Tilbage til HIFI4ALL.DK 24. juni 2026 | 14:56   

  NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Surround Sound
 HIFI4ALL Forum : Surround Sound
Emne Emne: Hvad skal surround reciver stå på? (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
Bone
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 26 Marts 2008
Lokalitet: Østjylland
Status: Offline
Indlæg: 67
Sendt: 16 Juli 2008 kl. 20:15 | IP-adresse registreret  

Når man nu ser en DVD eller kører film over PC osv. Hvad skal reciveren så stå på?

Man kan jo selv sætte den til DD, DTS osv. Men den har også en auto.
Så kan man bare lade den stå på auto hele tiden og den finder selv ud af det? Eller skal man vælge det som dvd'en nu engang har?

Jeg har en ældre yamaha Rx-596rds. (er dog ved at se på noget NAD T755)
Til top Vis Bone's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Bone
 
RogueAgent
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 09 Januar 2004
Lokalitet: Østjylland
Status: Offline
Indlæg: 2359
Sendt: 16 Juli 2008 kl. 20:25 | IP-adresse registreret  

Hvis du sætter den til auto skulle den gerne selv finde ud af hvilket signal den modtager.

I DVD'ens setup menu skal du jo så huske at vælge det lydspor du vil have - den vil f.eks. ikke af sig selv vælge DTS sporet.



__________________
Pioneer VSX-859 - Carver 753x - Energy RVS - Technics SL-1210mkII/Denon DL110 - Panasonic BD35 - Toshiba HD-XE1 - Pioneer CLD-D704 - LG 50PS8000 - Panasonic AE500
Til top Vis RogueAgent's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af RogueAgent
 
Bone
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 26 Marts 2008
Lokalitet: Østjylland
Status: Offline
Indlæg: 67
Sendt: 16 Juli 2008 kl. 20:34 | IP-adresse registreret  

At jeg på DVD'en skal vælge hvad jeg vil høre det er klart.

Så kan jeg jo lade den stå på auto hele tiden.

Tak for svar
Til top Vis Bone's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Bone
 
RogueAgent
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 09 Januar 2004
Lokalitet: Østjylland
Status: Offline
Indlæg: 2359
Sendt: 16 Juli 2008 kl. 20:39 | IP-adresse registreret  

Bone skrev:
At jeg på DVD'en skal vælge hvad jeg vil høre det er klart.
Hæhæ, ville bare nævne det for god ordens skyld...

Du ville blive overrasket over hvor mange jeg i tidens løb har måttet forklare at DVD'en ikke af sig selv afspiller DTS sporet bare fordi receiveren står på DTS...



__________________
Pioneer VSX-859 - Carver 753x - Energy RVS - Technics SL-1210mkII/Denon DL110 - Panasonic BD35 - Toshiba HD-XE1 - Pioneer CLD-D704 - LG 50PS8000 - Panasonic AE500
Til top Vis RogueAgent's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af RogueAgent
 
StarTrek
Forum Bruger
Forum Bruger

Eks. Jamwa

Bruger siden: 25 April 2007
Lokalitet: Stor-København
Status: Offline
Indlæg: 5051
Sendt: 16 Juli 2008 kl. 20:42 | IP-adresse registreret  

Det kan selfølig være et problem, når auto ikke altid hedde auto, bla. ved jeg ikke hvad auto hedde på en Onkyo 905
Til top Vis StarTrek's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af StarTrek
 
Bone
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 26 Marts 2008
Lokalitet: Østjylland
Status: Offline
Indlæg: 67
Sendt: 16 Juli 2008 kl. 22:12 | IP-adresse registreret  

ok, det er da lidt underlig.
Men på min hedder det bare auto. Så der er til at finde ud af.

Hvad så når man ser almindelig TV (CD, Viasat)
Hvad sender de i. (og hvad skal reciveren stå på)?
Til top Vis Bone's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Bone
 
RogueAgent
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 09 Januar 2004
Lokalitet: Østjylland
Status: Offline
Indlæg: 2359
Sendt: 16 Juli 2008 kl. 22:42 | IP-adresse registreret  

Bone skrev:
Hvad så når man ser almindelig TV (CD, Viasat)
Hvad sender de i. (og hvad skal reciveren stå på)?
De sender i stereo / Dolby Surround via de analoge udgange, men på mange programmer også Dolby Digital - men det kommer an på om der er digital udgang på din sat-receiver (?).

Står surroundreceiveren på auto kan det ikke gå helt galt, så finder den selv ud af det.



__________________
Pioneer VSX-859 - Carver 753x - Energy RVS - Technics SL-1210mkII/Denon DL110 - Panasonic BD35 - Toshiba HD-XE1 - Pioneer CLD-D704 - LG 50PS8000 - Panasonic AE500
Til top Vis RogueAgent's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af RogueAgent
 
brasch
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 29 Oktober 2006
Lokalitet: København
Status: Offline
Indlæg: 3482
Sendt: 16 Juli 2008 kl. 23:14 | IP-adresse registreret  

min personlige præference med indstillinger til lyd på receiveren er "auto" på film, direct/stereo/pure (alt efter producent) til musik og stereo i alle kanaler for alm. tv. Dog vælger jeg som regel en form for pro logic når jeg ser film på tv.



__________________
Fars er bedst når mor rør den
Til top Vis brasch's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af brasch
 
Bone
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 26 Marts 2008
Lokalitet: Østjylland
Status: Offline
Indlæg: 67
Sendt: 17 Juli 2008 kl. 16:14 | IP-adresse registreret  

Hvad sker der egentlig når man ser en film med f.eks DTS og reciveren står på noget andet? (ikke auto)
Til top Vis Bone's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Bone
 
brasch
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 29 Oktober 2006
Lokalitet: København
Status: Offline
Indlæg: 3482
Sendt: 17 Juli 2008 kl. 21:43 | IP-adresse registreret  

Bone skrev:
Hvad sker der egentlig når man ser en film med f.eks DTS og reciveren står på noget andet? (ikke auto)

så afspiller den det (på dvd'en) valgte lydspor forkert.



__________________
Fars er bedst når mor rør den
Til top Vis brasch's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af brasch
 

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes