Tilbage til HIFI4ALL.DK 23. juni 2026 | 14:01   

  NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Surround Sound
 HIFI4ALL Forum : Surround Sound
Emne Emne: Surround for 20.000 kr. (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
Alphadk
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 26 April 2005
Lokalitet: Østjylland
Status: Offline
Indlæg: 8
Sendt: 15 Juli 2008 kl. 19:25 | IP-adresse registreret  

Hej allesammen

Jeg er ved at overveje at bruge ca. 20.000 på noget surround sound inden for den næste måneds tid. Desværre må jeg nok indrømme at min viden på dette område ikke er så stort, så jeg håber at i kan hjælpe mig.

Jeg skal primært bruge den til når jeg ser film på mit panasonic tv som jeg købte sidste år. Jeg vil også meget gerne have mulighed for at koble mine konsoller (PS3, Xbox360 og Nintendo Wii) til det, sådan at jeg undgår den switchbox jeg har nu.

Det jeg skal bruge er alle højttalere, receiver og subwoofer, hvis i har nogle forslag til kabler jeg kan bruge, vil jeg da også blive glad :)

Håber at i kan hjælpe med dette! :)
Til top Vis Alphadk's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Alphadk
 
lille_smed
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 08 Januar 2007
Lokalitet: Østjylland
Status: Offline
Indlæg: 2602
Sendt: 15 Juli 2008 kl. 20:20 | IP-adresse registreret  

dette her ser fint ud ... er det noget for dig er prisen  helt fint  ...

http://www.hifi4all.dk/ksb/Annonce.asp?id=86632

__________________
jeg kan ikke få nok membranareal
Til top Vis lille_smed's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af lille_smed
 
Administrator
Administrator gruppe
Administrator gruppe
Avatar

Bruger siden: 25 Januar 2003
Lokalitet: København
Status: Offline
Indlæg: 3105
Sendt: 16 Juli 2008 kl. 09:06 | IP-adresse registreret  

Hej Gutter,

Vi prøver lige på en frisk - byd ind hvis du har noget relevant at byde ind med, og undlad at flame tråden til.

Der er slettet en række intetsigende indlæg.

Tilbage til tråden tak!
Til top Vis Administrator's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Administrator Besøg Administrator's Websted
 
Soffe
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 01 Maj 2004
Lokalitet: København
Status: Offline
Indlæg: 199
Sendt: 19 Juli 2008 kl. 13:26 | IP-adresse registreret  

Du vil nok få mange forskelle forslag, men her er ihvertfald mit:

Center: Klipsch RC-10
Front:   Klipsch RF-10
Bag:     Klipsch RB-10
Sub:     Klipsch RW-10

Amp:    Marantz SR6001

Det kan du få for ca. 18.000 kr, og så har du stadig 2k til kabler (;

Til top Vis Soffe's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Soffe
 
Delaney
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 06 December 2007
Lokalitet: Odense
Status: Offline
Indlæg: 801
Sendt: 19 Juli 2008 kl. 15:16 | IP-adresse registreret  

Jeg kan godt slutte op om Klipsch forslaget. Det kan købes billigt fra tyskland. F.eks. www.loftsound.com.

__________________
Kælderbio
Emotiva | Vienna Acoustics | SVS | SB Duet
Til top Vis Delaney's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Delaney
 
Anda8000
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 27 September 2007
Lokalitet: København
Status: Offline
Indlæg: 1416
Sendt: 19 Juli 2008 kl. 16:14 | IP-adresse registreret  

Delaney skrev:
Jeg kan godt slutte op om Klipsch forslaget. Det kan købes billigt fra tyskland. F.eks. www.loftsound.com.


Har du handlet derfra? Jeg bestilte en demo forstærker fra dem -> Der gik knap 2 uger uden svar, hvorefter jeg afbestilte den (og stadig ingen respons)...
Til top Vis Anda8000's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Anda8000
 
Alphadk
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 26 April 2005
Lokalitet: Østjylland
Status: Offline
Indlæg: 8
Sendt: 20 Juli 2008 kl. 02:01 | IP-adresse registreret  

Kan se at den marantz reciever ikke understøtter hverken Dolby Digital True HD eller DTS-HD. Ville det ikke være en fordel når man skal se BLU-Ray film?
Til top Vis Alphadk's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Alphadk
 
Delaney
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 06 December 2007
Lokalitet: Odense
Status: Offline
Indlæg: 801
Sendt: 21 Juli 2008 kl. 10:02 | IP-adresse registreret  

Anda8000 skrev:
Delaney skrev:
Jeg kan godt slutte op om Klipsch forslaget. Det kan købes billigt fra tyskland. F.eks. www.loftsound.com.


Har du handlet derfra? Jeg bestilte en demo forstærker fra dem -> Der gik knap 2 uger uden svar, hvorefter jeg afbestilte den (og stadig ingen respons)...


Jeg har ikke handlet fra dem, men har set deres lave priser. Mine Klipsch købte jeg fra hificircle.de, der ikke har lave priser på hjemmesiden, men gerne giver et godt tilbud.


__________________
Kælderbio
Emotiva | Vienna Acoustics | SVS | SB Duet
Til top Vis Delaney's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Delaney
 
Delaney
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 06 December 2007
Lokalitet: Odense
Status: Offline
Indlæg: 801
Sendt: 21 Juli 2008 kl. 10:04 | IP-adresse registreret  

Alphadk skrev:
Kan se at den marantz reciever ikke understøtter hverken Dolby Digital True HD eller DTS-HD. Ville det ikke være en fordel når man skal se BLU-Ray film?


Hvis du vil bruge PS3 som afspiller, er det eneste vigtige om recieveren accepterer MPCM over HDMI. PS3'en omkoder nemlig HD-signaler til MPCM - vel at mærke tabsfrit. Jeg ved dog ikke om recieveren accepterer MPCM over HMDI.


__________________
Kælderbio
Emotiva | Vienna Acoustics | SVS | SB Duet
Til top Vis Delaney's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Delaney
 
Soffe
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 01 Maj 2004
Lokalitet: København
Status: Offline
Indlæg: 199
Sendt: 21 Juli 2008 kl. 10:14 | IP-adresse registreret  

Det er mig som der koger, det er selvfølgelig Marantz SR6002 jeg mener (;

Men hvis du har de ekstra penge, så køb 7002 eller 8002 (regner jeg selv med at anskaffe snart)

Til top Vis Soffe's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Soffe
 
Alphadk
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 26 April 2005
Lokalitet: Østjylland
Status: Offline
Indlæg: 8
Sendt: 21 Juli 2008 kl. 20:03 | IP-adresse registreret  

Var lige en tur inde forbi hifiklubben idag, og der anbefalede de mig følgende:

Denon AVR-2808 sølv - 7.499
Dali Concept 6 * 2 á - 1.099
Dali Concept 2 * 2 á - 1.099
Dali Concept Center - 1.099
Dali Concept Sub 12 - 3.699

Ialt - 16.693

Mit budget lå jo på ca. 20.000, og det der er jo vel under, men hvad siger i til det. er der eventuelt noget der skal ændres der for at få et super setup, eller det godt som det er der?
Til top Vis Alphadk's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Alphadk
 
Anda8000
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 27 September 2007
Lokalitet: København
Status: Offline
Indlæg: 1416
Sendt: 21 Juli 2008 kl. 20:16 | IP-adresse registreret  

Concept er Dali's entry serie, så super bliver det ikke...
Vil tro du får mere ud af Soffe's forslag
Til top Vis Anda8000's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Anda8000
 
Bassøe
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 10 Januar 2006
Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline
Indlæg: 1567
Sendt: 21 Juli 2008 kl. 20:30 | IP-adresse registreret  

Anda8000 skrev:
Delaney skrev:
Jeg kan godt slutte op om Klipsch forslaget. Det kan købes billigt fra tyskland. F.eks. www.loftsound.com.


Har du handlet derfra? Jeg bestilte en demo forstærker fra dem -> Der gik knap 2 uger uden svar, hvorefter jeg afbestilte den (og stadig ingen respons)...

Jeg bestilte et sæt Klipsch højttalere, uden problemer, fik dem knap en uge efter jeg havde bestilt.

Til top Vis Bassøe's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Bassøe
 
piddy
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 17 Oktober 2005
Lokalitet: Sjælland
Status: Offline
Indlæg: 107
Sendt: 21 Juli 2008 kl. 21:10 | IP-adresse registreret  

hvis jeg var dig ville jeg hellere købe gradvist.. selvfølgelig vil det være dejligt med et samlet system med det samme, men langt de fleste købe elementerne til systemet gradvist og opgraderer følgende, og har derved et bedre setup end hvis alle pengene blev brugt med det samme.

Jeg vil gøre følgende:

Nyt:

Onkyo 875 fra tyskland ca. 6.500 kr med alle de nyeste formater

Front: DLS R55 virkelige gode højtalere til prisen - samlet 5.000 kr

Bag: DLS R 50         &nbs p;         &nbs p;         &nbs p;         &nbs p;          - samlet 4.000 kr

center: DLS RC 55         &nbs p;         &nbs p;         &nbs p;         &nbs p;      - 2.999

 

samlet 18.500 så er der lidt til kabler og du kan købe en kvalitetssub senere, hvis der ikke er nok bas.

Til top Vis piddy's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af piddy
 
ManicMiner
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum
Avatar

Bruger siden: 24 November 2003
Lokalitet: Århus
Status: Offline
Indlæg: 3488
Sendt: 21 Juli 2008 kl. 21:11 | IP-adresse registreret  

Begge forslagene er udmærkede, på nær subwooferene, det både kan og bør gøres meget bedre.

Se på nogle af SVS's modeller hvor jeg specielt vil anbefale PB10 og PB12-NSD. De har også en højtalerserie i din prisklasse. For ca. 14000kr kan du købe et SCS 5.0 sæt og 2 stk PB10-NSD. Jeg har selv de højtalerene, og efterhånden er de de højtalerene jeg har haft i længst tid. Og det er ikke uden grund for de er meget gode. De finder du her

www.lsound.no

Et par andre merker der måske også bør være med i beregningen er Monitor Audio og XTZ. Specielt XTZ der er et direktesolgt merke og har et rygte for at gi meget for pengene på samme måde som SVS. De finder du her

www.fyndborsen.se

Men når der kommer til subs, og om du har plads til de, så er de store modellene fra SVS uovertrufne

 



__________________
Min Heimekino
PB12 Plus brugeromtale
Inside The Whale
Til top Vis ManicMiner's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af ManicMiner
 

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes