| Forfatter |
|
dkera Forum Bruger

Bruger siden: 15 Juli 2008 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 6
|
| Sendt: 15 Juli 2008 kl. 12:54 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej,
Jeg håber der er en af jer der kan hælpe mig lidt. Jeg overvejer at købe en receiver og lave mig et hjemmebiosystem. Det skal være nogenlunde prisvenligt, men ikke dårligt og heller ikke super lavpris.
Derfor har jeg haft et kig på følgende to receivere:
- Pioneer VSX-917V-S (ca. 2300kr.)
- NAD T744 (2999kr. hos Hifiklubben)
Spørger jeg Hifiklubben, så anbefaler de selvfølgelig NAD receiveren da det er den eneste de sælger, men når jeg ser på specifikationerne på Pioneer'en kontra NAD receiveren. Så virker Pioneer'en en smule mere attraktiv med de specifikationer.
Men hvad vil I anbefale? Er NAD receiveren bedre, eller er Pioneer vejen frem?
PS: Jeg har tænkt mig at købe Pod speakers til systemet, havde tænkt på noget i stil med 2 stk MiniPod i front og 2 MicroPod bagved!
På forhånd tak! 
|
| Til top |
|
| |
dkera Forum Bruger

Bruger siden: 15 Juli 2008 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 6
|
| Sendt: 15 Juli 2008 kl. 15:47 | IP-adresse registreret
|
|
|
Eller ville det være bedre at gi' det mere og så f.eks. købe en Cambridge 540R v.3 receiver???
|
| Til top |
|
| |
dkera Forum Bruger

Bruger siden: 15 Juli 2008 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 6
|
| Sendt: 16 Juli 2008 kl. 00:02 | IP-adresse registreret
|
|
|
Er der slet ikke noget I lige kan anbefale???
Jeg er lidt en novice på området, så jeg ville godt have lidt hjælp til at finde det rigtige!
|
| Til top |
|
| |
Ronin Branchemedlem

Lyd og Billed Vodskov
Bruger siden: 31 Marts 2003 Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline Indlæg: 7545
|
| Sendt: 16 Juli 2008 kl. 01:50 | IP-adresse registreret
|
|
|
dkera skrev:
|
Hej,
Jeg håber der er en af jer der kan hælpe mig lidt. Jeg overvejer at købe en receiver og lave mig et hjemmebiosystem. Det skal være nogenlunde prisvenligt, men ikke dårligt og heller ikke super lavpris.
Derfor har jeg haft et kig på følgende to receivere:
- Pioneer VSX-917V-S (ca. 2300kr.)
- NAD T744 (2999kr. hos Hifiklubben)
Spørger jeg Hifiklubben, så anbefaler de selvfølgelig NAD receiveren da det er den eneste de sælger, men når jeg ser på specifikationerne på Pioneer'en kontra NAD receiveren. Så virker Pioneer'en en smule mere attraktiv med de specifikationer.
Men hvad vil I anbefale? Er NAD receiveren bedre, eller er Pioneer vejen frem?
PS: Jeg har tænkt mig at købe Pod speakers til systemet, havde tænkt på noget i stil med 2 stk MiniPod i front og 2 MicroPod bagved!
På forhånd tak! 
|
|
|
Tag ud og lyt til dem istedet - det er kun dig, der kan afgøre det. Lån dem evt. med hjem, hvis det er muligt - så du kan give den en sammenligner,og træffe det rigtige valg for dig!! __________________ Watching "Full House" with the Olsen-twins feels like having a heart attack in slow motion!!
|
| Til top |
|
| |
dkera Forum Bruger

Bruger siden: 15 Juli 2008 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 6
|
| Sendt: 16 Juli 2008 kl. 11:20 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ja okay, det var mere hvis I kunne sige at f.eks. pioneer skulle man holde sig fra og i stedet gå efter noget andet! ;)
|
| Til top |
|
| |
Jonas_h Udelukket fra forum

Jonas tager en pause!
Bruger siden: 30 April 2003 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 904
|
| Sendt: 18 Juli 2008 kl. 23:41 | IP-adresse registreret
|
|
|
Personligt er jeg ikke imponeret over Nad's modeller, men er glad for Pioneers lyd (Hvilket også er grunden til at der står én i min hjemmebio ). Men som der bliver skrevet, så er det en god idé at lytte til en masse forskelligt og danne sig et indtryk.
|
| Til top |
|
| |
xiuxiu Forum Bruger


Bruger siden: 05 Juli 2007 Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline Indlæg: 225
|
| Sendt: 18 Juli 2008 kl. 23:45 | IP-adresse registreret
|
|
|
vil også sige en Cambridge 540R men som de andre siger så ta ud og lyt til dem
__________________ Mvh Thomas
Vienna Acoustics BBG
April Stello AI500
Logitech Squeezebox Touch
Yamaha YSP-2200
Audiotrak Prodigy Cube
Sennheiser 580
|
| Til top |
|
| |
dkera Forum Bruger

Bruger siden: 15 Juli 2008 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 6
|
| Sendt: 19 Juli 2008 kl. 01:36 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeps, det tror jeg også jeg vil prøve. Jeg kan ikke lige finde en butik der har Pioneer receiveren, men hifiklubben har jo de andre modeller!
Jeg har blandede følelser hvad angår NAD. Jeg synes det virker meget godt, men jeg synes bare ikke jeg får meget for de 2999 i forhold til hvad jeg ellers kan få!
|
| Til top |
|
| |
Kristiankk Forum Bruger


Bruger siden: 19 August 2004 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 280
|
| Sendt: 19 Juli 2008 kl. 07:21 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ja tag ud og lyt til dem. Men konstruktionen i Pioneer og kvaliteten er nu som regel bedre, dog kan det jo være at NAD´en lyder bedre i dit setup.
|
| Til top |
|
| |
brasch Forum Bruger


Bruger siden: 29 Oktober 2006 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 3482
|
| Sendt: 19 Juli 2008 kl. 20:22 | IP-adresse registreret
|
|
|
jeg ville umiddelbart holde mig fra nad'en, har selv haft en 763 og den var ikke noget særligt i surround, men den var udemærket i stereo
__________________ Fars er bedst når mor rør den
|
| Til top |
|
| |
dkera Forum Bruger

Bruger siden: 15 Juli 2008 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 6
|
| Sendt: 20 Juli 2008 kl. 20:12 | IP-adresse registreret
|
|
|
Tak, det skal jeg da tage med i posen. Så vil jeg prøve at tage et kig på Cambridge Receiveren og Pioneer'en. ;o)
|
| Til top |
|
| |