| Forfatter |
|
Bone Forum Bruger

Bruger siden: 26 Marts 2008 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 67
|
| Sendt: 16 Juli 2008 kl. 20:15 | IP-adresse registreret
|
|
|
Når man nu ser en DVD eller kører film over PC osv. Hvad skal reciveren så stå på?
Man kan jo selv sætte den til DD, DTS osv. Men den har også en auto. Så kan man bare lade den stå på auto hele tiden og den finder selv ud af det? Eller skal man vælge det som dvd'en nu engang har?
Jeg har en ældre yamaha Rx-596rds. (er dog ved at se på noget NAD T755)
|
| Til top |
|
| |
RogueAgent Forum Bruger


Bruger siden: 09 Januar 2004 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 2359
|
| Sendt: 16 Juli 2008 kl. 20:25 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hvis du sætter den til auto skulle den gerne selv finde ud af hvilket signal den modtager.
I DVD'ens setup menu skal du jo så huske at vælge det lydspor du vil have - den vil f.eks. ikke af sig selv vælge DTS sporet. __________________ Pioneer VSX-859 - Carver 753x - Energy RVS - Technics SL-1210mkII/Denon DL110 - Panasonic BD35 - Toshiba HD-XE1 - Pioneer CLD-D704 - LG 50PS8000 - Panasonic AE500
|
| Til top |
|
| |
Bone Forum Bruger

Bruger siden: 26 Marts 2008 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 67
|
| Sendt: 16 Juli 2008 kl. 20:34 | IP-adresse registreret
|
|
|
At jeg på DVD'en skal vælge hvad jeg vil høre det er klart. Så kan jeg jo lade den stå på auto hele tiden. Tak for svar
|
| Til top |
|
| |
RogueAgent Forum Bruger


Bruger siden: 09 Januar 2004 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 2359
|
| Sendt: 16 Juli 2008 kl. 20:39 | IP-adresse registreret
|
|
|
Bone skrev:
At jeg på DVD'en skal vælge hvad jeg vil høre det er klart.
|
|
|
Hæhæ, ville bare nævne det for god ordens skyld...
Du ville blive overrasket over hvor mange jeg i tidens løb har måttet forklare at DVD'en ikke af sig selv afspiller DTS sporet bare fordi receiveren står på DTS...  __________________ Pioneer VSX-859 - Carver 753x - Energy RVS - Technics SL-1210mkII/Denon DL110 - Panasonic BD35 - Toshiba HD-XE1 - Pioneer CLD-D704 - LG 50PS8000 - Panasonic AE500
|
| Til top |
|
| |
StarTrek Forum Bruger

Eks. Jamwa
Bruger siden: 25 April 2007 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 5051
|
| Sendt: 16 Juli 2008 kl. 20:42 | IP-adresse registreret
|
|
|
Det kan selfølig være et problem, når auto ikke altid hedde auto, bla. ved jeg ikke hvad auto hedde på en Onkyo 905
|
| Til top |
|
| |
Bone Forum Bruger

Bruger siden: 26 Marts 2008 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 67
|
| Sendt: 16 Juli 2008 kl. 22:12 | IP-adresse registreret
|
|
|
ok, det er da lidt underlig. Men på min hedder det bare auto. Så der er til at finde ud af.
Hvad så når man ser almindelig TV (CD, Viasat) Hvad sender de i. (og hvad skal reciveren stå på)?
|
| Til top |
|
| |
RogueAgent Forum Bruger


Bruger siden: 09 Januar 2004 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 2359
|
| Sendt: 16 Juli 2008 kl. 22:42 | IP-adresse registreret
|
|
|
Bone skrev:
Hvad så når man ser almindelig TV (CD, Viasat) Hvad sender de i. (og hvad skal reciveren stå på)?
|
|
|
De sender i stereo / Dolby Surround via de analoge udgange, men på mange programmer også Dolby Digital - men det kommer an på om der er digital udgang på din sat-receiver (?).
Står surroundreceiveren på auto kan det ikke gå helt galt, så finder den selv ud af det. __________________ Pioneer VSX-859 - Carver 753x - Energy RVS - Technics SL-1210mkII/Denon DL110 - Panasonic BD35 - Toshiba HD-XE1 - Pioneer CLD-D704 - LG 50PS8000 - Panasonic AE500
|
| Til top |
|
| |
brasch Forum Bruger


Bruger siden: 29 Oktober 2006 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 3482
|
| Sendt: 16 Juli 2008 kl. 23:14 | IP-adresse registreret
|
|
|
min personlige præference med indstillinger til lyd på receiveren er "auto" på film, direct/stereo/pure (alt efter producent) til musik og stereo i alle kanaler for alm. tv. Dog vælger jeg som regel en form for pro logic når jeg ser film på tv. __________________ Fars er bedst når mor rør den
|
| Til top |
|
| |
Bone Forum Bruger

Bruger siden: 26 Marts 2008 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 67
|
| Sendt: 17 Juli 2008 kl. 16:14 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hvad sker der egentlig når man ser en film med f.eks DTS og reciveren står på noget andet? (ikke auto)
|
| Til top |
|
| |
brasch Forum Bruger


Bruger siden: 29 Oktober 2006 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 3482
|
| Sendt: 17 Juli 2008 kl. 21:43 | IP-adresse registreret
|
|
|
Bone skrev:
| Hvad sker der egentlig når man ser en film med f.eks DTS og reciveren står på noget andet? (ikke auto) |
|
|
så afspiller den det (på dvd'en) valgte lydspor forkert. __________________ Fars er bedst når mor rør den
|
| Til top |
|
| |