo ikke det der bliver spurgt til __________________ Fars er bedst når mor rør den
|
| Til top |
|
| |
zirio Forum Bruger

|
| Sendt: 29 Maj 2008 kl. 11:21 | IP-adresse registreret
|
|
|
brasch skrev:
zirio skrev:
hvorfor napper du ikke bare en Onkyo 606? ... |
|
|
onkyo er i dette forum blevet en smule overvurderet. Jeg tror ikke onkyo'en er bedre en yamaha'en, tvært imod.
zirio skrev:
Den kan godt trække de der Evidence-drenge!..Men en 805 ville selvfølgelig gøre det bedre, da den har en del flere watt at gi af!...
|
|
|
|
|
|
Overvurderet, et par Evidence skal altså have rimelig meget power, så mener bestemt ikke at en Onkyo 606 er overvurderet!..
det gør en større yamaha model også, men det er jo ikke det der bliver spurgt til Det er muligvis rigtigt, jeg kender intet til Yamaha-model, jeg sætter det bare op, som et alternativ, til den pågældende receiver!.. Mvh Zirio
CineZirio - Opdateret 12 maj Onkyo, Panasonic, B&W, Supra, Nordost
|
| Til top |
|
| |
Da_Saint Lukket konto

Kar:130309
Bruger siden: 19 Juli 2006 Lokalitet: Fyn
Status: Offline Indlæg: 614
|
| Sendt: 29 Maj 2008 kl. 12:04 | IP-adresse registreret
|
|
|
Trådstarter spørger om en Yamaha RX-V640. Det er mest sandsynligt at han allerede har sådan en receiver, og at foreslå en helt ny Onkyo er lidt off-topic IMO. 
Hvis en fyr spørger hvordan en Mazda 323 kører, foreslår man ham vel ikke at kigge på den nye BMW 1-serie?
Og som brasch skriver, tror jeg at den nævnte Yamaha har flere kræfter end den Onkyo 606. Er helt enig i at Onkyo er stærkt overvurderet i dette forum. Der findes masser af andre mærker, som er mindst lige så gode, hvis ikke bedre, end Onkyo. Især nu hvor Onkyo ikke længere er så innovative mht. afkodning af de nye HD formater.
Da xx5 serien kom ud, var de temmelig poulære, mest pga. HD afkodning, ikke fordi Onkyo er så meget bedre end andre mærker. Og nu hvor de andre har indhentet dem, har Onkyo ikke det ekstra HD-kort på hånden, og er bare ordinær, hverken mere eller mindre. __________________ Mit beskedne setup:
Yamaha RX-V2700
Dali Concept 7.0 SR
Taralabs HTK
Panasonic TH-42PX80
LG R200 Mediecenter
Xbox 360
Toshiba HD-EP30 HD DVD
|
| Til top |
|
| |
zirio Forum Bruger

|
| Sendt: 29 Maj 2008 kl. 21:52 | IP-adresse registreret
|
|
|
Da_Saint skrev:
Trådstarter spørger om en Yamaha RX-V640. Det er mest sandsynligt at han allerede har sådan en receiver, og at foreslå en helt ny Onkyo er lidt off-topic IMO. 
Hvis en fyr spørger hvordan en Mazda 323 kører, foreslår man ham vel ikke at kigge på den nye BMW 1-serie?
Og som brasch skriver, tror jeg at den nævnte Yamaha har flere kræfter end den Onkyo 606. Er helt enig i at Onkyo er stærkt overvurderet i dette forum. Der findes masser af andre mærker, som er mindst lige så gode, hvis ikke bedre, end Onkyo. Især nu hvor Onkyo ikke længere er så innovative mht. afkodning af de nye HD formater.
Da xx5 serien kom ud, var de temmelig poulære, mest pga. HD afkodning, ikke fordi Onkyo er så meget bedre end andre mærker. Og nu hvor de andre har indhentet dem, har Onkyo ikke det ekstra HD-kort på hånden, og er bare ordinær, hverken mere eller mindre. |
|
|
Ok drenge, jeg sat det bare op som en alternativ mulighed, i stedet for den angivet Receiver!...Jeg kender ikke noget Til Yamaha, andet end hvad jeg har hørt, og der skulle de være udemærket!... Og man kan da sagtens sige at en BMW Z4 er bedre at køre i, end Mazda 323, men så kommer økonomien bare i knippe  !. Men man kunne godt anbefale en Peugeot 306, som alternativ... Det skal jeg ikke kunne sige, om Onkyo'en er lige så god som de andre, hvis man skarper alle featuresne væk!...Jeg mener bestemt, at Onkyo er en god receiver, HD-dekoder eller ej!..Men jeg vil lade scene overgå til dem, der har haft et primært forhold til overnævnte Yamaha!.. Mvh Zirio
CineZirio - Opdateret 12 maj Onkyo, Panasonic, B&W, Supra, Nordost
|
| Til top |
|
| |
brasch Forum Bruger

Bruger siden: 29 Oktober 2006 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 3482
|
| Sendt: 29 Maj 2008 kl. 23:03 | IP-adresse registreret
|
|
|
det var nu ikke ment som et angreb, eller for at nedvurdere onkyo, men jeg synes bare "onkyo" er blevet et standard svar på spørgsmål om surroundreceiver. Hvad man synes er bedst er nok en ret individuel ting. Forskellen på de mest "ordinære" mærker synes jeg generelt ikke er specielt stor, bortset fra design og features, jeg synes ikke rigtigt at der er nogen der skiller sig specielt meget ud i kvaliteten __________________ Fars er bedst når mor rør den
|
| Til top |
|
| |
larl Forum Bruger

Bruger siden: 22 Oktober 2003 Lokalitet: Odense
Status: Offline Indlæg: 912
|
| Sendt: 29 Maj 2008 kl. 23:36 | IP-adresse registreret
|
|
|
brasch skrev:
| det var nu ikke ment som et angreb, eller for at nedvurdere onkyo, men jeg synes bare "onkyo" er blevet et standard svar på spørgsmål om surroundreceiver. |
|
|
Men heller ikke uden grund.
Prøv eksempelvis at læs hvad Home Cinema (UK) skrev om Onkyo 605: http://www.homecinemachoice.com/cgi-bin/displayreview.php?re viewid=7444
brasch skrev:
| Hvad man synes er bedst er nok en ret individuel ting. |
|
|
Ingen tvivl om det. Men derfor kan man godt se på, hvilken enhed der er mest anbefalet.
brasch skrev:
| Forskellen på de mest "ordinære" mærker synes jeg generelt ikke er specielt stor, bortset fra design og features, jeg synes ikke rigtigt at der er nogen der skiller sig specielt meget ud i kvaliteten |
|
|
Er det ud fra egen erfaring, eller blot ud fra hvad du læser om her?
/Lars __________________ recordere.dk - AV Nyheder, Anmeldelser og Debat
|
| Til top |
|
| |
Guests Gæst

Ikke registreret bruger
Bruger siden: 25 Januar 2003 Lokalitet: Sjælland
Status: Online Indlæg: 113
|
| Sendt: 30 Maj 2008 kl. 07:17 | IP-adresse registreret
|
|
|
Onkyo mig her og Onkyo mig der    .............................
|
| Til top |
|
| |
Gummimand Forum Bruger

Bruger siden: 30 April 2006 Lokalitet: Vestjylland
Status: Offline Indlæg: 117
|
| Sendt: 30 Maj 2008 kl. 08:20 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg har en rx v 650, sat til et par system audio 1550, de er sat til som bi-wire og den har krafter nok til også uden bi-wire. Jeg vil sige du kan da høre om du kan få dem hjem og hør dem. men jeg vil sige at den har kræfter nok. han spørg ikke om hvilken forstærker han skal købe. Han spørg om den yamaha kan trække de højtaler.
|
| Til top |
|
| |
Da_Saint Lukket konto

|
| Sendt: 30 Maj 2008 kl. 13:12 | IP-adresse registreret
|
|
|
larl skrev:
brasch skrev:
| det var nu ikke ment som et angreb, eller for at nedvurdere onkyo, men jeg synes bare "onkyo" er blevet et standard svar på spørgsmål om surroundreceiver. |
|
|
Men heller ikke uden grund.
Prøv eksempelvis at læs hvad Home Cinema (UK) skrev om Onkyo 605: http://www.homecinemachoice.com/cgi-bin/displayreview.php?re viewid=7444
brasch skrev:
| Hvad man synes er bedst er nok en ret individuel ting. |
|
|
Ingen tvivl om det. Men derfor kan man godt se på, hvilken enhed der er mest anbefalet.
brasch skrev:
| Forskellen på de mest "ordinære" mærker synes jeg generelt ikke er specielt stor, bortset fra design og features, jeg synes ikke rigtigt at der er nogen der skiller sig specielt meget ud i kvaliteten |
|
|
Er det ud fra egen erfaring, eller blot ud fra hvad du læser om her?
/Lars |
|
|
Jo, Onkyo bliver rost i mange tests, men Yamaha bliver endnu mere rost, overordnet set. Det gør Denon også. Jeg har haft mange forskellige surround receivere, og indenfor en vis prisklasse, f.ex. 4000 kr., er der ikke milevidt forskel de forskellige mærker imellem. Bortset fra NAD, hvis billige receivere er fejlbehæftede, ligger de andre mærker temmelig tæt på hinanden. __________________ Mit beskedne setup:
Yamaha RX-V2700
Dali Concept 7.0 SR
Taralabs HTK
Panasonic TH-42PX80
LG R200 Mediecenter
Xbox 360
Toshiba HD-EP30 HD DVD
|
| Til top |
|
| |
Da_Saint Lukket konto

|
| Sendt: 30 Maj 2008 kl. 13:17 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg kan ikke svare 100% på trådstarters spørgsmål, eftersom jeg ikke har hørt Dali spille på Yamaha RX-V640, men jeg havde selv receiveren for nogle år siden. Det var den første seriøse surround receiver jeg købte, og jeg var ovenud tilfreds med den, selv om den drev nogle Eltax-højttalere. Byggekvaliteten var god, fin fjernbetjening, masser af indstillingsmuligheder. Jeg kunne især godt lide de analoge drejeknapper til indstilling af bas og diskant.
__________________ Mit beskedne setup:
Yamaha RX-V2700
Dali Concept 7.0 SR
Taralabs HTK
Panasonic TH-42PX80
LG R200 Mediecenter
Xbox 360
Toshiba HD-EP30 HD DVD
|
| Til top |
|
| |
lille_smed Forum Bruger

Bruger siden: 08 Januar 2007 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 2602
|
| Sendt: 30 Maj 2008 kl. 14:41 | IP-adresse registreret
|
|
|
hejsa
alle i positive mennesker her inde .... yamaha laver noget super godt når det handler om film .. men syntes måske de mangler lidt strøm .. men syntes klart du skal finde et effekt trin at sætte på i stedet
__________________ jeg kan ikke få nok membranareal
|
| Til top |
|
| |
CosworthDriver Forum Bruger

Bruger siden: 01 August 2007 Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline Indlæg: 234
|
| Sendt: 30 Maj 2008 kl. 15:01 | IP-adresse registreret
|
|
|
lille_smed skrev:
hejsa
alle i positive mennesker her inde .... yamaha laver noget super godt når det handler om film .. men syntes måske de mangler lidt strøm .. men syntes klart du skal finde et effekt trin at sætte på i stedet
|
|
|
Også mit indtryk. Derfor valgte jeg også en Onkyo 905 fremfor en Yamaha 3800 da jeg købte receiver, da onkyo'en er væsentlig mere strømstærk. Men ingen tvivl om, at Yamaha lyder godt til surround! __________________ Mvh
CosworthDriver
- "If everything seems under control, you're just not going fast enough" - Mario Andretti
|
| Til top |
|
| |
Guests Gæst

Ikke registreret bruger
Bruger siden: 25 Januar 2003 Lokalitet: Sjælland
Status: Online Indlæg: 113
|
| Sendt: 30 Maj 2008 kl. 15:33 | IP-adresse registreret
|
|
|
CosworthDriver skrev:
|
Også mit indtryk. Derfor valgte jeg også en Onkyo 905 fremfor en Yamaha 3800 da jeg købte receiver, da onkyo'en er væsentlig mere strømstærk. Men ingen tvivl om, at Yamaha lyder godt til surround!
|
|
|
Det er jo netop et godt eks. på fejl prioritering: Du vælger Onkyo frem for Yamaha, fordi Onkyo er mere kraftig (som er rigtig), men du er samtidig enig i at Yamaha laver bedre dekoder ! Så havde den bedste løsning (lydmæsig) da været at, købe Yamaha 3800 og så senere købe en effektforstærker til front, denne kombination giver også til enhver tid den bedste lydkvalitet, ikke kun ved surround men også til stereo.
|
| Til top |
|
| |
CosworthDriver Forum Bruger

Bruger siden: 01 August 2007 Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline Indlæg: 234
|
| Sendt: 30 Maj 2008 kl. 15:36 | IP-adresse registreret
|
|
|
dfms skrev:
CosworthDriver skrev:
|
Også mit indtryk. Derfor valgte jeg også en Onkyo 905 fremfor en Yamaha 3800 da jeg købte receiver, da onkyo'en er væsentlig mere strømstærk. Men ingen tvivl om, at Yamaha lyder godt til surround!
|
|
|
Det er jo netop et godt eks. på fejl prioritering: Du vælger Onkyo frem for Yamaha, fordi Onkyo er mere kraftig (som er rigtig), men du er samtidig enig i at Yamaha laver bedre dekoder ! Så havde den bedste løsning (lydmæsig) da været at, købe Yamaha 3800 og så senere købe en effektforstærker til front, denne kombination giver også til enhver tid den bedste lydkvalitet, ikke kun ved surround men også til stereo.
|
|
|
Onkyo 905 lyder lige så godt som Yamaha 3800 efter min mening. Så valget for mig var mellem to receivere som lød lige godt, men hvor den ene bare havde lidt mere effekt end den anden. __________________ Mvh
CosworthDriver
- "If everything seems under control, you're just not going fast enough" - Mario Andretti
|
| Til top |
|
| |
nemligja Forum Bruger

Bruger siden: 18 August 2005 Lokalitet: Vestsjælland
Status: Offline Indlæg: 893
|
| Sendt: 30 Maj 2008 kl. 15:37 | IP-adresse registreret
|
|
|
Om den er kraftig nok.. tja, jo mere power jo bedre som regel. Spørgsmålet er vel også om du kan leve med den lyd den giver. Evidence'en er lidt af en strømsluger og vil gerne have masser af effekt, så det er vel ikke et spørgsmål om den er kraftig nok, men hvis du også har center og baghøjttalere på så er det jo spørgsmålet om den har effekt nok, men det er jo kun dig der kan svare på det for det er dig der skal leve med den. __________________ Panasonic 42 PX74, H/K 635 reciever, Pioneer dvd 600, Pioneer 433 dvd optager, SA 1550, SA 520 og SA talent, SA 200 SUB
|
| Til top |
|
| |
lille_smed Forum Bruger

Bruger siden: 08 Januar 2007 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 2602
|
| Sendt: 30 Maj 2008 kl. 15:51 | IP-adresse registreret
|
|
|
om onkyo er så godt som alle siger ved jeg nu ikke . men det er jo op til folk selv ... jeg har nu selv harman kardon .. (en 20 kg dreng) jo strøm stærk er den da .. men slet ikke nok efter min mening ... jeg er helt klart til en forstærker pr højtaler så en go forforstærker .
men dali har nu altid gerne vil have meget effekt ... behold den fine forstæker du har og find en lille effekt trin .. den er helt sikkert fin som forforstærker
__________________ jeg kan ikke få nok membranareal
|
| Til top |
|
| |
larl Forum Bruger

Bruger siden: 22 Oktober 2003 Lokalitet: Odense
Status: Offline Indlæg: 912
|
| Sendt: 30 Maj 2008 kl. 16:13 | IP-adresse registreret
|
|
|
lille_smed skrev:
| om onkyo er så godt som alle siger ved jeg nu ikke . |
|
|
Pudsigt så mange konkrete meninger der er, om grej man ikke selv har erfaring med 
lille_smed skrev:
| jeg er helt klart til en forstærker pr højtaler så en go forforstærker . |
|
|
Tja, det vil nok være bedre. Men en 7.1 forforstærker med dekodning af HD-lyd og 7 stk. monotrin er jo også et helt andet setup, end en integreret HD-surround receiver som Onkyo 905.
/Lars __________________ recordere.dk - AV Nyheder, Anmeldelser og Debat
|
| Til top |
|
| |