| Forfatter |
|
Jonas_h Udelukket fra forum

Jonas tager en pause!
Bruger siden: 30 April 2003 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 904
|
| Sendt: 10 Juli 2008 kl. 22:51 | IP-adresse registreret
|
|
|
Der er nok en meget meget simpel forklaring på mit problem, men jeg undrer mig rigtigt meget over det.
Jeg har lige fået 7.1 og har nu opdaget at på dts-film osv, så i stedet for bare at stå "DTS" i displayet, står der nu "DTS + DPLIIx" eller "DTS + Neo6". Er det blot en betegnelse for, at der bruges enten Pro logic eller neo6 til at lave beregningerne til surround back kanalerne?
Når det er Dolby Digital kan man vælge mellem "DD + PLIIx Movie", "DD + PLIIx Music" eller "Dolby Digital EX". Nogle som kan forklare mig forskellen mellem disse??
|
| Til top |
|
| |
Guests Gæst

Ikke registreret bruger
Bruger siden: 25 Januar 2003 Lokalitet: Sjælland
Status: Online Indlæg: 113
|
| Sendt: 11 Juli 2008 kl. 08:38 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jonas_h skrev:
| Er det blot en betegnelse for, at der bruges enten Pro logic eller neo6 til at lave beregningerne til surround back kanalerne? |
|
|
Ja, men med DTS skulle du også kunne vælge + PLIIx Movie, + PLIIx Music, + Neo6 og DTS ES, Neo 6 kan self. kun vælges til DTS.
|
| Til top |
|
| |
Pioneer Lukket konto

Produktchef
Bruger siden: 10 Oktober 2003 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 246
|
| Sendt: 11 Juli 2008 kl. 09:13 | IP-adresse registreret
|
|
|
Det er fordi at receiveren modtager et DTS dekodet signal i kun 2.0 eller 2.1 kanaler.
Så den fortæller dig at den modtager et DTS signal og at den derefter bruger de analoge surroundfunktioner DPLIIx eller DTS Neo6 for at dekode de 2 kanaler det til henholdsvis 7 og 6 kanaler, fordi at du har valgt standard surround sound. Så det er altså hele lyden det påvirker - ikke kun Surround Back kanalerne.
Du skal på DVD-filmens menu sørge for at vælge DTS 5.1/6.1 i stedet for DTS 2.0/2.1, så vil den skrive DTS uden de der ekstra dekodninger, og du vil få den absolut bedste lyd. Du bør også kontrollere din DVD afspillers indstillinger, for at den ikke er en begrænsning.
Du kan se i displayet hvor mange højttaler-ikoner der er tændt - så mange kanaler modtager den.
For mest biograf-agtig lyd bør du iøvrigt også vælge THX i stedet for Standard, men det er en smagssag. __________________ Med venlig hilsen
Henrik Skinbjerg
Pioneer Danmark
|
| Til top |
|
| |

Jonas tager en pause!
|
| Sendt: 11 Juli 2008 kl. 10:28 | IP-adresse registreret
|
|
|
Pioneer: Din forklaring er vist ikke helt korrekt. Filmene indeholder ikke engang et 2.0 signal, men kun 5.1. Kan også se på receiveren at den modtager signal til 5 ht'ere + sub.
dfms: Det var også det jeg tænkte. Og man kan også vælge de andre, var bare for doven til at skrive det :)
|
| Til top |
|
| |
Pioneer Lukket konto

Produktchef
Bruger siden: 10 Oktober 2003 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 246
|
| Sendt: 11 Juli 2008 kl. 13:01 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jonas_h skrev:
| Pioneer: Din forklaring er vist ikke helt korrekt. Filmene indeholder ikke engang et 2.0 signal, men kun 5.1. Kan også se på receiveren at den modtager signal til 5 ht'ere + sub. |
|
|
Fint så er du jo kørende. Det er lidt svært for mig at se din receivers display herfra hvor jeg sidder __________________ Med venlig hilsen
Henrik Skinbjerg
Pioneer Danmark
|
| Til top |
|
| |
Guests Gæst

Ikke registreret bruger
|
| Sendt: 11 Juli 2008 kl. 14:10 | IP-adresse registreret
|
|
|
Du skal huske at "fortælle" reciveren at du vil køre med 7.1, når den modtager et 5.1 signal kan den ikke (og skal ikke) selv lave det om til 7.1.
|
| Til top |
|
| |

Jonas tager en pause!
|
| Sendt: 11 Juli 2008 kl. 14:14 | IP-adresse registreret
|
|
|
Siger du, at den ikke skal lave et 5.1 signal om til 7.1? Det foretrækker jeg da klart at den gør.
|
| Til top |
|
| |
Guests Gæst

Ikke registreret bruger
|
| Sendt: 11 Juli 2008 kl. 14:52 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jov den skal, men det er dig der skal indstille den til det  .
|
| Til top |
|
| |

Jonas tager en pause!
|
| Sendt: 11 Juli 2008 kl. 23:23 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ahh godt nok - så er vi enige :D Men det er den sat til, og rummet føltes lige dobbelt så stort efter at være gået fra 5.1 til 7.1 - dejligt :)
|
| Til top |
|
| |