Tilbage til HIFI4ALL.DK 22. juni 2026 | 05:38   

  NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Surround Sound
 HIFI4ALL Forum : Surround Sound
Emne Emne: Fremtidssikret receiver <5000 kr. (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
JensRoland
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 04 Juni 2008
Lokalitet: København
Status: Offline
Indlæg: 3
Sendt: 04 Juni 2008 kl. 16:59 | IP-adresse registreret  

Hola allesammen! Jeg har fulgt forumet her i et par år, men dette er min første post (så hej til mig). Jeg har et pragtfuldt Samsung LE32S86BD TV stående, som IMO er cremen af 32"-720p-klassen på stort set alle punkter - bortset fra lyden. Den knitrer og skratter og 'læsper' voldsomt hver gang der er en TDC-reklame på skærmen (måske er det bare udtryk for dens smag i teleselskaber ), så det er på høje tid at jeg får koblet noget 'rigtig' lyd til.

Jeg har sat et budget til systemet (ekskl. højttalere) på max. 5000 kroner, og mit vigtigste krav er fremtidssikring. Med andre ord:
  • Mindst 5.1 surround (7.1 er ikke nødvendigt, men mindre end 5.1 er for lidt)
  • DVD-afspiller (helst indbygget, og gerne med understøttelse af MP3/DivX/etc.)
  • Skal kunne udnytte HD-audio fra en ekstern Blu-ray afspiller / PS3
  • FM-receiver (eller DAB) er et plus
Udfordringen er altså: Foreslå det bedst tænkelige system under 4-5000 kroner, der opfylder det ovenstående. Hvis der er lidt penge til overs til kabler, vil det naturligvis være et plus.


De enheder som skal tilsluttes, er:
2 Minipod højttalere (til at begynde med), en laptop (fra minijack til ?), et Samsung LE32S86BD (hvad er den bedste connector at bruge?), samt med tiden en PS3 eller en Blu-ray-afspiller.


/Jens
Til top Vis JensRoland's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af JensRoland
 
Da_Saint
Lukket konto
Lukket konto
Avatar
Kar:130309

Bruger siden: 19 Juli 2006
Lokalitet: Fyn
Status: Offline
Indlæg: 614
Sendt: 04 Juni 2008 kl. 20:00 | IP-adresse registreret  

Hej med dig!

Kort og godt: der findes ingen fremtidssikrede receivere under 5.000 kr. Der findes ingen under 50.000 kr. IMO. Alt elektronik bliver gammelt og overhalet af noget bedre og nok også billigere...

Derfor: køb det du bedst synes om lige nu, og bekymr dig ikke om i morgen. Hvad angår det, hvilken receiver er et hit lige nu, kan du kigge i én af de utallige "hvilken receiver er bedst til under XXXX antal kroner"-tråde.

__________________
Mit beskedne setup:

Yamaha RX-V2700
Dali Concept 7.0 SR
Taralabs HTK
Panasonic TH-42PX80
LG R200 Mediecenter
Xbox 360
Toshiba HD-EP30 HD DVD
Til top Vis Da_Saint's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Da_Saint
 
StarTrek
Forum Bruger
Forum Bruger

Eks. Jamwa

Bruger siden: 25 April 2007
Lokalitet: Stor-København
Status: Offline
Indlæg: 5051
Sendt: 04 Juni 2008 kl. 20:12 | IP-adresse registreret  

Omkring 6000,- kr for en receiver, der kan tage de ny lyd formater, en Onkyo TXSR606 Home Theater Receiver.

Og omkring 3000,- kr. for en Blu-ray afspille, en Panasonic DMP-BD30.

Dette er nok det tætte du komme på dine krav.
Til top Vis StarTrek's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af StarTrek
 
JensRoland
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 04 Juni 2008
Lokalitet: København
Status: Offline
Indlæg: 3
Sendt: 04 Juni 2008 kl. 23:21 | IP-adresse registreret  

Da_Saint skrev:
Hej med dig!

Kort og godt: der findes ingen fremtidssikrede receivere under 5.000 kr. Der findes ingen under 50.000 kr. IMO. Alt elektronik bliver gammelt og overhalet af noget bedre og nok også billigere...


Tak for svaret. Du har selvfølgelig ret i at al elektronik bliver overhalet af noget nyt før eller siden, men så ambitiøst var mit spørgsmål nu heller ikke. Mit spørgsmål handlede om udviklingen i den nærmeste fremtid. Nærmere bestemt:

  1. De nye HD-lydformater
  2. Tilslutningsmuligheder nok til at klare spillekonsol, HDR, HTPC og Blu-ray

StarTrek skrev:
Omkring 6000,- kr for en receiver, der kan tage de ny lyd formater, en Onkyo TXSR606 Home Theater Receiver.

Og omkring 3000,- kr. for en Blu-ray afspille, en Panasonic DMP-BD30.


Tak for svaret :) Onkyo'en står da til 3.500 i Tyskland (link), eller er det en anden, du taler om?

Egentlig var min eneste tvivl om den, at den ikke har indbygget optisk drev, men det er jo egentlig en fordel -- jeg kan købe en DVD-afspiller ved siden af (jeg venter med Blu-ray'en lidt endnu). Hvis du kender et godt valg i en DVD-afspiller til at supplere Onkyo'en, så sig endelig til?


/Jens
Til top Vis JensRoland's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af JensRoland
 
wildstyle
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum


Bruger siden: 04 Januar 2006
Lokalitet: København
Status: Offline
Indlæg: 2249
Sendt: 04 Juni 2008 kl. 23:27 | IP-adresse registreret  

En up-to-date receiver er nok et bedre ordvalg, end fremtidssikret.
Til top Vis wildstyle's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af wildstyle
 
Da_Saint
Lukket konto
Lukket konto
Avatar
Kar:130309

Bruger siden: 19 Juli 2006
Lokalitet: Fyn
Status: Offline
Indlæg: 614
Sendt: 05 Juni 2008 kl. 00:29 | IP-adresse registreret  

Jah, wildstyles formulering er lidt mere passende.

Du kan nemlig købe den nævnte Onkyo i nabolandet til ca. 3500 kr. Men husk nu på, at der er andre alternativer. Når du nu kigger på priser i Tyskland, skal du kigge på Yamahas RX-V861. Den afkoder ikke de nyeste lydformater, men hvis din BD-afspiller eller PS3 står for afkodningen, er der ingen problemer. Til gengæld får du bedre lyd og mere kræfter med Yamahaen.

En anden mulighed er Denons AVR-1908, som også modtager HD-signaler hvis din afspiller afkoder dem. Lydmæssigt er den dog Yamaha underlegen.



__________________
Mit beskedne setup:

Yamaha RX-V2700
Dali Concept 7.0 SR
Taralabs HTK
Panasonic TH-42PX80
LG R200 Mediecenter
Xbox 360
Toshiba HD-EP30 HD DVD
Til top Vis Da_Saint's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Da_Saint
 
chrfog
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 21 Juni 2008
Lokalitet: København
Status: Offline
Indlæg: 74
Sendt: 21 Juni 2008 kl. 16:24 | IP-adresse registreret  

hej, jeg staar i lidt samme situation. jeg har en ps3 og et samsung fjernsyn, som jeg gerne vil have ngoet god lyd ud af.
jeg har et sted mellem 5000 og 10000 kr. at gQre godt med og der skal bade v@re ht og reciever. jeg skal ikke have dvd-afspiller eller noget andet, da ps3 er fint nok i mit tilf@lde.

snakken har v@ret lidt inde paa Onkyo TXSR606 og evt. kQb i tyskland. kan i anbefale en butik i tyskland eller sender de til danmark?

jeg er ny naar det kommer til lyd, saa derfor at jeg spQrge herinde. jeg har kigget paa nogle f@rdige setups saa som jvc th d7 og samsung ht-txq120, men det lyder ikke som om, at i har meget tilovers for f@rdige systemer i den klasse.

har i nogle foreslag til et setup? altsa ht og reciever, saa ville jeg blive glad

undskyld hvis jeg stj@ler traaden, men den er lidt dQd alligevel :)
Til top Vis chrfog's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af chrfog
 
brasch
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 29 Oktober 2006
Lokalitet: København
Status: Offline
Indlæg: 3482
Sendt: 21 Juni 2008 kl. 17:27 | IP-adresse registreret  

jeg ville nok holde mig fra onkyo, selvom de er en smule billigere end konkurrenterne. Kører pt med en 605'er mens min denon er til rep. Hvis ikke det havde været en midlertidig løsning havde jeg været meget skuffet. Der er alt for mange ting man ikke kan med den hvad indstillinger angår

__________________
Fars er bedst når mor rør den
Til top Vis brasch's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af brasch
 
SteffenD89
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 28 Juni 2008
Lokalitet: Sønderjylland
Status: Offline
Indlæg: 62
Sendt: 30 Juni 2008 kl. 12:15 | IP-adresse registreret  

Nu synes du nok at jeg er en stor røv, men du kunne have købt et Samsung LE32R86 for 500kr mere :)

anyways, sorry for off topic :)

Til top Vis SteffenD89's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af SteffenD89
 
JensRoland
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 04 Juni 2008
Lokalitet: København
Status: Offline
Indlæg: 3
Sendt: 30 Juni 2008 kl. 12:19 | IP-adresse registreret  

SteffenD89 skrev:

Nu synes du nok at jeg er en stor røv, men du kunne have købt et Samsung LE32R86 for 500kr mere :)

anyways, sorry for off topic :)



Haha, nej det synes jeg skam ikke, men da jeg købte det (for et lille år siden) var prisforskellen noget større ;) og du mener vel BD-versionen, ikke?
Til top Vis JensRoland's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af JensRoland
 
SteffenD89
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 28 Juni 2008
Lokalitet: Sønderjylland
Status: Offline
Indlæg: 62
Sendt: 30 Juni 2008 kl. 12:23 | IP-adresse registreret  

chrfog skrev:
hej, jeg staar i lidt samme situation. jeg har en ps3 og et samsung fjernsyn, som jeg gerne vil have ngoet god lyd ud af.
jeg har et sted mellem 5000 og 10000 kr. at gQre godt med og der skal bade v@re ht og reciever. jeg skal ikke have dvd-afspiller eller noget andet, da ps3 er fint nok i mit tilf@lde.

snakken har v@ret lidt inde paa Onkyo TXSR606 og evt. kQb i tyskland. kan i anbefale en butik i tyskland eller sender de til danmark?

jeg er ny naar det kommer til lyd, saa derfor at jeg spQrge herinde. jeg har kigget paa nogle f@rdige setups saa som jvc th d7 og samsung ht-txq120, men det lyder ikke som om, at i har meget tilovers for f@rdige systemer i den klasse.

har i nogle foreslag til et setup? altsa ht og reciever, saa ville jeg blive glad

undskyld hvis jeg stj@ler traaden, men den er lidt dQd alligevel :)

Jeg skal selv af tyskland idag, smutter højest sandsynligt lige et smut i furdepark og kigger lidt, skal nemlig selv ha en af de samme receivere, jeg skal nok komme med en lille rapport senere idag, hvis de har dem :)

forresten kig her ellers: (tror de sender) http://www.technikdirekt.de/main/en/audio/hifi/receiver/2438 17/-/Article.html?basket.add.quantity=1&basket.add.artic leid=243817&basket.add.title=Onkyo+TX-SR+606+S+silber&am p;basket.add.brand=ONK&basket.add.sortkey=0606&SESSI ONID=00000&landingCountry=de

Til top Vis SteffenD89's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af SteffenD89
 
SteffenD89
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 28 Juni 2008
Lokalitet: Sønderjylland
Status: Offline
Indlæg: 62
Sendt: 30 Juni 2008 kl. 12:25 | IP-adresse registreret  

min er vidst bare en dvb-t

kostede 500kr mere end S modellen for et par måneder siden :)

EDIT: hov, BD står bare for at det er sort ikk? hvis ja, så er det et sort et jeg snakker om :)

Til top Vis SteffenD89's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af SteffenD89
 
SteffenD89
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 28 Juni 2008
Lokalitet: Sønderjylland
Status: Offline
Indlæg: 62
Sendt: 30 Juni 2008 kl. 12:39 | IP-adresse registreret  

Da_Saint skrev:

Jah, wildstyles formulering er lidt mere passende.

Du kan nemlig købe den nævnte Onkyo i nabolandet til ca. 3500 kr. Men husk nu på, at der er andre alternativer. Når du nu kigger på priser i Tyskland, skal du kigge på Yamahas RX-V861. Den afkoder ikke de nyeste lydformater, men hvis din BD-afspiller eller PS3 står for afkodningen, er der ingen problemer. Til gengæld får du bedre lyd og mere kræfter med Yamahaen.

En anden mulighed er Denons AVR-1908, som også modtager HD-signaler hvis din afspiller afkoder dem. Lydmæssigt er den dog Yamaha underlegen.

http://www.technikdirekt.de/main/en/lcd-plasma-tv/home-cinem a/receiver/228508/-/Article.html?&bigimg=1

Yamaha RX-V861 til439 euro = 3292kr

hvad betyder det når den dekoder lyden? er det noget jeg skal holde  øje med? og hvordan ved man om den gør det eller ej? jeg har lige pt ingen ps3 eller bluray afspiller, kun en xbox 360:)

Til top Vis SteffenD89's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af SteffenD89
 
RogueAgent
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 09 Januar 2004
Lokalitet: Østjylland
Status: Offline
Indlæg: 2359
Sendt: 30 Juni 2008 kl. 13:04 | IP-adresse registreret  

SteffenD89 skrev:
Da_Saint skrev:

Jah, wildstyles formulering er lidt mere passende.

Du kan nemlig købe den nævnte Onkyo i nabolandet til ca. 3500 kr. Men husk nu på, at der er andre alternativer. Når du nu kigger på priser i Tyskland, skal du kigge på Yamahas RX-V861. Den afkoder ikke de nyeste lydformater, men hvis din BD-afspiller eller PS3 står for afkodningen, er der ingen problemer. Til gengæld får du bedre lyd og mere kræfter med Yamahaen.

En anden mulighed er Denons AVR-1908, som også modtager HD-signaler hvis din afspiller afkoder dem. Lydmæssigt er den dog Yamaha underlegen.

http://www.technikdirekt.de/main/en/lcd-plasma-tv/home-cinem a/receiver/228508/-/Article.html?&bigimg=1

Yamaha RX-V861 til439 euro = 3292kr

hvad betyder det når den dekoder lyden? er det noget jeg skal holde  øje med? og hvordan ved man om den gør det eller ej? jeg har lige pt ingen ps3 eller bluray afspiller, kun en xbox 360:)

Pointen er at hvis dekodningen kan foregå i afspilleren, så er det ikke så vigtigt om receiveren understøtter alverdens formater (og hvem ved også om der kommer nye "must-have" lydformater om et år..?). Lyden kan så (afhængig af afspillerens tilslutningsmuligheder) overføres enten via analoge 5.1/7.1 kabler (ormegård...) eller noget nemmere via HDMI.

Der er nogen der mener at der er forskel i lyden alt efter om dekodningen sker i afspilleren eller forstærkeren - dette burde rent teoretisk ikke kunne lade sig gøre, så hvis der er forskel må den ligge et andet sted end i dekodningen IMO.



__________________
Pioneer VSX-859 - Carver 753x - Energy RVS - Technics SL-1210mkII/Denon DL110 - Panasonic BD35 - Toshiba HD-XE1 - Pioneer CLD-D704 - LG 50PS8000 - Panasonic AE500
Til top Vis RogueAgent's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af RogueAgent
 
StarTrek
Forum Bruger
Forum Bruger

Eks. Jamwa

Bruger siden: 25 April 2007
Lokalitet: Stor-København
Status: Offline
Indlæg: 5051
Sendt: 30 Juni 2008 kl. 13:26 | IP-adresse registreret  

Der er kun to modller på market lige nu der kan decode alle HD lyd formater og sende dem ud som PCM, og det er Sony PS3 og Panasonic DMP-
BD50.

Har dog hørt rygter om at der skulle værre problem i lyd decoder på div. HD afspille, der så laver fejl ved decodnig til PCM, ved ikke om det så har
noget på sig, men det kan så give en forklaring på at nogle syns at decodnig i forærker lyder beste ?
Til top Vis StarTrek's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af StarTrek
 
chrfog
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 21 Juni 2008
Lokalitet: København
Status: Offline
Indlæg: 74
Sendt: 30 Juni 2008 kl. 22:51 | IP-adresse registreret  

SteffenD89 skrev:

chrfog skrev:
hej, jeg staar i lidt samme situation. jeg har en ps3 og et samsung fjernsyn, som jeg gerne vil have ngoet god lyd ud af.
jeg har et sted mellem 5000 og 10000 kr. at gQre godt med og der skal bade v@re ht og reciever. jeg skal ikke have dvd-afspiller eller noget andet, da ps3 er fint nok i mit tilf@lde.

snakken har v@ret lidt inde paa Onkyo TXSR606 og evt. kQb i tyskland. kan i anbefale en butik i tyskland eller sender de til danmark?

jeg er ny naar det kommer til lyd, saa derfor at jeg spQrge herinde. jeg har kigget paa nogle f@rdige setups saa som jvc th d7 og samsung ht-txq120, men det lyder ikke som om, at i har meget tilovers for f@rdige systemer i den klasse.

har i nogle foreslag til et setup? altsa ht og reciever, saa ville jeg blive glad

undskyld hvis jeg stj@ler traaden, men den er lidt dQd alligevel :)

Jeg skal selv af tyskland idag, smutter højest sandsynligt lige et smut i furdepark og kigger lidt, skal nemlig selv ha en af de samme receivere, jeg skal nok komme med en lille rapport senere idag, hvis de har dem :)

forresten kig her ellers: (tror de sender) http://www.technikdirekt.de/main/en/audio/hifi/receiver/2438 17/-/Article.html?basket.add.quantity=1&basket.add.artic leid=243817&basket.add.title=Onkyo+TX-SR+606+S+silber&am p;am p;basket.add.brand=ONK&basket.add.sortkey=0606&SESSI ONID=00000&landingCountry=de



har du fundet ud af noget steffen? set en god butik, du vil anbefale, skal til gr@nsen pa onsdag
Til top Vis chrfog's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af chrfog
 
SteffenD89
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 28 Juni 2008
Lokalitet: Sønderjylland
Status: Offline
Indlæg: 62
Sendt: 01 Juli 2008 kl. 01:01 | IP-adresse registreret  

Nej desværre, skal til City gross markt på mandag også vil jeg bagefter kigge i galleri i Flensborg, der skulle der også være nogle media butikker :) men til gengæld fandt jeg noget her i DK!

tjek lige det her selv om det er en yamaha: http://www.pixmania.com/dk/dk/574587/art/yamaha/av-forstarke r-7-1-rx-v861.html

Det er en yamaha RX-V861 til 3100kr. :)

 

Til top Vis SteffenD89's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af SteffenD89
 
chrfog
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 21 Juni 2008
Lokalitet: København
Status: Offline
Indlæg: 74
Sendt: 01 Juli 2008 kl. 15:18 | IP-adresse registreret  

hvis nu jeg sender pcm signal fra min ps3 gennem hdmi, kan yamaha RX-V861 saa afspille det?
Til top Vis chrfog's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af chrfog
 
brasch
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 29 Oktober 2006
Lokalitet: København
Status: Offline
Indlæg: 3482
Sendt: 01 Juli 2008 kl. 18:52 | IP-adresse registreret  

chrfog skrev:
hvis nu jeg sender pcm signal fra min ps3 gennem hdmi, kan yamaha RX-V861 saa afspille det?

ja



__________________
Fars er bedst når mor rør den
Til top Vis brasch's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af brasch
 

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes