Tilbage til HIFI4ALL.DK 16. juni 2026 | 00:23   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Surround Sound
 HIFI4ALL Forum : Surround Sound
Emne Emne: Reciever til 5.000 kr. gode anbefalinger? (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
rasmus_bt
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 16 Juli 2003
Lokalitet: Østjylland
Status: Offline
Sendt: 02 Februar 2004 kl. 21:12 | IP-adresse registreret  

Jeg er på udkig efter en surround reciever til hjemmebiografen. I kan se mine højtalere ved at klikke på nedenstående link. Den må max koste 5.000-5.500 kr.

Jeg har selv kigget en del på Nettet, men har aldrig hørt andre recievere end min egen. Derfor vil jeg sætte pris på at høre fra nogen, der kan anbefale en god reciever til mit brug. Den skal bruges til både film og musik.

Til top Vis rasmus_bt's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af rasmus_bt

Schrammelll
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 28 Maj 2003
Lokalitet: Vestjylland
Sendt: 02 Februar 2004 kl. 21:33 | IP-adresse registreret  

Tjek denne test i homecinemachoice:
http://www.homecinemachoice.com/cgi-bin/displayreview.php?re viewid=3637

De receivere de har testet her, er vist i det prisleje.

Til top Vis Schrammelll's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Schrammelll

rasmus_bt
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 02 Februar 2004 kl. 21:38 | IP-adresse registreret  

Tak for det hurtige svar...

Kedde
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 07 Oktober 2003
Lokalitet: Sønderjylland
Sendt: 05 Februar 2004 kl. 23:28 | IP-adresse registreret  

Denon AVR 2802/3 Kan fås brugt i det prisleje du beskriver.

Den får 5 ud af 5 stjerner på homcinemachoice, som jeg mener er nogle af de mest kritiske overhoved, hvis det ikke er iorden bliver det sablet (denon DVD-3000 fik 1 ud af 5 i audio review, damn den må stinke til musik)

Denon's effektopgivelser holder også vand når de testes på ovenstående side, mærker som yamaha, pioner og sony mangler typsik 30-40% af den opgivne effekt i homecinemachices' effekt-målinger.

Og ja, jeg har en AVR 2802, den er super, det er den billigste Denon med Pre-out så du kan koble effekt-forstærkere efter den hvis du har store fronthøjtt.

02 udgaven har 6 indbyggede forstærkere men 7.1 udgange 03 udgaven har 7 indbygede og 7.1 udgange, så efter min mening er der ingen grund til at købe 03 udgaven, med mindre man vil drive 7.1 via de indbyggede forst.

CHTT
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 09 Oktober 2003
Lokalitet: Aalborg
Sendt: 06 Februar 2004 kl. 08:51 | IP-adresse registreret  

...bare lidt mere info om 2803, som er en super receiver! Sound&Vision har også testet den. Her er side 2 med 'tallene':

http://www.soundandvisionmag.com/article.asp?section_id=3&am p;article_id=470&page_number=2&preview=

Schrammelll
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 28 Maj 2003
Lokalitet: Vestjylland
Sendt: 06 Februar 2004 kl. 12:55 | IP-adresse registreret  

Kedde skrev:

Denon AVR 2802/3 Kan fås brugt i det prisleje du beskriver.

Den får 5 ud af 5 stjerner på homcinemachoice, som jeg mener er nogle af de mest kritiske overhoved, hvis det ikke er iorden bliver det sablet (denon DVD-3000 fik 1 ud af 5 i audio review, damn den må stinke til musik)

Denon's effektopgivelser holder også vand når de testes på ovenstående side, mærker som yamaha, pioner og sony mangler typsik 30-40% af den opgivne effekt i homecinemachices' effekt-målinger.

Og ja, jeg har en AVR 2802, den er super, det er den billigste Denon med Pre-out så du kan koble effekt-forstærkere efter den hvis du har store fronthøjtt.

02 udgaven har 6 indbyggede forstærkere men 7.1 udgange 03 udgaven har 7 indbygede og 7.1 udgange, så efter min mening er der ingen grund til at købe 03 udgaven, med mindre man vil drive 7.1 via de indbyggede forst.

I den test jeg henviser til længere oppe på siden Denon også vanskeligheder med at overholde sine watt-opgivelsen...  
5*80 w bliver til 5*45 w. Ikke at det betyder det store, bare den lyder godt.

Til top Vis Schrammelll's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Schrammelll

Kedde
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 06 Februar 2004 kl. 13:50 | IP-adresse registreret  

LAB RESULTS

Manufacturer's rated output: 6x 90W (0.05% THD, 8ohms, 20Hz-20kHz)

Measured output @1kHz: 105.7W (8ohms, 0.24% THD)

Fidelity firewall: 104.2W @ 0.09% THD (8ohms, 1 kHz)

Distortion @ 50W: 0.006% (8ohms, 1kHz)

Frequency response: 20Hz-20kHz ±0.44dB

(jeg magter åbenbart ikke at kopiere linket, men brug dette link og søg på recivere+denon der er en anden test af avr 2802)

http://www.homecinemachoice.com/testbench/index.html

Hvad så med den her test ? her ser det absolut ikke ud som den er i vanskligheder ?

Meeeen Ok jeg synes at de fleste producenter af surroundrecivere, går på kompromis med deres opgivelser når der opgives hvad de kan.

Eksempel: Denon opgiver samtlige målinger af recivere ved 0.05% støj i "gamle" dage var standarden for god/ok hifi da ikke 0,02% ?

Stort set alle opgiver effekten ved 0,05% eller 0,08% og det er da en forringelse !? Derfor købte jeg den billigste Denon med pre-out og kører alle kanaler igennem noge Go gammeldauvs effektblokke, pånær center, den får recciveren lov til at tage sig af som CHTT henviser http://www.soundandvisionmag.com/article.asp?section_id=3&am p;am p;am p;article_id=470&page_number=2&preview =

så yder denon 124W ved 1KHz når den køres i 1 kanal og her kun med 0,029 % støj..... det passer mig lidt bedere.

Så jo selvom recivere er en god og billig måde at komme igang på mener jeg at man som minimum bør købe en som har pre-out så man kan udbygge senere.

Jeg har en makker som bitter har fortrudt at han købte en AVR 1804 ( den største uden pre-out) når han spænder et på store fronthøjtt efter sin avr. og kører 5 kanals stereo begynder den at gå i knæ når der skal spilles højt.

keyvan
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 11 Maj 2003
Lokalitet: Aalborg
Sendt: 06 Februar 2004 kl. 14:07 | IP-adresse registreret  

Kedde skrev:

Så jo selvom recivere er en god og billig måde at komme igang på mener jeg at man som minimum bør købe en som har pre-out så man kan udbygge senere.

Jeg er enige med dig..

Til top Vis keyvan's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af keyvan

Leather6
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 26 December 2003
Lokalitet: Jylland
Sendt: 06 Februar 2004 kl. 14:19 | IP-adresse registreret  

Hej Rasmus !

Jeg har selv fornylig været ude i samme investering, og jeg endte med en Marantz 5400 OSE, den koster 5995,- hos audiosound.dk (Du kan få den "almindelige" 5400 for 5495,- samme sted) Det har jeg i hvert fald ikke fortrudt. Den spiller absolut FREMRAGENDE, specielt ved stereo lytning, og DTS/DD lyder også rigtig dejligt. Jeg kan varmt anbefale denne.

Jeg havde en Denon før, og den var jeg ikke imponeret af. Den lød fint i surround, men stereo lyden var direkte rædsom... (Det var en AVR-3300. Ellers på papiret en ok maskine..)

Har på vejen i min lytning også været forbi NAD 752, den lyder fint i stereo, men surround delen er ikke imponerende.

Håber du kan bruge dette til noget !

Til top Vis Leather6's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Leather6

Kedde
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 06 Februar 2004 kl. 14:31 | IP-adresse registreret  

Og dermed mener du at alt hvad der står denon på lyder rædsomt ???

Hvad så med AVCA1SR, lyder den også rædsomt ? ja jeg spørger bare.

AVR3300 er den ikke tilbage fra 99 ? det er trods alt et par dage siden...

rasmus_bt
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 06 Februar 2004 kl. 14:32 | IP-adresse registreret  

Til Leather6: Det var lige hvad jeg manglede at høre! Har nemlig også tænkt på denne reciever og må nok indrømme, at valget bliver den. Den har også fået en masse positive anmeldelser rund omkring på Nettet!!!

Så skal der bare spares fra nu af!

kennls
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 28 November 2003
Lokalitet: Sydsjælland
Sendt: 06 Februar 2004 kl. 14:38 | IP-adresse registreret  

Jeg har netop anskaffet mig en Denon AVR-1804 og DVD-700, som jeg er meget tilfreds med sammen med et højtalersæt af Dali Suite 3.5 og blå serie center og surround. Derudover har jeg en Dali ASW12 sub.

Selvfølgelig har den ikke pre-out og andre ting, men til mit formål er den fremragende og det bedste jeg kunne finde til 4500. Sammen med mine nogenlunde effektive Dali'ere giver den en ovemåde realistisk og nuanceret lyd.

Der skal jo også være penge til film, ellers er det ikke skægt at have en hjemmebio

mvh Kenn

Til top Vis kennls's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af kennls

Leather6
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 26 December 2003
Lokalitet: Jylland
Sendt: 06 Februar 2004 kl. 14:39 | IP-adresse registreret  

Hej Kedde

Nu taler vi så om recivere som alm. mennesker kan betale Men jo, AVR 3300 er fra 2000, og den lyder som sagt glimrede i surround, men Stereo lyden er mildt sagt upræcis og rodet. Desuden tvivler jeg stærkt på at den yder der 5x110 watt der er opgivet... Men det er jo selvfølgelig smag og behag om man kan lide Denon lyden. Jeg lyttede også på 2803 i min søgen, og var ikke imponeret, den var da klart bedre end 3300'eren, men ikke i nærheden af Marantz'en.. Men det er jo bare min holdning.

Rasmus: Du kan i hvert fald roligt gå i din lokale hifi butik og lytte på 5400'eren, jeg er i hvert fald meget lykkelig for min.

Til top Vis Leather6's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Leather6

Live21
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 21 December 2003
Lokalitet: Nordjylland
Sendt: 06 Februar 2004 kl. 14:41 | IP-adresse registreret  

Kennels

Der skal jo også være penge til film, ellers er det ikke skægt at have en hjemmebio

og husleje 

Til top Vis Live21's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Live21

The Bruce
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 13 September 2003
Lokalitet: Nordjylland
Sendt: 06 Februar 2004 kl. 14:44 | IP-adresse registreret  

Jeg har en Yamaha RX-V 740 og den er jeg p**** tilfreds med!

Den kan fåes til lige 5000 hos Tapeconnection (flinke mennesker, god betjening!)

www.tapeconnection.dk

Kedde
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 06 Februar 2004 kl. 14:49 | IP-adresse registreret  

Hej Kenn

Jeg er sikker på at dit setup lyder godt, men jeg har pt dali 909 med 2x10" dem kunne ikke engang en NAD216 styre ordenligt når det blev trykket af. Det er derfor jeg mener at man bør have pre-out, så man kan "genbruge" reciveren hvis man vælger at skifte HT. Hvis man ikke har pre-out skal man ud købe ny reciver hvis man køber store gulv-ht... også bliver det for alvor dyrt, Fremtidssikring.....det er egentligt et jeg helst ikke bruger da de foranstaltninger man laver som regel alligevel ikke holder stik...

Men Dali suite 3.5 er jo heller ikke "store" gulv HT, derfor passer det fint sammen med resten, vil jeg mener.

kennls
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 28 November 2003
Lokalitet: Sydsjælland
Sendt: 06 Februar 2004 kl. 15:10 | IP-adresse registreret  

Hej Kedde

Min kone syntes nu at mine Suite 3.5 er "store nok"  

Med den udvikling der er for øjeblikket, mener jeg det er bedst at købe det man har brug for. Hvis jeg har brug mere power om et par år eller mere så køber jeg en ny receiver til den tid, så kan min søn arve 1804'eren.

Som du siger så ændre den her verden sig konstant og man kan købe til man ryger i Ribers  Derfor bør man også "lære" at være tilfreds med det mulige.

Derudover så har jeg haft Denon i 15 år, herunder har jeg en 12 år gammel PMA-960 forstærker der stadig spiller fremragende. Den står i soveværelset og spiller fint med de Dali 2002 jeg lige har købt til den. Alt Denon jeg har haft har virket fremragende og uden reparationer.

Med min 12" sub strategisk placeret i et hjørne, mine Suite 3.5 sat som Large og resten som small, forstærkeren sat til at sende LFE til sub og 3.5'erne, og en rimelig optimal placering af alle HT'ere ift. lyttepositionen, så lyder det rimelig godt.  De fleste besøgende mener at det lyder ligeså godt som de bedste biografer i KBH. Det var egentlig mit mål og er indenfor det muliges kunst for øjeblikket.

Næste projekt må så være en projektor eller plasma, istedet for mit 32" widescreen tv.

mvh Kenn

Til top Vis kennls's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af kennls

Kedde
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 06 Februar 2004 kl. 15:17 | IP-adresse registreret  

Mht Marantz så får den "kun" 4.5 ud af 5 hos homecinemachoice hvor denonen (2802) får 5 af 5.... men det er jo selvfølgelig også "kun" et meget erfarent test-panels mening

Okay nu skal jeg nok lukke røven. vi snakkez

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes