Tilbage til HIFI4ALL.DK 22. juni 2026 | 21:29   

  NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Surround Sound
 HIFI4ALL Forum : Surround Sound
Emne Emne: Pioneer vs. NAD (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
dkera
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 15 Juli 2008
Lokalitet: Sjælland
Status: Offline
Indlæg: 6
Sendt: 15 Juli 2008 kl. 12:54 | IP-adresse registreret  

Hej,

Jeg håber der er en af jer der kan hælpe mig lidt. Jeg overvejer at købe en receiver og lave mig et hjemmebiosystem. Det skal være nogenlunde prisvenligt, men ikke dårligt og heller ikke super lavpris.

Derfor har jeg haft et kig på følgende to receivere:

  1. Pioneer VSX-917V-S (ca. 2300kr.)
  2. NAD T744 (2999kr. hos Hifiklubben)

Spørger jeg Hifiklubben, så anbefaler de selvfølgelig NAD receiveren da det er den eneste de sælger, men når jeg ser på specifikationerne på Pioneer'en kontra NAD receiveren. Så virker Pioneer'en en smule mere attraktiv med de specifikationer.

Men hvad vil I anbefale? Er NAD receiveren bedre, eller er Pioneer vejen frem?

PS: Jeg har tænkt mig at købe Pod speakers til systemet, havde tænkt på noget i stil med 2 stk MiniPod i front og 2 MicroPod bagved!

På forhånd tak!

Til top Vis dkera's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af dkera
 
dkera
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 15 Juli 2008
Lokalitet: Sjælland
Status: Offline
Indlæg: 6
Sendt: 15 Juli 2008 kl. 15:47 | IP-adresse registreret  

Eller ville det være bedre at gi' det mere og så f.eks. købe en Cambridge 540R v.3 receiver???

Til top Vis dkera's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af dkera
 
dkera
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 15 Juli 2008
Lokalitet: Sjælland
Status: Offline
Indlæg: 6
Sendt: 16 Juli 2008 kl. 00:02 | IP-adresse registreret  

Er der slet ikke noget I lige kan anbefale???

Jeg er lidt en novice på området, så jeg ville godt have lidt hjælp til at finde det rigtige!

Til top Vis dkera's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af dkera
 
Ronin
Branchemedlem
Branchemedlem
Avatar
Lyd og Billed Vodskov

Bruger siden: 31 Marts 2003
Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline
Indlæg: 7545
Sendt: 16 Juli 2008 kl. 01:50 | IP-adresse registreret  

dkera skrev:

Hej,

Jeg håber der er en af jer der kan hælpe mig lidt. Jeg overvejer at købe en receiver og lave mig et hjemmebiosystem. Det skal være nogenlunde prisvenligt, men ikke dårligt og heller ikke super lavpris.

Derfor har jeg haft et kig på følgende to receivere:

  1. Pioneer VSX-917V-S (ca. 2300kr.)
  2. NAD T744 (2999kr. hos Hifiklubben)

Spørger jeg Hifiklubben, så anbefaler de selvfølgelig NAD receiveren da det er den eneste de sælger, men når jeg ser på specifikationerne på Pioneer'en kontra NAD receiveren. Så virker Pioneer'en en smule mere attraktiv med de specifikationer.

Men hvad vil I anbefale? Er NAD receiveren bedre, eller er Pioneer vejen frem?

PS: Jeg har tænkt mig at købe Pod speakers til systemet, havde tænkt på noget i stil med 2 stk MiniPod i front og 2 MicroPod bagved!

På forhånd tak!

Tag ud og lyt til dem istedet - det er kun dig, der kan afgøre det. Lån dem evt. med hjem, hvis det er muligt - så du kan give den en sammenligner,og træffe det rigtige valg for dig!!



__________________
Watching "Full House" with the Olsen-twins feels like having a heart attack in slow motion!!
Til top Vis Ronin's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Ronin
 
dkera
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 15 Juli 2008
Lokalitet: Sjælland
Status: Offline
Indlæg: 6
Sendt: 16 Juli 2008 kl. 11:20 | IP-adresse registreret  

Ja okay, det var mere hvis I kunne sige at f.eks. pioneer skulle man holde sig fra og i stedet gå efter noget andet! ;)

Til top Vis dkera's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af dkera
 
Jonas_h
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Jonas tager en pause!

Bruger siden: 30 April 2003
Lokalitet: København
Status: Offline
Indlæg: 904
Sendt: 18 Juli 2008 kl. 23:41 | IP-adresse registreret  

Personligt er jeg ikke imponeret over Nad's modeller, men er glad for Pioneers lyd (Hvilket også er grunden til at der står én i min hjemmebio). Men som der bliver skrevet, så er det en god idé at lytte til en masse forskelligt og danne sig et indtryk.

Til top Vis Jonas_h's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Jonas_h Besøg Jonas_h's Websted
 
xiuxiu
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 05 Juli 2007
Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline
Indlæg: 225
Sendt: 18 Juli 2008 kl. 23:45 | IP-adresse registreret  

vil også sige en Cambridge 540R men som de andre siger så ta ud og lyt til dem

__________________
Mvh Thomas

Vienna Acoustics BBG
April Stello AI500
Logitech Squeezebox Touch
Yamaha YSP-2200
Audiotrak Prodigy Cube
Sennheiser 580
Til top Vis xiuxiu's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af xiuxiu
 
dkera
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 15 Juli 2008
Lokalitet: Sjælland
Status: Offline
Indlæg: 6
Sendt: 19 Juli 2008 kl. 01:36 | IP-adresse registreret  

Jeps, det tror jeg også jeg vil prøve. Jeg kan ikke lige finde en butik der har Pioneer receiveren, men hifiklubben har jo de andre modeller!

Jeg har blandede følelser hvad angår NAD. Jeg synes det virker meget godt, men jeg synes bare ikke jeg får meget for de 2999 i forhold til hvad jeg ellers kan få!

Til top Vis dkera's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af dkera
 
Kristiankk
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 19 August 2004
Lokalitet: Sjælland
Status: Offline
Indlæg: 280
Sendt: 19 Juli 2008 kl. 07:21 | IP-adresse registreret  

Ja tag ud og lyt til dem.
Men konstruktionen i Pioneer og kvaliteten er nu som regel bedre, dog kan det jo være at NAD´en lyder bedre i dit setup.
Til top Vis Kristiankk's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Kristiankk
 
brasch
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 29 Oktober 2006
Lokalitet: København
Status: Offline
Indlæg: 3482
Sendt: 19 Juli 2008 kl. 20:22 | IP-adresse registreret  

jeg ville umiddelbart holde mig fra nad'en, har selv haft en 763 og den var ikke noget særligt i surround, men den var udemærket i stereo

__________________
Fars er bedst når mor rør den
Til top Vis brasch's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af brasch
 
dkera
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 15 Juli 2008
Lokalitet: Sjælland
Status: Offline
Indlæg: 6
Sendt: 20 Juli 2008 kl. 20:12 | IP-adresse registreret  

Tak, det skal jeg da tage med i posen. Så vil jeg prøve at tage et kig på Cambridge Receiveren og Pioneer'en. ;o)
Til top Vis dkera's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af dkera
 

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes